افزونه Lazy Load و کاربرد آن در سئو سایت

به طور کلی روش های زیادی برای بهبود و ارتقای سئو سایت  موجود می باشد. یکی از این روش ها استفاده Lazy Load است. نکته مهمی که در یک وب سایت وجود دارد استفاده بهینه از حجم وب سایت است. همه ما می دانیم که تقریبا ۷۰ درصد از حجم یک وب سایت را تصاویر و ویدیو ها به خود اختصاص می دهند. برخی مواقع دیده شده به دلیل سنگین بودم حجم وب سایت محتواها برای کاربر نمایش داده نشده است.
کاربرانی که از طریقه نتایج گوگل وارد وب سایت شما می شوند. به دنبال سرعت بالا هستند. نتایج و آمار نشان می دهد که اگر زیر دو ثانیه تصاویر و محتواها به نمایش در نیاید صفحه را می بندند و وب سایت بعدی را باز می کنند. بنابراین باید به دنبال راه های مختلفی برای بالا بردن سرعت وب سایت خود باشید.
یکی از بهترین راه استفاده از افزونه لود تنبل است. حالا سوالی که پیش می آید این است که این افزونه چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

لود تنبل یا Lazy Load چیست؟

 

افزونه Lazy Load و کاربرد آن در سئو سایت

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

در تعریف این افزونه می توانیم بگوییم که تصاویر را به شکلی غیر همگام نسبت به محتواهای دیگر بارگذاری می کند. به این معنی که بعد از اینکه قسمت اصلی و هدر سایت و محتوا به مخاطب نمایش داده شد، در مرحله بعد تصاویر شروع به لود شدن می کنند. در واقع با استفاده از این تکنیک تصاویر و ویدیو ها در زمان نیاز بارگذاری می شوند.
به عنوان مثال یک محتوای آموزشی را در نظر بگیرید که دارای تصاویر زیادی است. نمایش دادن این تصاویر زیر دو ثانیه امکان ندارد. در این شرایط با استفاده از این افزونه این امکان را ایجاد می کنید که تصاویر قدم به قدم زمانی که کاربر به ان ها میرسد لود شود.

افزونه Lazy Load چگونه عمل می کند؟

این افزونه این امکان را برای شما ایجاد می کند که وب سایت در حالت DOM قرار می گیرد. جلوی دانلود شدن تصویر و ویدیو ها را می گیرد. بعد از این کار وظیفه دانلود تصاویر به عهده جاوا اکسریپت است. با استفاده از روش Determine بعد از این که کاربر اسکرول کرد. تصاویر و ویدیوهای پایین صفحه به نوبت لود می شوند.
در واقع استفاده از این روش باعث می شود دانلود و نمایش فایل های اضافی تا زمانی که کاربر به آن ها نیازی ندارد، انجام نشود. پس نتیجه می گیریم که با نصب این افزونه بر روی ورد پرس خود تصاویر و فیلم های شما زمانی دانلود می شوند که کاربر به محل قرار گرفتن آن ها مراجعه کند. می توانید به میزان قابل توجهی سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

پیاده سازی افزونهLazy Load برای تصاویر و ویدیوها

در حالت عادی وقتی مرورگر یک سایت را لود می کند. در ابتدا همه کد های HTML و CSS و JS و تصاویر دانلود می شود. اما شما می توانید با نصب این افزونه یک تغییر ایجاد کنید. به این صورت که فقط آن بخشی از صفحه که در مانیتور مشخص است لود شود.
با این کار سرعت بارگذاری وب سایت شما افزایش می یابد و این افزایش سرعت به شما کمک می کند تا تجربه کاربری بهتری داشته باشید. کند بودن یک وب سایت باعث خسته شدن کاربر می شود و تجربه کاربری شما منفی باشد افت زیادی در رتبه خود پیدا می کنید. مشاوره تیم شرکت طراحی سایت می تواند بهترین راهنمایی را برای شما داشته باشد.

مزایای استفاده از افزونه های لود تنبل

استفاده از این نوع افزونه دارای مزایای ویژه ای برای وب سایت شما می باشد. در ادامه مقاله تعدادی از این مزایا را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

کم شدن زمان لود:

استفاده از این افزونه برای وب سایت هایی که حجم تصاویر و ویدیو های بالایی دارند باعث می شود محتوای اولیه در صفحات وب سایت شما با سرعت بیشتری لود شود.

کاهش استفاده از پهنای باند:

با استفاده از این افزونه و اماکن لود شدن تصاویر در صورتی که کاربر به آن نیاز داشته باشد. میتوانید از استفاده بیهوده از پهنای باند خود جلوگیری کنید. با توجه به اینکه کاربرانی که وارد صفحات وب سایت می شوند تا پایان محتوا را دنبال نمی کنند. اگر تمام تصاویر و ویدیو ها همزمان لود شوند در واقع پهنای باند بیهوده ای مصرف شده است.

بارگذاری DOM:

اگر برای نمایش محتواها از جاوا اسکریپت استفاده می کنید بارگذاری DOM بسیار ضروری می باشد. یکی از مهم تیرن وظایفی که اسکریپت ها بر عهده دارند توقف تا بارگذاری DOM است.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.