گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از تبلیغات ادموب

 

افزایش فزاینده کاربران تلفن همراه، استقبال چشمگیر آن‌ها از اپلیکیشن‌های گوناگون و بالا رفتن زمان استفاده از این برنامه‌ها، توسعه‌دهندگان و صاحبان مشاغل را به بهره‌گیری از این بسترهای مناسب و بالقوه و ارائه تبلیغات گوگل ادموب در آن‌ها واداشته است.

تبلیغات ادموب به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا نظر مخاطبان بیش‌تری را به کسب‌وکار خود جلب کنند. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان هم می‌توانند از این راه به کسب درآمد دلاری پرداخته و بیش‌ترین سوددهی ممکن را تجربه کنند. در این مطلب، تلاش خواهیم کرد ضمن معرفی تبلیغات Google admob، شما را با مزایای آن آشنا کرده و نحوه کسب درآمد از این طریق را با شما به اشتراک بگذاریم.

گوگل ادموب چیست؟

تبلیغات ادموب یکی از بهترین روش‌هایی است که به توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه این امکان را می‌دهد تا به سادگی از این راه کسب درآمد کنند. این پلتفرم با بهره‌گیری از عوامل مهمی نظیر میزان و اولویت‌های تقاضای تبلیغ کنندگان جهانی، فرمت‌های خلاقانه تبلیغاتی و فناوری پیشرفته کسب درآمد از اپلیکیشن، ارزش هر ایمپرشنی را به حداکثر ارتقاء می‌دهد.

گوگل ادموب چیست؟ نحوه کسب درآمد از تبلیغات ادموب

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

نمایش تبلیغات در این پلتفرم این امکان را در اختیار سازندگان برنامه‌ها قرار می‌دهد تا در عین تمرکز بر ایجاد و توسعه اپلیکیشن‌های با کیفیت، به منبع پایداری برای کسب درآمد دسترسی داشته و کسب‌وکار خود را رونق بیش‌تری بخشند.

از طرف دیگر، صاحبان مشاغل نیز به طیف گسترده‌تر و گزیده‌تری از مخاطبان دسترسی خواهند داشت. در عین حال، کاربران هم در ضمن استفاده از اپلیکیشن به طور رایگان، می‌توانند محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به سادگی پیدا کنند. بنابراین، بهره‌برداری از امکانات google admob برای همه گروه‌های تبلیغ‌کنندگان، کاربران و توسعه‌دهندگان گوشی‌های همراه مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

گوگل ادموب چگونه کار می‌کند؟

روند کار در گوگل ادموب به این شکل است که تبلیغ‌دهنده ابتدا تبلیغی طراحی می‌کند تا در اپلیکیشن‌ها به مخاطبِ هدف او نمایش داده شود. گوگل تبلیغ مورد نظر را با معیارهایی که نمایش‌دهنده از قبل تعیین کرده است، مطابقت می‌دهد. در مرحله آخر گوگل تبلیغ را به کاربر در فضایی که نمایش‌دهنده مشخص کرده است، نشان می‌دهد.

به عبارتی، گوگل با تبلیغ‌کنندگانی همکاری می‌کنند که برای نمایش تبلیغ مرتبط با ویژگی‌های کاربران نمایش‌دهنده، هزینه می‌کنند. درصدی مشخص از مبلغی که تبلیغ‌کننده پرداخت می‌کند به نمایش‌دهنده داده می‌شود تا بتواند از این طریق درآمد کسب کند.

گوگل ادموب در حقیقت واسطه‌ای است که تبلیغ‌کننده را به نمایش‌دهندهٔ مناسب متصل می‌کند. نمایش‌دهنده کافی است که فضایی مشخص برای تبلیغات در اپلیکیشن خود در نظر بگیرد و سایر کارها را به گوگل بسپارد. گوگل فضاها را در اختیار تبلیغ‌کنندگان می‌گذارد و پول را به‌ دست نمایش‌دهنده می‌رساند.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ابتدا باید حساب کاربری ادموب خود را ایجاد کنند. آن‌ها سپس باید اطلاعات مختلفی مانند نوع اپلیکیشن، اندروید یا IOS، نام کاربری و جایگاه‌های نمایش به گوگل ارائه دهند. گوگل، کیت توسعهٔ نرم‌افزار (SDK) را پس از بررسی اطلاعات در اختیار آن‌ها می‌‌گذارد تا بتوانند درآمدزایی از طریق ادموب را آغاز کنند.

این کیت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی دربارهٔ محل زندگی و نوع دستگاه کاربران اپلیکیشن جمع‌آوری کنند. داشتن چنین اطلاعاتی باعث می‌شود که محصول یا خدمتی به کاربر نشان داده شود که به آن نیاز یا دسترسی دارد. آیا تا به‌حال با نمایش برخی از کسب‌وکارهای ایرانی در اپلیکیشن‌های خارجی مواجه نشده‌اید؟ این همان کاری است که گوگل ادموب انجام می‌دهد تا دو طرف ماجرا به هدفشان نزدیک شوند.

