ایندکس گوگل چیست و از چه راه هایی می توان صفحات را ایندکس کرد؟

ایندکس گوگل چیست ?

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

ایندکس گوگل چیست ؟

افراد تصور می‌کنند که وقتی یک مطلب را در گوگل سرچ می‌کنند در واقع نتایج جست و جوی خود را می‌بینند. وب سایت هایی که شما پس از جستجو در گوگل می‌بینید در واقع صفحاتی هستند که ایندکس شده اند.

گوگل زمانی شروع به فعالیت می‌کند که لینک وب سایت برای معرفی در آن ثبت می‌گردد. لینک وب سایت اصلی و لینک های داخلی وب سایت به بقیه صفحه ها بررسی شده و بعد، سایر صفحات نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

بعد از بررسی شدن کامل تمام صفحات مرتبط، تا جایی که هیچ گونه لینک ارتباطی وجود نداشته باشد، با توجه به اصول سئو و کلمات کلیدی به کار برده شده در محتوای وب سایت، گوگل صفحات ایندکس شده را رتبه بندی کرده و طبق رتبه بندی در جستجو به آن ها نمایش خواهد داد.

ایندکس کردن یعنی چه ؟

اگر بخواهیم ایندکس کردن را به زبان ساده توضیح دهیم باید بگوییم که ایندکس کردن به معنی تعیین کردن یک شاخص برای راحت تر کردن جستجو است. ایندکس کردن باعث ایجاد یک فهرست از مطالب ثبت شده می‌شود.

در واقع ما در مورد تمام اطلاعاتی که ثبت شده باشند می‌گوییم ایندکس شده اند. مثل فهرست مطالب یک کتاب یا …

یکی از روش های ایندکس کردن وب سایت این است که یک لینک از سایر وب سایت ها بگیرید. همان طور که در قسمت قبل گفته شد، وقتی گوگل مشغول بررسی لینک های داخلی آن وب سایت ها است به وب سایت شما می‌رسد و بنابراین بدون این که شما کاری انجام دهید ایندکس خواهد شد.

اما نکته ای که درباره این روش وجود دارد این است که ممکن است مدت زمان بسیار زیادی، حتی به اندازه یک سال طول بکشد که معمولا نتیجه خاصی در پی نخواهد داشت.

ده روش کاربردی برای سریع تر ایندکس کردن صفحات در گوگل

همان طور که پیش تر گفته شد سرعت ایندکس شدن مطالب، یکی از مهم ترین نکات در ایندکس است. راهکارهایی برای افزایش سرعت ایندکس شدن در صفحات گوگل وجود دارد که در این قسمت از مقاله با آن ها اشنا خواهید شد:

ایجاد نقشه سایت

روی سرور وب سایت شما فایلی وجود دارد که تمامی صفحات وب سایت شما را در برخواهد گرفت. این فایل که با فرمت XML در دسترس شما خواهد بود، شامل اطلاعاتی مانند زمان باز شدن صفحه جدید است و تمام تغییرات صفحات نیز در آن ذخیره خواهد شد.

در واقع، این نقشه سایت است که اطلاعات را به موتورهای جست و جو منتقل می کند و اگر مثلا قصد شما این است که صفحه اصلی و سایر صفحات اصلی وب سایت و یا وبلاگ شما هر روز مورد بررسی موتور های جست و جو قرار گیرند، تا در صورت به وجود آمدن تغییر احتمالی آن را اصلاح نمایند باید این تنظیمات را در نقشه سایت تغییر دهید.

معرفی نقشه سایت به ابزار گوگل وب مستر تولز

ابزار گوگل وب مستر در واقع اولین جایی است که باید نقشه وب سایت خود که در پاراگراف قبلی درباره ان توضیح داده شد را در آن معرفی نمایید. ایجاد کردن این ابزار بسیار راحت است.

اول از همه باید یک اکانت گوگل داشته باشید و بعد، در قسمت مربوط به گوگل وب مستر هم ثبت نام کنید. با ثبت نام در این قسمت، لینک وب سایتتان را به آن خواهید افزود. سپس قسمت Optimization و بعد به Sitemap بروید و دراین قسمت لینک نقشه وب سایت را بیفزایید.

