Knowledge Graph یا گراف دانش چیست ؟

Knowledge Graph یا گراف دانش چیست و چگونه کار می‌کند؟
اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

گراف دانش یا knowledge graph چیست؟

گراف دانش یا نمودار دانش یک دایره المعارف مجازی بر مبنای داده‌‌های واقعی است که گوگل برای تولید عناصر خاصی از نتایج جستجو به آن مراجعه می کند و هدف از آن ارتقای کیفیت نتایج است. پیش از این راجب به مواردی که در بهبود سئو و نتیجه جستجو کمک میکند صحبت کرده ایم و در اینجا تمرکز بر روی گراف دانش است. طبق منابع گوگل، در حال حاضر نمودار دانش بیش از ۵۰۰ میلیارد واقعیت در مورد ۵ میلیارد موجودیت دارد.

وظیفه نمودار دانش Google که به شکل یک باکس در کنار نتایج جستجو نشان داده می‌شود ارائه اطلاعات تکمیلی درباره افراد، مکان‌‌‌‌‌‌‌‌ها و چیزها است. این باکس‌ها به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌‌ترین زمان به درک بیشتری درباره موضوع مورد جستجو دست پیدا کنید.

هدف گوگل از دانش گراف

هدف اصلی گوگل نمایش بهترین نتایج و پاسخ‌ها به برای کاربران می‌باشد. به این ترتیب گوگل مقادیر انبوهی از اطلاعات در خصوص کاربر، موقعیت جغرافیایی، اشیا و تاریخچه جستجو جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به دنبال آن نزدیک‌ترین پاسخ جستجوی کاربر را نمایش دهد. دانش گراف نیز اطلاعات غنی و جامعی است که شامل توضیحات و تصاویر برجسته است که در این باکس سمت راست ارائه می‌شود و گوگل با توجه به تجزیه تحلیل خود این داده‌ها را مناسب‌ترین نتیجه برای جستجو شناسایی کرده است.

پیشرفت نمودار دانش گوگل

در سال‌های اخیر اطلاعات ارائه شده توسط نمودار دانش گوگل بسیار تعاملی‌تر شده است. در گذشته اغلب محتوا به صورت استاتیک در قالب تصویر، متن و پروفایل شبکه‌های اجتماعی بود و به طور کلی اطلاعات جامعی را ارائه می‌داد اما امروزه امکانات گوگل نیز گسترش یافته است برای مثال اگر نام فیلمی را جستجو کنید می‌توانید آن را تماشا کنید و یا بلیط سینمای خود را رزرو کنید و ساعات پخش را بررسی کنید. هدف گوگل از این کار محبوبیت بیشتر دانش گراف است و همچنین بازخورد کاربران را با گسترش امکانات آنالیز خواهد کرد.

انواع گراف دانش

گراف های دانش انواع مختلفی دارند و هر از گاهی گوگل باز هم به آنها اضافه میکند. در ادامه میخواهم انواع گراف دانش که تا الان در نتایج جستجو نمایش داده شده را به شما توضیح بدهم.

۱-شرکت و کمپانی ها

تا چند سال پیش در نتایج صرفا گراف دانش شرکت ها و کمپانی های بزرگ نمایش داده میشد اما مدتی است که گوگل به مرور دارد برای هر شرکت فعال در وب یک گراف دانش درست میکند. (در مورد آن در ادامه توضیح میدهم.)

البته هنوز گراف دانش این شرکت ها اطلاعات زیادی ندارد. اما گراف شرکت های بزرگ شامل اطلاعات زیادی است.

۲- گراف دانش افراد معروف

اصولا گراف دانش گوگل برای سلبریتی ها و افراد معروف هم نمایش داده میشود. البته قبلا بیشتر این گراف برای صاحبان کسب و کارهای بزرگ و بازیگران نمایش داده میشد اما امروز میبینیم که برای سلبریتی های اینستاگرامی و طنازها هم گراف دانش به وجود آمده.

۳- کسب و کارهای محلی

مشاغل محلی می‌‌‌‌‌توانند بهترین بیشترین سود را از نمودار دانش کسب کنند. نظرات و انتقادات مشتریان، ساعات کار روزانه، شماره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تماس و مسیریابی از طریق گوگل‌‌‌‌‌مپ از جمله مزایای این گراف است.

۴- رسانه (فیلم، موزیک، کتاب، سریال، برنامه تلویزیونی)

با این گراف کاربران به آسانی می‌‌‌‌‌توانند اطلاعاتی درباره فیلم، موزیک یا سریال مورد نظر خود کسب کنند. استفاده از پنل دانش می‌‌‌‌‌‌تواند نرخ کلیک شما را تا حد قابل قبولی افزایش دهد.

۵- اطلاعات تغذیه ای

knowledge graph راهی عالی برای انتقال اطلاعات ساده ، مانند بیان دستور العمل‌‌ها ، کالری روزانه و سایر واقعیت های تغذیه ای است  این امر زمانی دارای اهمیت است که تجارت شما با غذا ، ایجاد برنامه های غذایی یا به اشتراک گذاری دستور العمل‌‌‌‌ها سرو کار داشته باشد.

۶-محصولات

اگر کسب‌و کار شما در رابطه با فروش محصولات خاص است می‌‌‌‌‌توانید با استفاده از این گراف جزئیات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که در این گراف استفاده از محصولات عام امکان‌‌‌پذیر نیست.

سئو و دانش گراف

اگر شخص برجسته‌ای هستید و یا شرکت و سازمانی راه اندازی کرده‌اید و گام اول برای معرفی هرچه بیشتر خود که طراحی سایت باشد را برداشته اید نگران ادامه مسیر نباشید. شما همین حالا ایده نمودار دانش را در سر می‌پرورانید اما سوالی نیز ذهن شما را مشغول کرده است که چگونه این کار را انجام دهید. با ورود به سایت Yoast seo می‌توانید مرحله به مرحله فرآیند راه اندازی نمودار دانش گوگل را آغاز کنید. از آن جایی که دانش گراف امکان معرفی طراحی سایت را دارد امکان دسترسی و ورود کاربر به سایت سهولت پیدا می‌کند که باعث افزایش نرخ ورودی بازدید کنندگان و بهبود سئو می‌شود.

 

برای داشتن وب سایت شخصی با طراحی کاملا حرفه ای  و تخصصی اینجا را کلیک نمایید