ترافیک ارگانیک وب سایت چیست؟و روشهایی برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت

ترافیک ارگانیک وب سایت چیست؟

 

ترافیک ارگانیک وب سایت چیست؟

اگر ایده نو و خوب برای شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

ترافیک ارگانیک وب سایت به جستجو هایی گفته می شود که اشخاص در نتیجه جستجو هایی که برای آن انجام نداده اند، در موتورهای جستجو مثل بینگ یا یاهو انجام می‌دهند و به سایت شما منتقل می‌شوند. زمانی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال موضوع مورد نظرشان می گردند، مجموعه‌ای از نتایجی که شامل صفحات رتبه بندی شده که به صورت ارگانیک و یا مجموعه‌ای از تبلیغات ارائه می‌شود.

ترافیک ارگانیک وب سایت برخلاف ترافیک پرداخت شده که توسط تبلیغات و آگهی وب سایت تعداد مراجعه به وبسایت بالا میرود و در رتبه اول ظاهر می شود. بازدیدکنندگان در ترافیک ارگانیک بعد از استفاده از موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ وب سایت را می یابند و توسط دیگر وبسایت ها هدایت صورت نمی‌گیرد.

 یکی از راحت ترین راه هایی که شما می توانید برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت انجام دهید، انتشار محتوای با کیفیت مرتبط با هدف وب سایت و در بازه های زمانی منظم در وبسایت می باشد. این راه حل فقط یکی از استراتژی هایی می باشد که شما می توانید برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت خود در نظر بگیرید. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو یک شاخه از بازاریابی آنلاین می باشد که برای بهبود ترافیک ارگانیک وب سایت ها به کار گرفته می شود. به خاطر اینکه زیاد شدن ترافیک ارگانیک وب سایت رایگان می باشد، صاحبان کسب و کار ها و وب سایت ها بیشتر دوست دارند که از از این طریق ترافیک بگیرند.

 به چه دلیل ترافیک ارگانیک وب سایت مهم است؟

 وبمستر ها همیشه دوست دارند تا بازدید از وب سایت آنها زیاد شود. هدف از زیاد شدن بازدید کاملاً قابل درک است. با زیاد شدن بازدید وبسایت احتمال اینکه بازدیدکننده تبدیل به مشتری شود و درآمد و فروش افزایش یابد وجود دارد. استراتژی های بسیار زیادی برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت وجود دارد. کسب و کار شما می‌تواند با اجرای استراتژی محتوا و استراتژی‌های سئو به افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت برسد و در رتبه‌های برتر و نخست قرار بگیرد.

 اساسی ترین شکل دسترسی به وب سایت ترافیک ارگانیک می باشد. کاربرانی که در موتورهای جستجو در رابطه با یک موضوع به جستجو کردن می‌پردازند و مسئله مورد نظر جستجو را می نویسند، هدف خاصی را دنبال می کنند و اگر وب سایت شما بتواند به سوال های آنها جواب دهد، می‌تواند مخاطبین جدید و یا مشتری و فداکاری را جذب کند.

 از دیگر مزایای ترافیک ارگانیک وبسایت زیاد شدن اعتماد کاربران  به وب سایت شما می باشد. کاربران و مخاطبینی که به گوگل مراجعه می‌کنند، به آن اعتماد دارند. پس احتمال اینکه بازدید کننده‌ای که از طریق ترافیک ارگانیک به وبسایت مراجعه کرده است تبدیل به مشتری شود، بسیار زیادتر می باشد؛ چون وب سایت‌هایی که ترافیک ارگانیک بالا دارند، در رتبه‌های نخست گوگل قرار می‌گیرند.

روش های افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت

 

روشهای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

 چندین استراتژی برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب سایت وجود دارد. همه کارهایی که شما انجام می دهید، باید حول بازدیدکنندگان وبسایت شما بچرخد. نخستین گام در مسیر رسیدن به ترافیک ارگانیک وب سایت شناخت مخاطبین و خریداران شما می باشد.

مورد بررسی قرار دادن نیازهای مخاطبان و مشتریان و پرداختن به موارد و اصطلاحاتی که امکان دارد برای آنها سوال ایجاد کند و یا مواردی که تایپ می کنند تا محصولات و یا خدماتی مثل خدمات شما را پیدا کنند درک کنید. بعد از شناسایی مشتریانتان، اجرای استراتژی ها را آغاز کنید. انجام بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو سایت، از راهکارهای بسیار مهم و ضروری برای رسیدن به ترافیک ارگانیک وب سایت می باشد.

