هدف از طراحی سایت چیست و چرا به وب سایت نیاز داریم؟

 

چرا دانستن هدف طراحی سایت مهم است؟

طراحی وب فرآیند ایجاد راه حل برای یک موضوع و استفاده از یک صفحه وب به عنوان وسیله ارتباطی است. اگر طراحی وب سایت به بهبود تعامل با مخاطبان کمک نکند، طراحی با شکست مواجه خواهد شد. اگر سایت شما با هدف درستی طراحی نشود هرگز نمی‌توانید مشتری و مخاطب خود را بدست آورید. چرا که کاربران به محض اینکه احساس کنند نمی‌توانند خواسته و نیاز خود را در سایت شما برطرف سازند، از آن خارج می شوند.

هدف از طراحی سایت چیست و چرا به وب سایت نیاز داریم؟

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید

برخی از حقایق نه چندان تعجب آور در خصوص طراحی وب سایت عبارت است از:

  1. بازدید کنندگان حتی متوجه طراحی زیبای سایت شما نمی‌شوند.

  2. وب سایت هایی که ظاهر زیبایی ندارند برای یک مشتری بهتر عمل می‌کنند.

  3. طراحان نمی‌توانند بفهمند چه کسی از سایت بازدید می‌کند.

غالباً، طراحان هنگام قرار گرفتن در یک صفحه وب، کاری که می‌خواهند بازدیدکننده انجام دهند را فراموش می‌کنند. به همین خاطر باید با افراد حرفه ای در این زمینه همکاری کنید. طراحی وب باید با هدف ایجاد تعامل با مخاطب باشد. پس اولین هدف اصلی ایجاد وب سایت، جلب توجه مخاطبان اینترنت است. در ادامه به هدف ایجاد برخی از وب سایت ها در زمینه های مختلف می پردازیم.

هدف از طراحی سایت سازمانی و شرکتی

وب سایت شرکت، نمایندگی رسمی آنلاین یک سازمان است. سایت شرکتی شامل اطلاعات جامعی در مورد خود شرکت، در مورد دامنه فعالیت ها، محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت است. معمولاً وب سایت سازمانی دارای کاتالوگ محصولات و لیستی از خدمات اضافی مانند، نظرسنجی، خبرنامه و موارد مشابه است.

هدف از طراحی وب سایت شرکتی این است که محاسبات را به صورت آنلاین انجام دهید، محصولات خود را بفروشید، تحقیقات بازاریابی و تبلیغات انجام دهید، اخبار را برای بازدید کنندگان ارسال کنید، بازخورد مشتری را ببینید، رای گیری و کارهای دیگر انجام دهید.

بنابراین هنگام ایجاد وب سایت سازمانی باید توجه ویژه ای به طراحی داشته باشید، زیرا این وب سایت قبل از هر چیز یک ابزار تصویری هستند که باید با سبک شرکت شما مطابقت داشته باشد و اعتماد به نفس را در بین مشتریان، شرکا و مطبوعات ایجاد کند. پس هدف طراحی سایت سازمانی یا شرکتی یافتن مشتری و شریک جدید، ایجاد تصویر سازمانی، یافتن کارمندان جدید و ایجاد ارتباط راحت و کارآمد با مشتریان و شرکا است.

هدف از طراحی سایت تجاری

سایت های تجاری ابزاری منحصر به فرد برای ارائه و ارتقا تجارت، تنظیم جریان اطلاعات و فرآیندهای تجاری شما هستند. این مدل سایت ها با هدف تعامل میان مشتری و صاحب فروشگاه، به منظور منطقی سازی عملکرد شرکت فعالیت می‌کنند. سایت های تجاری امکان خرید کالا و خدمات را با کمک سیستم های پرداخت الکترونیکی بدون خروج از خانه فراهم می‌کنند. فعالیت ها و دامنه خدمات خود را ارائه می‌دهند و برای جذب مشتری تبلیغات آنلاین می‌کنند.

به همین جهت هدف یک وب سایت تجاری افزایش تعداد مشتریان موجود است بنابراین طراحی سایت تجاری باید برای ایجاد تعامل و برقراری ارتباط موثر با مخاطب انجام شود. در واقع هدف از ایجاد سایت تجاری باید مبتنی بر خدمات باشد تا بتواند بازدیدکنندگان را متقاعد کند که مشتری شما شوند. این کار با جایگاه سازی شرکت به عنوان یک ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد، شایسته و با تجربه در بازار هدف انجام می شود؛ چرا که بازدیدکنندگان پیش از برقراری تماس تلفنی، با بررسی وب سایت های تجاری از ارائه خدمات آن ها آگاه می‌شوند. در طی این روند، آنها در تلاشند بهترین شرکتی را پیدا کنند که نیازهای خاص آنها را برآورده سازد. آنها سعی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت مورد نظر چقدر متخصص است و خدمات یا محصول مورد نظر خود را با چه کیفیتی دریافت می‌کنند. به این ترتیب با ارائه اطلاعات و مقالاتی که دانش، نمونه کارهای شما، توصیفات مشتری و غیره را نشان می‌دهد، می‌توان به بازدید کنندگان کمک کرد.

