انواع کلمات کلیدی (Keyword Match Types) در گوگل ادز و دلایل استفاده از آنها

مفهوم KEYWORD MATCHING در گوگل ادوردز

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

KEYWORD MATCHING  چیست؟

با استفاده از Keyword Matching می توان کاربران هدفمندتری را جذب کرد و از این طریق ( ROI )  سود را افزایش داد. هر چقدر میزان CTR  یک آگهی بیشتر باشد، هزینه کمتری به ازای هر کلیک پرداخت خواهد شد، بنابراین، برای کاهش هزینه ها، باید میزان CTR  را بالا برد و یکی از روش های افزایش CTR این است که تبلیغ برای Keyword هایی نمایش داده شود که کاملا مرتبط با موضوع تبلیغ است.

هر چقدر کلمه کلیدی که کاربر جستجو می کند، به موضوع تبلیغ نزدیک تر باشد، تمایل بیشتری برای کلیک کردن بر روی آگهی تبلیغاتی وجود دارد و در نتیجه CTR تبلیغ افزایش پیدا خواهد کرد که این به نوبه خود باعث کاهش Min CPC  برای کلمات کلیدی می شود و در نهایت هزینه کل تبلیغاتی کاهش پیدا می یابد و به همان میزان ( ROI ) سود، افزایش چشمگیری خواهد کرد.

انواع Keyword Match Type در گوگل ادوردز

 

KEYWORD MATCHING types

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

وقتی یک تبلیغ متنی در کمپین خود می سازید، شما میتوانید در کلمات کلیدی، از انواع زیر استفاده کنید:

  • Broad Match

  • Modified Broad Match

  • Phrase Match

  • Exact Match

هر کدام از این انواع خوبی ها و بدی های خود را دارند.

Broad Match Type

Broad Match Type نوع پیش فرض کلمات کلیدی در ادوردز می باشد و هدف آن این است که به حجم وسیعی از بیننده ها برسد. وقتی از Broad Match استفاده می کنید، تبلیغ شما دارای این شرایط می باشد که برای تمام کلمات موجود در کلمه کلیدی ای که استفاده کرده اید و بیینده جستجو می کند به نمایش گذاشته شوند. برای مثال اگر شما از کلمه بلیط هواپیما به صورت Broad استفاده کنید، تبلیغ شما ممکن است برای جستجوهای “بلیط های هواپیما”، “بلیط قطار”، “سقوط هواپیما” و…  به نمایش در بیاید. همچنین گوگل ممکن است تبلیغ شما را برای جستجوهای مشابه نیز به نمایش بگذارد به طور مثال اگر کسی دنبال جستجوی عبارت “معنی کلمه طیاره چیست؟” باشد نیز تبلیغ شما به نمایش گذاشته می شود، در حالی که این کلمه در کلمات کلیدی شما نمی باشد.

به این دلیل که تبلیغات Broad Match برای دسترسی به حجم وسیعی از بیننده ها ایجاد می شود، جستجو کننده ها ممکن است تبلیغ شما را ببینند و در حالیکه تبلیغ شما نامرتبط است، بر روی آن کلیک کنند و این باعث افزایش خیلی سریع هزینه های شما شود. باز هم به این نکته تاکید میکنم از آنجا که Broad Match نوع پیشفرض کلمات کلیدی می باشد، بنابراین خیلی مهم است که در استفاده از آن خیلی دقت داشته باشید. Broad Match یک راه عالی برای دریافت کلیک های زیاد است، اما تبلیغ دهنده ها باید با دقت به نتایج جستجوهای انجام شده نگاه کنند تا مطمئن شوند پولی که پرداخت میکنند، برای ترافیک ورودی غیر مرتبط نباشد.

شما میتوانید با استفاده از Negative Keywords از نمایش تبلیغتان در جستجوهای غیرمرتبط جلوگیری کنید. در مطالب بعدی در مورد Negative Keywords صحبت خواهیم کرد و اینکه چگونه هزینه ها را کنترل کنیم.

AdWords Modified Broad Match

میتوان گفت که Modified Broad Match نوعی Broad Match می باشد، اما بسیار محدود تر است. این نوع به شما این اجازه را میدهد که به تعداد زیادی از بیننده ها برسید، اما کنترل بهتری بر روی پخش تبلیغ خود داشته باشد. شما در این نوع کلمه کلیدی از علائم “+” و “-” استفاده می کنید. اگر شما از علامت “+” قبل از هر کلمه ای استفاده کنید، دز زمان جستجو، حتما آن کلمه در عبارت جستجو شده وجود دارد. اما زمانی که از علامت “-” قبل از هر کلمه استفاده کنید، در زمان جستجو اگر آن کلمه در کنار کلمه ی کلیدی شما باشد، دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد. به طور مثال:

+تبلیغ +گوگل -رایگان

این نوع کلمه برای کلماتی که شامل تبلیغ و گوگل هستند نمایش داده می شود، ولی برای کلماتی که شامل رایگان می باشند، نمایش داده نمی شود.

