بهترین سایت های فریلنسری

فریلنسری به چه معناست؟

فریلنسری یا فریلنسینگ رویکردی قراردادی است که در آن، شخص به جای این‌که توسط تنها یک سازمان جذب و استخدام شود، از مهارت‌ها و تخصص خود برای خدمت‌رسانی به چندین مشتری به صورت همزمان استفاده می‌کند.

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم، فریلنسینگ بدین معناست که شما از مهارت‌ها، تحصیلات و تجارب خود برای همکاری با مشتریان گوناگون استفاده می‌کنید و بدون تعهد به تنها یک کارفرما، پروژه‌های متعددی را به انجام می‌رسانید. میزان پروژه‌ها و وظایفی که بر عهده می‌گیرید نیز کاملا به توانایی‌های شما وابسته است.

 

 

free-2

 

 

در زندگی فریلنسری، شخص معمولا به سراغ کارهایی می‌رود که می‌توان به صورت دورکاری و از منزل نیز به آن‌ها رسیدگی کرد. اما نمی‌توان فریلنسری را لزوما «کار از خانه» توصیف کرد و همه‌چیز بستگی به فاکتورهای گوناگون و توافق فرد با شرکت یا مشتری مورد نظر دارد.

گاهی از اوقات ممکن است برای رسیدگی به یک پروژه، نیازمند مراجعه حضوری به دفتر مشتری باشید. از سوی دیگر، کار از منزل خیلی از اوقات به معنای استخدام شدن توسط کارفرمایی است که در ازای دورکاری، حقوقی ثابت به شما می‌پردازد و این موضوع کاملا در تضاد با ماهیت فریلنسری است. در عین حال باید این را نیز در نظر گرفت که اکثر مشاغلی که فریلنسرها به سراغ آن می‌روند وابستگی کامل به اینترنت دارد و اصلا به همین خاطر است که می‌توان بخش اعظم آن‌ها را به صورت دورکاری نیز به انجام رساند.

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

 

فریلنسر کیست؟

فریلنسر به شخصی می‌گویند که بدون نیاز و بدون وابستگی به شرکت، سازمان و یا کسب و کار دیگری، حرفه و تخصص خود را به صورت جداگانه و فردی برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و با توجه به تخصص خود و یا نیاز مجموعه‌ها، کارفرمای خود را در هر زمانی که بخواهد عوض می‌کند. همچنین می‌تواند در یک لحظه چندین کارفرما داشته باشد.

 

how-to-become-a-freelancer-2

 

فریلنسر می‌تواند یک شغل تمام وقت و یا پاره وقت برای خود داشته باشد و در هر مکان و هر زمانی کار خود را انجام دهد.

برخی فریلنسرها توسط شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف به هم معرفی می‌شوند و برخی دیگر از طریق وب‌سایت‌ها و انجمن‌ها، فعالیت می‌کنند.

 

مزایای فریلنسرینگ

  ۱-آن‌ها مدیر خودشان هستند، آزادانه برای خود کار می‌کنند، کسی نظارت مستقیم بر کار آن‌ها ندارد و در هر زمانی از روز که بخواهند می‌توانند کار خود را  انجام دهند، حتی نیمه‌های شب.

  ۲-در هر مکانی که دوست داشته باشد می‌تواند کار خود را انجام دهد.

  ۳-می‌تواند یک درآمد دلخواه و مشخص را برای خود تعیین کند و در هر ماه با توجه به نیاز شخصی خود، درخواست پروژه و انجام کار دهد.

  ۴-نیاز به رفت و آمد به محل کار ندارند

  ۵-زمان انجام کار برایشان انعطاف‌پذیر است

  ۶-عوامل مزاحم برای‌شان وجود ندارد

  ۷-توانایی بروز خلاقیت دارند

  ۸-اختیار عمل بالا دارند

  ۹-تنوع کاری بالا دارند

 

معایب فریلنسرینگ

  ۱-عدم وجود مزایا: درحالی که کارمندان در اکثریت مواقع از مزایای گوناگون مانند بیمه و عیدی برخوردار می‌شوند، فریلنسرها به ندرت چنین امتیازاتی به دست می‌آورند. از آن‌جایی که فریلنسرها خویش‌فرما هستند، معمولات خودشان باید مسئولیت تهیه بیمه را برعهده بگیرند.

