کلاب هاوس چیست؟ هر چیزی که باید درباره کلاب هاوس بدانیم

کلاب هاوس چیست؟ هر چیزی که باید درباره کلاب هاوس بدانیم

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

کلاب هاوس چیست؟

برنامه کلاب هاوس در واقع یک شبکه اجتماعی چت صوتی به‌شمار می‌رود، کلاب هاوس در آوریل ۲۰۲۰ توسط پل دیویسون و روهان ست از شرکت Alpha Exploration بنیان‌گذاری شد و در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد کاربران آن چیزی حدود ۶۰۰ هزار کاربر گزارش شده؛ اما بنابر آخرین آمار منتشر شده، کلاب‌هاوس حالا بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر هفتگی دارد.

چگونه کلاب هاوس را دانلود کنیم؟

نسخه اولیه کلاب هاوس فقط برای کاربران آیفون عرضه شد اما اکنون شما می‌توانید نسخه‌های اندروید، ای او اس، ویندوز و مک کلاب هاوس را دانلود و نصب کنید که در ادامه لینک دانلود آن‌ها آمده است.

نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید

نسخه رسمی کلاب هاوس برای ios

نسخه غیر رسمی کلاب هاوس برای ویندوز

نسخه غیر رسمی کلاب هاوس برای مک

چگونه در کلاب هاوس دعوتنامه بگیریم؟

گرفتن دعوتنامه در کلاب هاوس قبلا یکی از دغدغه‌های کاربران این برنامه بود. اما باید بدانید که کلاب هاوس دیگر دعوتی نیست و هر کس که گوشی هوشمند داشته باشد می‌تواند از این برنامه استفاده کند.

چه کسانی از Clubhouse استفاده می‌کند؟

در کلاب هاوس شما این شانس را دارید که صحبت‌های افراد مشهور را بشنوید و شاید حتی با آنها گفتگو کنید. این دلیل اصلی تمایل مردم به کلاب هاوس است. یکی از دلایل محبوبیت ناگهانی کلاب هاوس، حضور افراد تأثیرگذاری نظیر ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، دریک و کوین هارت است که همزمان با حضورشان در روم‌های کلاب هاوس، سیلی از طرفدارانشان را به‌سوی این شبکه‌ی اجتماعی صوتی هدایت کردند.

آیکون کلاب هاوس چیست؟

با آنکه لوگو Clubhouse یک ایکون رسمی است (دست تکان دادن) اما از این لوگو برای نماد برنامه استفاده نمی‌شود. در واقع نماد برنامه یک پرتره سیاه و سفید از یک شخص است. البته باید به شما بگویم که اگر چند وقت دیگر آیکون کلاب هاوس تغییر کرد نگران نباشید یا نترسید. این یکی از ویژگی‌های کلاب هاوس است که هر چند وقت یک بار آیکونش تغییر می‌کند.

چگونه در کلاب هاوس وارد شویم؟

در اولین قدم باید نسخه کلاب هاوس را دانلود و نصب کنید. هنگام ثبت نام، از شما خواسته می‌شود که یک آدرس ایمیل اضافه کنید. در قدم بعدی باید یک عکس، نام کاربری و رمز عبور‌تان را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید با توییتر خود لاگین کنید تا بتوانید با اطلاعات نام کاربری، عکس و نمایه یکسانی به برنامه وارد شوید.

چگونه در کلاب هاوس یک کلاب ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک کلاب در Clubhouse، روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای بزنید. اگر تصویری آپلود نکرده‌اید، حروف اول شما در آن بخش نمایش داده می‌شود. اکنون به پایین اسکرول کنید و در آخر روی گزینه «+» ضربه بزنید. اکنون در پنجره‌ای که باز می‌شود باید اطلاعات قبل از ایجاد کلاب را پر کنید.

در مرحله بعد، “نام کلاب” را وارد کنید. نام کلاب را نمی‌توان بعداً تغییر داد، بنابراین در انتخاب آن محتاط باشید در پایین مجوزهایی است که اختیاری است و شما می‌توانید آن‌ها را فعال یا غیر فعال کنید.

در مرحله بعد حداکثر سه موضوع را باید انتخاب کنید تا مردم بفهمند که موضوع کلاب شما در رابطه با چیست. این کار باعث افزایش بازدید و همچنین افزایش دسترسی افراد به کلاب می‌شود.

بخش آخر مربوط به توضیحات کلاب است پیشنهاد می‌کنم توضیحات کلاب را به طور خلاصه و کوتاه پر کنید زیرا مردم حوصله خواندن توضیحات طولانی را برای کلاب ندارند.

