طراحی سایت با اصول سئو

طراحی سایت با اصول سئو

اگر برای کسب و کار خود در فکر طراحی سایت کاربر پسند و زیبا که کاملا واکنشگرا بودو سئوی بالایی دارد هستید ، پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک نمایید.

زمانیکه با استفاده از کلمات کلیدی به دنبال محتوایی هستید، بعضی از سایت ها در نتایج اولیه گوگل نشان داده می شوند و برخی یا در صفحات بعدی هستند و یا در این زمینه رتبه ندارند. گوگل اصولی برای اولویت بندی سایت ها در کلمات کلیدی دارد، اما این اصول سئو چیست؟ چگونه می توان در اوایل صفحات پیشنهادی گوگل قرار گرفت؟ به مجموعه این اقدامات چه می گویند؟ طراحی سایت و سئو چیست؟ یک سایت در چه کلماتی می تواند سئو شود؟ در ادامه این مطلب به صورت کامل در مورد طراحی سایت با سئو صحبت خواهیم کرد.

اصول سئو چیست؟

در ابتدا لازم است اصول سئو را تعریف کنیم، همانطور که در بند قبل گفته ایم بعضی از سایت ها در اول صفحات پیشنهادی گوگل هستند و بعضی دیگر در صفحات دوم و سوم و غیره و خیلی از سایت های دیگر اصلا در صفحات پیشنهادی گوگل جای ندارند. سایت هایی که در ابتدای صفحات پیشنهادی گوگل هستند از دیگر سایت ها از نظر سئو قوی تر می باشند. سایت هایی که اصلا سئو نشده اند در صفحات پیشنهادی گوگل قرار ندارند. به مجموعه اقداماتی که برای قرار گرفتن در صفحات پیشنهادی گوگل انجام می شود، اصول سئو می گویند.

انواع تکنیک های سئو

سئو کلاه سفید

منظور از سئو کلاه سفید مجموعه تکنیک هایی است که در محدوده قوانین گوگل روی سایت اعمال می شود و به صورت طبیعی رتبه سایت افزایش پیدا می کند. سئو کلاه سفید یکی از بهترین روش ها برای افزایش رتبه سایت به صورت دائمی و اصولی است.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه دقیقا مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد؛ در سئو کلاه سیاه شما تمام قوانین گوگل را دور زده و سعی می کنید با تکنیک های غیر اصولی و غیر اخلاقی رتبه سایتتان را افزایش دهید. شاید در ابتدا بتوانید با این تکنیک ها رتبه خوبی در گوگل کسب کنید، اما گوگل نیز از شما زرنگ تر است! چرا که پس از مدتی به این کار شما پی برده و با جریمه های سنگین، شما را از کارتان پشیمان می کند.

 سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری به تکنیک هایی گفته می شود که مطابق با قوانین گوگل نیست اما به نحوی پیاده سازی می شود که گوگل متوجه آن نشده یا حداقل در بازه زمانی طولانی و به طور طبیعی اجرا می شود. بسیاری از سئوکاران از تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای سایتشان استفاده می کنند. به عنوان مثال انتشار محتوای سایت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و … نوعی سئو کلاه خاکستری است. اما گوگل فعلا این تکنیک را تشخیص نداده و تاثیر مثبتی در سئو سایتتان می گذارد.

انواع اصول سئو

سئو داخلی سایت

۱- بهینه سازی آدرس تمام صفحات

یکی از اصول اولیه سئو، بهینه سازی آدرس صفحات است. آدرس یا URL هر صفحه باید کوتاه، خوانا و مرتبط با موضوع صفحه باشد. این موضوع علاوه بر اینکه برای گوگل اهمیت دارد، می تواند در جذب کاربر نیز تاثیر بگذارد. هرچه آدرس یک صفحه خواناتر و کوتاه تر باشد، کاربر با یک نگاه می تواند به موضوع کلی آن محتوا یا صفحه بهتر پی ببرد.

۲- تحقیق کلمات کلیدی

یکی دیگر از اصول اولیه سئو سایت، تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی به این معنا است که نیاز و هدف کاربر را در حوزه کاری خود پیدا کنید. زمانی که بتوانید نیاز و هدف کاربران را پیدا کنید، می توانید خدمات یا محصولاتی را عرضه کنید که مورد پسند کاربران است. در نتیجه ترافیک و فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

شما می توانید به چند طریق برای تحقیق کلمات کلیدی اقدام کنید:

  • استفاده از سرچ گوگل و پیشنهادات آن

  • استفاده از ابزارهایی مثل keywordtool.io و …

  • بررسی و تحلیل رقبا

۳-استفاده از اسکیما

به کاربردن میکرو دیتا ها یا همان اسکیما که در معرفی سایت شما به موتورهای جستجو گر خیلی اهمیت دارد.محتوا “ اسکیما (schema) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟” اطلاعات کاملی در مورد اسکیما به شما می دهد.

۴- سئو کردن تصاویر وب سایت

یکی از نکات مهم در سئو وب سایت، سئو کردن تصاویر با استفاده تگ و ذخیره کردن بهینه شده تصاویر است. بهینه کردن تصاویر یک سایت می تواند تاثیر زیادی در افزایش سرعت سایت وردپرس داشته باشد.

