۶ اسکنر برتر برای بهینه سازی طراحی وب سایت شما

6 اسکنر برتر برای بهینه سازی طراحی وب سایت شما

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.

 

مروری سریع بر ابزارهای سئو طراحی وب سایت

  • Lighthouse

  • Screaming Frog

  • Security Headers

  • SSL Test

  • Mail Tester

  • Structured Data Testing Tool

۱-Lighthouse (فانوس دریایی)

این اسکنر احتمالاً محبوب ترین و مهم ترین است. اغلب با Google PageSpeed Insights اشتباه گرفته می شود، که فقط ۱ مورد از ۵ دسته را آزمایش می کند. تست های Lighthouse برای: عملکرد، دسترسی، بهترین روش ها، SEO طراحی وب سایت و PWA ( برنامه وب پیشرو) است.

اولین شاخص، به نظر من، مهم ترین و سخت ترین شاخص است. این به بهینه سازی های زیادی نیاز دارد، مانند پاسخ سریع سرور، ذخیره صفحه، استفاده از فرمت های تصویر مدرن و غیره. بخش فرصت ها باید اولویت بندی شود، زیرا اگرچه گوگل می گوید که مستقیماً روی امتیاز تأثیر نمی گذارد، اما این کار را می کند.

داشتن امتیاز بالا در Lighthouse درک کاربر از طراحی وب سایت را بهبود می بخشد. طراحی وب سایت سریعتر -> کاربران شادتر -> شگفتی! گوگل همچنین به طراحی وب سایت با کیفیت بالا جایگاه بالاتری در نتایج جستجو می دهد. اساساً اجرای این توصیه ها کار بیهوده ای است.

چند نکته قابل تامل در طراحی وب سایت:

اسکریپت های ردیابی مانند گوگل آنالیتیکس و فیس بوک پیکسل امتیاز و عملکرد را به شدت کاهش می دهد. دو بار فکر کنید که آیا واقعاً به آن داده ها در ۵ پلتفرم مختلف Analytics نیاز دارید یا خیر.

امتیاز در طول زمان تغییر می کند. ابزار Lighthouse حداقل چند بار در ماه با بررسی های بیشتر یا توزیع امتیازات متفاوت به روز می شود. کد طراحی وب سایت و ردیاب شما نیز در حال تغییر است. بارگذاری طراحی وب سایت ممکن است هر بار که اسکن و غیره را اجرا می کنید متفاوت باشد.

اگر توسعه دهنده طراحی وب سایت هستید، آخرین نسخه CLI را برای اسکن طراحی وب سایت نصب کنید. نسخه Lighthouse حدود ۱ ماه جلوتر از نسخه ابزار توسعه کروم است.

۲- Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog به شما کمک می کند تا تمام خطاهای فنی سئو را در طراحی وب سایت برطرف کنید. در آژانس طراحی وب سایت بعدی شما، ما چنین ممیزی هایی را برای مشتریان خود به طور منظم انجام می دهیم. اگر با یک طراحی وب سایت غنی از محتوا یا طراحی وب سایت مجدد، سر و کار دارید، Screaming Frog بیشتر از موارد ضروری است.

این رایگان نیست، اگرچه نسخه رایگان با عملکرد محدود ممکن است برای طراحی وب سایت های کوچک کافی باشد. با این حال، قیمت آن (۱۴۹ پوند در سال)، بسیار کمتر از ابزارهای جامع SEO مانند SEMRush، MOZ یا Ahrefs است.

با حدود ۲۵ تب، که می توانید در اسکرین شات مشاهده کنید، متنوع ترین مجموعه ابزارها برای اطمینان از سئوی طراحی وب سایت شما ارائه می شود. چند نمونه از مسائلی که به راحتی قابل تشخیص هستند:

  • لینک های شکسته یا تغییر مسیر داده شده (هم داخلی و هم خارجی)

  • پیوندهای بدون برچسب متعارف مناسب

  • لینک هایی که در نقشه طراحی وب سایت نیستند

  • لینک هایی که به درستی ایندکس نشده اند

  • برچسب Hreflang برای طراحی وب سایت های چند زبانه

  • عناوین، توضیحات یا h1 گم شده یا خیلی کوتاه هستند

  • تگ های جایگزین تصویر وجود ندارد

  • غیره و غیره

همانطور که می بینید، به سرعت فنی می شود، اما به محض اینکه فهمیدید کجا را نگاه کنید، این ابزار فوق العاده قدرتمند می شود و روزی جان شما را نجات خواهد داد.

۳-Security Headers (سرصفحه های امنیتی)

این شاید یکی از ابزارهای مورد علاقه من باشد که هدرهای امنیتی HTTP را تجزیه و تحلیل می کند. برخی به جلوگیری از حملات XSS کمک می کنند، برخی از بارگذاری طراحی وب سایت شما در iframe توسط سایر طراحی وب سایت های مخرب جلوگیری می کنند. بسیاری از اسکنرها به شدت بر روی سئو یا عملکرد متمرکز هستند، در حالی که امنیت اغلب فراموش می شود. من شخصاً معتقدم که در حین ارزیابی کیفیت طراحی وب سایت، مهارت بالای آژانس یا توسعه دهنده طراحی وب سایت زمانی که به این هدرها توجه شده است را نشان می دهد.

با این حال، به یاد داشته باشید، به ویژه هنگامی که امنیت خود را افزایش می دهید، در حالی که طراحی وب سایت شما هنوز در حال توسعه فعال است، برخی از سرفصل ها مانند Content-Security-Policy می توانند به منبع ناامیدی تبدیل شوند. به عنوان مثال، زمانی که تیم بازاریابی شما از Google Tag Manager استفاده می کند و نمی تواند بفهمد که چرا اسکریپت بارگیری نمی شود.

