معرفی ابزار آنالیز سرعت سایت

معرفی ابزار آنالیز سرعت سایت

اگر برای کسب و کار خود در فکر طراحی سایت کاربر پسند و زیبا که کاملا واکنشگرا بوده و سئوی بالایی دارد هستید ، پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک نمایید.

آنالیز سرعت سایت از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در جهت بهبود سئو و تجربه کاربران است. سرعت سایت (Site Speed) نیز به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی جهت کسب رتبه و جایگاه مطلوب در صفحه نتایج جستجو در نظر گرفته می‌شود. حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که وارد یک وب سایت شده‌اید اما به دلیل سرعت پایین بارگذاری محتواها و صفحات مختلف، سریعا از آن خارج شده و از بازدید از آن صرف نظر کرده‌اید. سرعت پایین لود شدن اطلاعات یک سایت ارتباط مستقیمی با میزان بازدید از آن دارد و به همین جهت وب مسترها و متخصصین سئو، بخش عمده‌ای از توجه خود را صرف آنالیز سرعت سایت می‌کنند. تست سرعت سایت با استفاده از وب سایت‌ها و ابزارهای مختلفی قابل انجام است که علاوه بر تحلیل سرعت، اطلاعات کاربردی دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

تمامی وب سایت‌های موفق و پربازدید از ابزارهای مختلف تست سرعت سایت استفاده می‌کنند تا از طریق آنها بتوانند نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی نمایند. بنابراین اگر صاحب یک وب سایت هستید، از اهمیت تست سرعت آن غافل نشوید و از ابزارهای مختلف تحلیل سرعت کمک بگیرید. در ادامه این مطلب بهترین ابزارهای آنالیز سرعت سایت را به همراه قابلیت‌های کاربردی آنها مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با سایت های رایگان تست سرعت آشنا خواهیم کرد. با وبکده همراه باشید.

اهمیت آنالیز سرعت سایت

بر اساس جدیدترین الگوریتم‌ها و استانداردهای گوگل، سرعت وب سایت یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار بر سئو آن است که نقش حائز اهمیتی را در تعیین جایگاه یک سایت در صفحه نتایج جستجو ایفا می‌کند. سرعت سایت به مدت زمان بارگذاری صفحات و اطلاعات آن همچون تصاویر و یا محتواهای متنی اشاره دارد که باید پس از ورود کاربر به سایت، سریعا نمایش داده شوند. اگر سرعت لود شدن اطلاعات وب سایت شما پایین باشد، توجه طیف گسترده‌ای از بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید و فرصت رشد و افزایش میزان بازدید را برای رقبای خود فراهم خواهید کرد. زیرا سرعت بارگذاری اطلاعات یک وب سایت در حالت ایده آل باید حدود ۳ الی ۵ ثانیه باشد و در غیر این صورت، کاربر صفحه را ترک کرده و به سایت رقبای شما مراجعه خواهد کرد.

ترک سریع و ناگهانی وب سایت توسط بازدیدکنندگان اصطلاحا نرخ پرش کاربر (Bounce Rate) نام دارد و یکی از شاخصه‌های مهم گوگل در رتبه بندی سایت‌ها محسوب می‌شود. عوامل متعددی از جمله سرعت پایین لود شدن محتواهای سایت و یا مفید نبودن محتواها منجر به افزایش نرخ پرش کاربران خواهند شد. موتور جستجوگر گوگل نیز تمامی ارتباطات و تعاملات کاربران با یک وب سایت را رصد کرده و بر اساس نتایج بدست آمده و بررسی سایر فاکتورها، جایگاه وب سایت موردنظر را تعیین می‌‌کند. در این میان تجربه کاربر (User Experience) یا به اختصار UX نیز ارتباط مستقیمی با نرخ پرش و سئو وب سایت دارد زیرا کاهش نرخ پرش نشان دهنده آن است که محتواهای یک وب سایت برای بازدیدکنندگان مفید بوده و اصطلاحا تجربه کاربری خوبی را برای آنان رقم زده است. تجربه کاربر نیز از جمله مفاهیم مرتبط با سئوی وب سایت است که گوگل در هنگام رتبه بندی سایت، توجه ویژه‌ای به آن خواهد داشت.

بنابراین سرعت یک وب سایت‌ تاثیر بسزایی بر عواملی همچون بهبود سئو، بهبود تجربه کاربران، افزایش میزان بازدید، کاهش نرخ پرش و کسب جایگاه مطلوب در صفحه نتایج جستجو دارد. به همین دلیل است که وب مسترها توجه ویژه‌ای به آنالیز سرعت سایت داشته و با استفاده از ابزارهای مختلف، دائما در حال بررسی سرعت بارگذاری اطلاعات سایت خود هستند.

