محبوب‌ترین مرورگرهای وب برای توسعه دهندگان

انواع مختلفی از مرورگرهای وب برای برنامه‌نویسان وجود دارد. هر کدام از این مرورگرها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد مربوط به خود هستند. همانطور که می‌دانید برای دسترسی به صفحات وب شما احتیاج به یک مرورگر دارید. به عنوان مثال همین حالا که در حال مطالعه این مقاله از ادمین سایت هستید قطعا از یک مرورگر استفاده کرده‌اید. اما برای برنامه‌نویسی تنها استفاده از یک مرورگر ساده کافی نیست.

زمانی که یک Developer به یک وب‌سایت مراجعه می‌کند قطعا ویژگی‌های مختلفی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در حال حاضر مرورگرهای مختلف بیشتر تمرکز اصلی خود را بر روی سرعت، مصرف کمتر منابع و همچنین قرار دادن ابزارهای کاربردی برای کاربران گذاشته‌اند. قطعا زمانی که می‌خواهید یک صفحه را تست کنید از مرورگرهای معروفی مانند Safari و chrome استفاده می‌کنید. علت اصلی این موضوع، محبوبیت این مرورگرها در بین کاربران است. اما قبل از رسیدن به مرحله QA، تعدادی مرورگر برای کمک به توسعه طراحی شده‌اند. مرورگرهایی که ابزارهایی را به خصوص برای توسعه دهندگان فرانت اند ارائه می‌دهند که به کد کمک می‌کنند و توسعه را سرعت می‌بخشند.

در ادامه این مقاله سعی داریم به طور کلی به معرفی بهترین مرورگرهای وب برای برنامه‌نویسان موجود در بازار بپردازیم پس با ما همراه باشید.

۱-Chrome

بدون شک گوگل کروم محبوب ترین مرورگر از میان بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان است. در نظرسنجی که در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ توسط statcounter انجام شد گوگل کروم شامل بیش از ۶۰ درصد کاربران اینترنت است و فاصله بسیار زیادی با رقبای خود دارد. بنابراین شما به عنوان یک توسعه دهنده باید پیش از این که وارد مرحله انتشار اپلیکیشن خود شوید حتما کدها را در این مرورگر آزمایش کنید. از جمله ویژگی های مهم این مرورگر به عنوان گزینه اول از لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 گوگل کروم محبوب ترین مرورگر

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینکرا کلیک کنید.

 

– یکی از بهترین مرورگرها از نظر سازگاری با ویژگی های مختلف

– برخورداری از محبوبیت بسیار بالا

– ادغام با اکوسیستم گوگل

– استانداردهای صنعتی با هزاران افزونه مختلف

– مجموعه ابزارهای فوق العاده برای توسعه وب سایت

۲-Firefox Developer

فایرفاکس بدون شک یکی از محبوب ترین و بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان و کاربران عادی اینترنت است. این مرورگر حریم خصوصی شما را به طور کامل حفظ می کند و سرعت بالایی نیز دارد. این واقعیت که مرورگر فایرفاکس دارای یک نسخه مخصوص توسعه دهنده است حتی باعث بهتر شدن آن می شود.

 

فایر فاکس محبوب ترین مرورگر

شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی این مرورگر اطلاعات بیشتری درباره ویژگی های مختلف آن به دست بیاورید. نسخه توسعه دهنده این مرورگر برای سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است که می توانید هریک از آنها را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

۳-Polypane

 

PolyPane مرور گر محبوب برنامه نویسان

Polypane یکی از نسل جدید مرورگرهای وب است که به‌عنوان کمک توسعه در نظر گرفته شده‌اند. مرورگر Polypane به شما این امکان را می‌دهد که با قرار دادن آنها در کنار هم، نماها و پلتفرم‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. Polypane با نمایش پیش‌نمایش‌های رسانه‌های اجتماعی، یک قدم فراتر از بسیاری از برنامه‌های مرورگر در این کلاس برداشته است. حتی دارای مجموعه‌ای از ابزارهای دسترسی، از جمله برخی شبیه‌سازهای کوررنگی مفید است.

