واقعا چرا باید برنامه نویسی رو یاد بگیریم؟

شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که واقعا چرا برنامه نویسی یاد بگیریم؟ مزایای یادگیری برنامه نویسی چیست؟ در این مقاله بصورت کامل میخواهیم درباره ی این موضوع صحبت کنیم چرا یادگیری برنامه نویسی در هر سنی که باشید برای شما میتواند مهم و کاربردی باشد. همچنین در انتهای این مقاله یک فیلم کوتاه را باهم مشاهده میکنیم که در آن موسسان شرکت های بزرگ مثل فیسبوک، دراپ باکس و… درباره‌ی اهمیت یادگیری برنامه نویسی صحبت میکنند.

استیو جابز زمانی گفت: “همه باید در امریکا یاد بگیرند که چگونه یک کامپیوتر را برنامه نویسی کنند … زیرا به شما می آموزد که چگونه فکر کنید.”
برنامه نویسی رایانه ابزاری بسیار انعطاف پذیر است که می توانید از آن برای انجام کارهای شگفت انگیز استفاده کنید که در غیر این صورت کار ها به صورت دستی و با زحمت زیادی انجام می شدند و یا غیرممکن بودند. اگر از تلفن های هوشمند ، یا یک برنامه گپ استفاده می کنید یا اگر با فشار یک دکمه ، قفل اتومبیل خود را باز می کنید ، باید بدانید که همه این موارد از نوعی برنامه نویسی استفاده می کنند. شما قبلاً در برنامه های مختلف غوطه ور شده اید. در حقیقت ، نرم افزار ها زندگی شما را اجرا می کند. حال اگر این برنامه ها را طبق خواست خود یاد بگیرید و شروع کنید ، چه میتوانید بکنید ؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

چند مزیت شگفت انگیزی که برای  یاد گیری برنامه نویسی باید در نظر بگیرید

 

  • افزایش خلاقیت و پرورش تفکر الگوریتمی

    یک برنامه نویس همیشه با الگوریتم ها سرو کار دارد. به زبان ساده یک الگوریتم دقیقا مراحلی را مشخص میکند که باید کامپیوتر بر طبق آن دستورات شما را اجرا کند و یک برنامه نویس خوب در واقع کسی است که بهترین و بهینه ترین الگوریتم را طراحی و به واسطه ی برنامه نویسی آن را پیاده سازی کند، در واقع تفکر الگوریتمی پرورش دهنده ی خلاقیت شما در همه ی زمینه ها خواهد بود.

  • میتوانید ایده‌های خود را اجرایی کنید

    یکی از جذابیت های شغل برنامه نویسی این است که شما میتوانید ایده هایی که دارید را اجرایی کنید و مشکلات و مسئله های خودتان را حل کنید. شما ممکن است ایده هایی داشته باشید، سرویس هایی بخواهید بنویسید، استارت آپ خاصی را بخواهید اجرایی کنید یا هر چیز دیگری. شاید هم نیاز به یک سرویس، سایت، اپ خاص داشته باشید. در همه‌ی این صورت ها شما میتوانید خودتان ایده‌هایتان را اجرایی کنید و چیزهایی که دوست دارید را برای خودتان بسازید.

  • کسب در آمد های بالا

    یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین دلایل یادگیری برنامه نویسی، پتانسیل بالای این مهارت در کسب درآمد بالا برای متخصصان این حوزه است این موضوع انکار ناپذیر است که در آینده دنیا در تسخیر کامپیوتر ها خواهد بود و اتوماسیونی شدن بسیاری از مشاغل را در آینده از بین خواهد برد. طبعا مشاغل مرتبط با برنامه نویسی جز این دسته از مشاغ نخواهد بود. بعلاوه اینکه امروزه نیز برنامه نویسان جز پردرآمد ترین قشرها هستند و بدیهی است که هر چه در این راه متخصص تر باشید درآمد بیشتری در انتظار شماست.

  • توانایی ارتباط برقرار کردن با افراد متخصص

    در هر زمینه ی کاری و هر کسب و کاری که مشغول باشید احتمالا با افرادی در ارتباط هستید که در برنامه نویسی و امور مربوط به تکنولوژی و کامپیوتر بسیار خبره هستند. ارتباط برقرار کردن با این افراد معمولا مشکل تر است و شما با دانستن حتی اندکی برنامه نویسی می توانید گفتمان تخصصی تری با اینگونه افراد داشته باشید و در واقع خواسته های خود و سازمانتان را بهتر و دقیقتر به ایشان منتقل کنید و طبعا خروجی بهتری تحویل بگیرید.

  • تقاضا برای مشاغل مربوط به برنامه نویسی همچنان قوی است

    اگر کسی یا شرکتی به دنبال استخدام برنامه نویس نباشد، حقوق خوب چه فایده‌ای دارد؟ وقتی صحبت از مشاغل مربوط به برنامه نویسی می‌شود، به نظر با طیف وسیعی از مشاغل روبرو هستیم که جای کار برای آنها را بسیار کرده است. فرصت‌های شغلی که برای برنامه نویسان وجود دارد بسیار خوب هستند و همین موضوع می‌تواند شانس استخدام آنها را بالا ببرد.

  • به شما پشتکار می آموزد

    یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر به شما می آموزد که مشکلات را در پرتو راه حل ها ببینید. برای هر مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید ، شروع به ایده پردازی در مورد چگونگی حل آن می کنید. نتایج مثبتی که از طوفان فکری و رفع مشکلات به دست می آید ، چشم انداز مثبتی به شما می دهد و شما را مجبور می کند تا هر چه سخت تر به مشکل رسیدگی کنید. شما عزم خود را جزم می کنید که راهی برای یافتن راه حل بیابید و از این طریق به فردی راه حل محور تبدیل می شوید

  • ارائه ی راه حل های خلاق برای حل مشکلات مختلف

    هر برنامه ای که توسط یک برنامه نویس نوشته می شود در واقع برای حل یک مشکل جدید یا ارائه ی راه حل بهینه و جدیدی برای یک مشکل قدیمی ایجاد می شود و طی مرور زمان یک برنامه نویس با تکنیک های مختلفی برای حل مشکلات مختلف آشنا می شود و آنها را در مسائل مختلف به کار می گیرد.

  • از خانه به کار می پردازید

    آنجا که این شغل فقط به یک کامپیوتر با اتصال به اینترنت نیاز دارد ، کارکنان اغلب این فرصت را دارند که از راه دور کار کنند. گفته می شود ، این بستگی به سیاست شرکت دارد ، اما بسیاری چنین گزینه ای را ارائه می دهند. علاوه بر این ، اگر به عنوان یک فریلنسر کار می کنید ، کار شما همیشه از راه دور انجام می شود.

  • آینده‌ی خوبی برای آن وجود دارد

     کسانی  که دوست دارند به برنامه نویسی به عنوان یک شغل حرفه ای در آینده کاریشان نگاه کنند. میتوانید برنامه نویسی را یاد بگیرید و در آینده از آن کسب درآمد کنید.

    اگر ایده نو و خوب برای  شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

 

  • چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم: از نظر بزرگان

    یادگیری برنامه نویسی چیزی نیست که فقط ما آن را توصیه کنیم. در فیلم زیر مشاهده میکنید که چرا استیو جابز موسس شرکت اپل، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک،‌ بیل گیتس موسس مایکروسافت و خیلی دیگر از بزرگان تکنولوژی و صنعت، یادگیری برنامه نویسی را توصیه میکنند

    پیشنهاد میکنم که تماشای فیلم زیر را از دست ندهید، بسیار موثر و جذاب میباشد.