معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

سیستم مدیریت محتوا در حال حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یک زمان برای نوشتن مطالب فقط به دنبال تولید محتوا بودند. اما امروزه تولید محتوا به شکل های مختلف صورت می گیرد. این تولید محتواها فقط از بابت مطالب به اهمیت بیشتری دست یافته اند. به نوعی بخشی از بازاریابی، فروش و جذب مخاطب را به عهده دارد.

در همین رابطه نیز سیستم های مدیریت مختلفی برای سایت ها عرضه شده است. شما با استفاده از آن ها می توانید  به بهترین شکل تولید محتوای خود را ارتقاء دهید. چند تا از بهترینهای سیستم مدیریت محتوا را در زیر معرفی میکنیم :

 

wordpress (وردپرس):یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

WordPress.org اولین انتخاب ما به عنوان بهترین CMS است. این پلتفرم پرطرفدارترین نرم‌افزار CMS در جهان محسوب می‌شود و حدود ۴۳ درصد از کل وب‌سایت‌های موجود در اینترنت با این سیستم ساخته شده اند.

البته شما باید بدانید که WordPress.org با WordPress.com متفاوت است. WordPress.org یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز رایگان است که برای وبلاگ نویسان طراحی شده بود. اما امروزه انواع وب‌سایت‌ها یا فروشگاه‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند. اما WordPress.com یک پلت فرم هاستینگ وبلاگ است.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

مزایای WordPress.org به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

  • وردپرس به شما امکان می‌دهد تا به راحتی و با انعطاف پذیری هر نوع وب‌سایتی را اعم از فروشگاه آنلاین، سایت حراجی، سایت عضویت و غیره ایجاد کنید.

  • شما به هیچ وجه به مهارت تخصصی یا دانش کد نویسی نیاز ندارید. شما می‌توانید با ابزار Block editor وردپرس به راحتی در سایت خود صفحاتی را با ظاهری بسیار زیبا ایجاد کنید.

  • شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی با وب‌سایت خود به هر شکلی کسب درآمد کنید.

  • شما در وردپرس به هزاران تم و افزونه دسترسی دارید که هم پولی و هم رایگان هستند. شما با این تم‌ها و افزونه ها می‌توانید بخش‌های اضافی مفید و کاربردی مانند فرم‌های تماس، آلبوم عکس و سایر موارد را در سایت خود ایجاد کنید.

  • وردپرس به گونه ای طراحی شده است که برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کاربرد دارد. بنابراین موجب سهولت ایجاد URL ها، طبقه بندی‌ آیتم‌ها و تگ‌های مناسب SEO برای پست‌های سایت شما می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید یکی از افزونه های سئوی آن را انتخاب کنید تا از آن‌ها برای انجام فعالیت‌های سئو کمک بگیرید.

  • وردپرس دارای یک انجمن بزرگ برای پشتیبانی از کاربران است. زیرا یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوای منبع باز است. بنابراین شما می‌توانید در گروه‌های مربوط به آن عضو شوید تا برای حل هر گونه مشکل از اعضای گروه کمک بگیرید.

  • وردپرس قابلیت توسعه زیادی دارد. بنابراین به بهترین پلت فرم CMS برای مبتدیان و توسعه دهندگان تبدیل شده است.

  • شما با وردپرس می‌توانید تمام محتواهای خود را با فرمت XML دانلود کنید. همچنین انتقال آن‌ها به سیستم دیگر امکان‌پذیر است.

معایب وردپرس

  • شما باید هاست و نام دامنه خود را تعیین کنید. علاوه بر این مدیریت کارهایی چون امنیت و بک آپ گرفتن بر عهده شما است.

  • با توجه به اینکه وردپرس دارای گزینه های متنوع است و آزادی عمل زیادی به کاربر می‌دهد، گاهی اوقات امکان دارد کار با آن برای افراد مبتدی کمی دلهره‌آور به نظر برسد. به همین دلیل اکثر مبتدیان از افزونه های درگ اند دراپ ساخت صفحه در وردپرس استفاده می‌کنند.

 

HubSpot CMS Hubیکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

HubSpot CMS Hub یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به صورت یکپارچه ارائه شده است. این پلتفرم مخصوص بازاریابان و صاحبان کسب و کارها طراحی شده است. با توجه به اینکه CMS Hub روی پلت فرم CRM HubSpot ساخته شده است، دارای انواع ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، فروش، خدمات و سایر ابزارهای کاربردی است. بنابراین CMS Hub یک ابزار عالی برای کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های بزرگی است که می‌خواهند یک سیستم یکپارچه را داشته باشند. زیرا این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند وب‌سایت خود را از ابعاد مختلف مدیریت کنند.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

 مزایای HubSpot CMS Hub

  • استفاده از ابزار ساخت سایت HubSpot ساده و آسان است به طوری که افراد با مهارت‌های تخصصی کم هم می‌توانند از آن استفاده کنند. ادیتور دراگ اند دراپ، ابزارهای داخلی سئو و اسناد مرتبط با ارتباط این پلتفرم، همگی موجب سهولت ایجاد و بهینه سازی محتوای سایت شما می‌شوند.