ابزار تست سرعت سایت

برای آنالیز سرعت سایت ابزارها و سایت‌های کاربردی بسیاری وجود دارند که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید سرعت وب سایت خود را بررسی کرده و نقاط ضعف آن را شناسایی نمایید. این ابزارها علاوه بر تست سرعت سایت همچنین عواملی که موجب پایین آمدن سرعت آن شده‌اند را نیز به شما نشان می‌دهند تا با برطرف ساختن آنها بتوانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید. بنابراین اگر صاحب یک وب سایت هستید، حتما برای بررسی سرعت آن از ابزارها و سایت های رایگان تست سرعت سایت استفاده نمایید. در این بخش چندین ابزار تست سرعت سایت را به همراه قابلیت‌های آنها به شما معرفی خواهیم کرد. بهترین ابزارهای آنالیز سرعت سایت شامل:

ابزار آنالیز سرعت Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights بهترین و معتبرترین ابزار رایگان تست سرعت سایت با گوگل است که میزان سرعت وب سایت شما را در بر اساس عددی بین ۱ تا ۱۰۰ نمایش می‌دهد. بدیهی است که هرچه میزان امتیاز بدست آمده بالاتر و نزدیک به عدد ۱۰۰ باشد، سرعت وب سایت شما در وضعیت مطلوب و قابل و قبول‌تری قرار دارد. یکی از قابلیت کاربردی Google PageSpeed Insights این است که میزان سرعت هر صفحه از سایت شما را به صورت مجزا بررسی کرده و نتیجه را در قالب یک گزارش کامل در اختیارتان قرار خواهد داد. برای آنالیز سرعت هر صفحه از وب سایت خود تنها کافی است URL صفحه موردنظر را در آن وارد کرده و گزینه Analyze را انتخاب نمایید.

این ابزار علاوه بر آنالیز سرعت سایت همچنین تجربه کاربران را نیز مورد سنجش قرار می‌دهد و در جهت بهبود تجربه و یا افزایش سرعت سایت، پیشنهاداتی را به شما ارائه خواهد داد. بنابراین با استفاده از این ابزار کاربردی بسیار سریع و راحت می‌توانید فرآیند آنالیز سرعت سایت خود را طی کرده و مشکلات اصلی آن را شناسایی و برطرف نمایید. این ابزار رایگان گوگل در دو نسخه موبایلی و دسکتاپ در اختیار کاربران قرار دارد و برای استفاده از آن هیچگونه محدودیتی نخواهید داشت.

ابزار تست سرعت سایت GTmetrix

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی جهت آنالیز سرعت سایت به صورت رایگان، ابزار GTmetrix است که میزان سرعت وب سایت شما را بر اساس سه شاخص مختلف بررسی می‌کند. این سه شاخص شامل PageSpeed Score، YSlow Score و Fully Loaded Time هستند که هریک از آنها دارای معیارهای مختلفی برای امتیازدهی و آنالیز سرعت سایت هستند.

شاخص PageSpeed Score امتیاز سرعت وب سایت را به صورت درصدی و حروف لاتین (از A تا F) نمایش می‌دهد. این ابزار همچنین جزئیات امتیازدهی خود را بر اساس فاکتورهای متعددی همچون کیفیت بهینه سازی تصاویر نیز به شما نشان می‌دهد که با بررسی آنها می‌توانید مشکلات مربوط به افت سرعت وب سایت خود را شناسایی کرده و آنها را برطرف سازید. عملکرد این شاخص تقریبا شبیه به ابزار تست سرعت سایت با گوگل است که اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شاخص YSlow Score نیز آنالیز سرعت سایت شما را بر اساس ۲۳ معیار و استاندارد شرکت یاهو مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد که گزارش نهایی خود را مانند شاخص قبلی بر اساس درصد و حروف لاتین ارائه خواهد داد. امتیازهای این دو شاخص معمولا نزدیک به یکدیگر است و تفاوت چندانی ندارند. YSlow Score نیز دارای جدول شرح جزئیات مربوط به سرعت وب سایت است که با بررسی آنها می‌توانید اقدامات مورد نیاز در جهت افزایش سرعت سایت را انجام دهید.

شاخص Fully Loaded Time نیز همانطور که از نام آن پیداست، مدت زمان بارگذاری کامل وب سایت شما را نشان می‌دهد که این مدت زمان آن را بر اساس ثانیه به شما نمایش خواهد داد. قطعا هرچه زمان کلی لود شدن اطلاعات سایت پایین‌تر باشد، سرعت نمایش محتواهای آن برای کاربران بیشتر است. بنابراین برای آنالیز سرعت سایت خود حتما از ابزار کاربردی و جامع GTmetrix استفاده کنید تا با بررسی گزارش‌های آن بتوانید مشکلات مربوط به افت سرعت آن را برطرف نمایید.

ابزار سنجش سرعت سایت WebPageTest

از دیگر ابزارهای آنالیز سرعت سایت می‌توانیم به ابزار کاربردی WebPageTest اشاره کنیم که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد. این ابزار گزارش کاملی از میزان سرعت بارگذاری سایت و عوامل کندی سرعت را به صاحبان وب سایت ارائه می‌دهد که با بررسی آنها می‌توانید سرعت سایت خود را افزایش داده و تجربه کاربران از بازدید را بهبود بخشید. نحوه عمکلرد این ابزار نیز تقریبا مشابه ابزار تست سرعت سایت گوگل بوده که دارای ویژگی‌های مازادی همچون بررسی سرعت سایت از ۴۰ موقعیت‌ مکانی مختلف دنیا و ۲۵ مرورگر است.