سئوی وب سایت

 انجام سئو سایت یک راه حل دائمی برای ایجاد ترافیک ارگانیک وب سایت می باشد. به جای این که برای گرفتن بازدید کننده زیادتر به دنبال پرداخت های پولی و تبلیغات باشید، به فکر این باشید تا وب سایت را برای موتورهای جستجو سئو کنید. بعضی از استراتژی هایی که برای سئو وب سایت انجام می‌شوند را در نظر بگیرید.

مزیت اصلی سئو وب سایت این می باشد که ترافیک ارگانیک وبسایت را با در نظر گرفتن نکته هایی بسیار راحت و ساده و بدون پرداخت هزینه اضافی بالا می برید.

 یکی دیگر از نکته هایی که باید در زمان انجام سئو سایت آن را در نظر بگیرید، انتخاب کلید واژه ها می باشد. به نحوی که همه کلمات محبوب توجه داشته باشید و هم کلماتی کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و رقابت کمی برای استفاده از آنها وجود دارد. این یک نکته اساسی برای زیاد شدن سئو سایت و همین طور رشد ترافیک ارگانیک وب سایت در موتورهای جستجو می باشد.

 ایجاد وبلاگ برای سایت

 ایجاد کردن یک وبلاگ روشی بسیار مناسب و موثر برای جذب مخاطبین می باشد. اگر شما مقاله های با کیفیتی داشته باشید که با هدف وب سایت و یا فروشگاه آنلاینی که دارید مرتبط باشد، می توانید بازدیدکنندگان را به وب سایت شما هدایت کنند و با افزایش تعامل و جذب مخاطب احتمال اینکه آنها به مصرف‌کننده تبدیل شوند وجود دارد.

پس وبلاگ نویسی را میتوان یک روش بسیار موثر برای جذب مخاطبین، ایجاد ترافیک زیاد تر برای سایت و در نتیجه فروش بسیار زیادتر دانست. وبلاگ نویسی  سئو سایت را افزایش میدهد و جایگاه بهتری برای سایت شما در موتورهای جستجو در نظر می گیرد که موجب افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما می شود.

 توجه به مخاطبین

 شما باید مشخصات مخاطبان تان را جمع آوری کنید. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو مسئله بسیار مهمی میباشد و شما باید اول مخاطبین تان را در نظر بگیرید. بهینه سازی برای موتورهای جستجو به تنهایی کارساز نمی باشد. شما باید محتوای بسیار جذاب و ایده آل برای مخاطبینتان تولید کنید تا به صورت طبیعی سئو وب سایت شما افزایش یابد.

 پس زمان آن رسیده است تا نوشتن را برای افراد آغاز کنید. مخاطب و کاربرانی که هدف شما هستند به محصولات و یا محتوایی که دارید علاقه دارند، روی لینک های مربوطه شما کلیک می کنند و یا خدمات محصولات و محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند. با این کار به آسانی می توانید توجه مخاطبین تان را به سمت خود جلب کنید و ترافیک ارگانیک وب سایت تان را افزایش دهید.

نظم در ایجاد محتوا در مبحث ترافیک ارگانیک وب سایت

 شما باید محتوای جذاب و قابل اشتراک تان را به صورت مداوم و پشت سر هم تولید کنید. ایجاد وبلاگ نویسی منظم و محتوای مناسب و جذاب روش بسیار ساده ولی موثر برای زیاد کردن ترافیک ارگانیک وب سایت شما می باشد. داشتن مجموعه ای از محتواهایی از اطلاعات مفید که برای مخاطبین شما چالشی هستند و سوالاتی در آنها وجود دارد که شما میتوانید با جواب به سوال آنها سئو وب سایت تان را افزایش دهید. شما باید مطالبی را برای تولید محتوا برگزینید که محوریت بازار کار شما را شامل می‌شود.

شما باید دقت کنید که محتوایی که ایجاد میکنید، طول مناسبی داشته باشد، با ارزش باشد، نوشتاری با کیفیت داشته باشد و عنوانی را برگزینید که بتواند مخاطب را به سمت خود جذب کند. یک محتوای تکراری، کپی شده کم نوشتار و یا ترجمه شده، ضرر بسیار زیادی برای سئو وب سایت شما دارد. پس از این نوع تولید محتوا بپرهیزید. برای انتشار محتوا زمان منظمی را تنظیم کنید و هر بار در فواصل زمانی منظم محتوای وب سایت تان را منتشر کنید.

