مهارت‌های ضروری برای کانتنت مارکترها

امروزه بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دیجیتال مارکتینگ است. کسب و کارهای زیادی فارغ از حوزه فعالیتشان به دنبال استفاده از بازاریابی محتوا هستند. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ یکی از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای افزایش دیده شدن و نرخ تبدیل است. اما آیا همه از این روش نتیجه می‌گیرند؟ آیا تنها با تولید محتوا و نمایش آن در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت می‌توان گفت بازاریابی محتوا انجام شده است؟
حقیقت این است که تنها تعداد محدودی از بازاریابان محتوا، محتوایی تولید می‌کنند که آن‌ها را به نتایج دلخواهشان می‌رساند. کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا شاید از بیرون ساده به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست. بازاریابی محتوا در عین اینکه جذاب است، دقت، ظرافت و توجه به جزئیات بالایی را می‌طلبد.

مهارت‌های ضروری برای کانتنت مارکترها(بازاریابی محتوا)

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

 لازم است که بدانید چگونه می‌توانید مهارت‌ها و استراتژی‌های خود را در زمینه تولید، مدیریت و انتشار محتوا تقویت کنید؛ زیرا این کار به شما کمک می‌کند تا با همین منابع فعلی، بازدهی بیشتری بدست آورده و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

کانتنت چیست؟

نویسنده محتوا به شخصی گفته می‌شود که برای افراد، شرکت ها و … مطالب مرتبط با نیازهایشان مقاله می نویسد و یا به صورت بصری محتوایی ایجاد می کند تا در گوگل و صفحات مجازی محبوبی که از این محتوا استفاده می کنند بیشتر دیده شوند. نویسندگان محتوا نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال و دستیابی به اهداف شرکت دارند. بدون محتوا، هسته وب سایت چیزی نخواهد بود که بتوان آن را برای موتورهای جستجو (SEO) بهینه کرد. اطلاعاتی که وب‌مسترها به پست‌های وب‌سایت خود اضافه میکنند به موتورهای جستجو کمک میکند تا محتوایی را که ایندکس کرده‌اند از زوایای مختلف درک کنند.

کانتنت مارکتینگ چیست؟

کانتنت مارکتینگ به معنای تولید محتوای ارزشمند در یک وب‌سایت به منظور الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در مشتریان و دادن آزادی عمل به مشتری است. اصطلاح “کانتنت مارکتینگ” به بازاریابی آنلاین اشاره دارد که در آن محتوا نقش اصلی را ایفا میکند. بازاریابی محتوا کاربران را به وب‎سایت جذب میکند و در نهایت فروش محصول، رشد برند و توسعه کسب و کار را فراهم میکند. وب مسترها می‎توانند با تولید محتوای خوب و ارسال آن در شبکه‎های اجتماعی، کاربران بیشتری را به سمت وب‌سایت خود سوق دهند.

در این مقاله به ۹ مهارتی که یک متخصص بازاریابی محتوا باید با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشد، اشاره شده است.

۱- مهارت‌های تولید محتوا

تولید محتوا، فقط تولید مقاله و محتوای متنی نیست. بلکه با گذشت زمان تولید محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی نیز در حال گسترش است. بازاریابان محتوایی بسته به حوزه کاری خود می‌توانند از چندین روش بازاریابی محتوایی استفاده کنند.
برای تولید محتوا به خصوص محتوای متنی، آشنایی کامل با دستور زبان، املای کلمات و نکات نگارشی لازم و ضروری است. در نتیجه اولین و پایه‌ای ترین مهارتی که یک متخصص بازاریابی محتوا و تولید محتوا باید داشته باشد، همین است. علاوه بر این بازاریابان محتوا برای ارتباط با مخاطبان خود باید با مهارت‌های تولید محتوای تصویری و ویدیویی نیز آشنا باشند.

۲-ویرایش محتوا

محتوای ویرایش نشده، مانند سنگی صیقل نخورده است که زیبایی آن مشخص نیست. بزرگ‌ترین نویسندگان دنیا هم برای بهبود نوشته‌هایشان، آن را ویرایش می‌کنند. ویرایش محتوا کمک می‌کند تا مشکلات و ایرادات دستوری، نگارشی و املایی محتوا مشخص شود. همچنین با بازخوانی محتوا، می‌توان فهمید آیا محتوا در انتقال پیام خود به خواننده موفق بوده است یا خیر.
سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی که بودجه بالایی دارند، معمولا در تیم تولید محتوایشان ویرایشگر حرفه‌ای دارند. اما به طور کلی ویرایش محتوا یکی از مهارت‌های ضروری برای متخصص بازاریابی و تولید محتواست.

