تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ در چیست؟

ریدایرکت چیست؟

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

ریدایرکت (Redirect) چیست؟

ریدایرکت به معنای تغییر مسیر و انتقال به مکان جدید می باشد. در حقیقت، ریدایرکت راهی برای انتقال بازدیدکنندگان و کاربران یک سایت به آدرس URL جدید است. در این روش، کاربران و موتورهای جستجو به صورت خودکار به آدرس جدید سایت هدایت می شوند. ریدایرکت برای سئو سایت لازم است؛ زیرا ممکن است چندین آدرس اینترنتی مختلف با محتوای یکسان وجود داشته باشد. برای یکی کردن این لینک ها باید از ریدایرکت استفاده کنیم. همچنین ممکن است دامنه یک سایت تغییر کند؛ در این صورت برای هدایت کاربران به آدرس قبلی سایت از ریدایرکت استفاده می شود.

انواع ریدایرکت

  • ریدایرکت دائمی ۳۰۱

  • ریدایرکت ۳۰۲

  • ریدایرکت موقت ۳۰۷

* در دنیا یه دسته بندی دیگه هم برای ریدایرکت ها وجود داره که از این قراره:  CNAME Record, A Record and Redirect

 ریدایرکت ۳۰۱ 

در تعریف اینکه ریدایرکت ۳۰۱ چیست؟ باید یگوییم که یکی از متداول ترین ریدایرکت ها می باشد که به صورت دائمی می توان از آن استفاده کرد، یک مثال خوب برای ریدایرکت ۳۰۱ سایت رند هست که دامنه هایی که داره رو به سایت اصلی (با یک طرح کلی و ثابت ریدایرکت کرده). ریدایرکت ۳۰۱ این قابلیت را دارد که یک صفحه از وب سایت شما را حذف کرده و یا آن را منتقل کند و زمانیکه در ساختار پیوند صفحات سایت شما تغییری ایجاد شود زمانی است که باید از این ریدایرکت استفاده کنید. تا بتوانید رتبه و جایگاه خود را در نتایج جستجو حفظ نمایید.

ریدایرکت دائمی یا همان ریدایرکت ۳۰۱ به ربات های موتور جستجو اطلاع می دهد که صفحه ای را که به دنبال آن هستند در این آدرس در دسترس نمی باشد و دیگر نیازی به ایندکس کردن آن نیست.

اگر برای این دسته از صفحات، ریدایرکت ۳۰۱ نسازید، احتمال اینکه کاربران و ربات های خزنده گوگل خطای ۴۰۴ را ببینند به وجود می آید. نکته مهم درباره ریدایرکت ۳۰۱ این است که تنها زمانی می توانید از آن استفاده کنید که به هیچ عنوان نخواهید دیگز از url های قدیمی خود استفاده کنید

ریدایرکت ۳۰۲

این نوع از انواع ریدایرکت نوعی ریدایرکت مبهم می باشد که اغلب برای تغییر مسیرهای موقت از آن استفاده می شود. ریدایرکت ۳۰۲ به موتورهای جستجو اطلاع می دهد محتوا و صفحه ای که به دنبال آن می باشند وجود دارد اما فعلا و به صورت موقت در جای دیگری است بنابراین اگر می خواهید به آن صفحه و محتوا دسترسی داشته باشید باید بازدیدکنندگان را به آدرس دیگری هدایت کنید.

از آنجایی که این ریدایرکت یک ریدایرکت موقتی می باشد نمی تواند ارزش صفحه قبلی را به صفحه جدید منتقل کند به همین خاطر ممکن است که صفحه جدید برای کسب رتبه توسط موتورهای جستجو دچار مشکل شود البته این مسئله زمانی است که ریدایرکت ۳۰۱ وجود نداشته باشد.

پیشنهاد تیم سئو ایران به شما این است که اگر می خواهید سایت‌تان را به دامنه ای جدید منتقل کنید یا تغییراتی با مقیاس بزرگ در سایت تان انجام می دهید، از متخصصین سئو مشورت و کمک بگیرید.

تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲

 

تفاوت ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.
  • ریدایرکت ۳۰۱ permanently است یعنی به صورت دائمی.

  • ریدایرکت ۳۰۲ temporary است یعنی به صورت موقت.

اگر قصد دارید برای همیشه ارزش و اعتبار را به صفحه جدید منتقل کنید باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید که به صورت همیشگی است. پیشنهاد این است که اگر صفحه ای حذف شد یا به آدرس جدید منتقل شد حتما از ۳۰۱ استفاده کنید.

بهترین ریدایرکت برای سئو سایت

انتخاب و انجام ریدایرکت مناسب برای حفظ سئو از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. گزینه ها و انتخاب های متعددی در این زمینه وجود دارد که بهترین آن ها انتخاب ریدایرکت ۳۰۱ می باشد زیرا که این ریدایرکت هم به مروگر و هم به موتورهای جستجو این اطلاع را خواهد داد که آدرس صفحه به طور دائم تغییر کرده و به آدرس جدیدی انتقال داده شده است. در این صورت است که با گذشت زمان پیج رنک اصلی به صفحه جدید نیز انتقال داده خواهد شد و رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو نیز با مشکلی مواجه نمی شود.

حرف آخر

استفاده از ریدایرکت ها برای تغییر مسیر از روش های متداولی است که برای بهبود سئو سایت مورد استفاده قرار می گیرد اما نکته مهم این است با توجه به تفاوت ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ بتوان به درستی و در جایگاه خود از این ریدایرکت ها استفاده شود تا مشکلی برای رتبه و جایگاه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو به وجود نیاید.

ریدایرکت ها جدا از انواع مختلف خود، خزنده‌های کراولرهای موتورهای جستجو (Crawlers) و کاربران را از یک آدرس قدیمی به یک آدرس جدید هدایت می‌کنند.