زبان های برنامه نویسی محبوب برای یادگیری در سال ۲۰۲۲

روزی روزگاری دنیای برنامه نویسی کامپیوتر مکانی اسرارآمیز و انحصاری بود. تنها تعداد معدودی از افراد برنامه نویس کامپیوتری با مهارت های کدنویسی پیشرفته در نظر گرفته می شدند. امروزه، بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات نیازمند درک کاملی از زبان های برنامه نویسی برتر هستند، و بله، منظور ما بیش از یک زبان است. اگر برنامه های شما برای پیشرفت شغلی یا تغییر حرفه به طور کامل مستلزم تسلط بر یک زبان برنامه نویسی است، ممکن است تعجب کنید که کدام یک را یاد بگیرید. به هر حال، یادگیری این زبان به زمان و هزینه نیاز دارد، بنابراین شما می خواهید انتخاب درستی داشته باشید. هنگام تصمیم گیری، باید چندین ملاحظات را در نظر داشته باشید، مانند سطح دشواری که مایل به مقابله با آن هستید، دانش زبان برنامه نویسی که قبلاً در اختیار دارید و با مهارت های کدنویسی موجود شما مطابقت دارد، یا دلایل شما برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی برتر. چه بخواهید یک اپلیکیشن موبایل توسعه دهید، چه مدرکی برای دانش برنامه نویسی دریافت کنید یا مهارت های جدیدی بیاموزید، باید زبان برنامه نویسی مناسب را یاد بگیرید. در زیر با بهترین زبان های برنامه نویسی مورد تقاضا در بین کارفرمایان در سال ۲۰۲۲ آشنا خواهید شد. در مورد جزئیات هر زبان، پیچیدگی آن و نحوه استفاده از آن توضیح داده می شود. بهترین زبان های برنامه نویسی برتر برای یادگیری در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

 

زبان های برنامه نویسی محبوب برای یادگیری در سال ۲۰۲۲

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

 

۱-جاوا اسکریپت (JavaScript)

اول از همه، اجازه دهید اسکریپت جاوا را با جاوا اشتباه نگیریم. اسکریپت جاوا در درجه اول یک زبان توسعه front-end است. جاوا یک زبان برنامه نویسی است. از آنجایی که اسکریپت جاوا یک زبان چند پلتفرمی است، استفاده از آن رایج است.

همچنین به دلیل اینکه اسکریپت جاوا به راحتی روی مرورگر شما اجرا می شود، نیازی به کامپایلر نخواهید داشت.  کافیست از ابزار Notepad و یا Sublime Text استفاده کنید. اگر به توسعه وب علاقه مند هستید، اسکریپت های جاوا اسکریپت برای شروع عالی هستند. سینتکس این زبان شباهت زیادی به زبان برنامه نویسی C دارد و به همین دلیل شما را به ادامه یادگیری زبان های برنامه نویسی تشویق می کند.

علاوه بر این، برای مبتدیان، جاوا اسکریپت بسیار پویا و روان است و از آنجایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، شروعی مطمئن و محکم برای شما محسوب می شود. مطمئنا جاوا اسکریپت می تواند شروع خوبی برای یادگیری زبان های پیچیده تر مانند C ++ باشد. با این حال، برخی معتقدند جاوا اسکریپت مکان مناسبی برای شروع برنامه نویسی نیست و نمونه بدی از برنامه نویسی شی گرا است.

دیگران بر این باورند که اگر می خواهید یک توسعه دهنده نرم افزار شوید، جاوا اسکریپت اصلا برای شما مناسب نیست. همچنین این زبان بدون تایپ است و خطاهای موجود در آن قبل از اجرا آشکار نمی شود. با این حال جاوا اسکریپت یکی از بهترین هاست ها برای ورود به دنیای برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی فقط به اپلیکیشن Notepad و کمی تحقیق نیاز دارد و کراس پلتفرم بودن می تواند شما را راضی کند.

