۱۴ استراتژی مهم و اساسی برای طراحی سایت سازمانی

یک وب سایت با طراحی خوب می تواند تمام جنبه های یک سازمان را در بر گیرد. معمولا یک وب سایت اولین نقطه تماس با مشتریان بالقوه است که به خدمات یا محصولات یک سازمان علاقه مند هستند. برای ایجاد مزیت رقابتی، وب سایت های سازمانی باید با استانداردهای جدید دنیای وب سازگار باشند. به دلیل اینکه سازمان ها با میلیون ها نفر بازدیدکننده سایت رو به رو می شوند، ثبات و یکپارپگی مساله مهمی تلقی خواهد شد. اشتباهات ویرایشی، طراحی ضعیف و محتوای نا سازگار می تواند کاربران را در طی چند ثانیه از دیدن صفحات سایت منصرف کند. به طور خلاصه می توان گفت، تمام جنبه های سازگاری، محتوا، قابلیت استفاده و طرح بندی سایت به نفوذ یک سازمان در بین مشتریان کمک می کند.

۱۴ استراتژی مهم و اساسی برای طراحی سایت سازمانی

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

استراتژی های مهم طراحی سایت سازمانی که به جذب بیشتر مشتریان کمک می کند، به شرح زیر است:

۱- نظارت سئو را اعمال کنید

یک استراتژی طراحی سایت سازمانی، می تواند عظیم باشد. تیم‌ های بازاریابی صد ها کمپین را مدیریت می‌ کنند، بازاریابی محتوا صفحات بی‌ شماری را به یک سایت اضافه می‌ کند، و حتی رسانه‌ های اجتماعی ممکن است توسط یک آژانس سئو سازمانی، تیم داخلی یا ترکیبی از هر دو، مدیریت شوند.

بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا همه چیز مرتب و روان باشد؟

هر استراتژی سئو سازمانی، باید با یک برنامه حاکمیتی شروع شود تا قوانین و فرآیند هایی وجود داشته باشد که همه تیم ها بتوانند به آن ها دسترسی داشته باشند و از آن ها پیروی کنند.

خط‌ مشی‌ ها، استاندارد ها و فرآیند ها، تضمین می‌ کنند که استراتژی‌ های بازاریابی دیجیتال تضاد ندارند، خطا ها را کاهش نمی‌ دهند و به شرکت‌ ها کمک می‌ کنند تا ثبات را حفظ کنند.

۲- پایه ای برای WCAG 502 و انطباق ADA ایجاد کنید

اتسراتژی طراحی سایت سازمانی باید دسترسی آسان همه افراد به وب سایت را، به عنوان بخشی از استراتژی کلی SEO خود در نظر بگیرد. به این صورت که از شرکت‌ های بزرگ مانند هتل‌ های زنجیره‌ ای نیز، به دلیل عدم رعایت قوانین شکایت می‌ شود. سازگاری باید بخشی از استراتژی کلی ساختار سایت شما باشد.

هر کسی که امروزه کار سئو را انجام می دهد، باید تمرکز عمده ای بر روی سازگاری وب سایت خود با WCAG و ADA داشته باشد.

  • سایت سازگار با ADA: سایتی که برای افراد دارای معلولیت، قابل دسترس است.

  • سایت سازگار با WCAG: قابلیت نمایش وب سایت در هر دستگاهی که می تواند به اینترنت متصل شود.

۳- جستجوی سایت را اضافه کنید

جستجوی داخلی، حتی در سئو سنتی بسیار مهم است، زیرا دامنه توجه کاربران بسیار پایین است. متأسفانه، مردم نمی خواهند روی سه یا چهار پیوند کلیک کنند تا صفحه یا محصول مورد علاقه خود را در سایت شما پیدا کنند.
یکی از استراتژی های سازمانی ساده برای طراحی سایت شما، افزودن یک جستجوی داخلی است.

جستجو باید دارای این ویژگی ها باشد:

  • جستجو در تمام فایل های داخلی

  • شامل پیشنهادات جستجو

به عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی و محتوای داخلی خود، باید پیشنهادات جستجو را اضافه کنید تا کاربران، وب سایت را در مسیر درست راهنمایی کنند.

۴- دستورالعمل های URL را ایجاد کنید

ایجاد دستورالعمل های URL ضروری است و در حالی که بخشی از نظارت بر سئو است، برای درک کامل باید کمی بیشتر توضیح داده شود.

یکی از راه‌ حل‌ های سئو که هیچ‌ کس نمی‌ خواهد انجام دهد این است که به عقب برگردیم و صد ها صفحه را تغییر مسیر دهیم، زیرا تیم‌ های متقابل، محتوای مشابهی را ایجاد کرده و از URL های مشابه استفاده می‌ کنند. بنابراین، دستورالعمل های URL را ایجاد کنید که شامل:

  • حروف بزرگ.

