رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

این روزها که افراد زیادی در پی کسب درآمد از اینستاگرام هستند، رقابت بین صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی داغ است. به همین دلیل به دنبال راه‌هایی هستند که سریع‌تر از دیگران پیشرفت کنند. یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند باعث پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی شما شود، رفتن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام است.

رسیدن به اکسپلور اینستاگرام

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام به بخش جستجوی این اپلیکیشن گفته می‌شود. کاربران می‌توانند در این بخش اکانت‌ها، هشتگ‌ها و تگ‌های مکان را جستجو کنند. همچنین بخش اکسپلور اینستا به گونه‌ای طراحی شده است که محتوای مورد علاقه‌ی شما را به نمایش بگذارد.

چرا باید پست‌های خود را به اکسپلور اینستاگرام ببریم؟

رفتن پست‌های یک پیج به اکسپلورر اینستاگرام می‌تواند در پیشرفت پیج نقش بزرگی داشته باشد. در صورت قرار گرفتن پست‌ها در اکسپلور، بازدیدکنندگان و به دنبال آن، فالوورهای پیج به سرعت افزایش خواهند یافت.

علی‌رغم رقابت سنگینی که بین پیج‌ها برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام وجود دارد، می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، پست‌های خود را به اکسپلورر رسانده و شاهد افزایش مخاطبین خود باشید.

روش های بردن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام

چگونه پست خود را وارد اکسپلور کنیم؟ اگر شما هم به فکر پیشرفت پیج خود هستید، مطمئناً تا به حال به دنبال پاسخ این سوال بوده‌اید. در این بخش از مقاله‌ی امروز قصد داریم روش‌های بردن پست به اکسپلورر اینستاگرام را آموزش دهیم.

۱- تولید محتوا در اینستاگرام یک زمینه‌ی مشخص

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های الگوریتم جدید اینستاگرام این است که برای هر پیج، زمینه‌ی فعالیت خاصی را در نظر می‌گیرد و در دسته‌بندی مخصوص خود قرار می‌دهد. استمرار فعالیت در یک زمینه‌ی موضوعی مشخص یکی از عواملی است که شما را به سمت اکسپلور اینستاگرام پیش می‌برد.

اینستاگرام دسته‌بندی پیج شما را بر اساس پست‌های شما مشخص می‌کند. برای مثال اگر بیشتر پست‌های شما در مورد حیوانات باشد، پیج شما در این دسته‌بندی قرار خواهد گرفت.

تذکر: توجه داشته باشید برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام، نباید موضوع پیج خود را پس از مدتی تغییر دهید. تغییر موضوع محتوای پیج، مانع بزرگی برای رسیدن پست‌های شما به اکسپلور خواهد بود.

۲-  شناخت جامعه هدف برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

فالوورهای شما افرادی هستند که موضوع پیج شما را می‌پسندند و از آن بازدید می‌کنند. اما برای این که پست‌های خود را به اکسپلور ببرید، باید کسانی را در نظر بگیرید که شما را فالو نکرده‌اند اما موضوع محتوای پیج شما را می‌پسندند.

بهترین روش برای یافتن افرادی که تمایل به فالو کردن پیج شما دارند، خود اکسپلور اینستاگرام است. از طریق دسته‌بندی‌های موجود در بالای صفحه‌ی اکسپلور، موضوع پیج خود را پیدا کنید و محتواهای پیج‌های دیگر در این زمینه را مورد بررسی قرار دهید.

برای رفتن به اکسپلور باید بدانید جامعه‌ی هدف شما چه نوع محتوایی را می‌پسندند. برای مثال باید پاسخ این سوالات را بیابید:

  • جامعه هدف مورد نظر شما، محتوای عکس‌دار را بیشتر می‌پسندد یا محتوای ویدیویی را؟

  • چه نوع دوبله یا زیرنویس توجه مخاطبان را بیشتر جلب می‌کند؟

  • استفاده از لحن رسمی برای پیج مناسب است یا محاوره؟

۳- افزایش نرخ تعامل برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین عواملی که در رفتن پست‌ها به اکسپلور نقش دارد، افزایش نرخ تعامل است. کاربران هرچقدر تعامل بیشتری در پیج شما داشته باشند، اینستاگرام ارزش بیشتری برای پیج شما و محتوای آن قائل خواهد شد. به همین دلیل است که افزایش نرخ تعامل، کلید اصلی رسیدن به اکسپلور اینستاگرام محسوب می‌شود.

اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربران را مجاب به تعامل کند، گام بزرگی در مسیر رسیدن به اکسپلور اینستاگرام برداشته‌اید. برای مثال اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که باعث افزایش کامنت پست‌های شما شود، می‌توانید به قرار گرفتن پست‌ها در اکسپلور امیدوار باشید.

۴-  استفاده از هشتگ‌های مرتبط

همانطور که می‌دانید هشتگ‌ اینستاگرام برای جستجوی موضوعی خاص در اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال اگر بخواهید محتواهایی مرتبط با اتومبیل مشاهده کنید، باید از هشتگ car# یا نمونه‌های مشابه استفاده نمایید.

چنانچه در پست‌های خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید، در صفحه‌ی جستجوی هشتگ مربوطه قرار خواهید گرفت. بدین ترتیب میزان بازدید از پیج و به دنبال آن تعامل در پیج افزایش خواهد یافت. این روش می‌تواند تاثیر بسزایی در رفتن پست‌های شما به اکسپلور اینستاگرام داشته باشد.

توجه داشته باشید استفاده‌ی بیش از حد از هشتگ‌ها و یا هشتگ‌های غیرمرتبط می‌تواند باعث اعمال محدودیت‌هایی از طریق اینستاگرام شود.

۵- استفاده از تگ مکان برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام

یکی دیگر از بخش‌های اکسپلور اینستاگرام، به تگ‌های لوکیشن اختصاص دارد. در این بخش کاربران می‌توانند موقعیت مکانی مورد نظر خود را جستجو کرده و پست‌های ثبت‌شده در آن را مشاهده کنند.

استفاده از تگ لوکیشن در پست‌ها شانس شما را برای بازدید بیشتر از پست‌های پیج به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

۶-  استفاده از قالب‌های اینستاگرام مختلف

این که از انواع قالب‌های محتوایی در اینستاگرام استفاده کنید، این پیام را برای اینستاگرام خواهد داشت که ویژگی‌های مختلف اپلیکیشن برای شما جذاب بوده و قصد دارید فعالیت خود را افزایش دهید.

استفاده از گاید اینستاگرام, IGTV و مخصوصا Reels اینستاگرام کمک بزرگی به شما خواهد کرد تا پست‌های خود را به اکسپلور برسانید.

۷-  تحلیل و بررسی آمار عملکرد پیج

پس از مدتی تولید محتوا در پیج باید با استفاده از بیزینس اکانت اینستاگرام، عملکرد پیج را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. در این صورت شناخت بیشتری از مخاطبین خود به دست خواهید آورد. شناخت بیشتر از مخاطب باعث می‌شود که بتوانید محتوایی تولید کنید که دقیقاً مطابق علاقه‌مندی‌های آن‌ها باشد.

۸- داشتن تقویم محتوایی برای انتشار پست در اینستاگرام

منتشر کردن پست به صوت منظم و با زمانبندی مشخص نیز یکی دیگر از عواملی است که سرعت شما را در مسیر رسیدن به اکسپلور اینستاگرام افزایش می‌دهد.

برای رساندن پست‌های خود به اکسپلور اینستاگرام باید برای انتشار محتوای خود یک برنامه‌ی نسبتاً بلندمدت تنظیم کرده و طبق آن پیش بروید.

برای این که بتوانید همیشه طبق برنامه پیش بروید و نظم انتشار محتوای خود را حفظ کنید، می‌توانید از ابزارهای ارسال پست زمانبندی‌شده استفاده کنید تا محتوای مورد علاقه‌ی شما را در زمانی که شما تعیین می‌کنید، انتشار دهند.

