سئو محلی چیست؟ ۱۳ تکنیک بهبود local seo

یکی از مفاهیم مهم در زمینه بهینه سازی سئو سایت، سئو محلی یا Local SEO است. البته ممکن است شما تا به حال با این مفهوم آشنایی نداشته باشید و اصلا این کلمه به گوش شما نخوره باشد، اما ما در این مقاله قصد داریم سئو محلی یا Local SEO را به طور کامل برای شما تعریف کنیم و تکنیک هایی که شامل سئو محلی می شود را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

تعریف سئو محلی یا Local SEO:

 

سئو محلی چیست؟ ۱۳ تکنیک بهبود local seo

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

موتور های جستجو برای درک بهتر محتوا هایی که به یک محل خاص مرتبط هستند الگوریتم هایی را طراحی کرده اند. در حقیقت به بهینه سازی صفحات سایت برای بهبود رتبه کلمات کلیدی در محدوده جغرافیایی خاص، سئو محلی یا Local SEO می گویند.

سئو محلی در مورد چگونگی بهینه سازی وب سایت شما به منظور بدست آوردن رتبه بهتر برای مخاطبان محلی است. یک وب سایت بهینه به سئو محلی یا لوکال سئو به شما این امکان را می دهد که علاوه بر هدف گرفتن کاربران کل جهان، کسب و کار خود را حداقل در برخی کلیدواژه هایی که کاربران حاضر در منطقه جغرافیایی شما از آن ها برای جستجو استفاده می کنند، در جایگاه های بالاتری قرار دهید.

در ابتدا باید نام شهر خود را بهینه کنید، جزئیات آدرس خود را بهینه کنید و به طور کلی : شما باید بهینه سازی محلی را انجام دهید تا بازدید کنندگان بدانند که در کجا قرار دارید و بتوانند به صورت آفلاین هم شما را پیدا کنند. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید.

به عنوان مثال: اگر شما صاحب کسب و کار محلی (مانند یک مغازه) هستید و وب سایتی برای شغل خود دارید بهینه سازی محلی وب سایت به این معناست که افراد بتوانند به شما دسترسی داشته باشند و شما را در دنیای واقعی به راحتی پیدا کنند، هرچند که شما به طور حضوری بازدید کننده ای ازمغازه یا فروشگاه خود ندارید. در واقع این حرکت به این منظور است که مخاطب یا بازدید کننده وب سایت را در همان منطقه جغرافیایی مستقر مورد هدف خود قرار داده اید و به این “SEO محلی” می گویند.

امروزه یکی از قوانین وب سایت های کسب و کار اینترنتی این است که آدرس یک منطقه / شهر محل سکونت خود را حتما درج کنند؛ زیرا با این کار ضمن اینکه سایت شما بهینه سازی محلی می شود، باعث می شود مشتریان به شما اعتماد کنند. در نتیجه سئو محلی یا لوکال سئو یکی از ابزار های اصلی شما برای بهینه سازی محتوا است.

 

بهترین تکنیک های سئو محلی

 

سئو محلی چیست؟ ۱۳ تکنیک بهبود local seo

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

۱- بهینه سازی تصاویر بر اساس سئو محلی

یکی از روشهای افزایش سئو محلی، پیاده سازی برخی تکنیک های سئو محلی بر روی تصاویر است. بهتر است از نام شهر خودتان به صورت طبیعی در قسمتهای مختلف تصویر استفاده کنید.

بکار بردن نام شهر در موارد زیر مناسب است:

  • اطلاعات تصویر

  • متن جایگزین

  • عنوان تصویر

  • نام تصویر

۲- سایت خود را واکنش گرا طراحی کنید

امروزه اکثر جستجوها توسط تلفن همراه صورت می گیرد؛ به همین دلیل بهتر است از واکنش گرا بودن صفحات سایت خود مطمئن شوید. زیرا این موضوع نه تنها بر جذب مخاطبان و کاهش نرخ پرش تاثیر می گذارد، بلکه یکی از تکنیک های سئو محلی نیز بشمار می رسد.

