آنلاین مارکتینگ (Online marketing) چیست؟ و تفاوت آن با دیجیتال مارکتینگ

آنلاین مارکتینگ چیست؟

 

آنلاین مارکتینگ چیست ؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

آنلاین مارکتینگ به مجموعه ای از روش های قدرتمند اینترنتی برای ترویج برندهای تجاری گفته می شود. هدف از آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات می باشد. در آنلاین مارکتینگ طیف وسیعی از عناصر بازاریابی به کار گرفته می شود. در این روش بازاریابی سنتی کنار زده شده است و در مقابل توجه ویژه ای به مکانیزم های نوین بازاریابی دارد.

  • مزایای آنلاین مارکتینگ

رشد پتانسیل های شرکت برای فروش بهتر محصولات و ارائه خدمات

– کاهش هزینه های بازاریابی سنتی و تبلیغات

– ارتباطات موثرتر با مشتریان

– کنترل بر اوضاع و شرایط بازار

– بهبود نحوه خدمات به مشتریان

– رقابت سالم و امکان رصد کردن فعالیت رقبا

– انعطاف پذیری و دادن فرصت انتخاب به مشتریان

– تجزیه و تحلیل داده ها آماری به نحو موثرتر

– داشتن بازار وسیع تر برای تبلیغات

– امکان تبلیغ ۲۴ ساعته و بدون محدودیت جغرافیایی

  • نحوه انجام آنلاین مارکتینگ

آنلاین مارکیتنگ با توجه به موضوع کسب و کار انجام می شود. به این معنا که نحوه انجام آنلاین مارکتینگ در تمامی فعالیت ها و شرکت ها به یک شکل انجام نمی شود. یکی از مهمترین مولفه هایی که در تمامی پروژه های آنلاین مارکتینگ مد نظر قرار می گیرد، ارائه اطلاعات مفید در اختیار مصرف کنندگان می باشد. همچنین مدیریت سیستم ارتباطی با مشتریان تاثیر زیادی بر موفقیت آنلاین مارکتینگ دارد.

یک نکته کلیدی در آنلاین مارکتینگ داشتن سعه صدر برای کسب نتیجه مطلوب است. به این معنا که در این فرآیند ارتباطی که با مشتریان برقرار می شود و تاثیر بر آنها، به زمان زیادی نیاز است. از سوی دیگر با تاثیرگذاری بر مشتریان، مدتی نیز باید به انتظار فیدبک و واکنش آنها بود. هیچ یک از مشتریان بلافاصله پس از دریافت اطلاعات و تحت تاثیر قرار گرفتن، اقدام به خرید نمی کند. بلکه مدتی نیز برای فکر کردن و سپس انتخاب می گذرد.

آنلاین مارکتینگ ترکیبی از ابزارهای فنی و ایده های جدید است. از جمله طراحی و بهینه سازی سایت که در ردیف تکنیک های فنی قرار می گیرد و سپس با طرح های جدید برای تبلیغات و فروش ترکیب می شود. حاصل این دو فاکتور، موفقیت آنلاین مارکتینگ می باشد. در آنلاین مارکتینگ سه عامل نقش حیاتی دارند:

۱-تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک روش اصلی فروش محصولات آنلاین و برخط است. در این روش شرکت ها به صورت غیرمستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. استفاده از درگاه های بانکی برای دریافت وجوه مشتریان، استفاده از روش های پستی برای ارسال محصولات به مشتریان و امکان حق انتخاب برای مشتریان از جمله مواردی است که در تجارت الکترونیک باید به آن توجه ویژه شود.

۲-وب سایت ها

وب سایت به معنای مکانی است که آنلاین مارکتینگ در آن انجام می شود. برقراری ارتباط با مشتریان تنها با استفاده از وب سایت به نتیجه دلخواه می رسد. در کنار وب سایت می توان از وبلاگ و شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد. اما نتیجه ای که از طراحی وب سایت کسب می شود، موثرتر از وبلاگ و شبکه های اجتماعی می باشد.

