آیا تنها ریسپانسیو بودن در طراحی سایت کافی می باشد

آیا تنها ریسپانسیو بودن در طراحی سایت کافی می باشد

اگر برای کسب و کار خود در فکر طراحی سایت کاربر پسند و زیبا که کاملا واکنشگرا بوده و سئوی بالایی دارد هستید ، پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک نمایید.

در این مقاله توضیح می دهیم که چرا داشتن یک طراحی وب سایت واکنش گرا برای اولین گام عالی است اما ترکیب AMP با یک طراحی PWA بهتر است.

در طی سال های گذشته این اولین بار است که نیاز به بهینه سازی صفحات سایت برای موبایل انقدر ضروری می باشد.
حتی در تکرار فعلی، جستجوی تلفن همراه برای تبلیغ کنندگان و مشاغل بسیار مهم است. این آمار را در نظر بگیرید:

  • بیشتر جستجوهای Google در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی انجام می شود.

  • ۵۰ درصد جستجوهای محلی برای اطلاعات تماس با مشاغل از طریق تلفن همراه انجام می شود.

  • طبق گفته BrightEdge، ۶۹ درصد از جستجوکنندگان تلفن همراه اظهار داشتند که بیشتر از یک برند با یک سایت همراه استفاده می کنند که نگرانی های آن ها را برطرف کرده است.

  • در حال حاضر، با طراحی وب تلفن همراه، سرعت بیش از هر عامل رتبه بندی دیگر تقدم دارد. متأسفانه نیمی از وب سایت ها برای جستجوی موبایل به طور جدی بهینه نشده اند.

  • ۷۰ درصد صفحات وب موبایل ۷ ثانیه طول می کشد تا محتوای آن ها کاملا بارگیری شود.

خطاهای رایج در بهینه سازی سایت برای موبایل

خطاهای رایج سایت ها در بهینه سازی برای تلفن همراه شامل موارد زیر است:

  • پرونده های JavaScript و شیوه های آبشار (CSS) مسدود شده است.

  • تغییر مسیرها انجام نشد

  • رابط های گرافیکی ضعیف (به عنوان مثال، متن ریز یا عکس ها بی کیفیت می باشد)

  • توابع جستجوی Clunky

  • Obtrusive interstitials

رفع بسیاری از این موارد نیاز به سرمایه گذاری در یک سیستم مدیریت محتوای پاسخگو (CMS) و پیکربندی مناسب برای سایت تلفن همراه شما دارد. با این وجود بسیاری از سؤالات در مورد این که پیکربندی واقعاً برای وب سایت شما چه کار می کند، باقی مانده است. طراحی وب سایت واکنش گرا به عنوان پیکربندی ارجح بر صنعت حاکم شده است، اما با افزایش رقابت بیشتر وب سایت، آیا صنعت هم باید حرکت کند؟

آیا در طراحی وب سایت ریسپانسیو بودن کافی است؟

اکنون ایجاد یک وب سایت موبایل مستقل از دید کاربر نهایی خوب است، اما از دیدگاه بهینه سازی موتور جستجو (سئو) به میزان قابل توجهی حق وب سایت شما را کاهش می دهد. فراتر از این، دامنه های تلفن همراه می تواند یک سرمایه گذاری پرهزینه برای حفظ آن باشد.

شرکت های طراحی وب سایت ها در طراحی خود از ریسپانسیو (RWD) استفاده می کنند اما باید به خاطر داشته باشیم که طراحی سایت و بهینه سازی صفحات برای موبایل، سرعت را در نظر نمی گیرند و ریسپانسیو یک قابلیت طراحی برای طراحان می باشد و شما باید خود بارعایت نکات سرعت آن را هم بهینه کنید. احتمالاً CMS شما دارای افزونه طراحی ریسپانسیو است.

صفحات وب RWD از شبکه های سیال برای ارائه تصاویر و عناصر روی صفحه متناسب با دستگاه های کاربران استفاده می کند. تیم های فنی، مزایای خوبی را برای طراحی موبایل ارائه می دهد، از جمله:

  • ریسپانسیو بودن صفحات سایت برای دستگاه های مختلف

  • حفظ تمام مطالب در یک منبع یاب (URL) برخلاف دامنه

  • مقرون به صرفه تر از ایجاد یک سایت موبایل مستقل است

  • با استفاده از زبان نشانه گذاری هایپرتکست ۵ (HTML5) به سایت ها می توان آفلاین دسترسی پیدا کرد.

در حالی که RWD مزایای زیادی دارد ولی بیشتر به عنوان روشی کم هزینه برای بهینه سازی وب سایت ها برای دستگاه های جستجوی تلفن همراه ایجاد شده است. همچنین راهی برای تکمیل این کار با کمی تلاش تا حد ممکن می باشد.

