کلمات کلیدی Long-Tail (لانگ تیل) یا دنباله دار

کلمات کلیدی Long-Tail (لانگ تیل) یا دنباله دار

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

 

کلمات کلیدی Long-Tail چیست؟

کلمات کلیدی Long Tail  به  عبارت‌های چند کلمه‌ای با حداقل ۳ کلمه به بالا گفته می‌شود که کاربران برای دسترسی به مطالب، اخبار یا محصول مورد نظر خود در گوگل جستجو می‌کنند. اما با این حال نمی‌توان تعریف کلمات کلیدی طولانی را فقط در تعداد آنها خلاصه کرد. به طور دقیق‌تر، long tail keyword عبارت‌های هدفمندتر است که توسط کاربران جستجو  می‌شود. این موضوع را می‌توان با ذکر  یک مثال ملموس‌تر کرد.

برای مثال، کلمه کلیدی “کتاب زبان” را در نظر بگیرید که توسط کاربران در گوگل جستجو می‌شود. هدف کاربر در این سرچ به طور دقیق مشخص نیست. معلوم نیست که کاربر به  دنبال چه نوع کتاب زبانی است؛ کتاب آموزشی و یا داستان، کتاب بزرگسالان و یا کتاب کودکان و حتی نوع زبان (انگلیسی، عربی، آلمانی و …). این نوع از کلمات کلیدی نمی‌تواند کاربر هدفمندی را جذب سایت کند. ضمن اینکه رقابت در نتایج موتورهای جستجو را نیز  بسیار سخت می‌کند.

اما حالا عبارت «خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی» را در نظر بگیرید که توسط کاربران سرچ می‌شود. این عبارت، هدف کاربر را به طور دقیق‌تری مشخص می کند که به دنبال خرید کتاب زبان انگلیسی آن هم از نوع آموزشی و برای بزرگسال است. ضمن اینکه رقابت برای سئو آن نیز آسان‌تر بوده و این امکان را ایجاد می‌کند که در مدت زمان کوتاه، محصول و یا خدمات شما در گوگل رتبه گرفته و دیده شود.

چرا کلمات کلیدی دنباله دار برای سئو اهمیت دارند؟

همانطور که اشاره کردیم، کلمات کلیدی طولانی به سئو سایت کمک زیادی می‌کند. دلایل آن به شرح زیر است:

کلمات کلیدی طولانی رقابت سئویی کمتری دارند.

در بحث سئو کلمات کلیدی طولانی در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاهتر، نتایج جستجو کمتری در گوگل دارند. برای مثال کلمه کلیدی کوتاه «فروش موبایل» حدود ۱۸۸ میلیون ‎‎‏ نتیجه در گوگل دارد. اما کلمه Long Tail «فروش قسطی موبایل سامسونگ»، میزان نتایج جستجوی کمتر و در نتیجه، رقابت کمتری را در گوگل به دنبال دارد.

نرخ تبدیل بالایی را ایجاد می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین اهداف در سایت‌ها، به ویژه سایت‌های تجارت الکترونیک، نرخ تبدیل (میزان تبدیل شدن بازدیدکنندگان به مشتری) است. این مساله از آن جهت مهم است که همواره میزان نرخ تبدیل می‌تواند فروش و سوددهی را برای سایت‌ها ایجاد کند. از‌ آنجا که کلمات کلیدی دنباله‌دار، کاربران هدفمند را به سمت سایت جذب می کند، میزان فروش را نیز افزایش می‌دهد. کاربری که با عبارت هدفمند “خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی” وارد یک سایت فروش کتاب می‌شود، به احتمال زیاد کاربری است که به مشتری کتاب‌های زبان شما تبدیل خواهد شد.

دلایل استفاده از کلملات دنباله دار

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چه دلایلی افراد را ترغیب به استفاده از عبارات کلیدی دنباله دار می‌کند؟
پاسخ ما این است که مواردی مثل رقابت کمتر که به دنبال آن هزینه کمتری را پیش رو دارد یکی از دلایل مهمی است که افراد را ترغیب به استفاده ازاین کلمات کلیدی می‌کند با استفاده از انتخاب این عبارات تبلیغات شما در مدت زمان زیادی نمایش داده می‌شود.
در هنگام انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار باید بسیار توجه کنید تا آن عبارت حتما به موضوع و محتوای طراحی وب سایت شما مرتبط باشد علاوه بر آن از سرچ بالایی برخوردار باشد
شما برای انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار باید اهداف خود را مشخص کنید سپس در مورد کلماتی که می‌خواهید انتخاب کنید بسیار تحقیق و بررسی فرمایید تا عبارت متناسب با طراحی سایت و محتوای خود انتخاب کنید.
می‌توانید لیستی از عبارات خود را تهیه فرمایید و از اطرافیان خود بپرسید که برای جستجوی موضوع مورد نظر کدام عبارات را در کادر جستجو وارد می‌کنند.
با انتخاب این کلمات کلیدی دنباله دار کاربران واقعی را مورد هدف قرار می‌دهید و آن‌ها را به طراحی سایت خود دعوت می‌کنید.

روش‌های استفاده از کلمات دنباله دار

بهترین روشی که می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار استفاده کنید عبارتند از:
توجه کنید که برای این که کلمات کلیدی را به کلمات کلیدی دنباله دار تبدیل کنید از خصوصیاتی مانند: سایز، رنگ و جنس و … استفاده کنید.
مکان‌های جغرافیایی را می‌توانید به کلمات اصلی خود اضافه کنید برای مثال اگر شما دارای طراحی سایت املاک هستید می‌توانید از کلید واژه خرید و فروش خانه در تهران را استفاده کنید.
همچنین یکی دیگر از روش‌هایی که به سرعت می‌توان عبارت کلمه‌های کلیدی دنباله دار را پیدا کرد عبارت‌های پیشنهادی گوگل می‌باشد. زمانی که شما کلماتی را در کادر جستجو وارد می‌کنید عبارت دنباله دار برای آن کلمه ها را برای شما پیشنهاد می‌دهد که شما می‌توانید از این عبارت برای انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار استفاد کنید.
روش دیگری که در پیدا کردن عبارت‌های دنباله دار موثر است رفتن به انتهای صفحه جستجوی گوگل و عبارت پیشنهادی که در آن جا قرار داده است می‌باشد. که به آن‌ها Searches Related گفته می‌شود.
لازم به ذکر است که ابزارهای بسیاری در دنیای سئوسایت وجود دارد که می‌توانید از آن ابزارها نیز کمک بگیرید. مانند Keywordtool و ahref و Wordstream
ابزار WordStream : این ابزار که جزو ابزار رایگانی می‌باشد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد شما می‌توانید ایمیل خود را در آن ثبت کنید و کلمات اصلی طراحی سایت خود را از آن پیدا کنید.
ابزار Ahref: یکی دیگر از ابزارهایی که بسیار مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد و کاربردهای بسیاری دارد این ابزار یعنی ahref می‌باشد. افراد سئوکار و وبمستران فعال از این ابزار برای جستجوی موارد خود بهره مند می‌شوند. با استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی به بررسی جایگاه رقبای خود و کلمات کلیدی آن‌ها بپردازید.
پس حتما در انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار خود حساس باشید اگر صاحب طراحی وب سایت می‌باشید می‌توانید برای انتخاب کلمات کلیدی دنباله دار مناسب از افراد متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا آن‌ها با داشتن تجربه‌ی خود بهترین کلید واژه‌ها را در اختیار کسب و کار شما قرار دهند.

 

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.