چگونه پیج اینستاگرام را وارد نتایج جستجوی گوگل کنیم ؟

شاید بدانید که اکانت‌های اینستاگرام به سختی توسط موتور های جستجو، ایندکس می‌شوند و به دنبال آن نمایش محتوای این اکانت‌ها در نتایج جستجو، کمتر پیش می‌آید. اکانت‌های اینستاگرام به این دلیل ایندکس نمی‌شوند که اکثر کاربران و صاحبان اکانت ها علاقه‌ای ندارند در راستای پیشرفت کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از طرفی خود اینستاگرام، موتور‌های جستجو را بلاک می‌کند بنابراین ربات های موتور جستجو نمی‌توانند در اکانت های اینستاگرام Crawl کنند.

چگونه پیج اینستاگرام را وارد نتایج جستجوی گوگل کنیم ؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

بنا به دلایل زیادی مانع بزرگی بر سر راه بازاریابان وجود دارد و آن‌ها نمی‌توانند به ترافیک اکانت‌های اینستاگرام خود، امیدوار باشند. به عبارتی وقتی محتوای اکانت اینستاگرام در نتایج جستجو، نمایش داده نشود، مارکتینگ از این طریق بی‌فایده است ولی این مساله، راه حل دارد.

آیا شما هم یک کسب و کار از طریق اینستاگرام دارید و میخواهید فالور های خود را بیشتر کنید؟ بهترین راه حل برای شما ثبت پیج اینستاگرام در گوگل است. شما با ثبت صفحه اینستاگرام خود در گوگل و سئو اینستاگرام میتوانید ترافیک صفحه خود را افزایش داده و در بیزنس خود به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

 

نحوه ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل

به طور معمول ایندکس کردن اکانت اینستاگرام در گوگل کار دشواری بوده و موانع زیادی در مسیر این کار وجود دارد. به همین دلیل بازاریابان نمی توانند به خوبی از ترافیک Instagram خود بهره ببرند و در راستای پیشرفت کار خود، روی آن حساب کنند. این اکانت ها معمولا در نتایج جست و جوی گوگل رتبه های کمی دارند و شما اگر می خواهید که از ترافیک گوگل برای ارتقای پیج خود استفاده کنید، لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. مهم ترین کارهایی که باید برای ثبت اکانت اینستادر گوگل انجام دهید از قرار زیر هستند :

داشتن یک اکانت Public

اولین گام برای نمایش اینستادر نتایج جستجو گوگل این است که حتما اکانتتان به صورت Public باشد. حساب های کاربری ساخته شده در این پلتفرم به صورت پیش فرض عمومی یا Public هستند. عمومی بودن یک حساب کاربری در Instagram به این معنی است که همه می توانند به پروفایل شما دسترسی داشته باشند و پست ها و محتواهای شما را ببینند. یک حساب تجاری که برای کسب و کار است، دقیقا باید این چنین باشد تا مخاطبان بیشتری به دست آورد. پس حتما در ابتدای امر از عمومی بودن حسابتان اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید از قسمت منوی Settings انجام دهید.

قرار دادن اکانت اینستاگرام در Profile Schema

مرحله دوم برای ثبت کردن اکانت اینستا در نتایج جست وجوی گوگل این است که در سایت schema.org مشخص کنید که چه اکانت هایی به شما تعلق دارند. در آن سایت اکانت های شما که برای آن ها از knowledge graph استفاده کرده اید، نمایش داده می شوند. در این راستا می توانید از مشاوران آی وحید کمک گرفته تا به بهترین نحو ممکن این کار را برایتان انجام داده و باعث بهبود سئو اکانت اینستاگرامتان شوند. سپس باید به Google documentation مراجعه کنید و از این که اکانتتان در این قسمت وجود دارد اطمینان حاصل کنید.

به کار بردن کلمات کلیدی در نام اکانت اینستاگرامتان

یکی دیگر از موارد مهم برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل استفاده از کلمه های کلیدی است. عنوان صفحه Instagram شما و همچنین قسمت Bio پیجتان اهمیت بسیار زیادی در نمایش گوگل دارند. پس شما باید از کلمات کلیدی که بازدید بسیار زیادی دارند، در این قسمت استفاده کنید. نام اکانت شما، هرچه که باشد در گوگل نیز به نمایش در می آید. پس حتما یک نام شکیل و متناسب با فعالیتتان انتخاب کنید. دقت کنید که به هیچ وجه در این زمینه دچار افراط نشوید. افراط در به کار بردن کلمات کلیدی برای قسمت بیو و عنوان اصلی، اصلا اقدام درستی نیست.

