اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

یکی از آخرین تحولات در سئو با نام schema markup شناخته می شود. این شکل جدید بهینه سازی، یکی از قدرتمندترین اما کم کاربرد ترین صورت های سئو است که امروزه در دسترس می باشد. پس از درک مفهوم و روش های schema markup، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتیجه موتور جستجو (search engine result page: SERP) بهبود دهید. اسکیما باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر با سایت ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. نشانه‌گذاری اسکیما نیز بخشی از سئوی داخلی سایت است. در نشانه گذاری اسکیما می توان بر اساس اهداف و نوع فعالیت سایت اقدام به کدگذاری برخی مشخصات نمود.

استفاده از اسکیما schema تاثیر زیادی روی سئوی سایت دارد و در اصل زبان نشانه گذاری سایت است.

یکی از آخرین تحولات در سئو با نام schema markup شناخته می شود. این شکل جدید بهینه سازی، یکی از قدرتمندترین اما کم کاربرد ترین صورت های سئو است که امروزه در دسترس می باشد. پس از درک مفهوم و روش های schema markup، می توانید رتبه وب سایت خود را در صفحه نتیجه موتور جستجو (search engine result page: SERP) بهبود دهید. اسکیما باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت‌تر با سایت ارتباط برقرار کرده و بهتر آن را درک کنند. نشانه‌گذاری اسکیما نیز بخشی از سئوی داخلی سایت است. در نشانه گذاری اسکیما می توان بر اساس اهداف و نوع فعالیت سایت اقدام به کدگذاری برخی مشخصات نمود.

Schema چیست؟

Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک است که بیانی مشخص و از پیش تعیین شده در سایت قرار میگیرند. این روش از نشانه گذاری کار، تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای موتورهای جستجو خیلی ساده تر و موثر تر کرده و موتور های جستجو قادر خواهند بود نتایجی را که مرتبط با سوال جستجو شده کاربر باشد به نمایش بگذارند.

Schema.org چیست؟

Schema.org در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بعنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرده و  وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده دارد. دستورالعمل های موجود در این سایت برای بیشتر موتورهای جستجو قابل فهم بوده و مثال های کاربردی بسیاری در آن یافت میشود.

جالب است بدانید مهمترین هدف از ره اندازی زبان نشانه گذاری Schema جایگزینی آن با بک لینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

تاثیر اسکیما Schema Markup بر سئو

موتورهای جستجو دوست دارند تا اسکیما را در طراحی سایت شما مشاهده کنند چرا که کار آن‌ها را راحت می‌کنید به همین منظور به طبع رتبه سایت شما نیز بالا رفته به طور معمول طراحی سایت‌هایی که از اسکیما بهره مند می‌باشند ۴ رتبه بالاتر از سایت‌هایی که از اسکیما در سایت خود استفاده نکرده‌اند می‌باشد. لازم به ذکر است که استفاده از اسکیما برای الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین بسیار حائز اهمیت می‌باشد که باعث می‌شود تا در اولویت گوگل قرار گیرید.
از آن‌جایی که سئو داخلی بر روی گزینه هایی که به قابل فهم‌تر شدن محتوای سایت کمک می‌کند و تاکید دارد تا استفاده از مواردی مانند تگ عنوان، تگ هدینگ، متا دیسکریپشن، کلمات کلیدی و سایر موارد برای بهتر فهمیده شدن محتوای یک طراحی سایت به کار می‌رود. پس همانطور که متوجه شدید اسکیما نیز نوعی نشانه گذاری برای قابل درک‌تر شدن می‌باشد پس بر سئوی داخلی سایت تاثیر به سزایی دارد شاید از اسکیما نتوان برای داشتن بازدید بالایی بهره برد اما می‌توان از بازدیدهای واقعی برای سایت خود به ارمغان آورد.

مزایای استفاده از اسکیما Schema Markup

یکی از مهمترین مزایای اسکیما این است که می توان از آن برای نشان دادن موارد مهم در سایت با برجسته کردن و علامت گذاری و نشان دادن آن‌ها به موتورهای جستجو نام برد. به علاوه یکی دیگر از مهمترین مزایایی که می‌توانید به اسکیما اشاره کنیم بهبود وضعیت سئو سایت می‌باشد اسکیما به سایت مورد نظر ارزش و اعتبار می‌بخشد موتورهای جستجو با دیدن اسکیما امتیاز بالایی را به سایت مورد نظر می‌دهند. از طرفی هم می‌توان با استفاده از وجود ستاره ها در پایین لینک نتایج جستجو، میزان رضایت کلی کاربران را نشان داد.

انواع اسکیما

اسکیما Rating یا نظرسنجی: این اسکیما که یک اسکیمای پرکاربردی می‌باشد که معمولا در نتایج گوگل بسیار با آن مواجه شده‌اید. این اسکیما با نشان دادن ستاره‌ها برای نظر سنجی افراد استفاده می‌کنند بین یک تا پنج ستاره قرار داده شده است که درجه پررنگی آن میزان رضایت کل افراد را نشان می‌دهد.

اسکیمای سازمانی: زمانی که یک کاربر می‌خواهد اطلاعاتی از یک شرکت دریافت کند با وارد کردن نام آن شرکت و یا برند به دنبال دریافت اطلاعات می‌باشند که با این اسکیما رو به ‌رو می‌شوند وظیفه این اسکیما نشان دادن اطلاعات کامل شرکت مانند لوگوی رسمی، آدرس و شماره تلفن، سال تاسیس و… همچنین توضیحاتی در مورد آن شرکت و مدیر عامل مورد نظر به کاربر می‌باشد.

اسکیما رویداد: استفاده از اسکیمای رویداد می‌توان اطلاعات مهم ودقیقی را در مورد رویدادها در اختیار کاربران قرار دهد برای مثال زمانی که کاربران کنسرت یک هنرمند را جستجو می‌کنند با وجود این اسکیما اطلاعات دقیق و مهمی را در مورد آن کنسرت مانند زمان دقیق برگزاری،قیمت و… به اطلاع افراد می‌رسانند.

اسکیما برای اپلیکیشن و نرم افزار: طراحی سایت‌هایی که درزمینه فروش نرم افزار و دانلود آن و طراحی اپلیکیشن فعالیت می‌کنند می‌توانند از کدهای نشانه گذاری برای نشان دادن اطلاعات مفیدی به افراد به کار ببرند مانند امتیاز آن برنامه توسط نظردهی افراد، رایگان یا پولی بودن، تعداد امتیاز، دسته بندی، واحد ارز قیمت و…

اسکیمای محصول: اگر شما دارای طراحی سایت فروشگاهی می‌باشید می‌توانید برای محصولات خود اسکیما ایجاد کنید تا برای سرویس دهی به افراد مورد استفاده قرار گیرد این اسکیما باعث می‌شود تا محصول مورد نظر از رقبایی که از این اسکیما در طراحی وب سایت خود استفاده نمی‌کنند جدا کند و از رتبه بالایی بهره مند شود.

اسکیمای سوالات متداول: یکی از مرسوم‌ ترین اسکیمایی که معمولا با آن مواجه می‌شویم و بیش‌تر نظر را جلب می‌کند اسکیمای سوالات متداول می‌باشد معمولا در نتایج جستجو با آن رو به رو شده‌اید که ممکن است همان سوال‌ها برای شما هم پیش بیاید که ناخوداگاه به سمت آن طراحی وب سایت کشیده می‌شوی.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.