معرفی ابزارهای سنجش Performance (عمکلرد) سایت

معرفی ابزارهای سنجش Performance (عمکلرد) سایت

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

نیاز به توضیح نیست که موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ و … به سرعت لود شدن سایت‌ها اهمیت زیادی می‌دهند و بدون شک Performance (عملکرد) سایت به منزله یکی از معیارهای مهم از دید موتورهای جستجو به منظور رَنک کردن سایت‌ها است. باتوجه به اهمیت این موضوع، وب‌مسترها باید با ابزارهایی به منظور سنجش عملکرد سایت‌هایشان آشنایی داشته و دائما سایت خود را زیر ذره‌بین قرار دهند. در همین راستا، در این پست قصد داریم به معرفی ابزارهای سنجش و بررسی Performance سایت بپردازیم.

اطمینان حاصل کردن از اینکه وب‌سایت شما به خوبی عمل می‌کند، نیازمند سنجش عوامل متعددی است و این در حالی است که این ابزارهای آنلاین به شما کمک می‌کنند تا عملکرد سایت‌تان را در مراحل مختلف ساخت و لانچ آن، تحلیل و بررسی کنید.

Google PageSpeed


این ابزار وب‌سایت شما را هم در نسخه دسکتاپ و هم در نسخه موبایل تحلیل می‌کند و برای هر کدام نمره‌ای در نظر می‌گیرد. برای قسمت‌هایی از سایتتان که دارای کیفیت استاندار نیستند نیز پیشنهاداتی در جهت بهبود آن‌ها ارائه خواهد شد.

WebPageTest


این ابزار رایگان سرعت وب‌سایت شما را با استفاده از مرورگرهای واقعی و در نقاط مختلف دنیا با در نظر گرفتن سرعت واقعی اینترنت ارزیابی می‌کند. نتایج فراهم شده توسط این ابزار، اطلاعات مفید و ارزشمندی در مورد نحوهٔ عملکرد وب‌سایت مانند ویدیویی از لود شدن صفحهٔ اول سایت، نمودارهای عملکرد سایت و پیشنهادهایی برای بهبودی سایت در اختیار شما می‌گذارد (سایت شما هرچه Speed Index کمتری دریافت کند، بهتر است).

GTmetrix


این ابزار در میان دولوپرها از شهرت خوبی برخوردار است و کارکردش بدین صورت است که اطلاعات کامل و جامعی در مورد پرفورمنس وب‌سایت در اختیار شما قرار داده، همچنین پیشنهاداتی هم جهت بهبود سایت عرضه می‌کند.

Chrome Dev Tools 

این ابزار گوگل کروم دارای یک سیستم آنالیز برای ارزیابی عملکرد وب‌سایت است. این سیستم به شما اطلاعاتی برای بهبود عملکرد سایت می‌دهد؛ مثل سی‌اس‌اس‌های بی‌استفاده که می‌توانید از این طریق مواردی که در عملکرد سایت اشکال ایجاد می‌کنند را بیابید (برای استفاده از این ابزار، Dev Tools را با گوگل کروم اجرا و بر روی تب Audit کلیک نمایید).

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.