۳-بازاریابی دیجیتالی

مهمترین بخش آنلاین مارکتینگ، بازاریابی دیجیتالی است. در واقع برای کسب نتیجه دلخواه، باید محصولات و برند تجاری به شکل منطقی و صحیح تبلیغ شود. مشتریان باید با نام تجاری محصولات و خدمات آشنایی پیدا کنند. همچنین اطلاع آنها از ویژگی ها، مزایا و نحوه استفاده از محصولات نقش زیادی در نحوه تصمیم گیری و خرید آنها دارد. برای فروش بهتر محصولات بازاریابی دیجیتالی ضرورت پیدا می کند که از طریق آن می توان مشتریان را برای خرید ترغیب کرد.

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از متخصصان اینترنت مارکتینگ رو زیر‌مجموعه دیجیتال مارکتینگ می دانند. دیجیتال مارکتینگ مفهوم گسترده‌ای است که مجموعه‌ای از فرآیندهای مارکتینگ رو توصیف می‌کنه که برای معرفی یه سرویس یا محصول و یا ساخت برند دیجیتالی از تمامی کانال‌های دیجیتالی موجود بهره می‌برد.

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

به راحتی می توان اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ و آنلاین مارکتینگ را اشتباه گرفت، به ویژه با رونق اینترنت در طی یک دهه گذشته اما با این حال، تفاوت های مشخصی بین این دو اصطلاح وجود دارد. بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، مانند چتری است که انواع بازاریابی را که شامل رسانه های الکترونیکی است در بر می گیرد و از زمان اختراع رادیو در سال ۱۸۹۶ آغاز شده است.

۱- دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی

بزرگترین شبکه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ، اینترنت است. در این روش محصولات و خدمات به شکل گسترده ای تبلیغ و معرفی می شوند. مشتریان و مصرف کنندگان نیز در سطح وسیع می توانند به راحتی به اطلاعات و داده هایی که با استفاده از روش دیجیتال مارکتینگ در اینترنت منتشر شده است، دسترسی پیدا کنند.

۲- دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات تلویزیونی

متداول ترین روش تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ استفاده از تلویزیون می باشد. این رسانه به دلیل داشتن مخاطبان از تمامی اقشار جامعه، می تواند به راحتی به هدف مورد نظر دست پیدا کند. در روش اینترنتی به امکانات خاصی نیاز است. در حالی که در این روش، مصرف کننده ها حتی در دورترین نقاط روستایی و با هر سطح سوادی به راحتی تبلیغات را دریافت کنند.

۳- دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات تلفنی

استفاده از پیامک ها و ارسال آنها در حجم انبوه یکی از جدیدترین روش های تبلیغات محسوب می شود. در این روش باید نام تجاری محصولات به صورت تک تک به مشتریان ارسال شود. از جمله مزایای این روش، تاثیرگذاری یکباره بر مشتریان است. اما این روش نباید به صورت مداوم و پیوسته باشد. زیرا موجب دلزدگی مصرف کنندگان از حجم زیاد پیامک ها می شود.

آنلاین مارکتینگ

در حالی که دیجیتال مارکتینگ دربرگیرنده انواع روش های بازاریابی نوین می باشد، آنلاین مارکتینگ تنها روش اینترنتی را در بر می گیرد. به همین دلیل می توان گفت بین این دو روش رابطه عموم و خصوص من وجه برقرار است. آنلاین مارکتینگ یکی از روش های جدید بازاریابی که در زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار دارد. در این روش اینترنت و فضای مجازی به عنوان تنها کانال اصلی برقراری ارتباط با مشتریان می باشد.

در روش آنلاین مارکتینگ طراحی وب سایت، وبلاگ و شبکه های اجتماعی سه گونه متفاوت برای تبلیغ و بازاریابی می باشد. طراحی وبسایت اختصاصی محل اصلی فعالیت آنلاین مارکتینگ است که می تواند به صورت یک سایت ساده و یا فروشگاه اینترنتی طراحی شود. وبلاگ ها محیطی برای ارائه اطلاعات و داده های جدید به مشتریان می باشد و شبکه های اجتماعی نیز محلی برای تبلیغ و بازاریابی به صورت ساده و کم حجم هستند.