نمایش: تبلیغ در گوگل

عدم نمایش: تبلیغ رایگان در گوگل

AdWords Phrase Match Type

Phrase Match نیز تطبیقی از Broad Match می باشد، اما همانند Modified Broad Match کنترل بیشتری بر روی کلمه کلیدی به شما می دهد. تبلیغ شما زمانی نشان داده می شود که دقیقا همان عبارت در جستجو وجود داشته باشد، اما کلمات دیگری نیز در ابتدا و انتهای آن عبارت می تواند وجود داشته باشند.

کلمه کلیدی Phrase Match در داخل “…” نوشته می شود.

برای مثال اگر شما در کلمه کلیدی از عبارت “رزرو هتل” استفاده کنید، این عبارت در جستجوهایی مانند “رزرو هتل آنلاین”، “رزرو هتل مشهد” و… نمایش داده خواهد شد، اما برای جستجوهایی مانند “رزرو آنلاین هتل” نمایش داده نخواهد شد.

در این نوع کلمه ی کلیدی بدلیل اینکه جستجو می تواند شامل کلماتی قبل و بعد از عبارت مورد نظر باشد، دارای انعطاف می باشد، اما امکان دارد ورودی زیاد و نامربوطی را به وب سایت شما وارد کند.

AdWords Exact Match Type

Exact Match نوع خاص و محدود شده ی انواع کلمات کلیدی می باشد. با این نوع کلمه کلیدی، جستجو کننده ها فقط زمانی می توانند تبلیغ شما را ببینند که دقیقا عبارت مورد نظر شما را جستجو کرده باشند.

کلمه کلیدی Exact Match در داخل […] نوشته می شود.

برای مثال اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما [خرید بلیط هواپیما] باشد، نمایش تبلیغ شما فقط برای جستجوی “خرید بلیط هواپیما” نمایش داده می شود، نه برای “فروش بلیط هواپیما”، “نرخ بلیط هواپیما” و … .

به طور دقیق تر بگویم، بیننده ای که بر روی تبلیغ شما با نوع Exact Match کلیک می کند، بیشتر به محصول یا خدمات شما علاقمند است، بنابراین استفاده از نوع Exact Match میتواند هزینه های ناخواسته ی شما را کاهش دهد و درصد خرید از شما (Conversion) را افزایش دهد. در مقابل، این محدودیت باعث می شود ترافیک کمتری وارد سایت شما شود، زیرا این نوع کلمه کلیدی جستجوی کمتری دارد و شما نمایش بیش از حدی نخواهید داشت.

چگونه انواع کلمات کلیدی بر نتیجه جستجوی شما تاثیر می گذارد؟

استفاده از انواع کلمات کلیدی میتواند بر روی کارایی حساب ادوردز شما تاثیر بگذارد و به شما این کنترل را می دهد که بر روی کلمه ی کلیدی مورد نظر خود بودجه بندی کنید.

در زمانیکه شما نوع کلمه کلیدی خود را تعیین می کنید، چند نکته ی کلیدی را باید در نظر بگیرید:

  • کارایی در زمان: با تغییر نوع کلمات کلیدی، این را در نظر بگیرید که کدام نوع کلمه کلیدی میتواند نتیجه بهتری نسبت به سرمایه گذاری ای که کردید داشته باشد.

  • رقبا: در نظر بگیرید که رقبای شما چگونه حساب خود را مدیریت و چه نوع کلماتی استفاده می کنند.

  • قیمت هر کلیک: همه ی تبلیغ دهندگان از راه های مختلف استفاده میکنند تا قیمت هر کلیک را برای انواع کلمات کلیدی مختلف کاهش دهند، این روش ها می تواند باعث شود که نوع مناسب را انتخاب کنید.

  • نوشته ی تبلیغ: نوشتن یک متن تبلیغ خاص برای هر نوع کلمه ی کلیدی میتواند در میزان کارایی آن کلمه تاثیر مثبت بگذارد و قیمت آن را کاهش دهد.

بهینه سازی انواع کلمات کلیدی خیلی مهم است، زیرا به شما این اجازه را می دهد که به مخاطب هدف خود برسید و از نمایش تبلیغ خود برای کلمات غیر مرتبط جلوگیری کنید.

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.