نصب گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزاری است که به شما اطلاعات سودمندی درباره فعالیت های مختلف می‌دهد. به طور مثال، اطلاعاتی مثل تعداد بازدید های وب سایت، نوع کانال های ورودی، میزان ورودی هر یک از کانال های ورودی، زمانی که هر کاربر از وب سایت شما بازدید داشته است و … جزو این اطلاعات هستند.

اما دلیل کمک کردن گوگل آنالیتیکس به ایندکس شدن وب سایت شما در صفحات گوگل این است که باعث می‌شود علت ایندکس نشدن آن را متوجه شوید.

ثبت ادرس سایت در موتور های جست و جو

این روش توسط بسیاری از متخصصان تایید نمی‌شود و علت آن این است که به نظر آن ها روش های بهتری برای ایندکس صفحات وب سایت در گوگل وجود دارد.

گرچه این سخن تا حدودی صحیح است اما به هر حال ایرادی نیز متوجه آن نیست و صرفا تایید نشدن آن به دلیل پایین بودن اولویت آن است.

اگر شما به فکر سریعتر ایندکس شدن وب سایتتان در صفحات گوگل هستید بهتر است تمام روش های درست را امتحان کنید. به خصوص که ثبت ادرس در موتورهای جستجو وقت چندانی نیز نمی‌گیرد.

ایجاد پروفایل شبکه های اجتماعی

یکی از معیارهای سنجش گوگل برای ورودی های وب سایت شما، لینک های ورودی است. اگر ورود به وب سایت شما از طریق لینک های شبکه های اجتماعی باشد اعتبار وب سایت از نظر گوگل بالاتر خواهد رفت.

بنابراین بهتر است که پروفایلی مخصوص به کسب و کار خود داشته باشید تا کاربران بتوانند از طریق ان ها به وب سایت شما جذب شوند.

تولید محتوا

در واقع این روش کارامدترین راه حل افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات وب سایت در موتورهای جستجو است. محتوای تولید شده باید کاملا یونیک و بر پایه اصول و قواعد سئو باشد تا هم رتبه وب سایت را بهتر کند و هم مخاطبان بیش تری را به خود جذب نماید.

تولید محتوای مناسب به جز بحث جذب مخاطب در وهله اول، باعث وفاداری مخاطبان به وب سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه وب سایت در دراز مدت نیز می‌گردد.

استفاده از کی ورد یا کلمات کلیدی مناسب در نوشتن متن وب سایت و محتوای تولید شده برای گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد و حتما باید به آن ها توجهی ویژه داشته باشید.

شرکت تولید محتوا ATGO ، بهترین محتوای سئو شده را با قیمت به صرفه به شما عرضه می کند.

بروزرسانی منظم وب سایت

یکی از نکات مهمی که در ایندکس وب سایت وجود دارد این است که وب سایتی که قرار است در صفحات اول گوگل قرار گیرد حتما باید به صورت منظم به روز رسانی شود. البته موقع به روز رسانی کردن وب سایت باید به مطالبی که درباره تولید محتوا گفته شد نیز توجه داشته باشید.

درج لینک وب سایت در سایت های دیگر

در واقع نام دیگر این عبارت تبلیغات است که گرچه معمولا برای شما هزینه خواهد داشت، اما می‌تواند سودی چند برابری داشته باشد. قرار دادن لینک وب سایت در سایت های پر بیننده و پر بازدید باعث بالا رفتن بازدید وب سایت شما نیز خواهد شد.

تغییر ندادن آدرس

یکی از نکاتی که برای افزایش سرعت ایندکس مهم است ولی بسیاری از افراد آن را ندیده می‌گیرند همین موضوع است. سعی کنی حتی الامکان از تغییر ادرس صفحات، دامنه و سرور ها خودداری و پرهیز کنید.

معرفی نقشه وب سایت به سرچ کنسول

سرچ کنسول نیز مانند گوگل وب مستر یکی دیگر از ابزراهایی است که می‌تواند به سریع تر ایندکس شدن وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند.

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.