ترندهای برتر تکنولوژی در سال ۲۰۲۲

رشد چشمگیر هوش مصنوعی

مدتی است که هوش مصنوعی بخشی ثابت از اخبار تکنولوژی بوده است، اما تاکید مداوم بر اهمیت هوش مصنوعی خواهد بود، به ویژه به دلیل اینکه نیاز به اتوماسیون آشکارتر است. برای اتوماسیون، و حتی بیشتر از آن، هایپراتوماسیون، نوآوری در فناوری هوش مصنوعی ضروری خواهد بود.

یکی از جنبه‌های هوش مصنوعی که قابل توجه خواهد بود، هوش مصنوعی مولد است. این به برنامه‌های خاصی اشاره دارد که استفاده از جنبه‌هایی مانند متن، صدا و تصاویر را برای ماشین‌ها قابل دستیابی می‌کند. این الگوریتم‌های هوش مصنوعی به رایانه‌ها این امکان را می‌دهند که یک الگوی اساسی مرتبط با ورودی بگیرند و از آن برای تولید خروجی مشابه استفاده کنند. به دلیل نیاز جهان به اتوماسیون، دیجیتالی شدن و سایر فناوری‌های مورد نیاز برای کار از راه دور، پیشرفت هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۲ مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

 

رشد چشمگیر هوش مصنوعی

 

این بدان معناست که مهندسان و کارشناسان هوش مصنوعی حتی بیشتر مورد تقاضا خواهند بود. لینکدین گزارش داد که مهندسان هوش مصنوعی با رشد سالانه ۷۴ درصدی در چهار سال گذشته یکی از مشاغل نوظهور برتر در سال ۲۰۲۰ بوده اند. گارتنر همچنین اظهار داشت که تا پایان سال ۲۰۲۱، ۸۰ درصد از فناوری‌های ادغام شده، پایه‌های هوش مصنوعی را در بر خواهند گرفت. روشی که فناوری پیش می‌رود، نوآوری‌هایی که در حال وقوع هستند، و اینکه چگونه کسب‌وکارها به سمت کار از راه دور حرکت کرده‌اند، اهمیت هوش مصنوعی و مهندسان هوش مصنوعی را به شدت افزایش داده است.

اگر ایده نو و خوب برای  شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

 

جهان دیجیتالی و دنیای متاورس

سال‌هاست که دنیای دیجیتال بخش مهمی از زندگی‌ها شده است. به طوری که انواع تفریح‌ها نیز از مفهوم واقعیت مجازی VR و واقعیت افزوده AR سرچشمه می‌گیرد. حال با گذر از سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال دیگری به سمت مجازی‌شدن پیش می رویم. جهان دیجیتالی جدیدی با نام متاورس که این روزها شرکت فیسبوک نیز با تغییر نام خود به متا به آن وارد شده است، در حال توسعه این صنعت و نوآوری است. متاورس از ترکیب دو واژه متا Meta و ورس Verse با مفهوم جهانی برتر، دنیایی توسعه یافته، جدید و عجیب را خلق کرده است. اینطور که پیداست، متاورس به کمک رسانه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی و اینترنت، جهان را بیشتر از قبل دیجیتالی و مجازی‌تر می‌کند. یک دنیای آنلاین که با جنبه‌های مختلف راه جدیدی را برای برقراری ارتباط با دیگران به ارمغان می‌آورد. در واقع متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و با دیگر موجودات مجازی تعامل کنند.

 

رشد چشمگیر هوش مصنوعی

پلتفرم بومی ابری CNP

شرکت‌های اداری معاصر راه را برای ترتیبات ترکیبی و از راه دور باز می‌کنند. در نتیجه، زیرساخت داده باید با ماهیت جغرافیایی توزیع شده محل کار فعلی و آینده تنظیم شود. این تنظیم، زیرساخت‌ها و خدمات توزیع‌شده را ضروری می‌سازد که به بهترین وجه در فضای ابری ارائه می‌شوند. از این رو، آن را در چندین عملیات دیجیتال و حتی در آخرین روند توسعه اپلیکیشن موبایل و توسعه پرتال بسیار ارزشمند می‌کند.

از طریق پلتفرم‌های بومی ابری، سازمان‌ها می‌توانند خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر را با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر دریافت کنند. طبق پیش‌بینی‌های گارتنر، ۷۵ درصد از شرکت‌های توزیع‌شده تا سال ۲۰۲۳ تا ۲۵ درصد از رقبای غیر توزیع‌شده پیشی خواهند گرفت. در همین حال، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که CNP ها تا سال جاری از ۹۵ درصد از کل ابتکارات دیجیتال پشتیبانی خواهند کرد. سازمان‌ها می‌توانند خدمات انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر مرتبط با فناوری اطلاعات را با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر از طریق پلت‌فرم‌های بومی ابری، با بهره‌گیری کامل از محاسبات ابری و مزایای آن، دریافت کنند.