۵-تکمیل توضیحات متا

توضیحات متا سایت شما باید کامل باشد زیرا روی جایگاه شما در گوگل بسیار تاثیر می گذارد. توضیحات متا در واقع متنی است که کاربران اینترنت قبل از ورود به سایت شما، آن را می خوانند. بنابراین می توان گفت زمانی کاربران اینترنت صفحه شما را کلیک می کنند که توضیحات متا، دارای همان کلمه کلیدی و سوالی باشد که کاربران در آن زمینه نیاز دارند.

۶- بهینه سازی لینک های داخلی

لینک سازی داخلی سایت باید بهینه باشد، به این معنی که در هر محتوا به سایر محتواهای مرتبط لینک داده شود. برای مثال اگر محتوای شما در مورد اصول سئو و بهینه سازی سایت است و محتوای دیگری در همین زمینه دارید، بهتر است که به آن لینک بدهید. به این شکل بین صفحات سایت خود ارتباط درستی برقرار می کنید.

۷- کاهش لینک های خروجی

طبق اصول سئو، بهتر است که تعداد لینک های خروجی از سایت شما زیاد نباشد. شما می توانید یا تعداد لینک ها را کاهش دهید یا اینکه لینک ها را به صورت nofallow  به سایت های دیگر بدهید. لینک های نوفالو درواقع به گوگل می گویند که این سایت از نظر ما اعتباری ندارد. به عنوان مثال می توانید لینک های افزونه ها را حذف کنید. البته لینک به وب سایت های معتبری مانند ویکی پدیا، می تواند مفید باشد.

۸-طراحی ریسپانسیو سایت

سایت شما باید حتما به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شود، زیرا امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی همراه، تبلت و… سایت ها را بررسی می کنند و سایت شما باید با آنها سازگار باشد.

سئو خارجی سایت

۱- استفاده از هاست و سرور قوی

هاست انتخاب شده باید از نظر سرعت و پهنای باند قوی باشد، زیرا قطع شدن سرور و بالا نیامدن سایت، باعث افت رتبه سایت و در نتیجه تاخیر در سئو سایت می شود.

۲- سئو کردن کدهایی طراحی سایت

حتما باید کدهایی که در طراحی سایت از آنها استفاده می کنید را سئو کنید. سئو کردن کدهای php و جاوا اسکریپت ، css وhtml در سئو کل وب سایت بسیار موثر است.

۳-دیزاین جذاب اما بهینه برای سایت

یکی دیگر از نکات طراحی سایت سئو شده، رابط کاربری یک سایت اهمیت زیادی برای کاربران دارد، اما در زمان طراحی سایت علاوه بر اینکه باید به جذاب بودن ظاهر سایت توجه کنید، باید به بهینه بودن کدها و افزونه هایی که در سایت به کار می برید نیز توجه کنید.

۴- ناوبری سایت

ناوبری سایت در واقع مسیر حرکت بازدید کنندگان و ربات های خزنده گوگل را مشخص می کند. ناوبری های یک سایت، لینک هایی هستند که صفحات مختلف یک سایت را به یکدیگر وصل می کند. زمانی یک سایت می تواند نیاز کاربران خود را پاسخ دهد که مسیر دسترسی به صفحات مختلف سایت را برای آنان فراهم کند. این مسیر باید آسان و در دسترس باشد تا در نهایت کاربران را به مقصد برساند. ناوبری اصولی برای بررسی درست خزنده های گوگل و پیدا کردن صفحات جدید، اهمیت زیادی دارد.

چرا باید در طراحی سایت، اول اصول سئو را بررسی کنیم؟

زمانی که شما طراحی سایت را انجام می دهید و بعد از مدتی متوجه می شوید سایتتان حتی در آخر صفحات پیشنهادی گوگل قرار ندارند، دو علت دارد اول اینکه زمان طراحی سایت اصول سئو رعایت نشده است و یا شما طریقه ی استفاده درست از امکاناتی که برای سئو در طراحی وب سایت است، به خوبی نمی دانید.زمانی که سایت شما سئو نشود خیلی از کاربران حتی از وجود سایت شما بی خبرند، پس سایت شما بازدید خوبی نخواهد داشت. اگر طراحی سایت فروشگاهی دارید، سئو یکی از مهم ترین اصل های کاریتان است؛ زیرا با سئو شما سایتتان را به کاربران معرفی می نمایید و همین موضوع باعث بیشتر شدن بازدید سایت و در نتیجه افزایش فروش سایت می شود. اگر طراحی سایت شرکتی دارید نیز به همین ترتیب است، قصد شما از طراحی سایت شرکتی، معرفی شرکت و محصولات یا خدماتتان به دیگران است. زمانی که سایت شما سئو نشود نمی توانید به خوبی بازدید سایت خود را بالا ببرید و در نتیجه سایت شما به دیگران معرفی نمی شود. این مسئله در مورد طراحی سایت تخفیف گروهی، طراحی سایت خبری و… نیز صدق می کند.

 

اگر به دنبال شرکت طراحی سایت معتبر هستید ، پیشنهاد میکنیم ابتدا این لینک را کلیک نمایید.