Pillar content یا محتوای ستونی چیست؟

Pillar content یا محتوای ستونی چیست؟

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

 محتوای ستونی یک ابزار کارآمد برای ارائه محتوا در وب سایت شما است که از یک ساختار مشخص پیروی می کند. در پیلار پیج، محتوا به صورت یک موضوع دسته بندی شده به طور کامل ارائه می گردد و به جزئیات مختلف آن پرداخته می شود. بنابراین وب سایت شما به یک منبع غنی از دانش و اطلاعات مورد نیاز کاربران تبدیل شده و به سرعت جایگاه ویژه ای در گوگل کسب خواهد کرد. این تکنیک سئو نسبتاً جدید و خلاقانه است .

هنگام تهیه یک محتوای ستونی pillar page معمولا به صورت عمیق تری به یک موضوع پرداخته می شود. از این رو خوانندگان شما می توانند به اطلاعات زیادی دسترسی داشته باشند و در عین حال نحوه ارتباط این اطلاعات را نیز کاملا درک کرده و با مجموعه ای از داده های پیوندی، ارزش بیشتری کسب کنند. این همان چیزی است که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی به سایت ها به دنبال آن هستند.

مدل خوشه محتوایی چیست؟

مدل خوشه محتوایی بین قطعات مختلف محتوایی ارتباط معنایی ایجاد می‌کند. خوشه‌های محتوا، که به آن خوشه‌های موضوعی نیز گفته می‌شود، مجموعه ای از مطالب است که به طور مستقیم به موضوعی مربوط می‌شود که حالت عمومی دارد (pillar page) و می خواهیم با آن ترافیک بگیریم. در این مدل گوگل یک محتوا را به تنهایی و براساس کلمه کلیدی‌ آن محتوا ارزیابی نمی‌کند، بلکه آن محتوا را براساس ارتباطی که با محتواهای تولید شده دیگر دارد مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در واقع در مدل خوشه‌ای دو قسمت اصلی وجود دارد:

  • Pillar: هسته یا ستون خوشه محتوایی است

  • Cluster: در واقع شاخ و برگ‌های هسته محتوایی به حساب می‌آید.

انواع صفحات محتوای ستونی

به طور کلی نمی توان برای مدل محتوای ستونی قالب مشخصی را تعریف کرد. انتخاب قالب محتوایی به حوزه کاری و مطالب سایت بستگی دارد، اما دو نوع متداول از ستون محتوایی وجود دارد که می‌توان بر اساس آن به تولید محتوا پرداخت.

  • محتوای ۱۰x به معنی محتوایی است که ۱۰ برابر محتوای عادی ارزش دارد. در واقع صفحات ستون‌های ۱۰x برخلاف یک پست وبلاگ، که یک مرور مختصر به شما می‌دهد و خوانندگان را به ادامه یادگیری از طریق دعوت به اقدام یا تماس با شما، مجبور می کند، محتوایی طولانی را ارائه می‌دهند که به کاربران امکان می دهد همه چیز را در یک موضوع خاص بدانند.

  • محتوای لیستی از منابعی که به معرفی محتواهای خوب یک حوزه می‌پردازد. این نوع صفحه ستون بر استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی برای اتصال خوانندگان با مفیدترین مطالب مرتبط با ستون متمرکز است.

چگونه یک ستون محتوایی یا PILLAR CONTENT بسازید؟

اگر شما بر اساس خوشه‌سازی محتوا پیش بروید، گوگل دقیقا می‌داند چگونه صفحات را به یکدیگر مرتبط کند و زمانی که کاربران در محدوده موضوعی محتوای شما جستجو می‌کنند قطعا سایتتان جزو پیشنهادهای اول معرفی می‌شود. اما برای ایجاد محتوای پیلار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شناخت مخاطبان: قبل از ‌اینکه شروع به کار کنید، باید محتوا و هدف وبلاگ خود را بشناسید و پرسونای مخاطبانتان را مشخص کنید. هرچه بهتر متوجه شوید که مخاطبتان کیست، نقطه نظرهایش چه چیزهایست و شما چگونه می‌توانید ارزش ایجاد کنید، ستون محتوایی شما موثرتر خواهد بود. با درک این موضوع، شما می‌توانید یک موضوع اصلی برای صفحه خود انتخاب کنید. در واقع لیستی از عناوینی که برای مخاطبانتان مفید هستند، بدست آورید.

