ریچ کارد چیست؟ Rich Card چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

ریچ کارد چیست؟ Rich Card چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

گوگل اولین بار ریچ کارد (Rich card) را در سال ۲۰۱۶ در امریکا معرفی کرد که روشی جدید برای صاحبان وبسایت‌ها جهت ارائه پیش نمایش محتوای‌شان بر روی صفحه نتایج جستجو می‌باشد. سپس در ۱۷ می ۲۰۱۷، گوگل ویژگی ریچ کارد را اعلام کرد که برای استفاده صاحبان وبسایت در سراسر جهان قابل استفاده شد.
همانطور که توسط گوگل توضیح داده شده است «ریچ کاردها یک فرمت جدید نتیجه جستجو هستند که بر اساس  موفقیت ریچ اسنیپ‌ها ساخته شده‌اند. درست مانند ریچ اسنیپت‌ها، ریچ کاردها از نشانه گذاری ساختار یافته schema.org برای نمایش محتوا در فرمتی بصری و جذاب تر با تمرکز بر ارائه تجربه کاربری موبایل بهتر استفاده می‌کنند».

با استفاده از ریچ کاردها، وبسایت شما فرصتی برای جذب بیشتر کلیک‌ها، بخصوص از طریق کاربران موبایلی دارد. به طور خلاصه ریچ کاردها به شما اجازه می‌دهند وبسایت شما بارزتر و از نظر بصری جذابتر نمایش داده شود. بنابراین موتور جستجو ویژگی‌هایی را برای دسته‌بندی‌های بیشتر مانند رویدادها، محصولات، review و دوره‌ها گسترش داده است. با ایجاد Rich cards، فرصتی جدید برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به صفحه خود دارید.  این ویژگی به زیر منوی Search Appearance در کنسول جستجوی گوگل (گوگل وبمستر تولز) اضافه شده است.
ریچ کاردهای گوگل یک پیشرفت بیشتری در نشانه گذاری دیتا استراکچر (Structure Data Markup) می‌باشد. همانطور که می‌دانیم داده ساختاری (structure data) به گوگل کمک می‌کند تا درک کند چه محتوایی بر روی وبسایت به طور مؤثر اما نه دقیق است. در داده ساختار یافته برخی موارد مهم هنوز لحاظ نمی‌شود. از این رو در می ۲۰۱۶، گوگل برخی تغییرات را به منظور بهبود نشانه‌گذاری داده ساختار یافته انجام داد تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای وبسایت را دقیق‌تر درک کنند. هدف اصلی معرفی Rich Card گوگل در ابزار وبمستر ارائه نتایج جستجوی بهتر به کاربر بود.
همانطور که در بالا گفته شد وبلاگ مرکزی وبمستر گوگل می‌گوید: «ریچ کاردها یک فرمت نتیجه جستجوی جدید هستند که بر اساس موفقیت ریچ اسنیپت‌ها ساخته شده است. به تصویر زیر نگاه کنید تا روند بین نتیجه جستجوی قدیمی و جدید را درک کنید.

چگونه Rich cards بسازیم؟

برای اینکه محتوای سایت شما به صورت ریچ کارت (Rich cards) در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده شود شما می بایست schema.org و JSON-LD را برای توسعه وب سایت خود اضافه کنید.

اولاً باید بدانید که آیا محتوای شما با عکس های گالری سایت شما طبق تعریف ریچ کارت (Rich cards) ها مطابقت دارد. پس از اطمینان از آن شما می توانید عکس های صفحه نمایش و نمونه کدها را ساخته و نتایج جستجو را به منظور تطابق با ریچ کارت (Rich cards) ها بررسی کنید. لازم به توضیح است که هر کد نمونه دارای یک پیوند به قسمت تست اطلاعات بر اساس دستورالعمل های اعلامی بوده، بنابراین شما می توانید هر بار با تغییر کدها ببینید چه اتفاقی می افتد. پس از اینکه شما مطمئن شدید که کدام عکس ها از گالری شما بیشترین تطابق با محتوای متنی شما را نمایان می کند، تنها کاری که می بایست انجام دهید یافتن چیزهایی است که لازم است علامت بزنید تا به وسیله آن توجه بیشتری در نتایج جستجو نسبت به رقبایتان به دست آورید.