۳-آشنایی با قیف فروش

درست مانند سایر کانال‌های بازاریابی، هدف نهایی بازاریابی محتوا، تبدیل مخاطبان به مشتری است. برای رسیدن به این هدف، بازاریابان محتوا از قیف‌ فروش استفاده می‌کنند که شامل مراحل مختلف سفر خریدار است. این سفر شامل مراحل زیر است:

  • آگاهی

  • ایجاد علاقه

  • تصمیم‌گیری

  • عمل

نیازهای مخاطبان در هر مرحله از قیف فروش متفاوت است. به همین دلیل بازاریابان محتوا باید با نیازهای مخاطبان در هر مرحله از قیف فروش آشنا باشند تا بتوانند با چینش استراتژی محتوایی مناسب، مخاطب را تا آخرین مرحله از قیف فروش همراهی کنند.

۴-برنامه‌ریزی محتوایی

موفقیت در هر مسیری نیازمند برنامه‌ریزی است. بازاریابی محتوا با تمام تاثیرات مثبتش، فرایندی زمان‌بر است. به همین دلیل برنامه‌ریزی محتوایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. متخصص بازاریابی محتوا باید بتواند با شناسایی نیازهای مخاطبان، بهترین محتوا را آماده کند و برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی و تهیه تقویم محتوایی دارد. به این صورت می‌توان استراتژی محتوایی مناسبی را ایجاد کرد.
استفاده از ابزارهای برنامه‌ریزی مانند Trello به بازاریابان کمک می‌کند تا برنامه محتوایی را با اعضای تیم به اشتراک بگذارند.

۵- آشنایی با پرسونای مخاطب

شناخت پرسونای مخاطب قبل از چینش استراتژی محتوا آغاز می‌شود. یک بازاریاب محتوا باید بداند قرار است تولید محتوا را برای چه گروهی با چه ویژگی‌هایی انجام دهد. بازاریابی محتوای پرسونا محور، استراتژی محتوایی را هدفمند می‌کند و کمک می‌کند تا بتوانید محتوایتان را درست به سمت مخاطبان هدف، نشانه بگیرید.

۶-سئو

موتورهای جستجو یکی از بزرگ‌ترین منابع جذب ترافیک برای وب سایت هستند. بازاریابان نیز برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر باید محتوای خود را برای کلمات کلیدی که کاربران جستجو می‌کنند، بهینه‌سازی کنند. به همین دلیل میان سئو و تولید محتوا پیوند عمیقی برقرار است. پس می‌توان گفت سئو، دانشی است که بازاریابان محتوا باید آشنایی کافی با آن داشته باشند.

اگرچه سئو سایت فراتر از موارد زیر است، آشنایی کافی با سئو محتوا و حوزه‌های زیر در سئو سایت برای هر متخصص تولید محتوا ضروری است:

  • تحقیق کلمات کلیدی

  • تولید محتوای سئو شده

  • سئو داخلی سایت

  • تحلیل رقبا

۷- انتشار محتوا

شاید تصور کنید بازاریابی محتوا تنها محدود به تولید محتواست. چیزی که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که انتخاب پلتفرم یا پلتفرم‌هایی برای انتشار محتوا بسیار مهم‌تر است. چرا که حتی اگر بهترین محتوای دنیا را داشته باشید ولی آن را در جای مناسبش منتشر نکنید، کسی محتوای شما را نخواهد دید. به همین دلیل انتشار محتوا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند انجمن‌ها، وبلاگ‌ها، شبکه‌های اجتماعی و… راهی برای بیشتر دیده شدن محتوای شماست و یک متخصص بازاریابی محتوا باید بداند در هر زمان کدام پلتفرم برای انتشار محتوا مناسب‌تر است.

۸- مهارت تجزیه و تحلیل داده‌ها

ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند استراتژی بازاریابی محتوایی خود را ارزیابی کنید. این ابزارها با ارائه داده‌های دقیق اطلاعات مورد نیاز را به شما می‌دهند. اما درک داده‌های عددی و تجزیه و تحلیل آن وظیفه شماست.
بازاریابان محتوایی برای کمپین‌های مختلف شاخص‌های کلیدی عملکرد یا KPIهایی را تنظیم می‌کنند که باید آن را ردیابی کنند. ابزاری که معمولا برای این کار استفاده می‌شود، گوگل آنالیتیکس است. از طریق این ابزار، بازاریابان می‌توانند دید خوبی از نحوه رفتار مخاطبان در صفحات خود داشته باشند.

۹-مهارت‌های فنی

متخصصان بازاریابی محتوا باید دانش فنی مربوط به کار با ابزارهای مورد نیازشان را داشته باشند. به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا ممکن است نیاز داشته باشد که محتوای خود را با استفاده از سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس بارگذاری کند.
برخی از کسب و کارها نیز ممکن است از ابزارهای خاصی برای شخصی سازی محتوایشان استفاده کنند. یک متخصص بازاریابی محتوا باید یاد بگیرد که چگونه از آن ابزارها استفاده کند.

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.