 

پلتفرم بومی ابری CNP

مش امنیت سایبری

حوادث روزافزون حملات سایبری نشان می‌دهد که استانداردهای فعلی امنیت سایبری دارای بی‌نهایت دام و چاله است. وضعیت حتی بدتر است زیرا افراد بسیاری با دستگاه های خود کار، خودپرداز و پرتال هوشمند استفاده می‌کنند و از آن‌ها برای دسترسی به زیرساخت‌های شرکت استفاده می‌کنند. Cyber Security Mesh روشی جامع برای رسیدگی به مشکلات امنیتی و حفره‌های مرتبط با کاربران نهایی پرتال هوشمند و دستگاه‌های واقع در خارج از دیوارهای شبکه ارائه می‌کند.

شبکه امنیت سایبری رویکرد جدیدی را برای امنیت دیجیتال اتخاذ می‌کند و کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا اقدامات امنیتی مخصوص به هویت یک دستگاه را به جای نزدیکی به اتصالات محافظت شده ایجاد کنند. از یک چارچوب توزیع شده در مقابل تعریف یک محیط با توجه به دسترسی شبکه استفاده می‌کند. به نظر می رسد راه حلی برای محدودیت های اقدامات امنیتی سنتی در مواجهه با نیروی کار از راه دور در مقیاس بزرگ ارائه دهد. از این رو، شکل مقیاس پذیرتری از امنیت سایبری در ماه ها و سال های آینده ارائه می‌شود

مش امنیت سایبری

 

هایپراتوماسیون

هایپراتوماسیون ابزاری حیاتی برای سازمان های آینده نگر است. این شامل فرآیندهای رباتیک مجهز به هوش مصنوعی است، اما فراتر از RPA است و سایر فناوری‌های دیجیتال مانند پرتال هوشمند و اینترنت اشیا را برای بهبود عملکرد در هر سطح از کسب‌وکار و همچنین رضایت مشتری در بر می‌گیرد. استفاده از اتوماسیون هوشمند، همراه با جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی، با اتصال فرآیندها، افراد و محصولات برای ارائه ابراتوماسیون، سطح را بالا می‌برد. هدف این فناوری تعیین، تجزیه و تحلیل و خودکارسازی سریع فرآیندهای مورد نیاز برای دستیابی به انعطاف پذیری کسب و کار و افزایش رشد است.

 

هایپراتوماسیون

 

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

این یک فناوری امیدوارکننده در تولید و زنجیره تامین است که راه حل ایده آلی را برای چالش های ناکارآمدی زنجیره تامین جهانی ارائه می‌دهد. پرتال هوشمند شرکت‌هایی که فرآیندهای پرحجم دارند باید خودکار و ساده شوند تا به آن‌ها سرعت بخشیده شود و امکان انطباق در زمان واقعی با خواسته‌ها یا چالش‌ها فراهم شود. در نتیجه، آینده کار با ابر اتوماسیون تکمیل وظایف با روبات‌ها به جای آن، تصویربرداری مجدد از کار است که توسط کارمندان دارای فناوری تکمیل شده است.

فناوری ۵G

در سال ۲۰۲۲ فناوری ۵G پنجمین نسل از استاندارد دستیابی به سرعت بیشتر اینترنت و یک راه حل جدید قانع کننده برای جایگزینی تکنولوژی ۴G LTE به شمار می‌رود که به دلیل امواج رادیویی با فرکانس بالاتر، سرعت بسیار بهتری دارد و می‌تواند محدودیت‌های مربوط به اتصال فناوری‌های مستقل، هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه به اینترنت را برطرف کند و به نوآوری‌ها در اینترنت اشیا و واقعیت مجازی کمک کند. چرا که هدف این استاندارد صرفا افزایش سرعت اینترنت در تلفن‌های هوشمند نیست. در واقع این استاندارد، اینترنت بی‌سیم بسیار پرسرعتی را در همه جا فراهم می‌کند.

توکن‌های غیرقابل معاوضه NFT

شاید تا به امروز در مورد رشد NFT‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه در سال ۲۰۲۱ شنیده باشید. به طوری که برخی از آنها با مبالغ گزافی همچون پانصد میلیون دلار فروخته شدند. به طور خلاصه این توکن‌ها با نام Fungible Tokens Non کاملا منحصر به فرد بوده و ارزش بالایی دارند. برخی از آنها آثار هنری هستند که توجه سرمایه‌گذاران دنیای دیجیتال را به خود معطوف کرده‌اند. محبوبیت NFT‌ها هم در سال ۲۰۲۲ رو به افزایش است. با این وجود در صورتی که علاقه‌مند به این موضوع باشید می‌توانید فایل‌های هنری خود را به سادگی به یک توکن غیر قابل معاوضه تبدیل کرده و آن را در سایت‌های مرتبط به فروش برسانید.