هدف از طراحی وب سایت اطلاعاتی

وب سایت اطلاعاتی یک پورتال بزرگ است که مسئولیت سازماندهی، ادغام و بروزرسانی منابع و خدمات مختلف را برعهده دارد. لازم به ذکر است که سایت های اطلاعاتی حاوی مقادیر بسیار زیادی از محتوای منحصر به فرد، ساختار پیچیده‌، خدمات تعاملی گوناگون و… هستند و برای تعداد زیادی از بازدید کنندگان طراحی شده اند.

هدف اصلی وب سایت اطلاعاتی کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات لازم در مورد یک موضوع خاص است. با توجه به عملکردهای خاص سایت، ساختاربندی و سیستم‌سازی تمامی داده های موجود در وب سایت است که کار با آن را تا حد ممکن کارآمد و راحت می‌کند. در این حالت، وب سایت اطلاعاتی به عنوان راهنمای کاربر در وب عمل خواهد کرد که در مقایسه با گوگل، جستجوی مطالب موضوعی را بسیار ساده‌تر می‌کند.

بنابراین، هدف از راه اندازی این وب سایت ها انتقال اطلاعات مفید و خاص به کاربر یا مخاطب است تا خواننده چیز جدیدی یاد بگیرد یا موضوع را به خوبی درک کند. از طرف دیگر این وب سایت ها به اطلاعات جامع بیشتری متصل هستند که ممکن است نحوه انجام، نکات، اصلاح، راهنمایی، اطلاعات پشتیبانی، دستورالعمل ها و غیره را شامل باشند.

هدف از طراحی سایت سرگرمی

همانطور که از نامش مشخص است این وب سایت ها برای سرگرمی بازدیدکنندگان دنیای وب طراحی می‌شوند، بنابراین مبتنی بر ارائه اطلاعات سرگرم کننده، تصاویر و خدمات آنلاین تعاملی هستند. شما می‌توانید به راحتی در یک وب سایت سرگرمی، مواردی مانند تصاویر، انیمیشن، اطلاعات سرگرمی، اتاق گفتگوی تعاملی، بازی های آنلاین، گالری عکس، نقاشی، فیلم و غیره را مشاهده کنید.

درست است که هدف از طراحی سایت های سرگرمی می‌تواند متفاوت باشد. اما هدف اصلی جذب بازدید کننده با استفاده از موضوعات جذاب، جلوه های انیمیشن و خدمات تعاملی است. همچنین شما به عنوان شخصی که یک سایت سرگرمی دارد، می‌توانید با توجه به مشخصات کسب و کارتان، تبلیغات کاملا موثری را در صفحه سایت خود قرار داده و از این طریق سودآوری داشته باشید.

یک سایت سرگرم کننده اغلب عناصر تعاملی بیشتری نسبت به سایر وب سایت ها دارد. زیرا میلیون‌ها نفر فقط برای سرگرمی از آن بازدید می‌کنند. بنابراین، اتاق های گفتگو که شامل ارتباط بین بازدیدکنندگان است، از جمله مواردیست که وب سایت سرگرمی به آنها نیاز دارد و طراح باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشد.

پس هدف از طراحی سایت های سرگرمی این است که اطلاعات سرگرم کننده ای مانند مجلات آنلاین، اخبار افراد مشهور، پوشش ورزشی، فیلم‌ها، هنرها، وب سایت های طنز و غیره را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند. این وب سایت ها به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی جستجو، و به طور مداوم بروز می‌شوند تا کاربران را مجاب کند که برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت بازگردند. در نتیجه با استفاده از محتوای پویا، مانند فیلم ها، پادکست ها، اسلایدها و … می‌توان نگاه مخاطبان را جذب کرد.

هدف از طراحی وب سایت شخصی

یک سایت شخصی فرصتی عالی برای ابراز وجود، ارتقا تجارت یا استعدادهای خود است. گاهی اوقات وب سایت های مربوط به نمونه کار و همچنین وبلاگ ها مانند سایت های شخصی عمل می‌کنند. به طور معمول، وب سایت شخصی توسط شخصی خاص مانند یک هنرمند، موسیقی‌دان، عکاس یا … ایجاد می‌شود که به تبلیغ شخصی علاقه مند است.

معمولاً یک وب سایت شخصی بزرگ نیست و حاوی اطلاعات شخصی، بیوگرافی یا اطلاعاتی درباره خدمات ارائه شده توسط مالک وب سایت است. هدف از طراحی سایت شخصی غالبا ارتقا فعالیت های خود شخص، یافتن حامیان مالی در صورت انجام کاری خاص و … می‌باشد.