  • آن‌ها دارای ابزارهای هوشمند محتوا برای شخصی سازی صفحه سایت به منظور جذب مخاطبان خاص یا سایر گروه‌های بزرگ‌تر هستند.

  • توابع بدون سرور، گزینه‌های انعطاف‌پذیر برای تم‏ها و ابزارهای خط فرمان، برای توسعه‌دهندگان سایت طراحی شده اند. بنابراین شما می‌توانید سریع‌تر تغییرات لازم را در سایت خود انجام دهید و انواع محتوا را برای سایت خود سفارشی سازی کنید.

  • CMS Hub دارای ابزارهای امنیتی داخلی از جمله global CDN و web application firewall همراه با یک تیم امنیتی ویژه برای حفظ امنیت سایت شما در برابر حملات DDoS، هکرها و سایر خطرات است.

  • HubSpot CMS ابزار بازاریابی ایمیلی و CRM فروش را یکپارچه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید فرآیندهای کاری خود را ساده کنید.

 معایب HubSpot CMS Hub

  • این سیستم مدیریت محتوا نسخه رایگان ندارد، اما یک نسخه آزمایشی رایگان برای آشنایی با آن ارائه شده است.

  • HubSpot CMS برای وب‌سایت‌های کسب و کار اینترنتی مناسب نیست. اما خوشبختانه به راحتی می‌تواند با وردپرس و ووکامرس (woocommerce) ترکیب شود.

Joomlaیکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Joomla یکی دیگر از بهترین CMS های منبع باز رایگان و پرطرفدار است که قالب‌ها و افزونه های متنوعی دارد. با اینکه این پلتفرم رایگان است، اما برای استفاده از آن به هاستینگ و نام دامنه نیاز دارید.

اولین نسخه این سیستم مدیریت محتوا در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. بنابراین مانند وردپرس سالهاست که فعالیت می‌کند. Joomla دارای امکانات زیادی است و اکثر هاستینگ‌های سایت را با نصب تک کلیکی ارائه می‌دهد. با اینکه این پلت فرم CMS برای توسعه دهندگان و سازندگان سایت متخصص و با تجربه بسیار عالی است، اما برای افراد مبتدی مناسب نیست.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

مزایای Joomla

  • Joomla یک ابزار منعطف همراه با گزینه های زیاد است. همچنین اگر شما می‌خواهید یک سایت پیچیده یا سفارشی بسازید، این پلتفرم یک ابزار خوب برای شما است.

  • اگرچه Joomla برای توسعه دهندگان و افراد متخصص مفید و کاربردی است، اما شما به عنوان یک فرد مبتدی نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. زیرا لازم نیست حتی یک خط کد را بنویسید. علاوه بر این ویرایش محتوای شما با این CMS آسان می‌شود.

  • Joomla مانند وردپرس، یک پلتفرم منبع باز است و در صورت بروز مشکل، یک انجمن دارد که به طور گسترده از کاربران خود پشتیبانی می‌کند.

  • شما می‌توانید با Joomla فروشگاه اینترنتی خود راه اندازی کنید. زیرا دارای افزونه هایی برای انجام این کار است.

 معایب Joomla

  • با توجه به اینکه طرفداران Joomla اظهار می‌کنند که استفاده از آن بسیار پیچیده است. بنابراین براساس نوع کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید، ممکن است نیاز به استخدام یک توسعه‌دهنده داشته باشید.

  • Joomla دارای گزینه های متنوع برای افزونه های بیشتر نیست. اگر از یک پلتفرم CMS مانند وردپرس استفاده می‌کنید که دارای تعداد زیادی تم و افزونه برای توسعه عملکرد اصلی سایت است، امکان دارد هنگام استفاده از Joomla رضایت نداشته باشید.

  • با نصب افزونه‌ها و ماژول‌های متنوع در Joomla، امکان دارد برای سازگاری آن‌ها با این پلتفرم دچار مشکل شوید.

 

WooCommerce؛ یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

WooCommerce یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در جهان است. زیرا انعطاف‌پذیری زیادی دارد و مدیریت آن ساده و آسان است. از نظر تخصصی WooCommerce یک پلت فرم CMS نیست. اما به عنوان یک افزونه در وردپرس عمل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید WooCommerce را داشته باشید لازم است سایت خود را روی پلتفرم وردپرس بسازید.

به گفته W3Techs، اگر WooCommerce یک سیستم مدیریت محتوا بود، سهم بازار آن به ۵٫۸ درصد می‌رسید.