اگر اطلاعات کاملی در مورد نرخ پرش ندارید، مطلب ” نرخ پرش یا بانس ریت چیست؟ ” را حتما مطالعه کنید.

۳- جستجوی کلمات کلیدی بر اساس لوکال سئو

اولین و مهمترین گام در سئو سایت، جستجوی کلمات کلیدی است. برای کسب رتبه در بهترین جایگاه نتایج گوگل بایستی، کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. کسب رتبه با کلمه کلیدی که کاربران آن را سرچ نمی کنند، باعث از دست دادن مخاطبان می شود. برای سئو محلی وب سایتتان باید کلماتی را انتخاب کنید که در محدوده جغرافیایی شما بیشترین سرچ را دارند.

۴-  ثبت مکان فروشگاه در گوگل مپ

یکی دیگر از تکنیک های سئو محلی، ثبت مکان فروشگاه در گوگل مپ است. زمانی که آدرس فروشگاه خود را در گوگل مپ ثبت می کنید، پیش از آنکه کاربران به سایت شما وارد شوند، ابتدا آدرس و تصاویر ثبت شده در گوگل مپ را مشاهده می کنند.

بنابراین احتمال این وجود دارد که کاربران با دیدن آدرس و تصاویر فروشگاه، بیشتر برای خرید ترغیب شوند. البته تنها هدف خود را سئو ندانید، زیرا اطلاعات و تصاویر این نقشه توسط کاربران نیز مشاهده می شود.

۵- نقشه گوگل را در سایت قرار دهید

پس از ثبت نقشه در گوگل مپ لازم است آن را در سایت خود نیز قرار دهید. اینگونه گوگل به راحتی متوجه ارتباط بین آدرس و شهر شما خواهد شد. نقشه گوگل را در قسمت درباره ما یا تماس با ما قرار دهید. همچنین ذکر آدرس به صورت متنی نیز خالی از لطف نیست.
وجود صفحاتی همچون درباره ما و تماس با ما باعث بهبود سئو محلی سایتتان خواهد شد. برای طراحی هرچه بهتر این صفحات بهتر است به بررسی سایت رقبا بپردازید.

 

۶- لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی را فراموش کنید

یکی از روشهای کسب رتبه در کلمات سخت و پر رقابت، لینک بیلدینگ است. همانطور که می دانید لینک بیلدینگ به معنای دریافت لینک از یک سایت دیگر برای سایت خودتان است. همچنین در کنار لینک سازی خارجی لازم است در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشید.

۷- استفاده از NAP

استفاده از NAP به صورت صحیح یکی از گامهای مهم برای بهبود سئو محلی است. کلمه NAP مخفف نام، آدرس و تلفن همراه است. در واقع شما بایستی اطلاعات محلی خود را به طور کامل در سایت قرار دهید. ربات های گوگل با  بررسی این موارد متوجه موقعیت مکانی شما می شوند.

بهتر است در فوتر تمامی صفحات سایت، این اطلاعات را درج کنید.

نکته : وجود تلفن همراه به همراه پیش شماره شهر بسیار مورد اهمیت است.

۸- تولید محتوای محلی داشته باشید

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در لوکال سئو، تولید محتوای محلی است. منظور از محتوای محلی، بکار بردن نام شهر و استان در متن محتوا است. برای مثال در حوزه ترجمه، محتواهای: ترجمه مشهد، ترجمه متن اصفهان و … مناسب است.
همچنین بایستی عنوان و توضیحات متا محتوای خود را نیز در خصوص سئو محلی بهینه سازی کنید. بکار بردن نام شهر به همراه خدماتی که ارائه می کنید، باعث بهینه شدن این قسمت ها می شود.

۹- از اسکیما استفاده کنید

اسکیما نوعی زبان نشانه گذاری است که با استفاده از آنها در سایت، موتورهای جستجو مطالب را ساده تر درک می کنند. در واقع بهره گیری از کدهای اسکیما باعث درک بهتر ساختار سایت، توسط ربات های گوگل می شود.
با استفاده از کدهای اسکیما می توانید اطلاعاتی همچون:

  • شماره تلفن

  • آدرس

  • کدپستی

  • منطقه

  • و … را به نمایش بگذارید.