مشکلات وب سایت های RWD یا سایت های ریسپانسیو

مشکلات استفاده از ریسپانسیو در سایت هنوز مشاهده می شود:

  • سرعت بارگذاری کند، بالای ۱۰ ثانیه بدون بهینه سازی مناسب در محل

  • بر خلاف رابط های پیمایش و کلیک، طراحان هنوز هم برای لمس بهینه هستند

  • تجسم داده ها برای صفحه های کوچک (به عنوان مثال، نمودارها و نمودارها) باید بهینه سازی شوند

پس چرا انجام این کار مهم است؟ در حالی که RWD یک راه حل مؤثر برای مشاغل کوچک و صرفه جویی در هزینه ها می باشد ولی بسیاری از مشاغل تأسیس شده در حال حاضر سوئیچ را به تنظیمات با سرعت بالاتر مانند صفحات موبایل شتاب و برنامه های کاربردی وب مترقی (PWA) ترچیح می دهند.

یعنی اگر سایت ریسپانسیو باشد ولی سرعت خوبی نداشته باشد، مورد پسند کاربر نمی باشد و کاربران ترجیح می دهند بتوانند در کوتاه ترین زمان به صفحات یک سایت دسترسی داشته باشند.

AMP یا Accelerated Moblie Pages چیست؟

 

amp چیست ؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

AMP نمایانگر فشار بزرگ گوگل برای سرعت بخشیدن به اینترنت است. AMP یکی از پروژه های مهم تحت نظر گوگل می باشد که هدف آن افزایش سرعت ارائه محتوا به کاربر با استفاده از کد های ساده می باشد. AMP با آنالیز کاربر یک راهی برای ایجاد صفحات وب برای محتوای استاتیک می باشد که بسته به رفتار کاربر تغییر نمی کند و همین باعث افزایش سرعت می شود.

به عنوان یک آغازگر سریع، AMP در واقع یک چارچوب HTML است که همانند یک شبکه تحویل محتوا کار می کند و نسخه های از صفحات وب را برای افزایش سرعت صفحه ارائه می دهد. AMP برای ناشرانی که مطالب خبری و پست های وبلاگ را ارائه می دهند، ایده آل است. بسیار شبیه به قالب مقالات فوری فیس بوک است.

AMP در حال حاضر توسط موتورهای جستجوگر متعدد و حتی تبلیغات AdWords به کار گرفته شده است. با استفاده از برچسب “” Fast Fetch ، AMP همچنان سریعتر و آسانتر اجرا می شود. طبق گفته های گوگل، بیش از ۹۰۰،۰۰۰ دامنه قبلاً AMP را پذیرفته اند و این تعداد همچنان در حال رشد است.
در حقیقت، ناشران متعددی پس از استفاده از AMP، موفقیت حیرت انگیزی را گزارش داده اند:

گوگل همچنین پنهان نکرده است که سایتی هایی که از AMP در طراحی صفحات خود استفاده می کنند را در اولیت قرار داده است.
سرعت وب موبایل بدیهی است که تأثیر زیادی در تجربه کاربر و نرخ تبدیل شما دارد.
با استفاده از حافظه پنهان Google، صفحات وب با AMP 2 برابر سریعتر می باشند نسبت به صفحات وب سایت های سنتی و تاخیر کمتری هم دارند. در حال حاضر گوگل سرعت بارگذاری سریع را به عنوان تجربه کاربر، نکته ای با ارزش در نظر می گیرید.

از آنجا که AMP با استفاده از حافظه نهان Google بارگیری شده است و به عنوان نسخه متفاوتی از سند اصلی ارائه می شود، کلیک ها دشوار است زیرا از نظر فنی در وب سایت ناشر کلیکی رخ نمی دهند. این تأثیر معنی داری در تعامل دارد. با ارائه یک نسخه از یک صفحه وب، AMP برای ارائه پست های آموزنده وبلاگ بسیار عالی است، اما کلیک اولیه و تعامل بیشتر با سایت، ارتباط وجود ندارد.

این بدان معنی است که ناشران و فروشگاه های تجارت الکترونیک باید از لحاظ تئوریک دو نسخه مختلف از پیشنهادات خود را ارائه دهند. AMP در اصل کپی آگهی نتیجه جستجو است.
به عنوان یک یادداشت جانبی، چیز دیگری که در پذیرش AMP تأثیر می گذارد، عدم توانایی گوگل در برقراری ارتباط با مشتریان است.

برنامه های وب progressive چیست؟

ممکن است شما با PWA ها آشنا باشید گرچه سایت های بسیار کمی در واقع از این فناوری بهره می برند. PWA وب سایت هایی هستند که از هر طریق مانند یک برنامه عمل می کنند اما نیازی به بارگیری ندارند. PWA ها از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند و از Javascript یا CSS به همراه HTML برای ایجاد سرعت بار تقریباً لحظه ای استفاده می کنند. با استفاده از شناسه های منابع جهانی (URI) ، PWA ها هنگام نشانه گذاری یا به اشتراک گذاری توسط یک کاربر وب، قابل اتصال هستند.