  ۲-کار منقطع: یافتن جریانی ثابت از کارها و پروژه‌ها، یکی از دشوارترین وظایف یک فریلسنر است. پروژه‌ها ممکن است کلید بخورند و بعد رها شوند. مشتریان   ممکن است کارها را زودتر از آنچه که توافق شده به پایان برسانند. ممکن است پروژه‌های قبلی را به پایان برسانید و سپس به سختی قادر به یافتن کارهای هرچه بیشتر باشید. در واقع نظرسنجی‌ها و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ۶۵ درصد از کارگران فریلنس، یافتن مشتریان را دشوارترین بخش کار خود می‌دانند. اما استفاده از پلتفرم‌های گوناگون مانند سایت های فریلنسری ایران و همینطور شبکه‌سازی می‌تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

   ۳-نیاز به مسئولیت‌پذیری بی‌حد و حصر: وقتی به عنوان یک فریلنسر شروع به کار می‌کنید، در واقع در حال مدیریت یک کسب‌وکار کامل هستید. شما باید به تنهایی توسعه کسب‌وکار، یافتن مشتریان، مدیریت مشتریان، رسیدگی به امور مالی و موارد مشابه را برعهده بگیرید. در عین حال باید تصمیماتی مهم را به صورت روزانه اتخاذ کنید: مثلا این‌که پرداختی خود را چطور دریافت می‌کنید، برای کار خود به سراغ چه ابزارهایی می‌روید، با چه افرادی وارد همکاری می‌شوید و چطور می‌توانید بیشترین بهره‌وری را به دست آورید تا قادر به رسیدگی همزمان به چندین پروژه باشید. بدیهی است که هرکسی نمی‌تواند تمام این وظایف را به تنهایی پیش ببرد. شما مدیر برند خودتان هستید و بنابراین باید مسیر فریلنسری خود را نیز مثل یک کسب‌وکار مدیریت کنید.

  ۴-مشکلات مربوط به جریان مالی: هنگامی که در حال سبک و سنگین کردن مزایا و معایب زندگی فریلنسری باشیم، یکی از نگران‌کننده‌ترین دغدغه‌ها به جریان مالی مربوط می‌شود. اگرچه فریلنسرها با درنظرگیری نیازهای خود و مشتری قادر به تعیین نرخ هستند، اما جمع‌آوری پول را نیز برعهده دارند. متاسفانه کم نبوده‌اند فریلنسرهایی که با مشتریانی روبه‌رو شده‌اند که به وعده‌های خود پایبند نبوده و در زمان مقرر، پول را پرداخت نمی‌کنند. از سوی دیگر، پروژه‌ها در اشکال گوناگون (مانند پروژه‌های یک‌مرتبه‌ای، پروژه‌های فصلی یا پروژه‌های طولانی‌مدت) از راه می‌رسند و این یعنی نمی‌توان از دریافت ارقامی ثابت در بازه‌های یک‌ماهه اطمینان داشت.

  ۵-انزوا: یکی دیگر از نقاط ضعف رایج در زندگی فریلنسری این است که در غایی‌ترین حالت، شکلی منزوی در یک تیم یا سازمان خواهید داشت. مگر این‌که افرادی نزدیک به خود داشته باشید که به همکاری با آن‌ها بپردازید (که به ندرت پیش می‌آید)، باید به تنهایی کارها را پیش ببرید. البته برخی چنین اتفاقی را یک موهبت به حساب می‌آورند و نه لزوما یک عیب.

 

چرا فریلنسرها باید از سایت های فریلنسری استفاده کنند؟

درست است که برخی از فریلنسرها به صورت مستقل و مجزا دست به کار می‌شوند و با شرکت‌ها و افراد مختلف وارد مذاکره می‌شود، با آن‌ها قرارداد می‌بندند و مشغول کار می‌شوند ولی یک سری دیگر از فریلنسرها هم هستند که ترجیح می‌دهند با سایت های فریلنسری کار کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که فریلنسرها را مجاب می‌کند که باید از سایت‌های فریلنسری استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از این دلایل اشاره شده است:

   ۱-مشکل بودن پیدا کردن مشتری

بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی ترجیح می‌دهند با بهترین سایت های فریلنسری کار کنند و سفارش خودشان را در آن‌جا ثبت کنند. به همین خاطر معمولاً با افراد وارد مذاکره نمی‌شود. از این رو پیدا کردن مشتری برای فریلنسرها کار ساده‌ای نیست. از طرفی اگر کسی بتواند وارد بهترین سایت های فریلنسری شود و در آن‌ها کار کند، به ترتیب خود آن‌ سایت‌ها به او رتبه بهتری می‌دهند و مشتریان بیشتری سراغ آن‌ها می‌آیند و در نتیجه پیدا کردن مشتری با استفاده از عضویت در این سایت‌ها خیلی راحت می‌شود.

   ۲-مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد!

گاهی فریلنسرها از یک کارفرما سفارش می‌گیرند، آن سفارش را انجام می‌دهند ولی هیچ وجهی بابت آن دریافت نمی‌کنند. عکس این هم اتفاق می‌افتد. گاهی کارفرما سفارش را به فریلنسر می‌دهد و پیش‌پرداخت را هم پرداخت می‌کند ولی هر چه منتشر می‌ماند هیچ فایل از سوی فریلنسر برای او ارسال نمی‌شود یا فایلی که ارسال می‌شود آن نتیجه لازم را ندارد. پس یکی از دلایل مهم استفاده از سایت‌های فریلنسری این است که بعضاً سر کارفرما یا فریلنسر کلاه رفته است.