۲- پایتون

پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی است و به دلیل خوانایی آن برای مبتدیان آسان است. این یک زبان برنامه نویسی رایگان و منبع باز با ماژول های پشتیبانی گسترده و توسعه جامعه، ادغام آسان با خدمات وب، ساختارهای داده کاربر پسند، و برنامه های دسکتاپ مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است. این یک زبان برنامه نویسی محبوب برای یادگیری ماشین و برنامه های کاربردی یادگیری عمیق است. پایتون برای توسعه تصویربرداری دو بعدی و بسته های انیمیشن سه بعدی مانند Blender، Inkscape و Autodesk استفاده می شود. همچنین برای ایجاد بازی های ویدیویی محبوب از جمله Civilization IV، Vegas Trike و Toontown استفاده شده است. پایتون برای برنامه های علمی و محاسباتی مانند FreeCAD و Abacus و توسط وب سایت های محبوب مانند YouTube، Quora، Pinterest و Instagram استفاده می شود. توسعه دهندگان پایتون به طور متوسط ​​حقوق سالانه حدود ۱۰۹۰۹۲ دلار دریافت می کنند.

۳- گو (Go)

توسط گوگل در سال ۲۰۰۷ برای API ها و برنامه های کاربردی وب توسعه داده شد. Go اخیراً به دلیل سادگی و همچنین توانایی مدیریت سیستم های چند هسته ای و شبکه ای و پایگاه های کد عظیم به یکی از سریع ترین زبان های برنامه نویسی در حال رشد تبدیل شده است. Go که با نام Golang نیز شناخته می شود، برای رفع نیازهای برنامه نویسانی که روی پروژه های بزرگ کار می کنند ایجاد شده است. به لطف ساختار ساده و مدرن و آشنایی با نحو، در میان بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری اطلاعات محبوبیت پیدا کرده است. شرکت هایی که از Go به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند عبارتند از Google، Uber، Twitch، Dropbox و بسیاری دیگر. Go همچنین به دلیل چابکی و عملکردش در بین دانشمندان داده محبوبیت پیدا می کند. توسعه دهندگان Go می توانند میانگین حقوق سالانه ۱۴۱۶۵۴ دلار و تا ۲۶۱۰۰۰ دلار دریافت کنند.

۴- کاتلین

کاتلین یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است که در ابتدا با نام Project Kotlin توسط JetBrains در سال ۲۰۱۱ ساخته و رونمایی شد. اولین نسخه به طور رسمی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این زبان با جاوا سازگار است و از زبان های برنامه نویسی کاربردی پشتیبانی می کند. Kotlin به طور گسترده برای برنامه های اندروید، برنامه های وب، برنامه های دسکتاپ و توسعه برنامه های سمت سرور استفاده می شود. کاتلین برای بهتر بودن از جاوا ساخته شده است و افرادی که از این زبان استفاده می کنند متقاعد شده اند. اکثر برنامه های گوگل بر اساس Kotlin هستند. برخی از شرکت هایی که از Kotlin به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند عبارتند از Coursera، Pinterest، PostMates و بسیاری دیگر. توسعه دهندگان Kotlin به طور متوسط ​​سالانه ۱۳۶۰۰۰ دلار درآمد دارند و پتانسیل کسب درآمد تا ۱۷۱۵۰۰ دلار را دارند.

۵-جاوا

اگرچه جاوا یک زبان برنامه نویسی قدیمی است، اما همچنان تقاضای زیادی برای آن دارد و قطعا می توان آن را در لیست بهترین زبان های برنامه نویسی . جاوا معمولا در سازمان های بزرگ استفاده می شود. همچنین جاوا به طور گسترده در توسعه برنامه های اندروید استفاده می شود.

با توجه به محبوبیت بالای اپلیکیشن های اندروید، جاوا به یک مهارت بسیار محبوب تبدیل شده است. به دلیل تعمیم پذیری جاوا، تخصیص حافظه قوی و عملکرد خوب، شرکت هایی مانند آمازون، توییتر و ادوبی تنها بخشی از نام هایی هستند که در لیست کاربران این زبان برنامه نویسی قدرتمند قرار دارند. همچنین هزاران مخزن به زبان جاوا (Repositorys) در جاوا وجود دارد.

۶-سوئیفت ( swift)

Swift زبان برنامه نویسی توسعه داده شده توسط اپل برای ایجاد اپلیکیشن‌های iOS است. با توجه به اینکه شرکت اپل و اپلیکیشن‌های iOS همچنان در میان کاربران محبوبیت زیادی دارند، Swift یکی از زبان های برنامه نویسی پرتقاضا محسوب می‌شود. با وجود اینکه فریم‌وُرک فلاتر (Flutter) که از دارت (Dart) استفاده می‌کند و همچنین، React Native انتخاب‌های خوبی برای توسعه برنامه‌های کاربردی iOS هستند، Swift همچنان به میزان گسترده‌تری استفاده شده و ترجیح داده می‌شود.

