رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

رپورتاژ (رپرتاژ) آگهی چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های برندسازی اینترنتی است که کسب و کارها با استفاده از آن، محصولات و خدمات خود را در خبرگزاری ها یا سایت های پر بازدید در قالبی مشخص معرفی می نمایند. در حقیقت، یک شرکت یا سازمان به منظور بازاریابی و تبلیغات برند خود از این شیوه استفاده می کند. رپورتاژ آگهی یک شیوه بلندمدت تبلیغاتی است یعنی اینکه برای مدت زمان محدود نیست و برای همیشه در سایت های خبری یا پربازدید باقی می ماند. رپورتاژ آگهی تلاشی سازمان یافته است که برای تقویت مزایای استفاده از یک محصول یا یک خدمت در ذهن مخاطب صورت می گیرد.

انواع رپورتاژ آگهی

 رپورتاژهای آگهی را می‌توان در دسته های مختلفی به صورت زیر قرار داد:

  • رپورتاژ آگهی تلویزیونی

  • رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات یا روزنامه‌ها

  • رپورتاژ آگهی اینترنتی

هدف از انتشار رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی معمولا مزایای تبلیغات سنتی را با مقالات خاصی که یک نویسنده خبری می‌نویسد ترکیب می‌کند. اگر شما بتوانید داستان‌های ویژه و با در نظر گرفتن واقعیات از ویژگی‌های شرکت و محصولات آن ارائه کنید مشخصا تاثیرگذاری آن در ذهن مخاطب بیشتر خواهد بود.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر رپورتاژ آگهی شما در وب سایتی منتشر می­‌شود، اگر رسانه ناشر مطلب رپورتاژ را در جایی قرار دهد که مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند، مشخصا تاثیر گذاری آن نیز افزایش می یابد. در بسیاری از رسانه ها می توان با پرداخت مبلغ بیشتر، مکانی که رپورتاژ قرار می­‌گیرد را جایی تعیین نمود تا مخاطبان بیشتری آن را مطالعه کنند.

مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی چیست؟

طبیعتا کمپین‌های روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی می‌شود، فراگیر بودن این روش است که می‌توانید متن را در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
البته رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین مزایای آن اشاره می‌کنیم:

دیده شدن بیشتر
با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.

برندسازی و افزایش اعتبار برند
همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

هزینه مناسب
رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.

بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

همان گونه که اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر می‌شود.

 

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.