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

 

مزایای WooCommerce

  • WooCommerce یک نرم افزار رایگان است. اما در ابتدا برای استفاده از آن باید هاستینگ WooCommerce و نام دامنه را داشته باشید.

  • WooCommerce دارای تم‌های زیادی است. بنابراین شما می‌توانید سایت خود را با ظاهر دلخواه خود بسازید.

  • WooCommerce با تعداد زیادی افزونه (که به عنوان پلاگین WooCommerce شناخته می‌شوند) که به شما امکان می‌دهد تا قابلیت‌های بیشتر را به سایت خود اضافه کنید.

  • شما می‌توانید با استفاده از WooCommerce انواع محصولات فیزیکی یا دیجیتال خود را بفروشید. حتی شما می‌توانید محصولات سایت‌های وابسته را از طریق لینک‌های وابسته (affiliate) در معرض فروش قرار دهید.

  • WooCommerce به شما امکان می‌دهد تا موجودی‌های خود به طور کامل مدیریت کنید. بنابراین با کمک این ابزار می‌توانید به راحتی میزان موجودی انبار خود را رهگیری نمایید.

  • WooCommerce به طور پیش فرض دارای سیستم‌های پرداخت‌های PayPal و Stripe است. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق افزونه ها و ابزارهای اضافی سایر درگاه‌های پرداخت موردنظر خود را به سایت  اضافه کنید.

معایب WooCommerce

  • به دلیل وجود گزینه های متنوع زیاد در WooCommerce امکان دارد هنگام راه اندازی یک وب‌سایت جدید دچار هراس شوید.

  • از لحاظ تخصصی WooCommerce با تمام قالب‌های وردپرس سازگاری دارد. اما ممکن است گاهی اوقات تمایل داشته باشید از تم‌های خاص WooCommerce به منظور پشتیبانی بیشتر استفاده کنید.

 

Drupalیکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Drupal یکی دیگر از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به صورت منبع باز ارائه شده است. این پلتفرم CMS پشتیبان برخی از وب‌سایت‌های بزرگ، ازجمله سایت The Economist و تعدادی از سایت‌های دانشگاهی است.

Drupal برای توسعه دهندگان یا افرادی که توانایی استخدام یک توسعه دهنده را ندارند، یک سیستم مدیریت محتوای عالی است. اگر شما می‌خواهید یک سایت بسیار سفارشی داشته باشید و برای این کار باید حجم زیادی از داده ها را مدیریت کنید، Drupal یک ابزار عالی است.

شما می‌توانید با کمک هاستینگ یک سایت Drupal در SiteGround آن را به صورت رایگان نصب کنید. همچنین SiteGround می‌تواند به شما کمک کند ته یک سایت ساخته شده در Drupal را انتقال دهید.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

طراحی اپلیکیشن موبایل می تواند این فرصت را در اختیار شما قرار دهد که بتوانید با مشتریان خود ارتباط بیشتری برقرار کنید به این گونه که اگر کسب و کارتان پتانسیل لازم را داشته باشد می‌توانید یک پل ارتباطی قدرتمند را با ساخت اپلیکیشن بین خود و مشتریانتان ایجاد کنید، اگر که شما قصد راه اندازی اپلیکیشن برای کسب و کار خود دارید لطفا این لینک را کلیک نمایید.

 

مزایای Drupal

  • اضافه کردن محتوا به سایت با Drupal آسان است. انواع محتواهای سفارشی آن دارای انعطاف پذیری زیاد و گزینه های متنوع هستند.

  • ماژول‌های متنوع زیادی در Drupal وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به سایت خود اضافه کنید (عملکرد آن‌ها مشابه افزونه های وردپرس است).

  • Drupal مانند جوملا و وردپرس دارای انجمن‌های پشتیبانی قوی و گسترده است.

  • مدیریت کاربران در Drupal بسیار ساده است. زیرا می‌توانید با کمک یک سیستم داخلی در آن وظایف جدید را ایجاد کرده و مجوزهای آن‌ها را تعیین کنید.

 معایب Drupal

  • در Drupal، امکان دارد نحوه تغییر ظاهر سایت یا اضافه کردن بخش‌های اضافی دشوار باشد. بنابراین، این پلتفرم مانند وردپرس برای مبتدیان چندان مناسب نیست.

  • اکثر وب‌سایت‌های Drupal دارای تم‌های سفارشی‌ هستند که معمولاً توسط یک توسعه‌دهنده ساخته شده است و امکان دارد قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

 

Wix: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Wix با وجود محدودیت‌هایی که دارد یکی دیگر از بهترین CMS ها است. هنگام مقایسه بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا، وقتی از افراد در مورد استفاده از Wix و وردپرس سؤال می‌شود، آن‌ها به طور قاطع وردپرس را ترجیح می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت Wix برای مبتدیان مناسب است؛ زیرا در حد بررسی گزینه های مختلف کاربرد دارد. این پلتفرم یک طرح رایگان هم ارائه کرده است.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

مزایای Wix

  • این پلتفرم با داشتن رابط درگ اند دراپ به شما کمک می‌کند تا به راحتی ظاهر صفحات را دقیقاً طبق خواسته خود بسازید. شما با Wix می‌توانید هر یک از بخش‌های صفحه خود را انتخاب کرده و را ویرایش کنید.