چند نفر می‌توانند در یک مکالمه حضور داشته باشند؟

طبق گزارشات محدودیت فعلی ۵۰۰۰ نفر در هر اتاق کلاب است اما هنوز آمار دقیقی مبنی بر تعداد افراد در کلاب هاوس وجود ندارد.

آیا کلاب هاوس فقط قابلیت چت صوتی دارد؟

Clubhouse یک ویژگی چت به نام Backchannel را معرفی کرد تا کاربران بتوانند از طریق پیام‌های مستقیم (DM) با افراد چت کنند یا حتی عکس بفرستند. البته که هدف اصلی از این کار این است که مردم این برنامه را ترک نکند اما این کار باعث رقابت بیشتر کلاب هاوس با دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک شده است.

چگونه اکانت کلاب هاوس را حذف کنیم؟

قبلاً مجبور بودید برای حذف Clubhouse به “support@alphaexplorationco.com” ایمیل بزنید اما به دلیل نارضایتی جمع زیادی از مردم اکنون می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات > حساب > غیرفعال کردن حساب، حساب خود را غیرفعال کنید.

در ادامه به برخی از رایج‌ترین اصطلاحات کلاب هاوس می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

روم کلاب هاوس به چه معناست؟

روم در کلاب هاوس ، محیطی است که افراد در آن گرد هم می‌آیند و راجع به یک موضوع با یکدیگر صحبت می‌کنند و یا اینکه به صحبت‌های یک نفر گوش می‌دهند.

برای ایجاد روم شما می‌توانید از سه گزینه استفاده کنید:

Open: می‌توانید یک room ایجاد کنید که تمام افراد در سراسر جهان بتوانند در آن شرکت کنند.

Closed: تنها دوستانی و افرادی را دعوت کنید تا در روم شما حضور پیدا کنند.

Social: یک روم ایجاد کنید که تنها دوستانی که فالو دارید اجازه شرکت داشته باشند

ریز هند (Raise hand) در کلاب هاوس به چه معناست؟

ریزهند در کلاب هاوس قابلیتی است که شما از صاحب روم یا مدیر روم بخواهید که میکروفون شما را فعال کند تا شما بتوانید صحبت کنید.

فعال کردن Raise hand بسیار کار ساده‌ای است و فقط کافیست بر روی نماد دست در پایین صفحه زده و منتظر بمانید تا مدیر یا ناظر درخواست شما را تایید کند.

لیسنر در کلاب هاوس به چه معناست؟

اگر در یک روم شرکت کرده باشید احتمالا اصطلاح لیسنر را شنیده‌اید. لیسنر به کسانی گفته می‌شود که در روم حضور دارند و شنوندگان آن روم هستند.

استیج در کلاب هاوس به چه معناست؟

استیج در کلاب هاوس مکانی است که، افرادی که اسپیکر آن‌ها فعال است در آنجا قرار می‌گیرند و این که در استیج چند نفر حضور داشته باشند فقط بستگی به نظر مدیر روم دارد.

مادریتور در کلاب هاوس به چه معنا است؟

مادریتور یا ناظر به کسانی گفته می‌شود که به مدیر روم کمک می‌کند تا روم را اداره کند و از جمله وظایف یک ناظر می‌توان به برقراری عدالت بین افراد، خبر دادن تاریخ بعدی روم و … اشاره کرد.

پینگ (Ping) در کلاب هاوس به چه معنا است؟

پینگ کردن در کلاب یکی از اصطلاح‌های پر کاربرد در کلاب هاوس است. پینگ کردن به معنای دعوت کردن یکی به کلاب است. که محدودیتی در پینگ کردن افراد در یک کلاب وجود ندارد.

اینوایت (invite) در کلاب هاوس به چه معناست؟

شاید قبل از آپدیت جدید کلاب هاوس، اصطلاح اینوایت یکی از مهم ترین و اصلی‌ترین اصطلاح کلاب هاوس بود است. در واقع اصلاح اینوایت به معنای فرستادن دعوتنامه برای افرادی است که قصد وارد شدن به کلاب هاوس را دارند.

ترولینگ (trolling) در کلاب هاوس به چه معناست؟

در واقع تراول به کسانی می‌گویند که باعث بی نظمی در کلاب می‌شوند اگر شما ترولینگ‌ها را در کلاب دیدید بهتر است آنها را گزارش دهید تا از روم اخراج شوند.

PTR در کلاب هاوس به چه معنا است؟

PTR مخفف Pull to Refresh است. ممکن است این کلمه را زیاد در روم شنیده باشید . این کلمه به معنای رفرش کردن یا تازه سازی صفحه است به اینصورت است که شما هر وقت صفحه را رفرش کنید تمام تغییرات جدید اعمال شده را به شما نشان می‌دهد.

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.