۴- تست SSL از آزمایشگاه SSL

این واقعیت که همه طراحی وب سایت ها باید از اتصال ایمن استفاده کنند در سال ۲۰۲۰ دیگر نیازی به توضیح ندارد. مرورگرهای مدرن طراحی وب سایت های بدون گواهی را به عنوان ناامن علامت گذاری می کنند. با این حال، در زمانی که همه طراحی وب سایت ها امن هستند، هنوز راهی برای تشخیص یک طراحی وب سایت خوب از یک طراحی وب سایت عالی وجود دارد.

این ابزار گواهی های شما را در هر دو اتصال ipv4 و ipv6 اسکن می کند. چند نکته وجود دارد که می‌خواهید برای به دست آوردن یک نمره عالی A+ بررسی کنید:

  • آیا طراحی وب سایت سرور به روز است و فقط رمزهای قوی را ارائه می دهد؟ اگر می‌خواهید دستگاه‌های باستانی را که هنوز از رمزهای قوی پشتیبانی نمی‌کنند، استفاده کنید، این یک لوکس نیست که بتوانید به خودتان اجازه دهید. یک مبادله، یادتان هست؟

  • آیا طراحی وب سایت به اصطلاح رکورد CAA را اعمال می کند؟ این اساساً به این معنی است که شما باید تعریف کنید که کدام مقامات مجاز به درخواست گواهی SSL هستند.

  • آیا از هدر HSTS استفاده می کنید؟ این به مرورگرها می‌گوید که طراحی وب ‌سایت شما فقط باید از طریق https قابل دسترسی باشد و حمله مرد میانی را تقریباً غیرممکن می‌کند.

۵- Mail Tester ( تستر ایمیل)

فراموش کردن بررسی اینکه آیا طراحی وب سایت ایمیل ها را به درستی ارسال می کند می تواند عواقب جدی داشته باشد. این منجر به ایمیل هایی می شود که توسط گوگل به عنوان مخرب طراحی وب سایت برچسب گذاری شده اند و در نهایت به هرزنامه می رسند یا اصلاً تحویل داده نمی شوند.

در تجربه شخصی من رسیدگی به شکایات کاربران در مورد دریافت نکردن ایمیل یکی از آزاردهنده ترین کارها برای یک برنامه نویس طراحی وب سایت است، زیرا وقتی به صندوق ورودی شخصی دسترسی ندارید، اشکال زدایی آن دشوار است. بنابراین، بهتر است آن را به درستی تنظیم کنید. این سرویس در این زمینه به شما کمک می کند، شما یک ایمیل به یک آدرس ایمیل خاص ارسال می کنید و آنها به شما می گویند که آیا مشکلی در آن وجود دارد یا خیر. به رکوردهای SPF، dmarc، DKIM فکر کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا در لیست سیاه برخی از ارائه دهندگان قرار گرفته اید یا خیر. چند نکته اضافی:

  • از SMTP استفاده نکنید زیرا یک پروتکل کند و ناکارآمد است. از خدماتی مانند Mailgun، Postmark یا SendGrid استفاده کنید.

  • مطمئن شوید که همیشه چند روز از دوره نگهداری برای ردیابی مشکلات دارید.

  • هرگز ایمیل طراحی وب سایت را از همان دامنه ارائه دهنده واقعی خود ارسال نکنید. از یک زیر دامنه استفاده کنید.

این سرویس اغلب توسط بازاریاب هایی استفاده می شود که در حال ارسال یک سری خبرنامه هستند، اما ایمیل های تراکنش یک طراحی وب سایت باید با قوانین مشابهی مطابقت داشته باشند.

۶-Structured Data Testing Tool (ابزار تست داده های ساخت یافته)

به عنوان ابزار نهایی این لیست، من یک ابزار سئو از گوگل را انتخاب کرده ام. حتی اگر ماشین‌های جستجو در درک محتوا بسیار بهتر شده‌اند، هنوز باید به آنها کمک کنید. ممکن است دو مشکل با این اسکنر پیدا کنید: (۱) عدم وجود داده های ساخت یافته یا (۲) نامعتبر بودن آن.

رفع دومی ساده است، این ابزار دقیقاً به شما می گوید که چه کاری باید انجام دهید. دانستن زمان استفاده از آن کار بسیار سخت ‌تری است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

  • در هر صفحه، یک شی صفحه طراحی وب سایت با تمام اطلاعات مربوط به شرکت خود اضافه کنید.

  • در هر صفحه، یک شی breadcrumb اضافه کنید تا گوگل ساختار طراحی وب سایت شما را درک کند.

  • اگر فهرستی در طراحی وب سایت خود دارید (مثلاً مقالات خبری، محصولات، رویدادها و غیره)، حتماً از شی مناسب برای آن استفاده کنید. اگر خدمات دیجیتال دارید، همانطور که ما در طراحی وب سایت خود انجام می دهیم، در این مرحله هیچ راه حل پیشنهادی از طرف Google وجود ندارد.

  • برای مدیریت ساده تر داده های ساختاریافته از یک پلاگین CMS استفاده کنید. مدیریت داده های ساختاریافته در کد مشکل ساز است. هرچه مدیریت آن آسان تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که واقعاً آن را انجام دهید. Craft CMS که به صورت داخلی از آن استفاده می کنیم همه چیز را برای شما تنظیم کرده است تا حتی نیازی به نوشتن کد نداشته باشید.

 

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.