   ۳-پرداخت به موقع دستمزد

گاهی مسئله اصلی پرداخت به موقع دستمزد است. بهترین سایت های فریلنسری سعی می‌کنند با یک برنامه منظم و دقیق وجه را برای فریلنسر پرداخت کنند. این در حالی است که ممکن است وقتی مستقیماً با کارفرما کار می‌کنید، از این جهت به مشکل بخورید.

   ۴-درآمد دلاری از طریق همکاری با بهترین سایت های فریلنسری خارجی

یکی از فرصت‌های عالی برای کسب درآمد به صورت دلاری، کار با سایت‌های فریلنسری خارجی است. در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید می‌توانید داخل ایران و در کنار عزیزان خود زندگی کنید و یک درآمد فوق‌العاده برای خودتان رقم بزنید.

تاکنون در مورد فریلنسری و دلایل استفاده از سایت‌‎های فریلنسری توسط فریلنسرها را توضیح دادیم. اکنون زمان آن فرارسیده است که بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی را بررسی کنیم.

 

بهترین سایت‌ های فریلنسری خارجی

 

۱

  • سایت فریلنسری Upwork

از نمونه سایت‌های فریلنسری خارجی می‌توان آپورک را بستری برای ارائه بزرگترین پروژه‌ های دورکاری دنیا در نظر گرفت. در این سایت فریلنسرها (افرادی که از راه دور کار می‌کنند) می‌توانند براساس توانایی‌ها و مهارت‌های خود پروژه دریافت کنند. همچنین اخذ پروژه‌های کوتاه‌ مدت، بلند مدت، سطح تخصصی پروژه‌ها نیز توسط خود فریلنسر تعیین می‌شود. اگر از داخل ایران بتوانید با پشتیبانی این سایت ارتباط بگیرید و رزومه خوبی از توانایی‌هایتان بسازید، به‌راحتی می‌توانید از طریق این سایت درآمد کسب کنید.  آدرس سایت: «https://www.upwork.com»

  • سایت فریلنسری SolidGigs

سالید‌گیگ سایت دیگری از سایت‌های فریلنسری خارجی است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را به پروژه‌های موردنظرتان برساند. بعضاً پیش می‌آید که فریلنسرها وقت زیادی را برای پیدا کردن پروژ‌های موردنظر خود صرف می‌کنند؛ گاهی این جستجو چنان آنان را خسته می‌کند که دیگر نایی برای انجام پروژه ندارند. اما در این سایت هر پروژه‌ای که به صورت یک هفته ‌ای در آن قرار می‌گیرد، برای انجام به شما ارسال می ‌شود.

شما تنها با تکمیل کردن اطلاعات کاربری و مهارتی خود می‌توانید پروژه‌ های متناسب را دریافت کنید. البته برای فعالیت در این سایت باید مبلغ اولیه دو دلار پرداخت شود.  آدرس سایت: «https://members.solidgigs.com/»

  • سایت فریلنسری FlexJobs

سایت دور کار فلکس ‌جاب نیز دیگر بستر مناسب برای یافتن مشاغل ریموت (دورکاری) و پاره‌وقت است که با ثبت‌نام در آن می‌توانید پرو‌ژه‌های خوبی دریافت کنید. لازم به ذکر است که تمام کارهای فریلنسری این سایت، به ‌صورتی کاملاً طبقه ‌بندی شده و مرتب در دسترس دورکاران قرار می‌گیرند. اما برای اخذ برخی از مشاغل که بازار کاری خوبی دارند، باید هزینه اولیه اخذ این مشاغل به فلکس‌ جاب پرداخت شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به بخش راهنمای سایت فلکس ‌جاب (سایت های فریلنسری) مراجعه کنید.

  • شبکه فریلنسری LinkedIn

قطعاً لینکدین را می‌توان حرفه‌ای‌ترین شبکه اجتماعی کسب‌وکار دانست که در آن می‌توان پروژه‌های کوچک و بزرگ دورکاری را اخذ کرد و آن را جز بهترین سایت‌های فریلنسری حساب کرد. همچنین افراد می‌توانند یا مشاهده پُست کاری سایر کاربران، با شیوه کارهای فریلنسری آشنا شوند. بیشتر فعالیت‌های شغلی در لینکدین، تمام‌ وقت هستند، اما فعالیت‌های پاره‌ وقت را نیز می‌توان در بین آنها پیدا کرد. آدرس این رسانه اجتماعی: «https://www.linkedin.com»

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.