چگونه یک وبسایت سازگار با سئو را ساخته و آن را به همین شکل حفظ کنیم؟

در میان ویرانی‌های اقتصادی حاصل از کرونا ویروس، مشاغل آنلاین بیش از هر زمان دیگری به سئو وابسته شده‌اند. اینجاست که قدرت و اهمیت موتور جستجو خودنمایی می‌کند.

سئو چیست؟

seeeeeo

سئو عملی برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک یک صفحه وب از طریق نتایج موتور جستجوی ارگانیک است. نتایج جستجوی ارگانیک از الگوریتم داخلی موتور جستجو گرفته می‌شود و نه از نتایج تبلیغات پولی. در زیر لیستی از اصطلاحات مرتبط آمده است.

SERP یا Search Engine Results Page صفحات نتایجی است که به کاربر نشان داده می‌شود و کاربر می‌تواند روی آن کلیک کند. این صفحات شامل ترکیبی از نتایج جستجوی پولی و ارگانیک است.

SEM یا Search Engine Marketing روش بازاریابی در تجارت با استفاده از تبلیغات پولی است که در SERPs ظاهر می‌شود.

PPC مخفف pay-per-click، مدلی از بازاریابی اینترنتی است که در آن تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیک برای تبلیغات‌شان، دستمزدی را پرداخت می‌کنند.Ses

یادگیری اصول سئو و مباحث پیشرفته‌تر می‌تواند یک فرآیند گیج‌کننده باشد. در این مقاله ما گام‌های ساده‌ای را برای کمک جهت ایجاد ابزارها و صفحات وب سئوپسند و حفظ آن‌ها بررسی می‌کنیم.

محتوای مناسب و معنادار

مهم‌ترین محرک وب‌سایت سئوپسند، محتوای منحصربه‌فرد، مرتبط و معنادار است. اگرچه این امر واضح به نظر می‌رسد، اما شلوغ‌کاری کردن در محتوا راحت‌تر از ایجاد محتوای مناسب است.

درک عمیق کاربران وب‌سایت در تسلط بر ایجاد محتوا بسیار مهم است. محتویاتی که ارتباط محکمی با کاربر برقرار می‌کند باعث افزایش تعامل و کاهش ضریب بازگشت (bounce rate) می‌شود. موتورهای جستجو مدت زمانی که کاربر در وب‌سایت می‌ماند و سطح تعامل او با وب‌سایت را تشخیص می‌دهد.

سئو ورق‌بازی نیست که شما در آن باید از حریف پیشی بگیرید. “بهینه‌سازی بیش از حد” اصطلاحی است که تکنیک‌های قدیمی که سعی در فریب موتورهای جستجو دارد، مثل پر کردن لینک، و پر کردن محتوا را توصیف می‌کند. در گذشته برخی از ترفندها اثربخش بودند، اما در نهایت کوتاه‌مدت بودند.

استراتژی کلمات کلیدی هنگامی که درست استفاده شود می‌تواند منجر به موفقیت سئو شود. یافتن تعادل مناسب بین استفاده از کلمات کلیدی و ارتباط موضوعی در دستیابی به این موفقیت بسیار مهم است.

تنوع در محتوا و قالب روشی موثر برای جلب توجه است. مجموعه‌ای غنی از محتوا از جمله تصاویر، ویدیوها، جداول و لیست‌ها باعث جذب کاربر می‌شود.

بهینه‌سازی محتوا در سلسله مراتب وب‌سایت منطقی یکی دیگر از جنبه‌های اساسی ایجاد وب‌سایت سئوپسند است. صفحه Search Console Help گوگل راهنمای جامعی در مورد سازماندهی محتوا ارائه می‌دهد.

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

نشانه‌گذاری‌های معنایی (Semantic Markup) و داده‌های ساخت‌یافته

محتوایی که خوب ساخته شده است، به همراه کدی که درست ساخته شده که از مرورگرها و موتورهای جستجو برای تفسیر محتوا استفاده می‌کند، کلیدی برای سئو است.

بسیاری از تگ‌های HTML معنایی هستند یعنی به مفسران کمک می‌کنند انواع محتوا را درک و طبقه‌بندی کنند. ما به عنوان توسعه‌دهندگان وب، در دنیای سنگین بازاریابی سئو گاهی اوقات احساس ضعف می‌کنیم، اما نوشتن markupهای معنایی یکی از مهم‌ترین ابزارها است.

مهم است که در نوشتن HTML هوشمند باشید، اما نه خیلی هوشمندانه. قرار دادن متعادل کلمات کلیدی مشترک در میان titles، descriptions، h1 و h2ها می‌تواند مسیری طولانی را طی کند. titles و descriptions باید بین صفحات منحصربه‌فرد باشند و با محتوا مرتبط باشند.

داده‌های ساخت‌یافته یک فرمت داده جدیدتر است که می‌توانند در صفحات HTML تعبیه شوند. موتورهای جستجو مانند گوگل داده‌های ساخت‌یافته را برای درک محتوای صفحات، و همچنین جمع‌آوری اطلاعات در مورد وب تفسیر می‌کنند.

عملکرد و قابلیت دسترسی وب‌ سایت

موتورهای جستجو مطمئنا به افزایش بار برای استاندارهای وب قابل قبول ادامه خواهند داد. در سال ۲۰۱۸، گوگل آغاز مهاجرت خود به ایندکس‌گذاری mobile-first را انتشار داد و در سال ۲۰۲۰ این موضوع را با ایندکس‌گذاری mobile-first برای همه وب‌ها گسترش داد. قابلیت دسترسی و عملکرد صفحات وب شامل معیارهای کاربر محوری است که در نهایت می‌تواند بر سئو تأثیر بگذارد.

عملکرد وب‌سایت سفر کاربر را ضبط می‌کند، و لحظات مختلف تجربه کاربری را نشان می‌دهد.

دسترسی به وب‌سایت مفهوم مهم دیگری است که باید هنگام ساخت وب‌سایت بهینه‌شده برای موتور جستجو در ذهن داشته باشید.

ابزارهای سئو

تا اینجا راه‌های بهبود سئو را بررسی کردیم، اما چگونه می‌توانیم این استانداردها را با گذشت زمان حفظ کنیم؟ بسیاری از ابزارها می‌توانند در تحلیل و نظارت بر سئو به ما کمک کنند.

Automated Lighthouse Check وب‌سایتی است که بر کیفیت صفحات وب نظارت می‌کند. این سایت سئوی دقیق، عملکرد و گزارش دستیابی‌پذیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل بخش‌های رایگان و پولی است.

 

Google Search Console برای هر صاحب وب‌سایتی که به سئو اهمیت می‌دهد ضروری است. دیدگاهی را فراهم می‌کند که شرایط جستجو ترافیک ارگانیک و تحلیل دقیق را دریافت می‌کند. می‌توانید بر اساس مکان، دستگاه یا موارد دیگر فیلترهایی را انجام دهید.

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید توصیه میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

نتیجه‌گیری

تسلط بر روی سئو کار ساده‌ای نیست، اما در میان ترفندهایی که به مرور زمان می‌آیند و می‌روند، موثرترین رویکرد باید به طور طبیعی بیاید. محتوای معناداری که به خوبی ایجاد شده است در ترکیب با کدی خوب نوشته‌شده، عملکرد و روش‌های دستیابی‌پذیری مطمئنا خدایان سئو را جذب می‌کند