۵-Blisk

Blisk مرورگر دیگری برای توسعه دهندگان است که به شما امکان می‌دهد مجموعه‌ای از viewport‌ها را در یک برنامه واحد ردیف کنید. URL و پیمایش همگام‌سازی می‌شوند و تست تعامل و انیمیشن‌ها را بدون دردسر می‌سازد.

 

بازی Blisk بسیار سرگرم کننده است و یک پیش نمایش عالی از یک طراحی ریسپانسیو ارائه می‌دهد. اما توجه داشته باشید. تنها نکته‌ای که باید در هنگام استفاده از این مرورگر باید به آن توجه داشته باشید، این است که مرورگر بلیسک احتیاج به یک صفحه نمایشگر بزرگ دارد. توجه به این نکته بسیار مهم است.

۶-Brave

Brave یک مرورگر متمرکز بر حریم خصوصی است که تا سه برابر سریعتر از Chrome اجرا می‌شود. اگر شما فردی هستید که از سرعت رندر در اکثر سایت‌ها خودداری می‌کنید، Brave می‌تواند برای شما مناسب باشد.

 

 BliskBrowser یکی از محبوبترین مرورگرها

مزیت اصلی Brave برای توسعه‌دهندگان این است که از برنامه‌های افزودنی Chrome پشتیبانی می‌کند و در عین حال حریم خصوصی را حفظ می‌کند. حتی اگر حالت حریم خصوصی ساده برای شما کافی نباشد، می‌تواند با استفاده از Tor به وب دسترسی داشته باشد. صدها افزونه مفید کروم وجود دارد، و اگر به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی از Chrome اجتناب می‌کنید، Brave مشکل شما را حل می‌کند.

۷-Sizzy

 

sizzy

میدونستی بخاطر نداشتن سایت، روزانه چقدر مشتری از دست میدید؟!!ا گر قصد گسترش کار خود را داشته و میخواهید یک وبسایت زیبا و کاربر پسند داشته باشد پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید

 

Sizzy مرورگری است که روی سرعت بخشیدن به گردش کار توسعه شما تمرکز دارد که این کار با ارائه ویژگی ها و افزونه های منحصر به فرد صورت می گیرد. این مرورگر یک مرورگر فوق العاده غنی از ویژگی های مختلف است که می تواند بهره وری و سرعت شما را در زمان توسعه اپلیکیشن های مختلف بهبود دهد. لیست ویژگی هایی که این مرورگر ارائه می دهد بسیار طولانی است اما در ادامه برخی از مهم ترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های مهم مرورگر Sizzy

– با استفاده از این مرورگر می توانید صفحه وب خود را هم زمان در چندین دستگاه شبیه سازی کرده و از آنها اسکرین شات بگیرید.

– با استفاده از ویژگی Universal Inspect Element می توانید یک ویژگی را در دستگاه های مختلف بررسی کنید.

– می توانید نحوه واکنش و عملکرد وب سایت خود را در شرایط مختلف شبکه مورد بررسی قرار دهید.

– می توانید از ویژگی Spotlight-like استفاده کنید تا با استفاده از کیبورد خود به همه چیز دسترسی پیدا کنید.

– Session manager را نیز می توانید برای جا به جایی بین کاربران استفاده کنید.

اگر به دنبال یک مرورگر غنی از ویژگی ها و ابزارهایی هستید که در هیچ مرورگر دیگری وجود ندارد بدون شک Sizzy می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. این مرورگر، مرورگری است که واقعا برای توسعه دهندگان ساخته شده است. البته باید دقت کنید که این مرورگر رایگان نیست و روی یک مدل با اشتراک ماهانه یا سالانه طراحی شده است. با این حال هنوز هم می توان آن را در لیست بهترین مرورگرها برای توسعه دهندگان قرار داد.