  • Wix دارای قالب‌های آماده ای است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. این قالب کاملاً واکنش گرا هستند. بنابراین هم در گوشی و هم کامپیوتر ظاهری عالی دارند.

  • شما می‌توانید با استفاده از Wix App Market اپلیکیشن‏های زیادی را به سایت خود اضافه کنید. این اپلیکیشن‏ها مانند افزونه ‌های وردپرس برای افزودن ابزارها و ویژگی‌های جدید به سایت عمل می‌کنند.

 معایب Wix

  • هنگامی‌که شما یک قالب را در Wix انتخاب می‌کنید، نمی‌توانید با تغییر در آن، آن را به قالب متفاوتی تبدیل کنید. بنابراین با عدم قابلیت ویرایش قالب، امکان دارد طرحی را برای سایت خود نصب کنید که اصلاً مناسب آن نیست.

  • شما نمی‌توانید با نسخه رایگان Wix یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کنید. این کار فقط با طرح‌های پولی آن امکان‌پذیر است. علاوه بر این، برای داشتن چنین طرح‌هایی فقط می‌توانید مبلغ را از طریق درگاه‌های PayPal یا net پرداخت کنید.

  • با Wix شما به راحتی نمی‌توانید داده های خود را دانلود و ارسال کنید. شما فقط می‌توانید پست‌های متنی وبلاگ خود را برای جابجایی دانلود کنید. اما اگر سایت شما چند صفحه دارد، باید پستهای آن‌ها را به صورت دستی کپی و پیست کنید.

  • اگر می‌خواهید از طرح رایگان Wix استفاده کنید، قطعاً نام دامنه و تبلیغاتی همراه با برند Wix در سایت شما ظاهر خواهد شد. این تبلیغات موجب درآمدزایی برای برند Wix می‌شود، نه شما.

 

BigCommerce: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

BigCommerce یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که به طور کامل میزبانی شده است. گاهی اوقات این سیستم مدیریت محتوا به عنوان یک پلتفرم همه کاره شناخته می‌شود. اگر در زمینه توسعه سایت مبتدی هستید، کار با این پلتفرم ساده است. BigCommerce سایت شما را میزبانی می‌کند. علاوه بر این دارای یک پلتفرم CMS کامل است. این سیستم مدیریت محتوا، امنیت و بک آپ گیری را نیز برای داده های سایت شما انجام می‌دهد.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.

مزایای BigCommerce

  • BigCommerce یک نسخه آزمایشی دارد، بنابراین شما می‌توانید قبل از تصمیم قطعی به استفاده از نسخه های پولی، آن را امتحان کنید.

  • شما می‌توانید از نام دامنه رایگان BigCommerce استفاده کنید. به عنوان مثال نام دامنه شما می‌تواند مانند mybigcommerce.com باشد. اگر می‌خواهید یک نام دامنه سفارشی داشته باشید با مبلغی را پرداخت کنید.

  • برای پرداخت طرح‌های پولی، BigCommerce شیوه های مختلفی دارد. کاربران این پلتفرم می‌توانند از کیف پول‌های دیجیتالی مانند PayPal، Apple Pay و Amazon Pay استفاده کنند یا می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری یا به صورت نقدی هزینه را پرداخت نمایند.

  • BigCommerce دارای ابزارهای ارائه خدمات پشتیبانی است و شما میتوانید مستقیماً از طریق داشبورد خود،۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این ابزارها شامل چت لایو، ایمیل، پشتیبانی از طریق تلفن، پشتیبانی از طریق انجمن و سایر گزینه ها هستند.

  • در صورت تمایل می‌توانید  BigCommerce را همراه با وردپرس استفاده کنید. بنابراین از این طریق بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا را خواهید داشت.

 معایب BigCommerce

  • BigCommerce به اندازه WooCommerce به شما امکان کنترل و مدیریت فروشگاه اینترنتی را نمی‌دهد.

  • BigCommerce تم‌ها و ابزارهای یکپارچه محدودی دارد. این محدودیت‌ها احتمالاً هنگام استفاده از یک سرویس خارجی برای رشد کسب و کار، یک مانع محسوب می‌شوند.

  • وقتی‌که میزان فروش شما در سال به حد معینی رسید، این پلتفرم به طور خودکار شما را به سطح بعدی طرح‌های پولی منتقل می‌کند تا پلتفرم خود را ارتقا دهید. بنابراین اگر هزینه های کسب و کار شما زیاد است، ممکن است استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، برای شما دشوار باشد.