۱۰-  لینک سازی محلی انجام دهید

همانطور که در بالا نیز گفتیم، لینک سازی در سئو سایت بسیا تاثیر گذار است. اما لینک سازی محلی نیاز به رعایت یک سری موارد دارد. برای اطمینان از سئو محلی سایتتان لازم است از سایت های معتبر محلی لینک دریافت کنید.
لینک سازی در سایت های محلی که از اعتبار بالایی برخوردارند، احتمال نمایش سایت شما در نتایج جستجو محلی را افزایش می دهد.

به عنوان مثال می توانید از وب سایت های خبری که فقط در منطقه جغرافیایی شما فعالیت می کنند، رپورتاژ آگهی دریافت کنید.

۱۱-  امکان نظر دهی کاربران را فراهم کنید

یکی از معیارهای مهم گوگل برای نشان دادن یک سایت در نتایج، بهره گیری از نظرات مخاطبین است. بنابراین برای افزایش سئو محلی سایت خود از کاربران بخواهید در نقشه گوگل سایتتان نظرات خود را درج کرده و امتیازی در نظر بگیرند.

۱۲-  حتی به نظرات منفی هم پاسخ بدهید

همانطور که گفتیم از مخاطبان بخواهید نظراتشان را بیان کنند. در صورتی که از میان کامنت ها با کامنت منفی روبرو شدید، هیجانی عمل نکنید. همچنین بهتر است به تمامی نظرات در هر دو حالت مثبت و منفی پاسخ دهید. بی توجهی به کامنت ها در گوگل مپ باعث درج امتیاز منفی توسط گوگل می شود.

۱۳-  سایتتان را در دایرکتوری محلی ثبت کنید

دایرکتوری های محلی یکی از بهترین فرصت ها برای ثبت سایتتان است. شما می توانید در این دایرکتوری ها به صورت آنلاین و غیر آنلاین ثبت کنید. این دایرکتوری ها به شما کمک می کنند تا به کمک کلمات کلیدی، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کرده و بهتر در گوگل دیده شوید.

مزایای سئو محلی چیست؟

 

مزایای سئو محلی چیست؟

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

 

۱- دسترسی به مخاطبان بیشتر

همانطور که گفتیم با سئو محلی احتمال نمایش برند یا سایت شما در لوکال پک بسیار زیاد است؛ اغلب افرادی که به صورت محلی جستجو می کنند، از میان نتایج لوکال پک یکی را انتخاب می کنند. به عنوان مثال فردی که می خواهد بهترین کافی شاپ به محل زندگی خود را پیدا کند، به آدرس، شماره تلفن و تصاویر آن نیاز دارد. local pack تمامی این موارد را به کاربر نشان می دهد. بنابراین با سئو محلی و نشان داده شدن در این قسمت، احتمال جذب مخاطبان بیشتری برای شما وجود دارد.

۲-  افزایش نرخ تبدیل 

زمانی که بازدید کننده های هدفمند شما افزایش پیدا کنند، احتمال افزایش نرخ تبدیل نیز برای شما فراهم می شود. منظور از نرخ تبدیل، تبدیل مشتری بلقوه به مشتری بلفعل است. البته با توجه به هر کسب و کاری، نرخ تبدیل می تواند اهداف متفاوتی را دنبال کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم.

  • فروش محصول

  • فروش خدمات

  • ثبت نام در حساب کاربری

  • ثبت نام در خبرنامه

  • تماس های تلفنی

  • فرم های ارسالی

۳- افزایش شهرت برند و خدمات

یکی از لازمه های موفقیت بلند مدت، شهرت برند و خدمات شما در میان مردم است. با سئو محلی می توانید برند و خدماتتان را به مردم بیشتری معرفی کرده و در نتیجه به شهرت برسید.