  • خط فاصله یا خط تیره.

  • استفاده از کاراکتر خاص.

با این حال، زمانی که استراتژی سئو سازمانی شما، چندین کشور و زبان را در بر می گیرد، ممکن است لازم باشد اجازه استفاده از برخی کاراکتر های خاص را برای سایت های اروپایی بدهید و آن ها را برای وب سایت های ایالات متحده ممنوع کنید.

در نظر بگیرید که در حال حاضر، کسب و کار کجا در حال گسترش است و در آینده دستورالعمل های URL بهتری ایجاد کنید تا از آن ها پیروی کنید.

این دستورالعمل ها، هنگام کار با چندین تیم یا یک آژانس سئو خارجی، ضروری هستند. حتی اگر تمام عملیات شما در داخل انجام شود، ایجاد دستورالعمل‌ ها تضمین می‌ کند که اعضای تیم آینده با ایجاد URL خود مطابقت دارند.

۵- ناوبری سایت اصلی خود را برنامه ریزی کنید

14 استراتژی مهم و اساسی برای طراحی سایت سازمانی

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

 

احتمالاً انتظار نداشتید راهنمای شرکت‌ هایی که از استراتژی های سئو سازمانی استفاده می‌ کنند، حاوی اطلاعاتی در مورد ناوبری اصلی یک سایت باشند. با این حال، ناوبری سایت، یکی از حیاتی ترین عناصر ساختار سایت است.

طراحی منوی ناوبری اصلی، یکی از مهم ترین جنبه های ساختار سایت است و همچنین کرال سایت شما را برای موتور های جستجو، آسان تر می کند.

چند توصیه در اینجا عبارتند از:

  • یک منو با پیوند های مهم به سایت های کوچک، واحد های تجاری، پرداخت و ثبت نام، ایجاد کنید.

  • مطمئن شوید که همه منو ها برای موبایل مناسب هستند.

  • از ساختار سایت سطحی استفاده کنید.

ساختار سطحی سایت، بسیار حیاتی است و این بدان معناست که کاربر سه بار یا کمتر کلیک می کند تا به هر صفحه در سایت شما برسد. برند های سازمانی باید زمانی را صرف برنامه ریزی برای ساختار سایت سطحی کنند.

اگر یک کسب و کار سازمانی، بازدیدکنندگان را مجبور کند که بیش از سه بار کلیک کنند تا به صفحه ای که می خواهند برسند، در این صورت کاربران و درآمد قابل توجهی را، از دست می دهد.

طبقه بندی سایت نیز در این استراتژی سازمانی، مهم است. این به معنای ایجاد یک ساختار URL منطقی است، مانند /business-unit/service-name. کاربران هرگز نباید برای یافتن خدمات دیگر از همان واحد تجاری، زیرپوشه را ترک کنند.

ناوبری ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما بخشی از استراتژی SEO است که توجه بسیار کمی به آن می شود. هنگامی که ناوبری شما درست شد، می توانید به استراتژی پیوند داخلی خود بروید که می تواند واحد های تجاری متقابل را، پوشش دهد.

۶- پیوند داخلی

پیوند داخلی باید بخشی از هر استراتژی سئو باشد، اما برای یک استراتژی سئو سازمانی استفاده گسترده از پیوند های درونی بسیار مهم است.

هنگامی که لینک داخلی قوی دارید، خزیدن سایت شما برای موتور جستجو آسان تر است و برای بازدید کنندگان اهمیت بیشتری دارد. این یک تاکتیک سئو است که می‌ توانید از آن در چندین دامنه در زبان‌ های مختلف استفاده کنید، با چند تفاوت که باید در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر کمپانی، در کشور های مختلف فعالیت می کند، باید مطمئن شوید که پیوند متقابل بین سایت ها و hreflangs به درستی اختصاص داده شده است.

چند نکته برای ایجاد استراتژی پیوند داخلی، عبارتند از:

  • یک پایگاه داده از صفحاتی که می توانند به هم مرتبط شوند، ایجاد کنید.

  • پیوند های داخلی را به عنوان بخش مهمی از استراتژی محتوای خود اضافه کنید.

  • تشویق به پیوند X تعداد دفعات یک پست.

در حالت ایده‌آل، از یک ابزار سئو استفاده می‌ کنید که می‌ تواند به شما کمک کند این بخش از ساختار سایت خود را تا حدی خودکار کنید. یک تیم سئو باید این دستورالعمل ها را توسعه دهد و در استراتژی سئو سازمانی، کمک کند.