 استفاده از کلمات کلیدی طولانی

 اکثر اشخاص تصور می‌کنند که با استفاده از کلمات کلیدی پر استفاده و محبوب، موجب زیاد شدن سئو وب سایتشان می‌شوند. شما نباید همیشه از کلمات کلیدی رایج استفاده کنید. شما باید از کلید واژه هایی که مختص کسب و کار شما می باشد برای تولید محتوا استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی طولانی دسترسی افراد را به وبسایت شما زیاد میکند. با در نظر داشتن و اختصاص دادن کلمه هایی که با کاری که انجام می دهید مرتبط هستند و یا محصولاتی که به فروش می رسانید، می توانید سئو سایتتان را افزایش دهید.

با برگزیدن کلید واژه های طولانی در انجام سئوی سایت با گذشت زمان گوگل کمک می کند به وب سایت شما و یا وبلاگتان توسط کلمه کلیدی خاصی که با آن شناسایی شود و رتبه بندی را زیاد کند و مشتریان بتوانند وب سایت شما را بیابند.

 شما می توانید با استفاده از ابزارهایی که موجود است، کلید واژه های مناسب با کسب و کار خود را پیدا کنید. ابزار هایی مثل گوگل کیورد، توییتر سرچ، یوتیوب کیورد تول و غیره برای یافتن کلید واژه ها مناسب هستند. برای اینکه شما بتوانید کلمات موثرتری برای تولید محتوا و زیاد شدن سئو وب سایت تان انتخاب کنید، بهتر است از چند ابزار برای یافتن کلید واژه ها استفاده کنید تا کلمات مناسب کسب و کار خود را از دست ندهید و بتوانید ترافیک ارگانیک وب سایت تان را افزایش دهید.

 تحقیق در رابطه با موضوع

 محتوای جذاب موجب ایجاد ترافیک ارگانیک وب سایت و در نتیجه رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو و اشتراک بیشتر در شبکه های اجتماعی می شود. پیش از نوشتن مطلب در رابطه با آن تحقیق کنید. از یک زاویه منحصر به فرد به آن بنگرید. برای جلب توجه مخاطبین فقط نوشتن مطالب علمی و یا آموزنده کافی نمی باشد. بازاریابی از طریق محتوا باید به صورتی باشد که کاربر را درگیر موضوع کند. در تولید محتوا رقابت های بسیار زیادی برای وبسایت ها وجود دارد.  پیش از اینکه نوشتن تان را آغاز کنید، در رابطه با موضوع مورد نظرتان تحقیق کنید.

 برای نوشتن با لحن و بیان خود از دیدگاه خودتان بنویسید. به عبارت دیگر از زاویه‌ای جدید به موضوع نزدیک شوید. در این صورت شما می توانید تجارت آنلاین موفقی داشته باشید و میزان ترافیک ارگانیک وب سایت تان را افزایش دهید. بعد از انتشار محتوا باید بررسی کنید که چقدر در ایجاد محتوایی که برای دیگران جذاب باشد توانستید به موفقیت برسید.

معیار های بسیار زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. مثل اشتراک شبکه‌های اجتماعی، نظراتی که پست شما دریافت می کند، نامهای تجاری و کیفیت پیوندها. هر محتوایی که شما ایجاد می کنید، شما را به مخاطبین تان نزدیک تر می کند. علاقه و نیازهای آنها را می یابید و این باعث می‌شود تا برای محتواهای بعدی تان بدانید که چه موضوعی برای نوشتن مناسب تر است و بتوانید آن را برگزینید.

عناوین و پاراگراف اول

عناوین و پاراگراف اول برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو خیلی اهمیت دارند. همه عناصری که در صفحه قرار داده می‌شود، باید با کلمات کلیدی بهینه شود. پاراگراف اول باید شامل کلید واژه باشد. زیرنویس های صفحه هم اهمیت بسیار زیادی دارند و باید به بازدیدکننده کمک کنند تا آنچه را که دنبال آن است به سرعت بیابد. شما باید بدانید که چه عنوانی را برای محتوای تان برگزینید که افراد دوست داشته باشند روی آن کلیک کنند. محتوای های جذاب می تواند توسط افراد در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و در آخر ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش دهد.

