ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

ای فریم چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

آی فریم یعنی چه؟

در ابتدا می خواهیم با مفهوم و کاربرد این تگ آشنا شویم. Iframe مخفف عبارت inline frame می باشد. این تگ یکی از تگ های HTML محسوب می شود. آی فریم در واقع یک صفحه ی دیگری را داخل وب سایت شما ایجاد می کند و داخل این صفحه هر چیزی از جمله عکس، ویدئو، متن، لینک یک سایت دیگر و… می تواند قرار بگیرد. با استفاده از این تگ می توانید یک بخش خاص از فضای وب سایت خود را، برای تبلیغ یا نمایش محتوای یک صفحه از سایت دیگر، قرار دهید بدون این که ظاهر این بخش متفاوت با دیگر قسمت های سایت شما باشد.

به عبارت ساده تر با آی فریم قادر هستید تا یک صفحه از سایت دیگر را درون سایت خود قرار دهید! برای مثال می توانید ویدئویی از یوتیوب و نقشه ای از گوگل مپ را درون سایت خود بارگذاری کنید. یا فایل هایی مانند  pdf که نیاز به دانلود دارند را به منظور راحتی کاربر، در سایت خود نمایش دهید. همچنین لازم به ذکر است که اندازه و حاشیه ای که برای این ناحیه در نظر گرفته می شود را می توانید با استفاده از کدهای html تغییر دهید.

از آی فریم در چه مواقعی می توان استفاده کرد؟

این تگ بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما مجبور باشید از محتویات یه سایت دیگر استفاده کنید و با این روش از کپی نیز جلوگیری می کنید.

همان طور که در بالا گفته شد، شما می توانید با استفاده از این تگ، ویدئویی از یوتیوب و یا آپارات را در سایت خود قرار دهید، نقشه ای از گوگل مپ را نمایش دهید و یا مقاله ای را در صفحه ی خود آپلود و بارگذاری کنید تا کاربران برای دریافت آن، مجبور به ثبت نام در یک سایت دیگر و سپس دانلود مقاله نشوند. همچنین از آی فریم در تبلیغات نیز استفاده می شود.

نکات مهم در رابطه با iframe

گوگل با دیدن آی فریم در طراحی سایت مربوطه خشنود نمی‌شود از طرفی هم وجود آن در سایت به هدر رفتن ترافیک سایت می‌انجامد پس تا حدالامکان تلاش کنید تا از قرار دادن محتویات دیگر سایت‌ها به سایت خود خودداری کنید اما اگر مجبور بودید تا از سایت دیگری مطلبی را در طراحی سایت خود قرار دهید توجه کنید تا آن را در صفحه اصلی خود قرار ندهید. چرا که محتواهایی که در صفحه اول سایت قرار دارد در دریافت رتبه بسیار موثر خواهد بود.
همچنین اگر شک کوچکی به آن طراحی سایت شرکتی یا طراحی سایت فروشگاهی دارید به هیچ عنوان از آن سایت به سایت خود پیوند ندهید.

معایب آیفریم iframe

معایبی که این کد iframe دارد این است که با قرار دادن محتوایی درون این کد آن محتوا، محتوای اصلی محسوب نمی‌شود. به علاوه برخی از مرورگرها از iframeها پشتیبانی نمیکنند همچنین هم نمی‌توان به صفحه درون iframe لینک کرد.
توجه کنید زمانی که وب سایتی محتوای سایت شما را در طراحی سایت خود قرار می‌دهد شما خوشحال شوید و این طور به نظر بیاید که برای شما بسیار مفید است اما به هیچ عنوان برای سایت شما سودی نمی‌رساند و دیگر زحمات شما به چشم کاربران نمی‌آید و همه چی بر پای آن طراحی سایتی که قرار داده تمام می‌شود.
همچنین اگر طراحی سایت خبری سایت شما را در صفحات داخلی خود نمایش دهند و در جایگاه بهتری نسبت به سایت شما قرار بگیرند باعث می‌شود تا آن سایت مربوطه اولین طراحی سایتی که آن مطلب را قرار داده است شناخته شود و طراحی سایت شما به عنوان کپی کننده آن مطلب شناخته شود که خسارت بالایی را به طراحی سایت شما وارد می‌سازد. پس به هیچ عنوان اجازه ندهید تا طراحی سایت دیگری مطالب و محتویات شما را به عنوان آی فریم در سایت خود استفاده کنند.
پس حتما سعی کنید تا بهترین‌ مطالب را خودتان بدون هیچ کپی کردن از طراحی سایت دیگری در سایت خود قرار دهید تا در نظر کاربران و موتورهای جستجو بسیار محبوب شوید. می‌توانید حتی از بهترین شرکت طراحی سایت و جایی که به ساخت سایت خود پرداخته‌اید کمک بگیرید هم برای قرار دادن مطالب مرتبط و کاربردی و سئو سایت خود کمک بگیرید.
اگر می‌خواهید تا سئو و بهینه سازی سایت شما از روی اصول برخوردار باشد و همیشه در نتایج جستجوی افراد ظاهر شود از آن در سایت خود استفاده نکنید تا در نظر خزنده‌های گوگل و کاربران ازمحبوبیت بالایی بهره مند شوید.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.