بنابراین، هنگام ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود، پیوند های داخلی را به عنوان بخشی از وظایف سئو، اضافه کنید. پیروی از دستورالعمل‌ ها و رویه‌ های یکسان در بین تیم‌ ها، می‌ تواند دشوار باشد، اما بخش مهمی از سئو سطح سازمانی است.

۷- Breadcrumbs را فراموش نکنید

یکی دیگر از تاکتیک‌ های سئو که باید در همه سایت‌ های سازمانی استفاده شود، Breadcrumbs است. به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، باید زمانی را برای کمک به بازدیدکنندگان در سایت خود صرف کنید.

به عنوان مثال، اگر از طریق یک موتور جستجو وارد Walmart شوید و در صفحه “comforters” باشید، Breadcrumbs را برای این موارد خواهید دید:

  • صفحه اصلی

  • Bedding

  • Comforter

برِدکرامب، به Walmart کمک می کند تا کاربران سایت خود را به صفحات مورد علاقه هدایت کند. برند های سازمانی باید از برِدکرامب استفاده کنند، چرا که تلاش‌ های بازاریابی محتوای آن ها افزایش می‌یابد.

۸- مراقب کلمات کلیدی و رقابت واحد های تجاری باشید

هنگام مشارکت و ساخت یک وب سایت سازمانی، می توانید با یک تیم سئو یا بسیاری از آن ها، کار کنید. اغلب، شما با یک شرکت سئو سازمانی، برای تعداد انگشت شماری از وب سایت های زیر مجموعه سازمان، کار خواهید کرد.

به عنوان یک متخصص سئو، مهم است که به استفاده از کلمات کلیدی، بهینه سازی و رقابت بین واحدی، توجه داشته باشید.

آنچه اغلب اتفاق می افتد این است که هر تیمی، استراتژی سئو سازمانی خود را اجرا می کند. به عنوان مثال، فرض کنید که این شرکت دارای سایت هایی در موارد زیر است:

  • ایالات متحده

  • بریتانیا

  • ایرلند

  • اسپانیا

  • ایتالیا

با این حال، اگر واحد های تجاری متقابل با یکدیگر رقابت کنند، ممکن است هنگام کار بر روی سایت های ایالات متحده، بریتانیا و ایرلند، تلاش زیادی برای سئو از بین برود.

تیم ها در واحد های تجاری و سایت ها باید تلاش کنند و تا حد امکان همکاری کنند. بازاریابی سازمانی، به راحتی می تواند باعث ایجاد درگیری بین تیم ها و واحد های متعدد شود. بنابراین، برند های سازمانی باید به طور مکرر ممیزی SEO را انجام دهند تا خطر کار تیم ها علیه یکدیگر را، کاهش دهند.

۹- دسته ها و زیر مجموعه های مناسب ایجاد کنید

اهمیت ایجاد دسته ها و زیر مجموعه های مناسب، زیاد است. هنگام توسعه نظارت سئو سازمانی، صرف زمان برای ایجاد دسته‌ ها و زیر مجموعه‌ ها، بسیار مهم است.

هدف، کمک به ربات‌ های موتور جستجو و انسان‌ ها است که راه منطقی برای عبور از سایت شما داشته باشند. در حالت ایده‌آل، دسته‌ ها و زیر مجموعه‌ ها، به اندازه کافی ساده هستند که افراد بتوانند URL شما را با احتمال بالایی برای رسیدن به یک صفحه معتبر تغییر دهند. علاوه بر این، این بخش‌ ها ایجاد ناوبری منطقی را آسان‌ تر می‌ کنند که دنبال کردن آن آسان است.

بنابراین، این حوزه ای است که هر استراتژی سئو سازمانی، باید در اولین طراحی وب سایت سازمانی، روی آن تمرکز کند.

۱۰- صفحه بندی مناسب SEO

صفحه بندی، بسیار مهم است. به خصوص برای سایت های تجارت الکترونیک بزرگتر، که در آن دسته ای از محصولات ممکن است بیش از ۱۰۰ صفحه داشته باشند. چند نکته که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • استفاده از جاوا اسکریپت را کاهش دهید.

  • با رویکرد صفحه بندی خود سازگار باشید.

  • نمایش همه محصولات در یک صفحه، تا حدی که تاثیر زیادی بر زمان بارگذاری ندارد.

  • هر صفحه تکراری مانند /product/ و /product/1 را که محتوای یکسانی را نشان می دهند، متعارف کنید.

  • اگر نمی‌ خواهید این صفحات در نتایج جستجو قرار گیرند، صفحات بعد از صفحه ۱ را از حالت بهینه خارج کنید.