محتوایی که تولید و با کلمات کلیدی بهینه سازی می شود ولی در اصل هیچ نکته مفیدی برای ارائه دادن ندارد، یکی از بدترین روشهای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. در تولید محتوای سایت چشم انداز شما باید مخاطبین و مشتریان باشند. نیاز ها و علاقه مندی ها مواردی است که دوست دارند در رابطه با آن بیشتر بدانند. بدین ترتیب شما می توانید عنوانی را برگزینید که ترافیک جستجوی وب سایت شما را تقویت کند. زمانی که مخاطبین تان را بهتر از رقیبانتان درک کنید، می توانید عنوان بسیار بهتری برای نوشتن برگزینید.

 تصاویر سئو فرندلی

اهمیت دادن به عکاسی مناسب برای خدمات و یا محصولاتی که ارائه می‌دهید و تبلیغات مناسب، یکی از نکات بسیار ضروری برای داشتن یک وب سایت تجارت الکترونیکی می باشد. توجه  به عکاسی منحصر به فرد برای محصولات وب سایت و استفاده نکردن از عکس های مشابه که دیگران استفاده کردند، یک امر بسیار ضروری می باشد. تصاویر باید ویژگی آلت داشته باشند و با کلمات کلیدی اصلی برای وب سایت بهینه شوند. تگ آلت از عناصر html می باشد.

 زمانی که از عکسها در متن استفاده می کنید، برای تعیین متن جایگزین در وقتهایی که اینترنت ضعیف است و تصویر نشان داده نمی شود، از تگ آلت استفاده می شود. تگ آلت سیگنالی برای رتبه بندی گوگل می باشد. پس استفاده از تگ آلت همراه با کلمه ی کلیدی برای سایت بسیار بسیار مفید میباشد.

 تصاویر یا فیلم هایی که در سایت استفاده می کنید باید کیفیت خوبی داشته باشند. البته به این نکته بسیار زیاد دقت کنید که کیفیت تصاویر با زمان بارگذاری وب سایت تداخل نداشته باشد.

 بهینه سازی زمان بارگیری وب سایت

 زمان بارگیری سایت خیلی اهمیت دارد. امروزه کاربران بیش از چند ثانیه برای بارگذاری یا آپلود یک وب سایت صبر نمی کنند. وجود عکس های با کیفیت بالا که حجم بسیار زیادی دارند، برای وبسایت ضرر دارد. از عکس‌های مناسب استفاده کنید که زمان بارگیری سایت را بالا نبرند.

عکس های زیاد و با کیفیت بالا، سرعت سایت شما را کم می‌کند و این برای سئو وب سایت اصلاً و به هیچ وجه خوب نیست. شما باید تلاش کنید عکس هایی با کیفیتی داشته باشید که اندازه آنها را کاهش دهید. در عین حال که کیفیت عکس ها را حفظ کردید، زمان بارگزاری سایت تان را هم کمکم کردید.

 وبسایت رسپانسیو

 طراحی رابط کاربری وب سایت‌های رسپانسیو و راحتی استفاده از آنها، تجربه کاربری بسیار فوق العاده ای به مشتریان می دهد. دسترسی وب سایتهای ریسپانسیو برای جوابگویی به مخاطبین موبایل و تبلت باعث راحتی و رضایت کاربران می شود. این یکی از مواردی می باشد که باید برای زیاد کردن سئوی سایت آن را در نظر بگیرید تا بتوانید مشتریان جدید را به سمت سایت خود هدایت کنید و مشتریان قدیمی را هم حفظ کنید.

 توضیحات متا

 نخستین چیزی که بعد از لینک وب سایت شما در نتایج یک موتور جستجوی نمایش داده می شود، توضیحات متا می باشد. پس توضیحات متا باید جذاب و شامل کلمات کلیدی باشد. توضیحات متا باید جذاب و واضح باشد تا بلافاصله بازدیدکننده را به وبسایت شما هدایت کند.

 اسکیما

 استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما در سایت کمک می کند تا زبان طبیعی ما به داده های ساختاری تبدیل شود و گوگل بتواند به آسانی آن را درک کند و این امر باعث رتبه بندی بسیار بهتر صفحات شما می شود.

 url مناسب

 برای اینکه موتورهای جستجو سایت شما را در رتبه نخست گوگل بگذارند، به url وب سایت شما اهمیت میدهند. موتورهای جستجو ‏url که دارای کلمه‌ی کلیدی هست را دوست دارند. Url را با آن صفحه مطابقت دهید و از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.