 

Shopify: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Shopify یکی دیگر از بهترین CMS های هاستینگ چند منظوره است. شما با این پلتفرم نیاز به خرید هاست، نصب نرم افزار یا مدیریت مواردی چون به روز رسانی و بک آپ گیری ندارید.

Shopify یک رابط درگ اند دراپ ساده دارد. از فروش‌ها در فروشگاه اینترنتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر یک فروشگاه فیزیکی یا فروشگاه آنلاین دارید، یک ابزار عالی است.

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

 

مزایای Shopify

  • شما می‌توانید از طریق ابزارهای پرداخت یکپارچه Shopify، Shopify Payments مبلغ را با کارت‌های اعتباری و یا به صورت نقدی پرداخت کنید. paypal هم به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات پرداخت به طور پیش فرض در Shopify قرار داده شده اند.

  • Shopify دارای افزونه‌ها و تم‌های زیادی است. شما می‌توانید اپلیکیشن‏های خارجی Shopify را خریداری کنید. شما با کمک این اپلیکیشن‏ها می‌توانید ابزارها و ویژگی‌های مختلف را در فروشگاه آنلاین خود قرار دهید.

  • اگر فروش دلاری شما بیش از حد تعیین شده باشد لازم نیست، مانند BigCommerce طرح این پلتفرم را ارتقا دهید.

  • Shopify از طریق چت آنلاین، ایمیل، تلفن و حتی توییتر از شما در ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌کند. همچنین در این پلتفرم به اسناد زیادی برای آموزش و راهنمایی دسترسی دارید ازجمله راهنماهای نحوه نوشتن محتوا و آموزش‌های ویدیویی. علاوه بر این انجمن‌های آنلاین Shopify به طور گسترده از کاربران خود پشتیبانی می‌کنند.

 معایب Shopify

  • با این پلتفرم امکان دارد هزینه های کسب و کار شما بسیار افزایش یابد، به خصوص اگر بخواهید تعداد زیادی از اپلیکیشن‏های خارجی را در فروشگاه خود بگنجانید.

  • دسترسی به اپلیکیشن های Shopify نسبت به مواردی چون افزونه های وردپرس محدودتر است.

 

WordPress.com: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

WordPress.com به عنوان نسخه پولی و میزبان وردپرس محسوب می‌شود. این پلتفرم به راحتی با WordPress.org که یک نسخه منبع باز و رایگان است، اشتباه گرفته می‌شود.

با استفاده از WordPress.com، یک پلتفرم CMS یکپارچه خواهید داشت که برای سایت شما میزبانی شده است. شما هم می‌توانید یک نام دامنه سفارشی را خریداری کنید و هم می‌توانید از یک دامنه فرعی رایگان همراه با نام تجاری WordPress.com استفاده کنید.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

 مزایای WordPress.com

  • com برای افراد مبتدی یک پلتفرم ساده و آسان محسوب می‌شود. شما با کمک این سیستم مدیریت محتوا می‌توانید به راحتی محتوا را اضافه و ادیت کنید.

  • شما می‌توانید با com یک سایت را به صورت کاملاً رایگان بسازید. اگر می‌خواهید حداقل هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید از نام دامنه این پلتفرم استفاده کنید.

  • com دارای تم‌ها یا طرح‌های متنوعی برای ساخت سایت شما است. شما می‌توانید در داشبورد WordPress.com خود به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • وقتی سایت شما، به اندازه کافی رشد کرد و محبوبیت آن افزایش یافت، می‌توانید آن را به طرح جدید ارتقا دهید. این طرح‌ها متنوع هستند مانند طرحی همراه با ابزارهای تجارت الکترونیک.

  • com دارای ابزار تجزیه و تحلیل داخلی است. بنابراین شما می‌توانید در داشبورد خود اطلاعات آماری را در مورد تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می‌کنند، مشاهده کنید. وقتی از این ابزار استفاده می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از Google Analytics استفاده نمایید، مگر اینکه از یکی از طرح‌های پولی برای ساخت سایت خود استفاده کرده باشید.

  • اگر می‌خواهید از یک CMS قدرتمندتر و انعطاف ‌پذیرتر دیگر استفاده کنید، به راحتی می‌توانید پلتفرم خود را از com به WordPress.org تغییر دهید.

 معایب WordPress.com

  • com حتی با طرح‌های پولی خود، دارای ابزارهای محدودی برای کسب درآمد است.

  • شما فقط در صورتی می‌توانید یک نام دامنه سفارشی داشته باشید که حداقل از یکی از ارزان‌ترین طرح‌های پولی آن استفاده کنید.

  • با وجود اینکه افزونه هایی در سایت com شما وجود دارد، اما این افزونه ها مانند WordPress.org در دسترس نیستند.

