Average position به چه معناست؟

 

Average position به چه معناست؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

به موقعیت کلمه کلیدی در نتایج موتورهای جستجو، position گفته می‌شود  و به میانگین موقعیت‌ کلمه کلیدی در نتایج موتورهای جستجوگر، Average position می‌گویند.

برای روشن شدن این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که وبسایت شما با کلمه کلیدی به عنوان مثال “سئو” رتبه سوم را در نتایج موتور جستجوی گوگل دارد؛ این بدان معناست که میانگین نمایش سایت شما برای این کلمه کلیدی در موقعیت سوم گوگل است.

عوامل مختلفی اعم از سایت‌ها و لینک‌هایی که روی آن‌ها کلیک کرده‌اید، موقعیت جغرافیایی هنگام جستجوی یک عبارت، ابزار مورد استفاده برای جستجوی یک عبارت اعم از لپتاپ، تبلت و گوشی همراه و … در تغییر رتبه یک سایت در نتایج موتورهای جستجو، تاثیرگذار است.

همین امر موجب شده است که رتبه کلمه‌ها در سرچ کنسول، به صورت میانگینی نمایش داده شود.

اگر شما از ابزار سرچ کنسول استفاده کرده باشید خواهید دید که به عنوان مثال برای کلمه کلیدی “بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو” در مجموع ۳۴۵۶۷۷ دفعه توسط کاربران مختلف، جستجو شده و هر سری نیز رتبه‌های مختلفی در نتایج موتورهای جستجو داشته که در نهایت گوگل، Average position آن را ۴٫۵ تخمین زده است.

Average position یکی از مهم‌ترین پارامترها برای بررسی کلمات کلیدی در نتایج جستجو است.

Average position چه تفاوتی با موقعیت کنونی که مشاهده می‌کنید، دارد؟

گوگل، سایت‌های مختلف را برای یک کلمه کلیدی در چندین مکان قرار می‌هد. تغییرات مکانی یک سایت در نتایج موتورهای جستجو برای یک کلمه کلیدی به زمانی که جستجو شده و مکانی که بازدید کننده در آن قرار دارد، بستگی دارد. این به چه معناست؟

فرض کنید که سایت شما برای کلمه کلیدی سئو سایت در کشور ایران در صفحه اول واقع شده باشد، اما همین سایت شما برای همین کلمه کلیدی در فرانسه در صفحه دوم و در سنگاپور در صفحه هفتم واقع شده باشد.

به بیان دیگر Average position به منطقه‌ای که در آن جستجو می‌کنید، بستگی دارد.

موقعیتی که در گوگل مشاهده می‌کنید گاهی با موقعیت کنونی شما، متفاوت است که امری طبیعی است.

هنگامی که عبارتی را در گوگل، جستجو می‌کنید، مکان دستگاه شما به گوگل کمک کرده تا نتایج اطراف شما نمایش داده شود.

در واقع مکان شما از منابع مختلفی، حاصل می‌شود . هنگام استفاده از سرویس‌های گوگل می‌توانید تنظیمات مربوط به مکان را بروزرسانی کنید.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.