مزایای استفاده از PWA

مهم ترین مزایای آن عبارتند از:

  • امکان کار آفلاین

  • دسترسی جهانی به همه دستگاه ها و مرورگرهای وب

  • سرعت بار قابل مقایسه با AMP

  • انتقال سریعتر بین صفحات وب و ناوبری نسبت به دامنه های سنتی موبایل

  • رابط های بومی مانند برنامه ها

  • غیرقابل توصیف و پیوند

  • امکان ارسال اعلان ها از طریق notifications

در درجه اول PWA ها توسط فروشگاه های تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند تا زمان پرداخت سریعتر و تجربه کاربر نهایی را ایجاد کنند. PWA ها می توانند درگیر شدن کاربر را در سایت شما را افزایش داده و از طریق توانایی آن ها برای بهره گیری از منابع آفلاین و تبدیل اعلان ها به ارتباط مداوم با کاربران را افزایش دهند.
اما اشکالاتی در رابطه با PWA نیز وجود دارد. این یک سرمایه گذاری بسیار پر هزینه و اجرای آن بسیار دشوار است. به این معنی که برای انجام این کار احتمالاً باید یک طراح وب حرفه ای را استخدام کنید.
نگرانی بزرگتر این خواهد بود؛ چرا فقط در یک برنامه سرمایه گذاری نکنید؟ کاربران هفتگی از صدها وب سایت بازدید می کنند و برنامه های بی شماری را در تلفن خود ذخیره می کنند. مهم ترین و تقاضای اصلی آن ها سرعت بارگذاری است که AMP آن را می تواند فراهم می کند.

کدام پیکربندی سایت برای بهینه سازی صفحات موبایل بهترین است؟

با توجه به این نکته به نظرتان کدام پیکربندی موبایل برای وب سایت شما بهترین گزینه است؟

AMP برای ناشرانی که فقط به دنبال هدایت ترافیک بیشتر به وبلاگ یا انتشار مطالب خود هستند، ایده آل می باشد. بسیاری از دارندگان وب سایت برای پیاده سازی AMP تلاش کرده اند زیرا بسیاری از سیستم های مدیریت محتوا هنوز افزونه در دسترس ندارند. از طرف دیگر PWA در تمام مرورگرها کار می کند و پیشرفت های مترقی باعث شده تا از ویروس ها و محتوای ناخواسته ایمن شوند. از نظر سرعت، PWA و AMP هر دو تقریباً بار آنی دارند. بزرگترین تفاوت در اینجا سرعت ناوبری است که از PWA حاصل می شود، زیرا بر خلاف AMP، تمام صفحات وب در این قالب میزبانی می شوند.

از دیدگاه رتبه بندی، AMP ممکن است یک سیگنال رتبه بندی باشد (هنوز کسی نمی داند)، اما اگر PWA میزبان سرعت بارگذاری تقریباً یکسان باشد، AMP مزیت قابل توجه ای نسبت به PWA ندارد.

از دیدگاه طراحی وب، AMP کابوس است، زیرا بسیاری از عناصر گرافیکی و رابط کاربری طراحی بومی را از بین می برد. از طرف دیگر، PWA ها قادرند در یک صفحه نمایش مانند اپلیکیشن، تمام عناصر طراحی شما را ارائه دهند و این باعث می شود آن ها کاربرپسند تر باشند.

پس از جابجایی پروتکل انتقال hypertext (HTTPS) PWA ، AliExpress نرخ تبدیل خود را ۱۰۴ درصد در کلیه مرورگرها بهبود بخشید.
سرانجام، PWA ها به مرورگرهای مختلفی پاسخگو هستند و می توانند به مجوزهای کاربر واکنش نشان دهند تا یک تجربه پرداخت ساده ایجاد کنند.

در پایان، بهترین راه حل ترکیب هر دو برای یک تجربه واقعاً سریع و همگن است. برند های معروف مانند واشنگتن پست قبلاً این کار را انجام داده اند. با دید بیشتر و سرعت جستجو در مقالات AMP و رابط کاربری مشابه PWA ها، ترکیب هر دو می تواند سیگنال های کاربر شما را به میزان قابل توجهی افزایش داده و تجربه بهتری را برای کاربران ارائه دهد.

نتیجه گیری

طراحی سایت ریسپانسیو اولین قدم برای موفقیت می باشد. برای سیستم عامل های تجارت الکترونیکی، ترکیب AMP با طراحی PWA بهترین پیکربندی موبایل موجود امروز را ارائه می دهد. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود، وب سایت خود را برای تلفن های همراه بهینه کنید.