گوگل ادموب همچنین سعی می‌کند تا تقاضا برای جایگاه‌های نمایش را با کمک منابع مختلف مانند گوگل ادز افزایش دهد. هدف گوگل این است که بالاترین نرخ‌ برای هر هزار بازدید به‌ دست نمایش‌دهندگان برسد.

تبلیغات ادموب چگونه کار می کند؟

شاید برایتان سوال باشد که امکان کسب درآمد از اپلیکیشن اندروید با ادموب وجود دارد؟ در جواب به این پرسش باید بگوئیم که بله، ادموب امکان کسب درآمد برای اپلیکیشن‌های گوشی‌های اندرویدی و یا با سیستم عامل IOS را فراهم می‌کند. گوگل ادموب مناسب مشاغلی است که با هدف قرار دادن کاربران اپ‌ها تمایل دارند محصولات و خدمات خود را به آن‌ها معرفی و عرضه کنند. برای انجام این کار، کافی است در برنامه ایجاد شده فضای مناسبی را برای تبلیغات در نظر گرفته و با اتخاذ مناسب‌ترین سیاست‌گذاری‌های ممکن، اپلیکیشن خود را به بهترین نحوی ارائه دهید. با انجام این کار، به زودی خواهید دید که بسیاری از مشاغل برای نمایش آگهی از این طریق به رقابت می‌پردازند. انجام تبلیغات با مناسب‌ترین شیوه‌های رایج در بالا بردن نرخ دیده شدن آن‌ها و افزایش درآمد شما موثر خواهد بود.

به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغاتی، google admob با میلیون‌ها کسب و کار جهانی در ارتباط بوده و بستر مناسبی را برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف در اختیار قرار می‌دهد. این به معنای امکان ارائه تبلیغاتی مرتبط با خواسته‌ها و نیازهای کاربران و ایجاد فضایی مناسب برای کسب درآمد بیش‌تر توسعه‌دهندگان خواهد بود.

این پلتفرم با بالا بردن تقاضا برای انجام تبلیغات در شبکه‌های شخص ثالث به گسترده‌تر شدن شبکه‌های بازاریابی کمک کرده و کسب بالاترین درآمد به ازاء هر هزار ایمپرشن (CPM) را ممکن می‌کند.

این یک روش درآمدزایی هیبریدی است که با ترکیب منابعی نظیر تبلیغات و خریدهای درون برنامه‌ای به شما کمک می‌کند تا به درآمدی متعادل و پایدار دسترسی داشته باشید.

مزایای گوگل ادموب

این پلتفرم با در اختیار قرار دادن فرمت‌های گوناگون و ایجاد فضای مناسب برای افزایش درآمد توسعه‌دهندگان به بالا بردن نرخ بازدید از مشاغل نیز کمک کرده و میزان تعامل و مشارکت کاربران با اپلیکیشن را بیش‌تر می‌کند.

بهره‌گیری از امکانات و ابزارهای خودکار و پیشرفته گوگل ادموب در بهینه‌سازی مدیریت تبلیغات و جلوگیری از اتلاف وقت تاثیرگذار است. به علاوه، امکان فیلترینگ تبلیغات و انتخاب آگهی‌های مرتبط با محتوای برنامه از بزرگ‌ترین مزایای این روش تیلیغاتی به حساب می‌آید. عمده‌ترین مزایای تبلیغات ادموب را به اختصار می‌توان چنین برشمرد:

  • امکان بهره‌برداری از درآمد حاصله به منظور ارائه آگهی در کلیه شبکه‌های تبلیغاتی Google

  • ایجاد فضای رقابتی

  • امکان کسب درآمد بالا

  • امکان بهره‌برداری از شبکه‌های تبلیغاتی چندگانه

  • بهینه‌سازی مدیریت و تنظیم

  • امکان ارائه پیشنهادهای سازنده برای کسب بالاترین CPM در ازاء هر ایمپرشن

  • ارائه فرمت‌های تبلیغاتی خلاقانه

  • بهبود تجربه کاربری

  • بهبود نرخ رضایت کاربر

  • امکان اتخاذ سیاست‌های قوی تبلیغاتی

  • کنترل ناشران

  • دریافت بازخوردهای جامع و کمک به مدیریت انواع تبلیغات نمایش داده شده به منظور افزایش ایمنی برند

  • ارائه بستری یکپارچه و هوشمند

  • ارائه گزارش‌های سودمند برای آشنایی هر چه بیش‌تر با نحوه تعامل کاربران و بهینه‌سازی چرخه حیات آن‌ها

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.