چرا لوگوی گوگل این گونه رنگ‌آمیزی شده است؟

چرا لوگو گوگل اینگونه رنگ آمیزی شده است ؟

 

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

لوگوی رنگی گوگل یکی از پربازدید‌ترین و محبوب‌ترین لوگوهاست این لوگو در عین سادگی اما بسیار زیبا و خلاق است.

گوگل درابتدا، طراحی لوگوهایش را به هنرمندان خارج از مجموعه خود واگذار می‌کرد.

لوگوهای گوگل را مدیران گوگل هر چند ماه یکبار به مناسبت‌های مختلف سفارش می‌دهند و نهایتا این سرگی برین است که با خیره شدن به لوگو و دست به چانه، سبک سنگین طرح‌ها را ارزیابی و تایید یا رد می‌کند.

لوگوهای مخصوص هر فرهنگ یا کشور را اکثرا فقط در سرچ باکس (دومین) ویژه همان کشور نمایش می‌دهند و کاربران سایر کشور/فرهنگها نمی توانند آن را ببینند. مثلا لوگوی نوروز را تقریبا فقط فارسی زبان‌ها می‌بینند.
اما نشان اولیه گوگل توسط سرگئی برین تهیه شده است ولی یک هنرمند و طراح برزیلی به نام Ruth Kedar  لوگوی رسمی این شرکت را طراحی کرده است.
خانم کدار در مورد رنگ‌بندی این لوگو گفت: این رنگ‌ها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند و دلیل این سخن، تکرار برخی رنگ‌ها در لوگوست.وی در عین حال تاکید کرد که به هنگام طراحی، مصصم بوده لوگو را با رنگ‌های اصلی رنگ ببخشد.


به سه رنگ قرمز، زرد و آبی رنگ‌های اصلی می‌گویند و دیگر رنگ‌ها، از ترکیب این رنگ‌های سه‌گانه به وجود می‌آید که به آنها رنگ‌های ثانویه گفته می‌شود. مثلا از ترکیب آبی و زرد، رنگ سبز متولد می‌شود.
لوگوی گوگل از شش حرف تشکیل شده که پنج حرف آن از رنگ‌های اصلی رنگ گرفته است.

چرا لوگوی گوگل این گونه رنگ‌آمیزی شده است؟

با طراحی اپلیکیشن اختصاصی به سمت آینده شتاب کنید.


خانم کدار به حرف L یک رنگ ثانویه یعنی رنگ سبز اختصاص داده است.
همین امر نیز ثابت می‌کند که گوگل در انتخاب رنگ‌های لوگو هیچ قاعده‌ای را دنبال نکرده است، اما نکته جنجال‌برانگیز این است که با وجود اظهارات صریح خانم کدار، تاکنون فرضیه‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوانی پیرامون علت استفاده از این رنگ‌ها مطرح شده است.


یکی از این فرضیه‌های جالب می‌گویدخانم کدار سه حرف اولیه یعنی Goo را با رنگ‌های اصلی رنگ‌آمیزی کرده است و این سه، جزو اعداد اولیه هستند (یعنی اعدادی که فقط بر خودشان بخش‌پذیرند).
حرف چهارم یعنی g هر چند جزو این اعداد نیست ولی دارای یکی از رنگ‌های اصلی (آبی) است. حرف پنجم (L) نیز که جزو اعداد اولیه است رنگی ثانویه به خود دیده: سبز.
حرف ششم یعنی e جزو اعداد اولیه به شمار نمی‌رود و لذا یکی از رنگ‌های اصلی (یعنی قرمز) به آن اختصاص یافته است.
خلاصه کلام این که خانم کدار به هر عدد اولیه یک رنگ جدید اختصاص داده است در حالی که اعداد زوج و فرد را با تکرار رنگ‌های اصلی رنگ‌آمیزی کرده است.
با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر فرضا لوگوی گوگل از کاراکترهای بیشتری تشکل شده بود، رنگ حروف ۷ و ۹ آن دارای رنگ‌های جدیدی می‌بود.
از آن سو، حروف ۸ و ۱۰ نیز رنگ‌های اصلی را به خود می‌دید؛ یعنی همان قرمز، زرد و آبی را.
همانطور که ملاحظه می‌شود در اینجا پای فرمول‌های ریاضی به لوگوی گوگل باز شده و دیگر نمی‌توان انتخاب این رنگ‌ها را تصادفی به شمار آورد.