  • شما نمی‌توانید به اندازه org بر روی سایت خود کنترل داشته باشید.

 

Ghost: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Ghost یک پلتفرم CMS است که فقط برای وبلاگ نویسان طراحی شده است. اغلب “CMS ” به عنوان یک پلتفرم بدون مرز شناخته می‌شود. یعنی این پلت فرم شما را وادار نمی‌کند تا محتوا را به شیوه خاصی ارائه دهید. بنابراین محتوا یا داده‌ ایجاد شده شما می‌تواند هم در یک وب‌سایت هم در یک اپلیکیشن تلفن همراه یا هر ابزار دیگری نمایش داده شود. اگر یک توسعه‌دهنده نیستید می‌توانید از Ghost برای وبلاگ ‌نویسی استفاده کنید.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

 

مزایای Ghost

  • شما می‌توانید هنگام نوشتن محتوا در پلتفرم Ghost از ابزار Markdown استفاده کنید.Markdown ابزاری برای تعیین قالب‌ متن است. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا کاراکترهای خاصی را به کلمات اضافه ‌کنید تا آن‌ها به صورت پررنگ، مورب و به اشکال دیگر درآیند.

  • Ghost دارای یک ادیتور محتوا است که برای ویرایش محتوا از کارت‌ها استفاده می‌کند. این کارت‌ها تا حدی شبیه بلوک‌های وردپرس در ادیتور بلاک هستند.

  • Ghost از SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این سرویس نیاز نیست پلاگینی را اضافه کنید.

  • Ghost برای ایجاد محتوای پولی به خوبی طراحی شده است. بنابراین اگر می‌خواهید یک مجله یا نشریه آنلاین راه اندازی کنید تا مردم برای محتوای آن پول پرداخت کنند، می‌توانید با این پلتفرم این کار را به راحتی انجام دهید.

 معایب Ghost

  • Ghost در حد وردپرس قوی و انعطاف پذیری نیست.

  • اگرچه Ghost یک پلتفرم CMS است که فقط برای وبلاگ نویسیکاربرد دارد، اما برخی از کاربران اظهار کردند که بسیار پیچیده است. زیرا گزینه هایی مانند اشتراک‌های پولی را برای بازدیدکنندگان سایت شما ارائه می‌دهد.

 

Magento: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Magento یکی از بهترین CMS ها است که از،طرف شرکت نرم افزاری Adobe به عنوان یک پلت فرم تجارت الکترونیک منبع باز بسیار قدرتمند معرفی شده است. این پلتفرم یک نسخه رایگان دارد که شما پس از دانلود می‌توانید آن را در حساب هاستینگ سایت خود به نام Magento. Open source نصب کنید. اگر قصد امتحان کردن این پلتفرم را دارید، هاستینگ SiteGround Magento ساده ترین شیوه برای شروع کار با آن است. اگر تمایل دارید از آن استفاده کنید می‌توانید برای نسخه Magento Commerce مبلغی را پرداخت کنید. این نسخه به طور کامل پشتیبانی می‌شود و هاستینگ سایت شما محسوب می‌شود، اما هزینه زیادی دارد.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

 

مزایای Magento 

  • قابلیت ایجاد تنظیمات مختلف در پلتفرم Magento زیاد است. زیرا با تعداد زیادی افزونه خارجی آن می‌توانید ابزارها و ویژگی‌های بیشتر را به سایت خود اضافه کنید.

  • شما با Magento، می‌توانید تعداد زیادی از محصولات و مشتریان خود را مدیریت کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا بدون کاهش سرعت سایت خود، به راحتی کسب و کار خود را توسعه دهید.

  • شما می‌توانید انواع درگاه‌های پرداخت را به Magento متصل کنید. علاوه بر این، این پلتفرم دارای روش‌های پرداخت خاصی است، مانند PayPal، پرداخت نقدی هنگام تحویل و انتقال از طریق درگاه‌های بانکی.

 معایب Magento 

  • اگر در حوزه تجارت الکترونیک تازه کار هستید، Magento ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد.

  • برای پروژه های Magento به راحتی نمی‌توانید توسعه دهندگان خوبی را پیدا کنید و هزینه استخدام آن‌ها می‌تواند بسیار بالا باشد.

  • پشتیبانی از این پلتفرم در سطوح متفاوتی است، به خصوص اگر از نسخه منبع باز Magento استفاده می‌کنید و فقط به انجمن‌های آنلاین برای دریافت کمک متکی هستید.

Textpatternیکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Textpattern یک پلت فرم CMS ساده و راحت است که از سال ۲۰۰۳ در اختیار کاربران قرار گرفته است. این سیستم مدیریت محتوا به صورت منبع باز ارائه شد و اسناد راهنمای زیادی برای کمک به شما دارد.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

مزایای Textpattern 

  • اکثر تنظیمات، پلاگین ها و قالب‌ها یا طرح‌های Textpattern به صورت کاملاً رایگان در دسترس کاربران قرار دارند.