موانع رفتن پست‌ها به اکسپلور اینستاگرام

تا به اینجا یاد گرفتیم که چگونه پست‌های خود را به اکسپلور اینستاگرام برسانیم. اما موانعی در این راه پیش روی ما وجود دارند که از سرعت پیشرفت محتوای ما کم می‌کنند. حتماً باید این موانع را بشناسیم و سعی کنیم هرچه سریع‌تر آن‌ها را از بین ببریم. موانعی که از آن‌ها حرف می‌زنیم، عبارتند از:

۱-اد کردن پست‌ها به استوری

در الگوریتم جدید اینستاگرام اضافه کردن پست‌های پیج خود به استوری می‌شود گفت نوعی حرکت اسپم شناخته می‌شود. اینستاگرام برای اینکه محتوای استوری‌ها اختصاصی باشد و کپی‌شده از پست‌های همان پیج نباشد، برای اد کردن بیش از اندازه‌ی پست‌ها به استوری، جریمه‌ای را در نظر گرفته است. این جریمه به این شکل است که پست‌هایی که در استوری پیج تگ می‌شوند، برای کاربران کمتری نمایش داده می‌شوند. این موضوع باعث کاهش تعامل پست و جلوگیری از رفتن آن به اکسپلور اینستاگرام می‌شود.

۲-شادوبن شدن پیج

شادوبن شدن به حالتی گفته می‌شود که وقتی شما در پست‌های خود از هشتگ استفاده می‌کنید، پست‌های شما در صفحه‌ی نتایج جستجوی آن هشتگ نمایش داده نمی‌شوند. به عبارت دیگر شما نمی‌توانید هیچ بازدیدکننده‌ای از طریق هشتگ‌ها دریافت کنید. از آنجایی که هشتگ‌ها سهم بزرگی در جذب بازدیدکننده به پیج دارند، پیج شما ضرر بسیار بزرگی را متحمل خواهد شد.

چگونه از شادوبن اینستا خارج شویم؟

اگر پیجتان گرفتار جریمه‌ی شادوبن اینستاگرام شده است، هر چه سریعتر باید به فکر رفع این مشکل باشید؛ در غیر اینصورت نه تنها سرعت پیشرفت پیج شما کاهش خواهد یافت، بلکه احتمال کاهش تعداد فالوورها نیز وجود دارد.

۳- فلاپ شدن پست‌ها در اینستاگرام

فلاپ شدن هم یکی دیگر از جریمه‌های اینستاگرام است که به شدت مانع رفتن پست‌های شما به اکسپلور می‌شود. وقتی یک پست فلاپ می‌شود، فقط برای تعداد محدودی از فالوورهای پیج نمایش داده می‌شود. پس طبیعتاً تعامل پست مورد نظر بسیار کم خواهد بود. همانطور که می‌دانید، کم بودن تعامل پست‌ها مساوی است با عدم راه یافتن پست‌های شما به اکسپلور.

برای اینکه با فلاپ اینستاگرام مواجه نشوید، باید یک سری نکات را رعایت کنید؛ به عنوان مثال گذاشتن کامنت‌های زیاد که فقط شامل ایموجی باشند، باعث فلاپ شدن پست می‌شود.
برای اینکه با این نکات آشنا شوید و بتوانید از فلاپ شدن پست‌های خود جلوگیری کنید، مقاله‌ی بالا را از دست ندهید!

چگونه پست خود را در اکسپلور ببینیم؟

پس از این که مدتی در اینستاگرام فعالیت کرده و نکات گفته‌شده در این مقاله را اجرا نمودید، به احتمال زیاد تمایل خواهید داشت تا پست‌های خود را در صفحه‌ی اکسپلور ببینید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که مشاهده‌ی پست‌های منتشرشده توسط خود شما در اکسپلور، روش خاصی ندارد. به ندرت پیش می‌آید که پست‌های منتشرشده توسط یک اکانت به خود صاحب پیج در صفحه‌ی اکسپلور نمایش داده شود. اما با استفاده از یک روش می‌توانید بفهمید که پست شما به اکسپلور راه پیدا کرده است یا نه. همچنین آمار ورودی از اکسپلور نیز قابل پیگیری می‌باشد.

چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور اینستاگرام رفته یا نه؟

برای پی بردن به اینکه آیا پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام قرار گرفته است یا نه، می‌توانید از ابزار Insights اینستاگرام استفاده نمایید. این ابزار به شما اطلاع می‌دهد که چند نفر از طریق اکسپلور اینستا پست شما را مشاهده کرده‌اند. با استفاده از این روش می‌توانید دستاورد فعالیت‌های خود را مشاهده نمایید.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.