روانشناسی و هارمونی رنگ ها در طراحی سایت
روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت ، رنگ ها ، هارمونی رنگ ها و مفهوم و معنایی که هر رنگ انتقال می دهد ، در وب سایت اهمیت بسیاری دارد شاید در نظر اول دیده نشود اما معنایش و احساسی که منتقل می کند به صورت ناخودآگاه توسط مخاطب حس می شود .
در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه و با استفاده از رنگ ها و ارتباط روانشناسی بین آن ها یک وب سایت زنده طراحی کنید تا بهتر با مخاطب تعامل کنید ، رنگ ها می توانند معنایی بسیاری داشته باشند که شما می توانید از آن ها به نفع خود و وب سایتتان استفاده کنید .
معنا و مفهوم رنگ ها و طیف آن ها
هر رنگ مجموعه طیف های زیادی از کم رنگ تا پر رنگ دارد و احساس و معنای این رنگ ها با هم متفاوت اند در این بخش می خواهیم تاثیر روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت و هرکدام از رنگ ها را جداگانه توضیح دهیم و به شما بگوییم چگونه از این رنگ ها استفاده کنید تا وب سایتی به مراتب بهتر طراحی کنید .
سیاه:
اشاره دارد به ظرافت، قدرت، دلیری، شهامت، فریبندگی، شیطان، مهارت و باستان. مشکی برای رنگ متن روی یکپس زمینه روشن ایده آل است. این رنگ بعنوان رنگ پس زمینه چشم را خسته میکند .
قرمز:
توانایی، هیجان، احساسات شدید، سرعت، خطر و تهاجم. این رنگ از بیننده توجه به خود را طلب میکند. در تجارت بمعنی وام و بدهی است. این رنگ شدید ترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع میکند.
آبی:
امنیت، اعتماد، مسیولیت پذیری، سرما، ایمان، وفاداری، وابستگی وجاه و جلال. آبی دومین رنگ عوام پسند است. در تجارت بمعنای ضمانت مالی است.
سبز:
تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی، شفا و بهبودی، طبیعت، پیشرفت، حسادت و خونسردی. در تجارت بیانگر مقام و ثروت است. این رنگ در چشم ها راحت تر از همه دیده میشود.
نارنجی:
سرزندگی و شوخی، لذت و خوشگذرانی، تعادل گرمایی، تشویق کردن، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی.
زرد:
نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسویی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست.
قهوه ای:
تاثیر گذاری، متانت، توانگری مالی و کمککننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است.
خاکستری:
صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت بمعنای سنت گرایی است.
صورتی:
ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی، خوب بودن، بی گناهی و پرورش کودک.
بنفش:
وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارایی، اعتبار و نفوذ، سوگواری و مهارت. در تجارت بزرگ نشان دادن است. بنفش طرفداری از سبکهای هنرمندانه است.
تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.