 استفاده از داده‌ها و معیارها

 برای اینکه شما بدانید بازدیدکنندگان سایت تان از کجا به وبسایت شما مراجعه کرده‌اند و چه کلید واژه‌هایی را سرچ کرده‌اند، باید از ابزاری مثل گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. این ابزار این امکان را به شما می دهد تا محتوای تان را دقیقاً برای اشخاصی که مخاطب شما هستند تنظیم کنید و ترافیک ارگانیک وب سایت خود را زیاد کنید.

 لینک سازی

 یکی از استراتژی های بسیار مهم سئو لینک سازی می باشد که منفعت بسیار زیادی هم دارد. برای موتورهای جستجو کیفیت نسبت به کمیت اهمیت بسیار زیادتری دارد. از این رو لینک سازی یکی از روش هایی است که به طور قطع می شود گفت که موجب زیاد شدن بازدید از وب سایت و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت میشود. این روش قابل اعتماد می باشد که می تواند کاربران زیادی را به سمت وبسایت شما هدایت کند و نرخ تبدیل را بالا ببرد و فروش و درآمد بیشتر را برای وب سایت ها ایجاد کند.

البته باید به این نکته دقت کنید که لینک سازی را درست انجام دهید و وب سایت های مربوط به تجارت خودتان لینک دهید، در غیر اینصورت لینک سازی مخرب موجب سئوی کلاه سیاه می شود و در رتبه بندی های گوگل تاثیر منفی می گذارد.

 از کلید واژه های مرتبط برای لینک دادن استفاده کنید. این کلمات مثل قلاب عمل می کنند؛ چون این کار موجب می‌شود سیگنال‌هایی به گوگل بفرستد که وب سایت شما با این اصطلاحات در ارتباط می باشد.

 گوگل اولویت را به وب سایت هایی می دهد که پیوندهای ورودی بسیار زیادی دارند؛ به ویژه از سایت های معتبر دیگر. پس شما می توانید از وبسایت های شرکا و دوستان و وبلاگ، صنعتگران و تامین کنندگان بخواهید تا به وب سایت شما لینک دهند. هرچه مرجع دامنه سایتی که از آن بک لینک می‌گیرید بالاتر باشد، رتبه شما بیشتر می‌شود. هرچه پیوند‌های ورودی بیشتر داشته باشی رتبه سایت شما بالاتر می‌رود؛ چون از نظر موتورهای جستجو معتبر شناخته می‌شوید. البته این نکته را توجه کنید که از لینکهای غیر مرتبط یا لینک سازی های اضافی بپرهیزید. زیرا این کار موجب می‌شود رتبه شما در گوگل اعتبار پایینی بگیرد.

 پیوند داخلی بین صفحات مرتبط

 پیوند داخلی یا لینک داخلی یک روش بسیار عالی برای سئو وب سایت می باشد. برای کاربران سایت هایی که لینک داخلی دارند بسیار ارزشمند هستند. با ایجاد پیوند داخلی مداوم با افزایش سئو سایت روبرو می شوید. شما میتوانید با لینک سازی داخلی کاربر را به سمت محتوای مرتبط هدایت کنید و بازدید کننده را برای مدت طولانی تری در وبسایت تان نگه دارید که این روش می‌تواند به افزایش سئو سایت و در آخر افزایش رتبه بندی باعث شود.

 جستجو در سایت

تجربه کاربری بر روی سئو وب سایت بسیار تاثیر می‌گذارد. سایتتان را به صورتی طراحی کنید که گشت و گذار و کاوش در وبسایت به سادگی برای کاربر انجام شود. کاربر باید از بودن در سایت شما لذت ببرد و به آسانی به همه قسمت ها دسترسی داشته باشد. صفحات وب سایتتان را تا حدی که ممکن است و بصری طراحی کنید و جوری انجام دهید که بخش‌های قابل جستجو قابل درک وجود داشته باشد. طراحی وب سایت به درستی برای بالا بردن رتبه خود در گوگل و همینطور افزایش تجربه کاربری خیلی موثر می باشد.

شبکه های اجتماعی

 حضور در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، اینستاگرام، لینکدین، فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی، به زیاد شدن سئو سایت و بالا رفتن ترافیک ارگانیک وب سایت کمک بسیار شایانی می کند. در وب سایت تان دکمه های اشتراک گذاری بگذارید تا کاربران بتوانند محتوایی که شایسته برای اشتراک گذاری است را برای دوستانشان بفرستند.