به عنوان نمونه برای دستور العمل تهیه کیک شما می توانید کالری، زمان آماده سازی، مواد تشکیل دهنده و یا حتی سیستم امتیازدهی به عنوان متن متناسب با عکس خود اضافه کنید.

هیچ تضمینی برای کشف قیمت مناسب محصول شما وجود ندارد. صادقانه بگویم: قیمت عالی وجود ندارد. بله! ما به دنبال یافتن قیمت عالی نیستیم. ما به دنبال یافتن قیمت عالی محصول شما هستیم. توسعه استراتژی قیمت گذاری اثربخش دارای جنبه های مهمی است که باید آنها را بشناسید که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

سه روش برای اینکه در ریچ کارت (Rich cards) ها موفق تر باشیم

  • از علامت گذاری استفاده کنید

توصیه می شود از JSON-LD استفاده کنید زیرا این ساده ترین فرمت مخصوصاً زمانی است که شما از مدیریت برچسب ها استفاده می کنید اگر چه به نظر می رسد که شما مجبورید کدهای مربوط به هر صفحه را تغییر داده و این پروسه زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد ولی باید در نظر داشته باشید پیاده سازی این روش بستگی به نوع برچسب در سیستم مدیریت شما که از آنها استفاده می کنید خواهد داشت. هنگامی که شما اولین علامت گذاری خود را انجام دهید، می توانید جزئیات دستورالعمل را در ابزارهای مربوطه تست کنید و بلافاصله تغییرات مربوطه را را مانند تغییرات در زمینه نمایش و یا ارسال مسائل مربوط به متن را مشاهده کنید.

  • تأیید و پیش نمایش تغییرات

شما می توانید یا URL علامت گذاری شده را وارد نمایید و یا صفحه ای که مطالب علامت گذاری شده در آن است را در ابزارهای تست دستورالعمل های جدید.اگر خطایی وجود داشته باشد، بلافاصله در ناحیه ابزار آنها را مشاهده خواهید کرد، اگر یک پیام را پس از اضافه کردن تصویر پیام از دست رفته خود اضافه کنید و همه چیز را چک کنید، می توانید از تابع پیش نمایش استفاده کنید تا ببینید که Rich cards ها در نتایج جستجو واقعا به چه شکلی ظاهر می شوند.

  • اعمال در سایت

اگر اعمال نتایج تغییرات ایجاد شده شما را راضی نمود ، میتوانید این تغییرات در تمام صفحات مختلف سایت خود قرار دهید. یکی از راه های ساده استفاده از مدیریت برچسب ها در گوگل است البته این موضوع بستگی به نحوه تنظیمات وب سایت شما دارد. شما همچنین می توانید از روش های دیگری در این خصوص نیز استفاده کنید.به عنوان نمونه ما می توانیم به سراغ مدیریت برچسب ها در گوگل رفته و یک برچسب سفارشی ایجاد می کنیم و سپس JSON-LD را در آن قرار داده و پس از آن انتخاب می کنیم که این تغییرات در تمام صفحات سایت و یا فقط یک صفحه خاص اعمال گردد. همچنین می توانید صفحات خاصی را انتخاب کرده و یا دستورالعمل های معمولی و ساده بجای الگوهای خاص استفاده کنیم و هنگامی که هر بار که صفحه بارگذاری می شود گوگل برچسب مدیریت را نیز بارگذاری و آن را در JSON-LD جایگذاری می کند و بدین ترتیب شما در هر صفحه ای ساختارهای نشانه گذاری خواهید داشت.

نقش ریچ کارت (Rich cards) بر سئو

طبق اعلام رسمی گوگل استفاده از اطلاعات ساختار یافته به صورت مستقیم تأثیری بر محاسبات رنکینگ موتور جستجوی گوگل ندارد ولی اگر شما از اطلاعات ساختار یافته ای استفاده کنید که منجر به نمایش Rich result شود، به دلیل بالاتر رفتن CTR یا نسبت کلیک به نمایش، تأثیر غیر مستقیم در بهبود رنکینگ خواهد داشت. بنابراین یکی از مواردی که در سئوی حرفه ای به آن دقت ویژه می شود، استفاده از اطلاعات ساختار یافته است.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.