کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی در ایران موضوع جدیدی نیست. البته شاید همه افراد جامعه شناخت دقیقی از استارت آپ ها و کسب و کارهای موجود در اینترنت نداشته باشند. اما می‌توان گفت این روزها تقریباً همه افراد به‌نوعی با این نوع کسب و کارها در ایران سروکار دارند.

تقریباً همه ما در زندگی روزمره این روزها به‌نوعی با انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی سروکار داریم. این مدل‌های جدید کسب و کار، روزبه‌روز با نوآوری در تلاش هستند بخشی از نیازهای ما را پوشش دهند.

بطور کلی هر خدمت یا کالایی که از طریق اینترنت ارائه می‌شود، نمونه‌ای از کسب و کاری اینترنتی است. به عنوان مثال در چند سال گذشته برای خرید لباس به بازار می‌رفتید اما الان فروشگاه‌های اینترنتی یا صفحات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هستند که می‌توانید برای بررسی و خرید به آنها مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این فقط یک مثال ساده از کسب و کار اینترنتی بود . راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید و از اینترنت پول در بیاورید. کسب و کارهای سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانند از طریق اینترنت فروش خود را افزایش دهند. اگر هنوز کسب و کار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی نکردید، پیشنهاد می‌کنم کمی جستجو کنید و می‌بینید که رقبای شما در اینترنت حضور دارند و بیشتر می‌فروشند.

 

کسب و کار اینترنتی چیست

اگر ایده نو و خوب برای  شروع کار دارید و میخواهید کسب و کارتان راتوسعه دهید و نمیدانید چگونه در دنیای دیجیتال وارد شوید پیشنهاد میکنم این لینک را کلیک کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه مزایایی برای شما دارد؟

همان طور که می‌دانید برای مدت طولانی تنها راه رفع نیازهای زندگی، مراجعه به کسب و کارهای سنتی و خرید از آنان بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به زندگی مردم، تحول بزرگی در عادات انسان‌ها ایجاد شد. یکی از این تغییرات، شیوه خرید و رفع مایحتاج زندگی بود.

با پیشرفت  زیاد تکنولوژی در آینده نیازی به مشاغل فیزیکی نخواهد بود. همچنین متخصصان اظهار داشته‌اند که تا سال ۲۰۲۵ هشتاد درصد مشاغلی که امروز وجود دارند، از بین خواهند رفت. این امر نشان دهنده این است که کسب و کارها با سرعت زیادی به سمت دیجیتالی شدن در حرکت هستند. بنابراین باید با این حقیقت کنار آمد که آینده درخشان اکثر مشاغل، در اینترنت شکل می‌گیرد.

این واقعیت چه تلخ باشد و چه شیرین، اجتناب ناپذیر است و همین روزها اینترنت و ابزارهای مربوط به آن، منبع اصلی درآمد اکثریت مردم خواهند شد. به همین دلیل داشتن یک شغل آنلاین برای عقب نماندن از میدان رقابت، ضروری و مهم است.

 

هزینه مقرون به صرفه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اهمیت مشاغل آنلاین زمانی مشخص می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی، قصد راه اندازی کسب و کاری را داشته باشید. مسلما هزینه‌های مربوط به مشاغل سنتی نسبت به مشاغل آنلاین سرسام آور است.

با توجه به اینکه در حال حاضر در ایران ثبات سرمایه و پول وجود ندارد. استفاده از کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند تا حد بسیار زیادی برای افراد کاربردی و مفید باشد. به‌ هرحال با هر دیدی هم به این کسب و کارها نگاه کنیم، در این شرایط اقتصادی بی‌ثبات برای ما سودمند خواهند بود. اگر در این کسب و کارها به موفقیت‌های مالی و درآمد نرسیدید، با توجه به اینکه سرمایه بسیار کمی برای آن هزینه شده است. هدر رفت سرمایه و یا ضرر خاصی گریبان گیر شما نخواهد بود. اگر با این کسب و کارهای کوچک اینترنتی به درآمد و سوددهی رسیدید که زمینه‌ ساز ایجاد کسب و کارهای بزرگ‌تری برای شما خواهد بود.