۷- سی شارپ(C#)

C# یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی زبان همه منظوره است که برای ساخت انواع برنامه ها و برنامه های کاربردی استفاده می شود. اگرچه C # بسیار متنوع و سازگار است، برنامه های کاربردی آن را می توان به سه دسته تقسیم کرد. این سه دسته شامل توسعه برنامه های کاربردی تحت وب، ساخت برنامه های کاربردی تحت ویندوز و توسعه بازی های رایانه ای است. علاوه بر موارد فوق، توسعه خدمات باطن یکی دیگر از کاربردهای سی شارپ است. در زیر لیستی از انواع برنامه هایی که می توان با C# توسعه داد آورده شده است.

۸-پی اچ پی (PHP)

پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که در سال ۱۹۹۰ ایجاد شد. بسیاری از توسعه دهندگان وب یادگیری PHP را ضروری می دانند، زیرا از این زبان برای ساخت بیش از ۸۰ درصد وب سایت ها در اینترنت، از جمله سایت های برجسته مانند فیس بوک و یاهو استفاده می شود. برنامه نویسان عمدتاً از PHP برای نوشتن اسکریپت های سمت سرور استفاده می کنند. اما توسعه دهندگان همچنین می توانند از این زبان برای نوشتن اسکریپت های خط فرمان استفاده کنند و برنامه نویسانی با مهارت های سطح بالای کدنویسی PHP نیز می توانند از آن برای توسعه برنامه های دسکتاپ استفاده کنند. PHP یک زبان نسبتا آسان برای یادگیری برای توسعه دهندگان مبتدی در نظر گرفته می شود. متخصصان پی اچ پی به چندین انجمن اختصاصی آنلاین دسترسی دارند، که دریافت پشتیبانی و پاسخ به سوالات را آسان می کند. به طور متوسط، برنامه نویسان PHP میانگین حقوق سالانه حدود ۱۰۷۴۰۹ دلار دریافت می کنند.

۹-آر (R)

آر یک زبان منبع باز است که در اصل نسخه متفاوتی از زبان S است. بسیاری از کدهایی که توسعه دهندگان برای S می نویسند بدون تغییر روی R اجرا می شود. برنامه های ساخته شده در R برای پردازش آمار، از جمله مدل سازی خطی و غیر خطی، محاسبه، آزمایش، تجسم و تجزیه و تحلیل استفاده می شود. برنامه های کدگذاری شده با استفاده از R می توانند با تعدادی پایگاه داده ارتباط برقرار کنند و داده های ساختاریافته و بدون ساختار را پردازش کنند. R منحنی یادگیری متوسطی دارد و یادگیری آن برای مبتدیان به اندازه برخی از زبان های دیگر در این مقاله آسان نیست. با این حال، مانند سایر زبان‌های برنامه‌نویسی منبع باز، R دارای یک جامعه آنلاین فعال از توسعه‌دهندگان است که همیشه در هنگام یادگیری مهارت‌های کدنویسی جدید یک امتیاز محسوب می‌شود. به طور متوسط، توسعه دهندگان R به طور متوسط ​​​​حقوق سالانه حدود ۹۰۹۴۰ دلار دریافت می کنند.

۱۰- سی و سی پلاس

احتمالاً قدیمی ترین و محبوب ترین زبان برنامه نویسی است و ریشه زبان های برنامه نویسی دیگر مانند C#، Java و JavaScript است. C++ یک نسخه پیشرفته از C است. امروزه بسیاری از توسعه دهندگان از یادگیری C خود به خود صرف نظر می کنند، در حالی که دیگران فکر می کنند یادگیری C ابتدا پایه ای ارزشمند برای توسعه C++ فراهم می کند. هر دو زبان به طور گسترده در علوم کامپیوتر و برنامه نویسی استفاده می شوند. توسعه‌دهندگان C و C++ می‌توانند از کامپایلرها برای پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند و برنامه‌های توسعه‌یافته در این زبان‌ها را تا حد زیادی قابل حمل و نقل کنند. هر دو زبان C و C++ به عنوان زبان هایی با کارایی بالا در نظر گرفته می شوند. به این ترتیب، آنها به طور گسترده در توسعه برنامه هایی استفاده می شوند که عملکرد آنها یک مسئله حیاتی است، مانند برنامه های کاربردی کلاینت/سرور، محصولات تجاری مانند فایرفاکس و ادوبی، و بازی های ویدیویی. توسعه دهندگان C و C++ هر سال به طور متوسط ​​۱۱۸۳۶۶ دلار درآمد دارند.

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.