طراحی سایت فروشگاهی

online shop

 

طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شاید بتوان مراحل طراحی یک سایت فروشگاهی موفق را در دو گام تعریف کرد:

  1. طراحی سایت فروشگاهی

  2. سئو، محتوا گذاری و بازاریابی اینترنتی

برای کسب موفقیت در فروش آنلاین، لازم است تا هریک از این دو مرحله به طور حرفه ای و با رعایت اصول تخصصی انجام شوند. ممکن است طراحی یک فروشگاه توسط برترین طراحان انجام شود؛ اما به دلیل سئوی نامناسب و بازاریابی ضعیف، آنچنان که باید، در میان مشتریان مطرح نشود. از طرفی ممکن است یک سایت فروشگاهی، با وجود سئوی قوی، طراحی ضعیف و نامطلوبی داشته باشد. در این حالت نیز، کاربران، به خرید کردن از چنین فروشگاهی، علاقه نشان نمی دهند.

بنابراین پیش از هر اقدامی، باید توجه نمود که “طراحی حرفه ای سایت ” و “خدمات سئو سایت و محتوا گذاری”، مکمل یک دیگر هستند و هریک از آنها بدون وجود دیگری، نتیجه مطلوبی را حاصل نمی کند.

 واما نکات کلیدی برای طراحی سایت فروشگاهی 

 

طراحی سایت فروشگاهی

برای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری به طراحی سایت فروشگاهی خوب نیاز دارید،سایت خوب نه تنها ظاهر جذاب و کاربر پسند دارد بلکه سئو در آن به بهترین شکل رعابت میشود، برای رسیدن به این مهم و داشتن سایتی که تمام نکات گفته شده در این مقاله در آن رعایت شود این لینک را کلیک نمایید .

 

۱- طراحی ساده و به دور از پیچیدگی

یکی از مهمترین نکاتی که باید در طول فرآیند طراحی سایت فروشگاهی در نظر داشته باشید این است که طرح خود را ساده و به دور از پیچیدگی نگه دارید زیرا فروش شما را دو برابر می کند.

۲- برندسازی را در اولویت قرار دهید

به خاطر داشته باشید که مردم به برندها اعتماد دارند و محصولات را از سایت های فروشگاهی خریداری می کنند که فروشنده را نمی بینند و فقط برند را می شناسند.

۳- رنگ ها را بشناسید و به درستی از آنها استفاده کنید

رنگ ابزاری بسیار قدرتمندی است و باید روانشناسی رنگ ها را بشناسید تا از رنگ های درستی برای طراحی سایت فروشگاهی استفاده کنید. رنگ ها مهم ترین ابزار طراحی هستند و اگر نحوه استفاده از آن را به خوبی بدانید، تاثیر زیادی بر جذب کاربران به سایت شما خواهد داشت.

۴- از تصاویر با کیفیت استفاده کنید

در دنیای طراحی وبسایت، تصاویر با کیفیت، تصاویر از زوایای مختلف، تصاویر منحصر به فرد نرخ تبدیل را افزایش می دهند، زیرا می تواند گویای همه چیز باشد.

۵- از عناوین و توضیحات واضح استفاده کنید

عنوان و توضیحات محصول باید در عین حال که مختصر است کامل نیز باشد. استفاده از توضیحات و عنواین مناسب فروش محصولات را دو برابر می کند.

 ۶- سایت را حرفه ای جلوه دهید

سایت را باید از هر نظری حرفه ای بسازید و به تمام بخش ها و جزییات موجود در سایت دقت کنید تا اعتماد کاربران جلب کنید. رعایت این نکات در موفقیت سایت فروشگاهی ضروری است.

۷- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی پیدا کردن نیازهای مشتریان را آسان‌ تر می‌ کنند و مردم تجربه خرید مثبت خود را در رسانه‌ های اجتماعی به اشتراک می‌ گذارند. بنابراین می توان از طریق شبکه های اجتماعی تعامل با کاربران را افزایش داد.

 ۸- طراحی صفحه پرداخت ساده جذاب

شکل صفحه پرداخت خود را تمیز، ساده و آسان را ساده اما جذاب طراحی کنید. در نظر داشته باشید صفحات بی کیفیت نرخ پرش سایت را افزایش و فروش را کاهش می دهند.

۹- سایت ریسپانسو طراحی شود

بسیار مهم است که سایت در دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ، تبلت و موبایل به درستی نمایش داده شود. با توجه به تعداد کاربران موبایل، اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد و فقط در دسکتاپ کامپیوتر نمایش درستی داشته باشد، قطعا فروش را کاهش یا بهتر است بگوییم از بین می برد.

