اشتباهات رایج بازاریابی شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج شبکه های اجتماعی

اگر ایده نو و خوب برای  شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

۱- محدود کردن فعالیت بازاریابی به شبکه های اجتماعی

از ویژگی های بسیارشبکه های اجتماعی برای فعالیت های بازاریابی، به بسیاری اشاره کردیم. ویژگی های مثبت بسیاربازاریابی شبکه های اجتماعی، سبب می شود که تقریبا تمامی کسب و کارها، در این شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشند. اما نکته اصلی این است که این شیوه ازبازاریابی در کنار دیگر انواع بازاریابی دیجیتال موثر خواهد بود و تنها تمرکز بر روی بازاریابی شبکه های اجتماعی نمی تواند ضامن موفقیت فعالیت های بازاریابی کسب و کار شما باشد.

۲- تقلید از دیگر کسب و کارها

گسترش دسترسی به فضای اینترنت سبب شده است که تمامی فعالیت های شما تحت نظر چشمان ریزبین مخاطبان قرار بگیرد. بنابراین اگر پست های شما مشابه پست دیگر کسب و کارها باشد، مخاطبان سریعاً متوجه این تشابه خواهند شد. موضوعی که می تواند راستی و صداقت و در نهایت اعتماد مخاطبان به شما را لکه دار کند.

۳- تاکید بیش از حد بر فروش

اگر در محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی، تماماً به فکرفروش محصولتان باشید یا بخواهید مدام خدمت کسب و کارتان را به رخ مخاطب بکشید، باعث آزردن مخاطب خواهید شد. پس تاکید بیش از حد برفروش محصولات یا خدمتتان باعث می شود که مخاطبان شما را پس بزنند.

همانطور که قبلا گفته شد، بهترین روش برای فروش مناسب در این فضا، برقراری روابط دوستانه با کاربران و سپس در میان گذاشتن ایده های مربوط به کسب و کارتان است. صفحات شما درشبکه های اجتماعی  تنها با طی یک روند و زمان مشخص، قرار است به شکلی غیر مستقیم به تعداد مخاطبان شما اضافه کند و در نهایت درصدی از همین مخاطبان به وقت نیاز از خدمات و محصولات شما استفاده کنند.

۴- خسته کننده و بدون هیجان بودن

محتوای  بازاریابی شما نباید تنها مختص به کسب و کار شما باشد. تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی، برخلاف تصور عموم، نیاز به متخصصانی دارد که روانشناسی فروش را به طور کامل بدانند و بلد باشند که چگونه با محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، مخاطب را جذب کنند، به گونه ای که محتواها متناسب تمامی سلایق و جذاب باشند.

۵- افزایش مخاطب و فالوئر به هر روش

تعداد مخاطبان صفحات مجازی شما (فالوئرها) نشان دهنده موفقیت فعالیت و استراتژی بازاریابی شما نیست! زیرا منطقی نیست انتظار داشته باشیم که در چند ماه اول، تعداد زیادی مخاطب و و حجم زیادی از لایک ‌ها و کامنت‌ ها را جمع کنیم. بنابراین اصرار بر اینکه در نخستین هفته‌ ها و ماه ‌های حضور در یک شبکه اجتماعی، همه‌ فعالان آن‌ فضا حداقل یک بار نام ما را بشوند، الزاماً به نتیجه‌ مطلوبی منتهی نمی ‌شود. پس به طور قطع روش های میانبر اقزایش فالوئر نه تنها موثر نیست بلکه آسیب زننده نیز هست.

۶- استراتژی های یکسان در همه شبکه های اجتماعی

اگر به دنبال این هستید که برای مثال هم در فیسبوک هم در توییتر و هم در اینستاگرام، فعالیت بازاریابی داشته باشید، باید بدانید که مخاطبان شما در هر یک از این  شبکه های اجتماعی در طرز تفکر، نگرش، دغدغه و حتی نگارش ادبی با یکدیگر متفاوتند. بنابراین استراتژی و شیوه ای که برای مثال در اینستاگرام اتخاذ می کنید، باید متناسب با این شبکه اجتماعی و فارغ از استراتژی شما در دیگر شبکه های اجتماعی باشد.

۷- زمانبندی نامناسب در انتشار محتوا

محتواهای بازاریابی شما که به صورت پست در صفحه شما قرار می گیرد، باید طبق یک زمانبندی دقیق و استاندارد باشند. انتشار پست و محتوا نباید خیلی نزدیک به هم باشد و مخاطب را زده کند و از طرفی نباید این فاصله زمانی، خیلی زیاد باشد که از ذهن ها پاک شوید.یک تولید کننده محتوای بازاریابی درشبکه های اجتماعی حتما متناسب با فعالیت کسب و کار و نوع پست و محتوا، این زمانبندی را رعایت خواهد کرد.