  • Textpattern یک رویکرد منعطف برای ساختاردهی به محتوای شما دارد. شما می‌توانید از «sections» و «categories» برای سازماندهی محتوای خود استفاده کنید و خوانندگان می‌توانند از طریق فیدهای خاص RSS ، در بخش‌های مختلف سایت شما عضو شوند.

 معایب Textpattern 

  • در Textpattern به هیچ وجه فرآیند نصب تک کلیکی و هاستینگ‌های اصلی سایت وجود ندارد. نصب آن چندان سخت نیست. زیرا این کار با آپلود نرم افزار همراه با ایجاد یک پایگاه داده در هاستینگ سایت شما و استفاده از FTP ، راحت است.

  • صاحبان وب‌سایت‌ها کمتر Textpattern را می‌شناسند. بنابراین نسبت به سایر پلتفرم‌های CMS مانند وردپرس محبوبیت بسیار کمی دارد. در نتیجه یافتن نویسندگان یا توسعه دهندگان آشنا با این پلتفرم دشوار است.

 

Blogger: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Blogger از سال ۱۹۹۹ ارائه شده است. همان‌طور که از نام این سیستم مدیریت محتوا مشخص است، Blogger یک پلت فرم CMS است که فقط برای وبلاگ نویسی طراحی شده است. این پلتفرم توسط گوگل به صورت رایگان ارائه شده است. معمولاً نام دامنه در وبلاگ‌های Blogger ،  blogspot است. با این حال شما می‌توانید به جای آن از نام دامنه سایت خود استفاده کنید.

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

مزایای Blogger 

  • کار با Blogger آسان است. شما می‌توانید با صرف چند دقیقه یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. زیرا برای نوشتن و انتشار پست‌ها بسیار عالی طراحی شده است.

  • تعدادی از ابزارهای آن را می‌توانید به صورت رایگان به وبلاگ خود اضافه کنید تا بتوانید گزینه هایی مانند فرم تماس و حتی تبلیغات را در وبلاگ خود بگنجانید.

  • وبلاگ Blogger شما با گوگل میزبانی می‌شود. بنابراین لازم نیست برنامه ای را نصب کنید، به‌روزرسانی نمایید یا برای هاستینگ مبلغی را پرداخت کنید.

  • Blogger فضایی بدون محدودیت دارد. شما می‌توانید ۲۰ صفحه را به صورت ثابت داشته باشید و برای انتشار پست‌ها محدودیتی ندارد. تصاویر وبلاگ شما در Google Drive ذخیره می‌شوند، بنابراین ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی دارید.

 معایب Blogger 

  • اگر قصد دارید یک وب‌سایت راه اندازی کنید که به صورت وبلاگ نیست، Blogger به عنوان بهترین پلتفرم CMS برای شما محسوب نمی‌شود. به عنوان مثال هیچ‌کدام از ابزارهای تجارت الکترونیک را ندارد.

  • با اینکه همه تم‌های آن رایگان است، اما ظاهری ساده و ابتدایی دارند. شما می‌توانید تا حدی آن‌ها را تغییر دهید. اما امکان ایجاد تم‌های سفارشی را ندارید. اگر به دنبال طرح‌های خاص‌تر هستید، نیاز به استخدام یک طراح دارید.

  • اگر می‌خواهید داده های وبلاگ خود را از Blogger به وردپرس انتقال دهید و پست‌های خود را در وردپرس منتشر کنید، مجبور هستید که صفحات وبلاگ خود را به صورت دستی کپی کنید.

 

Bitrix24: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Bitrix24 یک ابزار پولی است که علاوه بر داشتن یک پلتفرم CMS ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت مدیریت وظایف، پروژه‌ها، ارتباطات و روابط با مشتریان را دارد. این پلتفرم در سطح ابتدایی به صورت رایگان ارائه شده است. این سطح دارای حداکثر ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی آنلاین است و امکان ایجاد ۱۲ حساب کاربری را فراهم می‌کند. بنابراین به عنوان یک ابزار همه کاره برای کسب و کارهای کوچک محسوب می‌شود. همچنین اگر به یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتریان نیاز دارید، Bitrix24 انتخاب مناسبی است.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

برای داشتن وب سایت شخصی با طراحی کاملا حرفه ای  و تخصصی اینجا را کلیک نمایید

 مزایای Bitrix24 

  • سطح ابتدایی Bitrix24 رایگان است. بنابراین می‌توانید بدون نیاز به انجام مراحلی خاص با نحوه کار با آن آشنا شوید.

