چگونه امنیت شبکه wifi را بالا ببریم؟

با پیشرفت تکنولوژی، در هر خانه و شرکتی یک مودم وجود دارد. یکی از مواردی که باید به آن توجه نمود این است که برای جلوگیری از هک شدن به دست هکرهای ماهر نیاز است تا امنیت شبکه وایرلس خود را افزایش دهیم.

  • افزایش امنیت وای فای

برای افزایش امنیت شبکه وای فای می توان از روش های زیر استفاده کرد:

 

افزایش امنیت وای فای

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید

 

۱-   افزایش امنیت روتر شبکه

در قسمت روترها یک رمز اصلی برای تغییر تنظیمات پیکربندی و برقراری ارتباط با ابزارهای شبکه وجود دارد. البته این رمز تنها در برخی از مودم ها وجود دارد که به صورت پیش فرض است. در ابتدا لازم است که وارد http://192.168.1.1/ شد و رمز اصلی مودم را تغییر داد. اگر پیش تر رمز را تغییر داده اید و آن را بخاطر نمی آورید، می توانید دستگاه را به حالت پیش فرض کارخانه بازگردانید. در این صورت رمز نیز به همان پیش فرض تغییر می کند.

۲-   غیرفعال کردن SSIDشبکه

روترهای بیسیم مودم به طور منظم و اتوماتیک شناسه سرویس دستگاه (SSID ) و یا اسم شبکه را در محیط منتشر می کنند. در این صورت افراد سودجو می توانند به راحتی به رمز وای فای دسترسی پیدا کنند. برای غیرفعال کردن انتشار SSID شبکه، باید در قسمت تنظیمات، آن را مخفی کنید. در این صورت هکران از وجود شبکه وای فای بی اطلاع خواهند ماند.

۳-   استفاده از سیستم رمزگذاری WPAبه جای WEP

سیستم رمزگذاری WEP مبتنی بر ۸۰۲٫۱۱ است که امنیت زیادی ندارد و هکرها براحتی به رمز وای فای دسترسی پیدا می کنند. بنابراین می توان به جای این سیستم از WPA که دارای امنیت بالاتری است، استفاده کرد. در این سیستم میزان کاراکترهای رمز وای فای افزایش می یابد. بنابراین می توان رمز را متشکل از اعداد و حروف بیشتری انتخاب کرد که این کار هک کردن رمز را مشکل تر می کند.

۴-   استفاده مناسب از WEP

در صورتی که در مودم سیستم WPA نباشد، می توان از سیستم WEP به بهترین شکل استفاده کرد. به این معنا که رمز دستگاه را به صورت پیچیده و ترکیبی از اعداد و حروف انتخاب کنید. هک کردن و بازگشایی رمزهای ترکیبی دشوارتر است. همچنین باید به طور مداوم رمز را تغییر داد.

۵-   استفاده از فیلتر MACبرای کنترل دسترسی ها

آدرس MAC برای آداپتورهای شبکه است که با فعال کردن فیلتر MAC می توان دسترسی به شبکه را تنها برای اعضای خانواده و آشنایان محدود کرد. در حالی که در آدرس IP، امکان فعال کردن این فیلتر وجود ندارد. برای استفاده از فیلتر MAC باید آدرس ۱۲ کاراکتری MAC هر سیستم را وارد کرد. اگرچه باز هم امکان هک شدن آدرس MAC وجود دارد. اما به هر حال یک روش برای افزایش امنیت وای فای می باشد.

۶-   کاهش برد شبکه

در برخی از روترها تنظیمات دستگاه به گونه ای است که می تواند نیروی فرستنده روتر را کاهش داد. در این صورت افرادی که در خارج از ساختمان هستند، حتی در صورت هک کردن رمز دستگاه، نمی توانند از اینترنت استفاده کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که مسافت سیگنال روتر را نباید بیش از حد کم کرد تا بتوان در هر گوشه ای از ساختمان از اینترنت وای فای استفاده کرد.

۷-   غیرفعال کردن کنترل از راه دور

برخی از مودم ها را می توان از راه دور کنترل کرد. این کار به صورت اینترنتی انجام می شود. البته باید برای روتر یک IP خاص انتخاب کرده باشید تا بتوانید در هر جایی که هستید، براحتی آن را کنترل کنید.