ماه عسل گوگل چیست؟ Google Honeymoon چه مدت برقرار است؟

ماه عسل گوگل چیست؟ Google Honeymoon چه مدت برقرار است؟

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

وقتی وبسایت جدیدی بر روی اینترنت تاسیس می شود، گوگل رتبه بالایی را در جستجوهای کلمات کلیدی مربوط به این سایت را به آن می دهد. این اتفاق معمولا تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از ساخت سایت اتفاق می افتد و سایت در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفته و پس از آن، مثل همه سایت های دیگر با آن برخورد می شود.

علت ماه عسل گوگل چیست؟

کلمه ماه عسل، به آن دلیل استفاده می شود که گوگل سایت های تازه کار را به طرز چشمگیری بالا قرار می دهد و اگر این سایت ها بتوانند به اندازه خوبی کلیک دریافت کرده و از همه لحاظ بهینه باشند، حتی افت آن ها پس از دوره ماه عسل نیز چشمگیر نخواهد بود.

علت اصلی ماه عسل گوگل این است که گوگل میخواهد اطلاعات مورد نیاز در مورد سایت شما را بدست بیاورد. ماه عسل به گوگل اطلاعات بسیار خوبی را می دهد؛ مثلا گوگل می تواند از طریق آن بفهمد که سایت شما چه میزان ارتباط و کارایی برای مخاطبان را داد؛کاربران زیادی از سایت شما استفاده می کنند و در آنجا می مانند یا برعکس. حتی به گوگل درصد رضایت کاربران از سایت شما را نشان میدهد.

با این حال، مطابق خیلی از چیزهای دیگر، فقط گوگل می داند که کدام سایت ها برای این امر انتخاب می شوند اما چندین تعریف و گمانه زنی وجود دارد.

– گمانه زنی اول این است که گوگل به نسبت ارتباط سایت با کلیدواژه و کارایی آن، این کار را انجام می دهد. اگر شما یک سایت موفق با تجربه کاربری خود داشت باشید، گوگل احتمالا رنک سایت شما را کمتر با افت رو به رو کند؛ در واقع ماه عسل تعیین می کند که سایت شما چه مقدار در صفحه نتایج افت خواهد داشت.

– تعریف دیگر این است که گوگل به شما پیشرفت مصنوعی کوتاه مدت را می دهد تا مردم را با وبسایت خود آشنا کنید. دلیل این کار از سوی گوگل نیز این است که صفحات جدیدتر احتمالا مطالب به روزتر و بهتری را نسبت به سایت های قدیمی برای یک کلمه کلیدی دارند.
یک نکته واضح دیگر، این است که شاید شما به کلیدواژه هایی پیوسته اید که رقابت کمی در آن ها وجود دارد و نام و سایت جدید، می تواند خیلی سریع ترند شده و همه در مورد آن بدانند؛ پس گوگل نیز رتبه شما را بالاتر می آورد.

آیا یک سایت همیشه در ماه عسل گوگل خواهد بود؟

جواب ساده این سوال منفی است.

این خیلی مهم است که شما زمان ماه عسل گوگل را در خاطر داشته باشید و سایت خود را با این رویکرد آغاز کنید؛ با این حال در صورت این که ماه عسل گوگل را تجربه کنید، باید سایت خود را کاملا بهینه بسازید تا پس از تمام شدن این دوره، افت رنکینگ شدیدی نداشته باشید و سایت شما راه آسان تری را در پیش رو داشته باشد.
پس با توجه به این نکته، باید حتما نکاتی را در ماه عسل گوگل رعایت کرده و سایت خود را نیز تا حد ممکن بهینه کنید که در رنکینگ های گوگل بمانید.

چه نکاتی را باید در ماه عسل گوگل رعایت کنیم؟ 

مثلا در طول ماه عکس گوگل، حتما باید سایت سریع با رابط کاربری آسانی را داشته باشید که کاربران در زمان استفاده از آن رضایت داشته باشند و گوگل را مجاب کند که سایت شما کاملا برای حضور در صفحه اصلی گوگل مناسب است.
شما همچنان باید سختکوش باشید و سایت خود را مرتبا بهتر و بهتر کنید؛ از کلیدواژه های خوب استفاده کنید، محتوای جدید تولید کنید، URLهای بهینه بسازید و محتوای با کیفیت جدید به سایت خود اضافه کنید تا دوران ماه عسل سایت خود را افزایش داده و در رده های بالاتر قرار بگیرید؛ توجه داشته باشید که حتی نتایج سریع هم آسان به دست نمی آیند.
با این حال، ماه عسل گوگل در مجموع امکان بدی نیست؛ این امکان به شما فرصت شناخته شدن را می دهد و پس از آن نیز شما می توانید با تلاش بیشتر، راه راحت تری برای پیشرفت داشته باشید و موفقیت بهتری را تجربه کنید.
اما اگر پس از دوران ماه عسل گوگل خود نیز با افت وحشتناکی رو به شدید، اصلا نترسید و به تلاش خود ادامه دهید؛ شما با بهینه سازی بهتر سایت خود در مورد کلیدواژه اصلی سایت خودتان، می توانید دوباره به صفحه نتایج نخست گوگل و نتیجه اول گوگل بازگردید و سایت خود را به عنوان یک سایت مهم مطرح کنید.
همینطور داشتن ماه عسل گوگل و عدم افت ناگهانی پس از آن در کلیدواژه هایی که رقابت بسیار نزدیک و بالایی دارند، بسیار دشوار است و شما نباید انتظار داشته باشید که در این کلیدواژه ها به نتیجه سریع برسید.

تفاوت ماه عسل گوگل با سندباکس گوگل

معمولا پس از ماه عسل گوگل، وب سایت به سندباکس گوگل انتقال داده می شود.  دلیل افت رتبه محسوس وب سایت ها نیز همین است. بعضی افراد ممکن است ماه عسل گوگل و سندباکس را یکی تصور کنند اما در حقیقت، تفاوت های اساسی میان این دو وجود دارد. ماه عسل گوگل در هر زمانی ممکن است رخ دهد و می تواند مربوط به یک صفحه جدید از وب سایت هم باشد. اما سندباکس گوگل در ابتدای راه اندازی وب سایت اتفاق می افتد و تمام صفحات وب سایت را تحت تاثیر قرار می دهد. هدف اصلی این دو روش، تعیین جایگاه اصلی وب سایت در نتایج گوگل است.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.