  • در Bitrix24 ابزارهای متنوعی وجود دارد که تمام امکانات لازم برای مدیریت یک کسب و کار کوچک و متوسط ​​ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • بخش سازنده وب‌سایت این پلتفرم دارای یک رابط درگ اند دراپ است که در صفحات لندینگ و حتی فروشگاه‌های تجارت الکترونیک وجود دارد.

 معایب Bitrix24 

  • Bitrix24 یک پلتفرم کامل و کاربردی برای CRM است، بنابراین اگر در حال حاضر از یک ابزار CRM استفاده می‌کنید و از آن رضایت دارید یا به بخش CRM در Bitrix24 احتیاج ندارید، این پلتفرم فقط به عنوان سیستم مدیریت محتوا تقریباً یک ابزار پیچیده محسوب می‌شود.

  • با توجه به اینکه Bitrix24 دارای ابزارهای بسیار زیادی است، امکان دارد هنگام استفاده از رابط کاربری آن دچار مشکل شوید.

 

TYPO3: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

 TYPO3 یکی از بهترین CMS ها است که به صورت رایگان و منبع باز (open source) ارائه شده است. این پلتفرم بسیار زودتر از Blogger یعنی در سال ۱۹۹۸ معرفی شد. TYPO3 به عنوان یک پلتفرم CMS فقط برای سازمان‌ها طراحی شده است. بنابراین برای سایت‌های اینترانت (شبکه های داخلی شرکت) و وب‌سایت‌ها بسیار مفید و کاربردی است. افزونه هایی که در TYPO3 وجود دارند دارای قابلیت‌های عملکردی زیادی هستند.

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

اگر برای کسب و کار خود در فکر طراحی سایت کاربر پسند و زیبا که کاملا واکنشگرا بوده و سئوی بالایی دارد هستید ، پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک نمایید.

 مزایای TYPO3 

  • TYPO3 به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های بسیار بزرگ را مدیریت کنید، به خصوص وب‌سایت‌هایی که دارای زبان‌های مختلف هستند. بنابراین پلتفرم CMS گزینه مناسبی برای شرکت‌های بزرگ بین المللی است.

  • با توجه به اینکه TYPO3 یک پلتفرم منبع باز است، می‌توانید با استخدام یک توسعه دهنده سایت TYPO3 را با توجه به نیازهای خود گسترش دهید.

  • شما به راحتی می‌توانید حق دسترسی افراد و گروه‌های مختلف را در سایت خود، تغییر دهید.

  • در TYPO3 بیش از ۶۰۰۰ افزونه و اپلیکیشن وجود دارد. بنابراین شما با کمک آن‌ها می‌توانید در سایت خود ابزارهای جدیدی را بگنجانید.

 معایب TYPO3 

  • شما در TYPO3 به تم‌های زیادی دسترسی ندارید. بنابراین نیاز دارید فردی را برای ساخت‌ تم‌های سفارشی استخدام کنید.

  • برای اینکه بتوانید سایت TYPO3 خود را راه اندازی، اجرا و نگهداری کنید، باید دانش تخصصی بسیار بالایی داشته باشید.

 

Prestashop: یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا

Prestashop آخرین گزینه از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که برای کسب و کارهای اینترنتی به صورت منبع باز ارائه شده است. مسئولیت تعیین هاستینگ سایت Prestashop شما، به عهده خود شما است. بنابراین شما می‏توانید سایت خود را روی هر کدام از هاستینگ‏های سایت که از آن پشتیبانی می‏کنند، نصب کنید. البته ما هاستینگ پرستاشاپ SiteGround را پیشنهاد می‏کنیم.

 

معرفی بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) در سال ۲۰۲۲ و مزایا و معایب آنها

مزایای Prestashop 

  • Prestashop یک انجمن بزرگ دارد که در آن به طور رسمی نکات مهم و آموزش ها به اشتراک گذاشته می‏شود. همچنین دارای تعداد زیادی از گروه های مختلف است.

  • در زمان ارتقا فروشگاه اینترنتی خود نیاز نیست هزینه اضافی  پرداخت کنید (به جز در مواردی که باید طرح میزبانی خود را ارتقا دهید).

  • Prestashop دارای ماژول‏های زیاد است. بنابراین می‏توانید به راحتی ابزارهای جدید را به سایت Prestashop خود اضافه کنید.

  • هنگام شروع کار با Prestashop هزینه زیادی متقبل نمی‏شوید، به خصوص اگر از یک برنامه هاستینگ مشترک ارزان قیمت استفاده می‏کنید.

 معایب Prestashop 

  • Prestashop میتواند برای افرادی که در ابتدای یادگیری هستند، بسیار سخت باشد.

  • با وجود تعداد زیادی تم یا طرح در Prestashop اکثر آنها چندان مناسب نیستند. بنابراین احتمالا شما باید وقت زیادی را برای پیدا کردن طرح یا تم مناسب برای سایت خود صرف کنید.