 

تاثیر کسب و کار آنلاین در بهبود زندگی اجتماعی

در پی در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای همگان به صورت تقریبی می‌توان گفت که هر سرویس و محصولی که نیاز داشته باشید، در فضای وب عرضه می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد خریدهای خود را از این طریق انجام می‌دهند. در این بین از رفت و آمدهای بیهوده کاسته می‌شود و آلودگی هوا، ترافیک و سایر خطرات ناشی از حضور در جامعه، مانند آلودگی به ویروس کرونا، کاهش می‌یابد.

 

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه باید کرد؟

در ابتدای کار شما باید برای راه اندازی این نوع کسب و کار خوب فکر کرده و برنامه ریزی کنید. اما به چه چیزی فکر کنیم؟ به اینکه دلیل تمایل شما برای راه اندازی کسب و کار در اینترنت و درآمدزایی از این روش چیست ؟ چه ایده ای را می خواهید راه اندازی کنید ؟ آیا زمینه فعالیت و ایده شما در اینترنت مخاطب دارد ؟! با کسانی قرار است رقابت کنیم ؟! میزان پیچ و خم کار را تخمین بزنید و ببیند که آیا شما توان لازم برای پیاده سازی ایده کسب کار اینترنتی خود را دارید ؟

تمامی سولاتی که در بالا مطرح شد جزو مهمترین مواردی می باشند که شما باید حتما در رابطه با آنها خوب فکر کنید.  بی گدار به آب بزنید و بعد از فکر کردن کامل اکنون به سراغ موارد مهمتردر زمینه ایده مورد نظر کاری خود بروید.

 

کسب درآمد از اینترنت 

همه ما دوست داریم که با آسان‌ترین راه ممکن درآمد ثابت ماهیانه برای خود درست کنیم. پس باید قبول کنید که انگیزه کافی برای استفاده از این روش وجود دارد، و این نکته را مد نظر داشته باشیم که  رقابت در این حوزه بسیار بالا بوده و فرد باید صبر و حوصله کافی برای فعالیت در آن داشته باشد.

به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی به ۲ دسته تقسیم میشوند؛ یک دسته آنهایی که برای راه اندازی نیاز به سرمایه دارند و دسته دیگر آنهایی که نیاز به یادگیری دارند. (مگر اینکه خودتان مهارتی را از قبل داشته باشید)

قصدم از گفتن این جمله صرفا این بود که اشاره کنم؛ در هیچ کجا یک شغل اینترنتی که بدون هیچ پیش نیازی درآمد خوبی متوجه شما کند، پیدا نمیکنید! اما اگر کمی اهل صبر کردن باشید، درآمدی که در آینده کسب میکنید خیلی بیشتر از چیزی است که الان در ذهنتان مرور میشود.

شما:

  •   اگر فریلنسر هستید، باید سابقه کاری و رزومه مناسبی برای خود درست کنید؛

  •    اگر بخواهید یک صفحه اینستاگرام درست کنید، باید با فالوور های خود در ارتباط باشید؛

  •    اگر بخواهید کانال تلگرام داشته باشید، باید کاربران را به سمت مطالب خود جذب کنید؛

  •    اگر وبلاگ نویس هستید، باید خلاقانه رفتار کنید و مطالب جذاب بنویسید؛

  •    اگر با مشارکت در فروش می‌خواهید پول بدست بیاورید، باید اصول بازاریابی را فرا بگیرید.

 کسب درآمد از اینترنت یعنی کسب تخصص و دانش به مرور زمان و به کار گرفتن آنها در فضای مجازی. اگر پشتکار و توانایی کافی برای فعالیت در این بخش را دارید، ما به شما اطمینان می‌دهیم که موفق خواهید شد، فقط زمان بگذارید!

 

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک  را کلیک کنید.