بهینه سازی بیو اینستاگرام به شکل صحیح

از دیگر اقداماتی که برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل باید انجام دهید، بهینه سازی بیو پیجتان متناسب با موتورهای جستجو است. شما در بیو قدرت مانور زیادی ندارید؛ چراکه با محدودیت کلمه رو به رو هستید و نمی توانید بیشتر از ۱۵۰ کاراکتر به کار ببرید.
اما مجاز هستید که از هشتگ ها و کلمات کلیدی مختلف برای این قسمت استفاده کنید. در صورتی که برای کسب وکار خود اکانت های دیگری نیز دارید، می توانید در قسمت بیو، اکانت های مورد نظرتان را نیز تگ کنید. به دلیل اینکه قسمت بیو در پیج اینستا به صورت کد HTML رندر می شود، ربات های جستجو می توانند به آن دسترسی پیدا کرده و آن را کراول کنند. پس می توان گفت بیو، به عنوان تنها متن در صفحه شما از نظر گوگل شناخته می شود؛ به همین دلیل بهینه سازی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

هشتگ گذاری برای کپشن ها

کپشن شما می تواند شبیه به توضیحات متا در وب سایت عمل کند. به عبارت بهتر شما در کپشن پست هایتان نیز فرصت دارید تا بتوانید حیطه فعالیتتان را به کاربران نشان داده و به این ترتیب کار مفیدی را برای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل انجام دهید. این قسمت دقیقا مانند توضیحات ALT برای تصاویر موجود در وب سایت ها عمل می کند. در کپشن های خود نیز از کلمات کلیدی پربازدید و پرکاربرد استفاده کنید و چه بهتر که این کلمات را در ابتدای متن خود به کار ببرید.
زیرا موتورهای جستجو تنها تعداد محدودی از کاراکترهای کپشن را نشان می دهند. حتما در انتهای کپشن خود از هشتگ های متنوع و در حوزه فعالیت خودتان استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده بیش از حد از هشتگ ها در طول کپشن، اصلا کار اصولی و درستی نیست و باعث اسپم شدن آن میشود، پس این عناوین را برای انتهای متن خود نگه دارید.

لینک دهی مستقیم به پست های اینستاگرام

مرحله دیگر برای ثبت کردن پیج اینستاگرامتان در نتایج جست و جوی گوگل، لینک دهی مستقیم به پست های موجود در صفحه تان است. این مرحله را می توان مهم ترین اقدام در راستای بهینه سازی و افزایش سئو اینستاگرام معرفی کرد. به صورت کلی، کدهای Instagram اغلب به شکل جاوا اسکریپت هستند و اصلا در گوگل ایندکس نمی شوند.
به همین خاطر است که اغلب پست ها در این موتور جستجو نمایش داده نمی شوند. پس شما برای لینک دادن به پست های خود، باید به صورت مستقیم از خود این پلتفرم استفاده کنید. در این راستا کافی است بر روی گزینه سه نقطه موجود در سمت راست بالای تصویر کلیک کرده و در منوی بازشده، گزینه Copy Link را انتخاب کنید. سپس باید این لینک را در وب سایت یا وبلاگ خود در گوگل درج کنید. از این طریق، کاربران می توانند با یک کلیک ساده بر روی لینک، به صورت مستقیم به پست شما بروند.

مزایای نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل

برای اینکه بتوانید از اکانت تجاری خود بهترین نتیجه را کسب کنید، باید فعالیت خود را در پلتفرم های دیگر گسترش دهید. شما به هیچ عنوان نباید به یک پلتفرم یا موتور جستجو محدود باشید. فعالیت با محدودیت، نتیجه محدودی نیز می دهد.
پس بهتر است که فعالیتتان را به صورت هم زمان، هم در Instagram و هم در موتور جست و جوی گوگل پیش ببرید. بدون شک می دانید که گوگل یکی از بزرگ ترین و پر بازدیدترین موتورهای جستجو است؛ پس شما باید بتوانید از این قابلیت گوگل، بهترین نتیجه را به نفع خود به دست آورید. نمایش اینستاگرام در نتایج جستجو گوگل باعث می شود که بازدیدکنندگان شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا کنند. ساخت یک وب سایت و یک اکانت اینستا و فعالیت در هر دوی آن ها به صورت هم زمان، باعث رشد کسب و کار شما خواهد شد.

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.