هدف از طراحی سایت آموزشی

موسسات آموزشی مدرن شروع به درک مزایای متعدد استفاده از آموزش آنلاین و شبکه های اجتماعی کرده اند. چرا که یک وب سایت آموزشی می‌تواند اطلاعاتی را در مورد دوره ها، شرایط برنامه، اساتید، امتحانات و موارد دیگر ارائه دهد. وب سایت های آموزشی کاملاً خاص هستند و شواهد واضح و روشنی از قابلیت اطمینان و کیفیت آن ها وجود دارد. هدف از طراحی وب سایت آموزشی دسترسی گسترده و با کیفیت به محصولات آموزشی موجود، تحریک روند ایجاد محصولات نوآورانه آموزشی، کمک به ارتقا فرآیند آموزشی و پشتیبانی می‌باشد.

هدف از طراحی سایت نمونه کار

وب سایت نمونه کار همانگونه که از نامش مشخص است، نمایش کوچکی از نمونه کارهای یک فرد (طراح، عکاس، هنرمند، مدیر وب سایت) یا یک تیم در یک حوزه خاص است. در حالت ایده آل، این یک پروژه خلاقانه است که برای انعکاس تجربه مالک و نشان دادن مهارت های او طراحی شده است. عنصر اصلی چنین وب سایت هایی گالری (کارهای انجام شده) است.

هدف از طراحی وب سایت نمونه کار دریافت سفارشات و جذب مشتریان جدید، فروش آثار خود (در صورت ارائه کالاهای آماده)، کسب شهرت در صنعت و ایجاد ارتباطات مفید است.

هدف از طراحی وبلاگ ها

هدف از طراحی یک یک وبلاگ ارائه یک صفحه وب است که به صورت مرتب بروزرسانی می‌شود. به طور معمول یک وب سایت توسط یک فرد یا یک گروه کوچک اداره می‌شود. وبلاگ ها را می توان به راحتی و با استفاده از تعدادی سرویس رایگان مانند وردپرس بصورت آنلاین راه اندازی کرد.

وبلاگ های شخصی و حرفه ای بسیاری وجود دارد که خواندن آنها سرگرم کننده است و دیدگاه کاملاً شخصی در مورد زندگی یک فرد دارند. وبلاگ ها می‌توانند برای سرگرمی باشند؛ به عنوان یک ژورنال آنلاین استفاده شوند یا توسط شرکت ها برای اطلاع رسانی به مشتریان مورد استفاده قرار گیرند. مشخصه یک وبلاگ این است که نگهداری آن باید توسط یک فرد آموزش دیده و با دانش انجام شود.

هدف از طراحی سایت های رسانه های اجتماعی

هدف وب سایت های شبکه های اجتماعی سهولت در به اشتراک گذاری و برقراری ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران، آشنایان و حتی غریبه ها است. وب سایت های رسانه های اجتماعی، کار ایجاد شبکه ای از ارتباطات را به منظور برقراری ارتباط ، به اشتراک گذاشتن تجربیات روزانه، عکس ها، علاقه مندی ها، تنظیمات و غیره انجام می‌دهند.

شبکه های اجتماعی می‌توانند برای اهداف شخصی و تجاری استفاده شوند. بسیاری از مشاغل از شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان خود استفاده می‌کنند که به آنها این امکان را می‌دهد تا هم محصولات و خدمات خود را معرفی کنند و هم از بازخورد آن توسط مشتری آگاه شوند. همچنین هدف دیگر از طراحی این وب سایت ها این است که اطلاعات بیشتری را درباره آنچه مشتریان واقعاً نیاز دارند و خواستار آن هستند، کسب کنند.

هدف از طراحی سایت فروشگاهی

وب سایت فروشگاهی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا از راه دور محصولات مورد نظر را از فهرست انتخاب کرده و به صورت آنلاین سفارش دهند. این مدل وب سایت با ارائه کاتالوگی از محصولات و توضیح درباره آن ها به مشتریان در انتخاب و خرید کمک می‌کنند. موفق ترین وب سایت ها برای دستیابی به درصد بالایی از خرید با دقت بهینه سازی می‌شوند. برای دستیابی به موفقیت، وب سایت های فروشگاهی باید آخرین تکنیک های فروش آنلاین را که ثابت شده فروش را افزایش می‌دهد در هنگام طراحی وب سایت خود به کار بگیرند.

به طور کلی، هدف از طراحی وب سایت فروشگاهی بهبود و تثبیت موقعیت خود در بازار کالاها و خدمات، افزایش تعداد مشتریان بدون هزینه های زیاد، افزایش محبوبیت برند، فروش محصولات به کاربران و افزایش سود است. (وب سایت آمازون یکی از وب سایت های فروشگاهی موفق می‌باشد که به یک برند قدرتمند تبدیل شده است.)

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.