  • بررسی کلمات کلیدی: تحقیق در مورد کلمات کلیدی این توانایی را به شما می‌دهد که از انتخاب موضوعات بیش از اندازه رقابتی پرهیز کنید، کماکان بتوانید موضوعات خیلی مرتبط را پیدا کرده و ترافیک سایتتان را بالا ببرید. درواقع باید بررسی کنید که موضوعات شما با چه کلمات کلیدی‌ای مطابقت دارند. بر هدف سرچ تمرکز کنید و بررسی کنید وقتی افراد موضوعی را سرچ می‌کنند به دنبال چه چیزی هستند. سپس لیستی از سوالاتی که ممکن است مخاطبان در مورد آٖن موضوع داشته باشند را بنویسید.

  • ترکیب کردن پست‌های قدیمی یا ایجاد پست جدی: اگر از قبل محتواهایی در سایتتان دارید که با عنوان موضوع مورد نظرتان، مرتبط است آن‌ها را باهم ترکیب کنید. در غیر این صورت پستی بنویسید که همه موارد را پوشش دهد.

  • ستون محتوایی خود را سازماندهی کنید: از زیرعنوان‌های h2 و h3 و دکمه‌های پرش استفاده کنید تا خواندن مطالب آسان شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که دنبال کردن محتوای شما آسان است.

  • نقشه موضوع خوشه‌ها را بکشید: لیستی از زیرعنوان‌ها، اصطلاحات، سوالات و دیدگاه‌هایی که می‌توان پست‌های مجزا ولی مرتبط با موضوع مورد نظرتان تولید کنید، آماده کنید.

  • موضوعات را به هم ربط دهید: هر صفحه‌ای را که موضوع اصلی را دربرمی‌گیرد، به پیلارپیج لینک دهید. پیلارپیج نیز باید حاوی لینک‌هایی از همه پست‌های مرتبط باشد.

  • پیلار پیج خود را تبلیغ کنید: در شبکه‌های اجتماعی لینک پیلارپیج خود را قرار دهید و از هر فرصتی برای تبلیغ آن استفاده کنید تا سریع‌تر در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

چک لیست ساختار ستون محتوایی

  • موضوع اصلی را در عنوان صفحه خود قرار دهید.

  • آن را در آدرس صفحه ستون قرار دهید.

  • برخلاف صفحه اصلی سنتی، این صفحه از مسیریابی بهتر برخوردار است.

  • به عنوان اصلی در لیبل اصلی صفحه که خواناترین بخش صفحه است اشاره کنید.

  • در صورت امکان هر موضوع اصلی را در H1  تعریف کنید.

  • یک منوی محتوایی برای ناوبری ساده اضافه کنید.

  • مطمئن شوید که عکس‌های مربوط به عنوان اصلی را با لیبل‌های لازم در متن قرار دهید.

  • از لیبل‌های  H2 برای سرتیترهای بخش‌ها استفاده کنید.

  • به موضوع اصلی در سرتاسر صفحه اشاره کنید.

  • لینک‌های داخلی مرتبط را در صفحه قرار دهید.

  • لینک‌های مرتبط خارجی را اضافه کنید.

  • فراموش نکنید که یک دکمه بازگشت به اول صفحه اضافه کنید.

  • حداقل ۲۰۰۰ کلمه را هدف قرار دهید و سعی کنید کمتر از ۵۰۰۰ باقی بمانید (بر حسب میزان رقابت و موضوع مورد نظر می تواند بیشتر هم باشد).

  • از بولت‌ها، طراحی عالی‌، دکمه‌های CTA حرفه ای و جذاب‌، لینک‌های مفید و خلاصه هر چیزی که فکر می‌کنید برای تولید محتوای طولانی می تواند مفید باشد استفاده کنید.

بعد از ساخت پیلار پیج خود

  • مطمئن شوید که در صفحه های حیاتی وب‌سایت قابل مشاهده‌اند.

  • لینک‌هایشان را به طور مستمر روی شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

  • در پست جدیدتان که مرتبط است به آنها اشاره کنید.

  • آنها را در خبرنامه‌هایتان به صورت مستمر قرار دهید.

  • آنها را به سرفصل‌های ایمیل‌های اتوماتیک خود اضافه کنید.

  • در آپدیت‌های شبکه های اجتماعی لینک آنها را به اشتراک بگذارید.

  • یک مقاله مرتبط با صفحه ستون‌تان روی لینکدین یا سایت های پربازدید دیگر انتشار دهید.

  • در فروم‌های مربوط به کسب و کارتان آن را ذکر کنید.

  • ایمیل‌های شخصی را فراموش نکنید.

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.