برای استفاده از قابلیت‌های WebPageTest تنها کافی است آدرس وب سایت خود را در آن وارد نمایید تا گزارش کاملی از نحوه عملکرد آن مشاهده کنید. گزارش کلی آنالیز سرعت سایت بر اساس حروف لاتین از A تا F و با توجه به فاکتورهایی همچون نحوه فشرده سازی و یا چگونگی استفاده از CDN (شبکه تحویل محتوا) ارائه می‌شود. گزارش این ابزار از بخش‌های مختلفی مانند نحوه عملکرد، آنالیز بهینه سازی تصاویر، نحوه بارگذاری محتواها و اسکرین شات‌ها تشکیل می‌شود که بینش کاملی از میزان سرعت سایت و جزئیات آن را در اختیارتان قرار خواهد داد. شما می‌توانید پس از بررسی ایرادات فنی موجود در گزارش آنالیز سرعت سایت خود و برطرف ساختن آنها، گزینه Re-Run The test را انتخاب کنید تا سرعت وب سایت شما مجددا تحلیل شود.

ابزار آنالیز تست سرعت Dotcom-Monitor

Dotcom-Monitor نیز یکی دیگر از ابزارهای ساده اما کاربردی جهت آنالیز سرعت سایت است که میزان سرعت وب سایت شما را در زمان اولین بازدید و بازدیدهای بعدی کاربران نمایش می‌دهد. بدین تریتب می‌توانید دریابید که کاربران در اولین ورود به سایت شما چه تجربه‌ای خواهند داشت و چه مدت زمانی برای لود شدن اطلاعات آن منتظر می‌مانند. این ابزار نیز به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد و برای استفاده از قابلیت‌های آن باید در سایت ثبت نام نمایید. با استفاده از Dotcom-Monitor می‌توانید وضعیت سرعت سایت خود را از ۲۳ موقعیت جغرافیایی مختلف دنیا و ۷ مرورگر پرکاربرد مشاهده کرده و سرعت کلی آن را مورد بررسی قرار دهید. گزارش‌های مربوط به آنالیز سرعت این ابزار از بخش‌هایی همچون بررسی میزبانی سایت، تحلیل عملکرد کلی، نمایش ایردات و مشکلات سایت تشکیل می‌شود که با آنالیز آنها می‌توانید سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

ابزار تست سرعت سایت Pingdom Speed Test

ابزار Pingdom Speed Test از دیگر ابزارهای کاربردی و پرطرفدار آنالیز سرعت سایت است که با استفاده از تحلیل‌های آن می‌توانید مشکلات عملکردی سایت خود را شناسایی و برطرف نمایید. این ابزار گزارش مربوط به بخش سرعت وب سایت شما را به صورت نمره‌ای از ۱ تا ۱۰۰ نمایش می‌دهد و موارد دیگری همچون زمان بارگذاری سایت، تعداد درخواست‌ها و حجم کلی آن را نمایش خواهد داد. ابزار Pingdom Speed Test همچنین سرعت وب سایت شما را از چهار موقعیت مکانی مختلف دنیا مورد سنجش قرار داده و نتیجه را در قالب یک گزارش کلی به شما نشان می‌دهد. کار با این ابزار و تحلیل گزارش‌های آن بیار ساده بوده و تنها کافی است آدرس وب سایت خود را در آن وارد نمایید تا بتوانید میزان سرعت بارگذاری اطلاعات آن را به طور کامل بررسی کنید.

ابزار KeyCDN Website Speed Test

ابزار KeyCDN Website Speed Test نیز از جمله ابزارهای ساده اما کاربردی جهت آنالیز سرعت سایت است که اطلاعات جامع و مفیدی را درباره عملکرد سایت در اختیار شما قرار می‌دهد. این ابزار تعداد درخواست‌های HTTP، سرعت کلی بارگذاری وب سایت، تحلیل گرافیکی و وضعیت نمایش سایت در دستگاه‌های تلفن همراه را نمایش می‌دهد که با تحلیل آنها می‌توانید ایرادات فنی سایت خود را شناسایی نمایید.

ابزار تست سرعت سایت PageScoring

PageScoring یکی دیگر ابزارهای مفید برای اندازه گیری سرعت سایت است که با بررسی و آنالیز دامنه سایت، میزان حجم صفحات، مدت زمان بارگذاری اطلاعات سایت و مدت زمان اتصال به آن، اطلاعات کاربردی را درباره سرعت ساعت در اختیار شما قرار خواهد داد. این ابزار به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای آنالیز تست سرعت قالب سایت شناخته می‌شود که زمان بارگذاری هر صفحه را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

با استفاده از این ابزارهای کاربردی آنالیز سرعت سایت می‌توانید به راحتی میزان سرعت بارگذاری وب سایت خود را تحلیل کرده و با بررسی گزارش‌های تهیه شده، نقاط ضعف و قوت صفحات مختلف آن را شناسایی نمایید.

 

برای داشتن وب سایت شخصی با طراحی کاملا حرفه ای  و تخصصی اینجا را کلیک نمایید