۱۰-  دسترسی ها را آسان باشد

مراقب باشید که منوی خود را با گزینه های زیادی پر نکنید، زیرا چیدمان منوی صحیح به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی در صفحات وب سایت شما حرکت کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

۱۱-کالاهای پرفروش و کم فروش

نشان دادن کالاهای پرفروش و کم فروش بر روی وبسایت فروشگاهی میتواند برای مشتری سلیقه ایجاد کند. به بیان دیگر اگر مشتری بین انواع کالاها سردرگم باشد و برای خرید کالای مورد نظرش دچار تردید باشد،  وجود این بخش ها میتواند به او کمک کند تا راحت تر کالای مورد نظر خود را پیدا کرده و خریداری نماید. این گزینه میتواند از منصرف شدن مشتری برای خرید جلوگیری نماید.

۱۲-سرعت بالا

تقریبا بدتربن تجربیات افراد در خرید اینترنتی مربوط به مواقعیست که سرعت سایت در خرید آن ها خلل ایجاد کرده است. برای مثال موجب نا تمام ماندن مراحل تکمیل خرید شده و یا باعث شده افراد در همان مراحل اولیه از خرید کردن در آن سایت منصرف شوند. بنابراین اگر مشتریان از این جهت در وبسایت شما تجربه خوشایندی کسب کنند، احتمال آن که باز هم به سایت فروشگاهی شما سر بزنند بالا میرود. همچنین سرعت مطلوب در یک سایت فروشگاهی به آن سایت اعتبار میبخشد؛ چراکه در حال حاضر تقریبا همه افراد میدانند که پشتیبانی فنی در فضای وب امری تخصصی و در ادامه هزینه بر است. بنابراین سرعت بالای یک وبسایت میتواند نشان از داشتن پرسنل فنی متخصص باشد و این امر باعث جلب اعتماد مشتریان میشود

۱۳-سئو قدرتمند

بهینه سازی موتور جست و جو که به اختصار سئو گفته میشود (SEO: Search Engine Optimization) امروزه یکی از بحث برانگیزترین مسائل فضای وب است. قدرتمند کردن سئو سایت به این معناست که طراح و ادمین سایت فروشگاهی اقداماتی انجام دهند تا وبسایت آن ها در صفحه نخست نتایج گوگل قرار گیرد؛ یا به عبارتی رتبه سایت آن ها ارتقا پیدا کند. واقعیت آن است که هیچ فرمول مشخصی برای داشتن یک سئو قدرتمند وجود ندارد. اما متخصصان در زمینه طراحی وبسایت و کسانی که در این زمینه تحقیق میکنند به نتایجی دست یافتند که البته با استفاده از برخی ابزارها نظیر اکستنشن های کروم از قبیل: Alexa, Google Rank Checker, SEO Analysis و… قابل اثبات است.

سئو قدرتمند بر دو نوع است، سئو فنی و سئو تکنیکال. سئو فنی را میتوان با کار کردن روی بخش طراحی فنی سایت و سئو تکنیکال را نیز میتوان با کار کردن روی محتواگذاری سایت بدست آورد.

متخصصان در زمینه کدنویسی برای طراحی سایت، میتوانند با رعایت اصول و به کارگیری برخی تکنیک‌ها در کدنویسی، که برای موتور جست و جوی گوگل مطلوب است، باعث شوند که گوگل وبسایتشان را در صفحه اول نتایج جست و جو قرار دهد. برای مثال میتوان به توانایی ایجاد URL Friendly اشاره کرد. منظور از URL همان دامنه سایت یا در واقع آدرس وبسایتی است که در مرورگر سرچ میکنیم و ما را به وبسایت مورد نظر میرساند. اگر دامنه یا همان آدرس سایت فروشگاهی خوانا و کوتاه باشد، اصطلاحا “تمیز”باشد، این امر میتواند تاثیر مثبتی بر رتبه سایت ما در صفحه نتایج سرچ گوگل داشته باشد.

به کارگیری استاندارد‌های HTML5 نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که بر سئو فنی سایت بسیار تاثیر گذار است. البته این یک مبحث تخصصی بوده و برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب باید در این زمینه اطلاعات کامل را بدست آوردند و بدانند چگونه و کجا از چه تگ‌هایی برای طراحی سایت استفاده کنند تا برای سئو سایت مطلوب باشد.که باید توسط توسعه دهندگان حرفه ای انجام گیرد.

در بخش محتوا نیز تولیدکنندگان محتوا میتوانند با به کار گیری تکنیک هایی از قبیل استفاده به جا و به اندازه از کلمات کلیدی و همچنین تولید محتوای با کیفیت و بدون غلط در صفحات سایت فروشگاهی باعث شوندکه گوگل رتبه سایتشان را ارتقا دهد.

 

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.