Lcp چیست؟

Lcp چیست؟

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

LCP مخفف عبارت Largest Contentful Paint به معنای بزرگترین عنصر محتوا صفحه است؛ ال سی پی معیاری است که با آن سرعت برگذاری صفحه را می سنجیم. ال سی پی مدت زمانی را که صرف لود بزرگ ترین عنصر صفحه تا زمان نمایش کامل آن می شود را مشخص می کند.

چنانچه از ابزار GTmetrix گوگل استفاده کرده باشید، قطعا متوجه شده اید که نسبت به گذشته چقدر تغییر یافته است؛ جیتیمتریکس جدید بسیار تخصصی تر و حرفه ای تر شده است و تغییر بزرگ دیگر آن رویکرد جدید ال سی پی است. حال این رویکرد جدید LCP چیست؟

این معیار به جای اینکه کل زمان بارگذاری سایت را اندازه گیری کند، زمان لود شدن بزرگترین عنصر سایت را اندازه گیری می کند و با استفاده از آن مدت زمان رندر محتوای اصلی سایت را تعیین می کند.

چطور مدت زمان LCP را کاهش دهیم؟

با وارد کردن سایتتان در gtmetrix با رنج وسیعی از آمار و ارقام به شیوه های مختلف مواجه خواهید شد، ایده آل ترین حالت برای گوگل، به جهت لود بزرگترین عنصر محتوای صفحه، ۲٫۵ ثانیه است. چنانچه مقدار آن بین ۱٫۲ تا ۲٫۵ ثانیه باشد، هشداری دریافت خواهید کرد که مطابق با آن باید به بهینه سازی سایت و بهبود عملکردتان بپردارید؛ بیشتر از این مقدار نیز ضعیف به شمار می رود.

مسلما سایت هایی با lcp نزدیک به ۱٫۲ در سئو رنک بالاتر و بهتری دارند؛ و بالعکس. این رقم از طرفی میزان تجربه کاربری را به شما نشان می دهد.

بزرگ‌ترین عنصر صفحه یا LCP چیست؟

Largest Contentful Paint معیاری است که مدت زمانی را که یک وب سایت طول می‌کشد تا بزرگترین محتوا را روی صفحه نمایش به کاربر نشان دهد را نمایش می‌دهد. به گفته گوگل این معیار فقط محتوای بالای صفحه را در نظر می‌گیرد، یعنی هر چیزی که بدون پیمایش ظاهر می‌شود. دقت داشته باشید که این معیار تنها هر آن چیزی را که برای کاربران اهمیت دارد را تعریف می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تصاویر

  • تگ‌های مربوط به تصاویر

  • تصویر شاخص ویدئو

  • تصویر پس زمینه که با css ایجاد شده است

البته موارد بسیار دیگری نیز هستند که به آن‌ها اشاره نمی‌کنیم.

چگونه این معیار را اندازه‌گیری کنیم؟

شما می‌توانید LCP را به دو روش اندازه‌گیری کنید:

  • به طور مستقیم در سایت، با استفاده از روشی به نام فیلد.

  • از طریق شبیه سازی عملکرد انجام شده توسط الگوریتم‌ها

برای انجام هر کدام از این روش‌ها ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان به PageSpeed Insights اشاره کرد.

good score چیست؟

از آنجایی که نظارت متریک ضروری است، درک حداقل استانداردهای عملکرد مورد انتظار نیز ضروری است. با توجه به محتوای اصلی، الگوریتم‌های گوگل در مورد زمان بارگذاری صفحه، تقاضای خاصی دارند. انتظار ما ۲٫۵ ثانیه ‌می‌باشد که نتیجه خوبی است.

نظارت مداوم بر این معیار برای نگه داشتن زمان بارگذاری زیر ۲٫۵ ثانیه ضروری است. در صورت تشخیص تغییرات منفی، با افزایش این زمان، لازم است علل آن بررسی و اقدام شود.

چرا LCP برای سئو مهم است؟

وقتی در مورد SEO و رابطه بین آن و LCP صحبت می کنیم، باید توجه لازم را داشته باشید که Google این معیار را بخشی مرتبط از Core Web Vitals می‌داند. بنابراین، Largest Contentful Paint یک پارامتر حیاتی است که توسط الگوریتم‌ها ارزیابی می‌شود و سایت‌ها باید امتیاز خوبی در آن کسب کنند.

در چند سال گذشته، گوگل به طور فزاینده‌ای بر تعریف پارامترهای ارزیابی برای بهبود تجربه کاربر تمرکز کرده است، همه آنها Core Web Vitals را یکپارچه می‌کنند.

چگونه LCP را بهینه‌سازی کنیم؟

بهینه سازی بزرگ‌ترین عنصر صفحه امکان پذیر است. می‌توان گفت که ردیابی مهم‌ترین بخش این روال است اما همیشه بهبود‌ها مثمرثمر واقع می‌شود. ضروری است که مجموعه‌ای از تحلیل‌ها را در وظایف روزانه خود بگنجانید. در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهینه‌سازی اندازه تصاویر:

همیشه از تصاویر با اندازه مناسب استفاده کنید. هاست شما ابعاد خاصی را برای نسخه دسکتاپ یا موبایل پیشنهاد می‌کند. استفاده از اندازه مشخص شده از بارگذاری بیش از حد جلوگیری می‌کند، که می‌تواند LCP بالایی ایجاد کند.

بهینه‌سازی حجم تصاویر:

از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش سرعت وبسایت بهینه‌سازی حجم تصاویر است. در این روش با استفاده از تکنیک‌های خاصی حجم تصاویر را بدون از دادن کیفیت کاهش می‌دهیم. برای آگاهی بیشتر در این مورد می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

استفاده از CDN:

یک سرویس CDN می‌تواند تصاویر را سریعتر بارگذاری کند. ImageEngine ابزاری است که تمام کارهای مربوط به کفایت تصویر را با در نظر گرفتن عواملی مانند دسترسی به دستگاه، اندازه فایل و مکان کاربر انجام می‌دهد.

عدم استفاده از جاوا اسکریپت در بارگذاری تصاویر:

بارگذاری جاوا اسکریپت می‌تواند روند را کاهش دهد، بنابراین بهترین کار این است که این کار را به مرورگر خود بسپارید. این به جلوگیری از هرگونه تاخیر کمک می کند و LCP را در حد میانگین توصیه شده نگه می‌دارد.

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.