بک لینک pbn چیست؟

بک لینک pbn چیست؟

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

 

PBN link (پی بی ان لینک) چیست؟

PBN مخفف Private Blog Network به معنی شبکه بلاگ خصوصی است. در فرآیند سئو، لینک‌های خارجی از اهمیت بالایی برخوردارند، از همین رو، عده‌ای روش میانبری برای به‌دست‌آوردن بک لینک‌های باکیفیت از سایت‌های معتبر پیدا کردند.

آن‌ها دامنه‌هایی که اعتبار خوبی کسب کرده‌اند اما تاریخ انقضای دامنه فرا رسیده و مدیر سایت تمایلی به ادامه ندارد را پیدا و خریداری کرده تا از آن‌ها به عنوان منبع بک لینک سازی استفاده کردند. به این ترتیب تعدادی ‌سایت با اعتبار خوب داشتند که مدیریت آن‌هم به دست خودشان بود و به‌راحتی می‌توانستند هر از گاهی یک محتوای مرتبط با سایت خود در آن‌ها منتشر کنند و بک لینک بگیرند.

مزایای لینک سازی در شبکه PBN

  • شما کنترل دقیق بر روی تمامی لینک ها دارید، چونکه شبکه مال خودتان است پس هیچ وقت نگران پاک شدن لینک ها نیستید .

  • اگر توسط گوگل جریمه شوید به راحتی می توانید لینک ها را بی اثر بکنید.

  • اگر رتبه شما افت کند نیازی به لینک سازی نیست، کافی است سایتها را تقویت کنید. منظور از تقویت تولید محتوای ارزشمند و لینک سازی برای لایه های پایین تر است. کلا سایتهایی که برای پی بی ان استفاده می کنید را باید همیشه آپدیت نگه دارید.

  • اگر سئو کار هستید و به صورت پروژه ای کار می کنید ، اگر با کارفرما به مشکل برخورده اید پی بی ان ابزار خوبی برای فشار بر روی کارفرما می باشد.

  • رقبا نمیتواند از شما تقلید بکنند زیرا سایتها متعلق به خود شماست.

  • رقبا نمیتوانند به راحتی شما را پیدا بکنند.

معایب pbn

  • مهمترین عیب pbn این است که راه اندازی و نگهداری از آن هزینه زیادی دارد. شما در نظر بگیرد که باید دامنه، هاست و یا حتی ip اختصاصی بخرید سپس سایتها را مدیریت کنید یعنی تولید محتوا و تقویت لینک سازی هم انجام بدهید. البته زود ناامید نشوید pbn انواع مختلفی دارد و شما بدون اینکه حتی نیاز باشد خودتان سایتی داشته باشید میتوانید pbn ایجاد کنید.

  • زمان؛ زمان خیلی مهم است چرا که ساخت یک pbn قدرتمند بسیار زمان بر است. این فرایند چنین است ابتدا دامنه های آزاد شده را باید رصد کنید و بهترین دامنه را انتخاب کنید سپس سایت ایجاد کنید و شروع به تولید محتوا بکنید بعد از چند ماه شروع به سئوی خارجی کنید و به قدری کار کنید تا کلمات کلیدی شما رتبه بگیرند. حالا باید از آنها برای pbn استفاده کنید. بعد از آن هم باید سایت را آپدیت نگه دارید.

  • اگر طبیعی رفتار نکنیم خیلی راحت گوگل pbn ما را تشخیص میدهد. در ادمه فاکتورهای غیر طبیعی بودن را بهتون توضیح خواهیم داد.

گوگل چگونه pbn  ها را شناسایی می کند؟

نکته مهمی را که باید بدونید اینه که یکسری قوانین ساده هستند که باید حتما رعایتشون کنید تا هنگام ساخت پی بی ان توسط گوگل شناسایی نشوید. این قوانین چی هستن یا به بیان ساده تر گوگل چگونه پی بی ان ها را شناسایی می کند؟

  • اگر دامنه ها همگی به نام یک نفر ثبت شده باشند گوگل به راحتی متوجه میشود. برای حل این مشکل میتوانید دامنه ها را با نام افراد مختلف خرید کنید و یا اطلاعات whois را ببنید که البته این کار هم هزینه دارد و هم شک برانگیز است. منظورمان از دامنه ها سایتهایی هستند که متعلق به خودتان هستند و میخواهید از آنها پی بی ان بگیرید.

  • اگر سایتها همگی روی یک سرور باشند شناسایی آن برای گوگل ساده است. پس سعی کنید سایت هاتون روی سرورهای متفاوتی باشند.

  • اگر اطلاعات تماس ، برند ، محتوا و تصاویر سایتها یکی باشد گوگل میتواند متوجه شود.

  • اگر از قالب و پلاگین یکسان استفاده کنید نیز شک برانگیز است.

  • بقیه موارد در ادامه آموزش توضیح داده خواهند شد.

روش‌های جلوگیری از شناسایی pbn نامناسب

اگر می‌خواهید تا گوگل به سایت شما ارزش قائل شود باید حتما به فکر کاربرانتان باشید و در راستای رضایت آن‌ها قدم بردارید. اگر شبکه pbn دارید باید طوری رفتار کنید تا گوگل متوجه مصنوعی بودن آن نشود توجه کنید تا از محتوای کپی به هیچ عنوان در وبلاگ خود استفاده نکنید، بلاگ‌ها را در یک هاست لینوکس قرار ندهید، از طرفی نام دامنه‌ها را با افراد مختلف ثبت کنبد، بیش از حد اقدام به بک لینک سازی نکنید، همچنین حتما در انتخاب انکرتکست‌ها دقت کنید همچنین از سایتی برای لینک دهید به سایت اصلی فقط یک بار استفاده کنید.
هاست طراحی سایت باید در آی پی‌های مختلفی قرار گرفته شود قرار گرفتن کل بلاگ‌ها در یک هاست باعث می‌شود تا به عنوان اسپم شناخته شوید حتما صفحات شما باید دارای صفحات اصلی مانند درباره تماس با ما و…. را باشد. در زمان لینک‌ دهی فقط به سایت‌هایی مانند ویکی پدیا و … استفاده نکنید طراحی وب سایت‌هایی که مرتبط با سایت شما می‌باشند را نیز از آن‌ها غافل نشوید به آن‌ها هم لینک دهید از محتواهای با کلمات طولانی و تصاویر و ویدیو در سایت‌های pbn خود استفاده کنید.

PBN نسازید

اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید فکر ساخت PBN نمی‌باشد چرا که ساخت و نگهداری آن هزینه بالایی را در بر می‌گیرد همچنین بسیار زمان‌بر می‌باشد اگر تمام انرژی خود را صرف به تولید و به روز رسانی PBN کنید از طراحی سایت خود غافل می‌شوید و رقبای شما با فعالیت روز به روز بر اولویت گوگل قرار خواهند گرفت و شما از آن عقب خواهید ماند.

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.