محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) چیست؟

محتوای همیشه سبز، محتوای بهینه‌سازی شده برای جست‌وجو است که پیوسته مرتبط و با مفهوم است و همان‌طور که از نام‌اش پیداست، در مدت زمان طولانی برای خوانندگان «تازه» باقی می‌ماند. ممکن است فکر کنید که تمام محتوای آن‌لاین پایدار است. به هر حال، یک پست بلاگ پس از انتشار ناپدید نمی‌شود. اما محتوای همیشه سبز متفاوت است. در طولانی مدت همچنان مرتبط است، با گذشت زمان، ترافیک جست‌وجوی آن افزایش می‌یابد.

فرمت‌های رایج محتوای همیشه سبز

در زیر برخی فرمت‌های رایج همیشه سبز که ممکن است ایجاد آن‌ها را در نظر بگیرید آورده شده است:

  • فهرست‌واره‌ها

  • نکات کاربردی

  • محتوای آموزشی

  • بررسی محصول

  • (برخی) فیلم‌ها

تولید این فرمت‌ها به طور خودکار محتوای شما را همیشه سبز نمی‌کند، اما امکان «همیشه سبز» شدن این نوع محتوا بیشتر از سایر قالب‌ها است. ویدیوهای آموزشی که اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهند، مانند نحوه‌ی تعویض لاستیک، طول عمر بیشتری نسبت به ویدئوهای کم‌تر کاربردی دارند. اکنون که برخی قالب‌های کلیدی برای ایجاد محتوای همیشه سبز را درک کرده‌اید، نحوه‌ی استفاده از آن‌ها را در مشاهده می‌کنید:

روشهای ایجاد مقاله یا بلاگ همیشه سبز

به سوالات متداول کاربران/مخاطبان خود پاسخ دهید.
نکات آموزشی، توضیحات یا توصیه‌هایی مربوط به صنفی که در آن فعالیت دارید دهید.
مفاهیم رایج صنعت که ممکن است برای خوانندگان گیج کننده باشد را توضیح دهید.

محتوای همیشه سبز چرا اهمیت دارد؟

محتواهای همیشه سبز، می‌توانند یک منبع دائمی برای دریافت ترافیک به وبسایت شما باشند. احتمال گرفتن رتبه بهتر در موتور جست‌و‌جوی گوگل برای محتواهای همیشه سبز بیشتر است و همچنین احتمال بیشتری وجود دارد که دیگران به محتوای همیشه سبز شما لینک بدهند. البته این به شرطی است که محتوای همیشه سبز شما کامل و جامع باشد و موضوع بحث را کامل و دقیق تحت پوشش قرار دهد. از آنجایی که محتوای همیشه سبز عمر زیادی دارد و کهنه نمی‌شود، در صورتی که کاربران شما را برای مطالعه انتخاب کنند، موتور جست و جوی گوگل متوجه این موضوع می‌شود و به مرور جایگاه بهتری برای محتوای شما در صفحه نتایج جست‌وجو در نظر می‌گیرد تا افراد بیشتری آن را پیدا کنند.

نکاتی برای نگارش مطالب همیشه سبز

اکنون که می‌دانید محتوای همیشه سبز به طور قطع چه چیزی هست و چه چیزی نیست، همراه با انواع فرمت‌هایی که بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند، در اینجا نکات خاصی برای تولید محتوای همیشه سبز آورده شده است:

  1. کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید: قبلا به طور مختصر اشاره کردیم که ممکن است کلمات کلیدی بلند بهتر باشند. اگر افراد در جست‌وجوی آن موضوع نباشند، حتی ماندگارترین محتوای همیشه سبز ارزش چندانی ندارد، بنابراین در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.

  2. SEO را بهینه‌سازی کنید. هنگامی که کلمات کلیدی خود را (یکی در هر محتوا) دارید، فراموش نکنید که از بهترین شیوه‌های سئو برای بهینه‌سازی داخلی استفاده کنید. تگ آلت را به تصاویر اضافه کنید و کلمه‌ی کلیدی را در عنوان، آدرس اینترنتی و متن اصلی قرار دهید اما کلمات کلیدی را پشت هم انباشت نکنید! همچنین باید مقاله‌های همیشه سبز مرتبط را با هم پیوند دهید تا رتبه‌ی سئو را بهبود بخشید.

  3. برای مبتدیان بنویسید: ممکن است نیاز داشته باشید که تخصص خود را به اشتراک بگذارید، اما این کار را به گونه‌ای انجام دهید که برای مبتدیان مناسب باشد. به احتمال زیاد، متخصصان درباره‌ی موضوعات کلی جست‌وجو نمی کنند و شما می‌خواهید محتوای همیشه سبز برای مخاطبان زیاد و متعدد ایجاد کنید.

  4. از زبان بیش از حد فنی اجتناب کنید: مبتدیان به همان شیوهی نکته‌ی قبلی، بیش‌تر مردم زبان بیش از حد فنی را نمی‌فهمند، بنابراین سعی کنید در صورت امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.

  5. محتوای خود را دوباره مورد استفاده قرار دهید: هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می‌کنید، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن را تغییرداده و ایده‌های عالی خود را در قالب‌های مختلف دوباره استفاده کنید.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.