تفاوت گوگل ادوردز و سئو

تفاوت گوگل ادوردز و سئو

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

در عصر امروز که عصر ارتباطات است و کسب کار های آنلاین و بازاریابی اینترنتی بسیار رواج یافته است، با سؤال های بسیاری از قبیل  “گوگل ادوردز بهتر است یا سئو؟” و مقایسه گوگل ادوردز و سئو روبه رو می شویم. هدف نهایی هر وب سایت جذب مشتریان دائمی است، اما با توجه به اینکه رقابت بسیار زیادی بین سایت ها برای نشان دادن خدمات و محصولات خود وجود دارد، باید تبلیغات کرد. به دو روش زیر می توانید سایت خود را در رتبه های بالای گوگل نمایش دهید:

  1. گوگل ادوردز

  2.  سئو

حالا سؤالی که پیش می آید در مقایسه گوگل ادز و سئو کدام یک ارجحیت دارد؟ گوگل ادوردز یا سئو؟ یا هردو؟ در ادامه مقاله به توضیحی کوتاه برای آشنایی با مفهوم سئو و گوگل ادز میپردازیم، سپس به بررسی تفاوت های آنها خواهیم پرداخت.

گوگل ادوردز چیست؟

یکی از روش‌هایی که گوگل در اختیار کاربران برای تبلیغات سایت خود قرار می‌دهند تبلیغات گوگل ادز می‌باشد. با استفاده از روش گوگل ادوردز کاربران می‌توانند سایت خود را هرچه سریع‌تر در اولویت گوگل قرار دهند. لازم به ذکر است که این تبلیغ به صورت رایگان نبوده و نیازمند پرداخت هزینه‌ای می‌باشد. یعنی زمانی که تبلیغی را ارائه دادید و کسی بر روی آن تبلیغ کلیک کرد باید هزینه‌ای به ازای آن کلیک پرداخت کنید. سایت‌هایی که تازه راه اندازی شده‌اند اگر برای تبلیغات خود از این روش استفاده کنند می‌توانند نتیجه خوبی را دریافت کنند.

سئو (SEO) چیست؟

سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و به زبانی ساده تر مجموعه کارهایی که باعث می شود تا در صفحه نتایج جستجو موتورها رتبه برتر را بدست بیاوریم. از الزامات لازم برای بدست آوردن رتبه بندی گوگل بهتر در نتایج جستجو موتورها این است که هم برای موتورهای جستجو قابل خواندن و هم برای کاربران به راحتی قابل دسترس باشد. داشتن محتوای جذاب هم از دیگر نکات لازم در سئو می باشد.

تفاوت گوگل ادورز و سئو

حال که با تعاریف آن دو آشنا شدیم بریم سراغ تفاوت گوگل ادوردز و سئو. در بهینه سازی سایت استفاده از سئو متداول ترین روشی است که وب‌‎ مستران انجام می‌دهند تا در اولویت قرار گیرند. اولین تفاوتی که می‌توانیم برای این دو بیان کنیم سرعت قرار گیری در اولویت گوگل می‌باشد. با استفاده از گوگل ادوردز به سرعت در طی ۲۴ ساعت سایت در صفحه اول گوگل قرار خواهد گرفت اما با استفاده از سئوسایت به زمان زیادی نیاز می‌باشد تا سایت در اولویت قرار گیرد. مورد دیگری که می‌توان از تفاوت گوگل ادوردز و سئو نام برد هزینه آن می‌باشد با استفاده از روش سئو می‌توان هزینه کمتری را ارائه داد اما با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز باید هزینه‌های بالایی را ارائه داد.
معمولا پیشنهاد می‌شود تا از این دو روش به صورت ترکیبی استفاده شود. اول طراحی سایت خود را بر با استفاده از گوگل ادوردز بر اولویت گوگل بیاورید سپس کارهای مربوط به سئو را انجام دهید. پس اگر می‌خواهید به کسب ‌و کار خود به صورت بلند مدت و اصولی نگاه و برنامه ریزی کنید باید از روش سئو استفاده کنید چرا که پایداری کلمات کلیدی شما را برای مدت طولانی تضمین خواهد کرد.
گوگل ادوردز یک پلتفرم گوگل می‌باشد که فقط در گوگل نمایش داده می‌شود اما با استفاده از سئو، سایت شما در هر موتور جستجویی نمایش داده می‌شود. همچنین در گوگل ادوردز شما می‌توانید بسیاری از کلمه کلیدی را مورد هدف قرار گیرید اما در سئو شما می‌توانید در صفحات نتایج جستجو به نمایش درآیید.

گوگل ادوردز بهتر است یا سئو؟

بهترین انتخاب هر دو گزینه است، ادوردز برای جذب سریع ترافیک و در سئو بازاریابی محتوا جذب ترافیک ارگانیک و بازدید از طریق شبکه های اجتماعی یا همان سوشال مدیا مارکتینگ. ممکن است گاهی شرایط طوری باشد که نشود هر دو گزینه را در کنار هم ادامه داد مثلا ممکن است شخصی از نظر زمانی برای نتیجه بهتر مشکلی نداشته باشد ولی پول کافی هم برای شرکت در کمپین های تبلیغاتی نداشته باشد که در اینجا بهترین گزینه برای او سئو است. با مقایسه گوگل ادوردز و سئو می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

استفاده از گوگل ادوردز  را باید آگاهانه و با دقت انجام داد؛ زیرا عدم نظارت کافی و درست انجام ندادن آن، ضررهای زیادی را به همراه دارد. پس هر چقدر استفاده از گوگل ادوردز آسان به نظر برسد، با نداشتن دانش و تجربه کافی نمی توان در این سیستم پیشرفت کرد و بهتر است که اینکار به افراد متخصص سپرده شود که در کنار صرفه جویی در هزینه، از این تبلیغات سود کرد.

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.