۱۱- نقشه های سایت

حتی نقشه‌ های سایت نیز محدودیت‌ های خود را دارند و در حالی که برخی از سایت‌ های سازمانی، هرگز به این محدودیت‌ ها نخواهند رسید، برخی دیگر از آن ها عبور خواهند کرد. بنابراین، می‌ توانید طبق استراتژی طراحی سایت سازمانی، نقشه‌ های سایت را به صورت منطقی، تقسیم کنید تا از رسیدن به محدودیت‌ های زیر توسط Google جلوگیری کنید:

  • هیچ سایت مپ واحدی نباید ۵۰ مگابایت یا بیشتر فشرده نشده باشد.

  • هیچ نقشه سایتی نمی تواند حاوی ۵۰۰۰۰ یا بیشتر URL باشد.

به عنوان مثال، سایت های تجارت الکترونیک بزرگ، به راحتی می توانند به این محدودیت ها برسند. بنابراین، می توانید نقشه سایت را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید، مانند نوع محصول یا دسته بندی.

۱۲- ماژول ها و الزامات مشترک

در داخل CMS شرکت، می‌ توانید کار های مقدماتی را انجام دهید تا از بروز مشکلات مربوط به ساختار سایت، جلوگیری کنید. به عنوان مثال، می توانید ماژول هایی ایجاد کنید یا از آن ها استفاده کنید که:

  • انجام بررسی های تکراری در (برچسب های عنوان) و (توضیحات)

  • از کلمات کلیدی در URL ها محافظت کنید.

  • پیشنهاد صفحات مرتبط

  • نیاز به ویژگی‌های Image Alt

  • برای فرم‌ ها و پیوند ها به برچسب‌ های آریا نیاز دارید.

  • انواع خاصی از محتوا (فایل های PDF یا صفحات خبرنامه با محتوای تکراری) به طور خودکار noindex می شود.

  • سایر ویژگی‌ ها را برای انطباق با سیاست‌ های نظارت SEO شرکت اجرا کنید.

۱۳- ریدایرکت ها

ریدایرکت یا تغییر مسیر، یک چالش مهم است و بسیاری از اشتباهات ریدایرکت وجود دارد که می تواند تلفات زیادی بر سئو یک شرکت داشته باشد. وقتی چندین تیم با هم روی یک سایت کار می کنند، این می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • جابجایی صفحات و URL ها

  • حذف صفحات

به عنوان مثال، اگر سایت‌ ها ادغام شوند یا کسب‌ و کاری خریداری شود، صد ها یا هزاران تغییر مسیر می‌ توانند ایجاد شوند. بنابراین، شما باید یک سیستم در محل داشته باشید که:

  • بررسی متقابل ریدایرکت ها.

  • ریدایرکت های غیر ضروری را حذف کنید.

  • برای اطمینان از اینکه صفحات به درستی کار می کنند، یک حسابرسی ریدایرکت کامل را، اجرا کنید.

در غیر این صورت، اگر صفحات در یک حلقه تغییر مسیر گیر کرده باشند یا خطای ۴۰۴ ایجاد کنند، پتانسیل سئو زیادی را در فرآیند استراتژی سئو سازمانی، از دست خواهید داد. همچنین می تواند مستقیماً بر بودجه کرال وب سایت شما تأثیر بگذارد.

۱۴- Core Web Vitals یا هسته حیاتی وب

فاکتور های Core Web Vitals، اخیراً بسیار در مورد آن ها صحبت می شود و در سطح سازمانی نیز حیاتی هستند. شما باید به چند نکته توجه کنید:

  • بهینه سازی PageSpeed در کل سایت.

  • هسته حیاتی وب، برای بخش های مختلف یک سایت که ممکن است طراحی خاص خود را داشته باشد.

  • ناوبری آسان در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه.

شما باید به Core Web Vitals توجه زیادی داشته باشید، به خصوص در چندین دامنه و سرور.

سخن پایانی

استراتژی های سئو سازمانی، فراتر از سئو سنتی، محلی و فنی است. زیرا بخش های متحرک بسیار زیادی وجود دارد. نظارت و جزئیات دقیق، بیشتر از دریافت بک لینک یا پخش شدن محتوا در رسانه های اجتماعی، اهمیت دارد.

هر شرکت سئو سازمانی، باید سایت(هایی) را که در حال کار بر روی آن ها هستند بررسی کند تا مطمئن شود که ساختار سایت به خوبی شکل گرفته است. هنگامی که پایه و اساس خوبی برای ساختار سایت خود و پروتکل ها و رویه های مناسب ایجاد کردید، می توانید بیشتر روی ترافیک و تبدیل تمرکز کنید.