کلمات کلیدی LSI چیست؟

وقتی درباره کلمه کلیدی فکر میکنیم، بی اختیار به فکر کلمات مهم، پرجستجو و پررقابت در سئو می‌افتیم. حالا چطور در این کلمات به جایگاه اول برسیم؟

چند مقاله مینویسیم و آن کلمه کلیدی را چند بار در متن تکرار میکنیم. به این ترتیب گوگل میفهمد که ما محتوای خوبی برای این کلمه داریم و در این عبارت جایگاه ما را بهبود میدهد.

استراتژی خوب و کارآمدی به نظر میرسد فقط یک مشکل دارد و آن اینکه این روش دیگر منسوخ شده!

موضوعاتی مثل چگالی تکرار کلمه کلیدی تنها زمانی کاربرد داشت که گوگل هنوز مثل امروز هوشمند نشده بود. موتور جستجوی گوگل حالا به درک بالایی از زبان رسیده و میتواند بدون تکرار کلمات بفهمد مقاله شما در چه مورد است.

کلمات کلیدی LSI، برگ برنده در دنیای کلیدواژه های سئو

 

کلمات کلیدی LSI چیست؟

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

کلمات کلیدی (LSI (Latent Semantic Indexing اصطلاحات مرتبط با مفهوم کلمه کلیدی هستند که موتورهای جستجو برای درک عمیق مطالب در یک صفحه وب از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید قرار است برای یک موضوع مانند “مراسم عروسی” مقاله بنویسید. کلیدواژه ­­­­هایی که به احتمال زیاد از آن‌ها در مطلب استفاده خواهید کرد عبارتند از:

برگزاری مراسم عروسی

جشن عروسی

کیک عروس داماد

کادوی جشن ازدواج

آهنگ شاد

تالار عروسی

در واقع این کلیدواژه‌ها، همان کلمات کلیدی LSI برای کلیدواژه “مراسم عروسی” هستند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کلمات LSI،  الزاما کلیدواژه­های مترادف نیستند و تمامی عباراتی که به کلیدواژه هدف شما نزدیک است را شامل می‌شود.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی LSI با مثال تصویری

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 

تصور کنید میخواهیم یک مقاله با کلمه کلیدی هدف «تحقیق کلمات کلیدی» بنویسیم. برای اینکه اولین کاری که میکنیم است است که تحقیق کلمه کلیدی را در گوگل سرچ میکنیم:

 

میبینیم که در بخش پیشنهادات، گوگل عبارت های دیگری به ما نشان میدهد که میتواند به عنوان مکمل به تقویت صفحه ما کمک کند.

میتوانید یک قدم هم جلوتر بروید و این عبارت را به شکل دیگر سرچ کنید تا پیشنهادات هم برای شما تغییر کند. مثلاً به جای اینکه «تحقیق کلمات کلیدی» را سرچ کنید، از عبارت های دیگری مثل «پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو، ابزار تحقیق کلمات کلیدی، استخراج کلمات کلیدی یا …» استفاده کنید؛ با تغییر عبارت سرچ شده، پیشنهادهای گوگل هم عوض میشود و به این ترتیب هیچ وقت در پیدا کردن کلمات مرتبط دچار سردرگمی نمیشوید.

۴ دلیل استفاده از کلمات کلیدی LSI در سئو

به طور کلی ۴ دلیل عمده برای این کار وجود دارد که به ترتیب عبارتند از:

۱- جلوگیری از اسپم شناخته شدن صفحه یا مقاله توسط گوگل

جلوگیری از اسپم شناخته شدن صفحه یا مقاله توسط گوگلکلمات کلیدی LSI اعتبار محتوا را افزایش می دهد. در ضمن هیچ خطری بابت تکرار مداوم کلمات کلیدی در صفحه، شما را تهدید نخواهد کرد. همچنین بدون نیاز به تکرار کلیدواژه می‌‌توانید بدون استرس درباره موضوع صحبت کنید.

۲- کشف ایده‌‌های بیشتر درباره محتوا

با استفاده از کلمات LSI می‌توان موضوعات و تیترهای متنوعی ایجاد کرد. این کار دست شما را برای پرداختن به موضوعات مختلف باز خواهد گذاشت.

۳- ارائه یک مطلب غنی و کامل به کاربر

با کلمات کلیدی LSI ، شما می‌‌‌توانید ترکیب‌‌‌‌‌های بیشتری از کلمه کلیدی مورد نظر را پوشش دهید. به همین خاطر محتوای شما غنی‌‌‌‌‌تر و نرخ خروج کاربران از صفحه نیز کمتر خواهد بود.

۴- جایگاه بهتر درSERP  (نتایج گوگل)

با توجه به الگوریتم‌‌‌های جدید گوگل، وب سایت‌‌‌‌‌‌هایی در نتایج برتر نمایش داده می‌‌‌شوند که پاسخ سوالات بیشتری در محتوای آن‌‌‌‌‌‌ها قرار دارد. با استفاده از کلیدواژه‌‌‌‌‌های LSI می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید.