چرا وب سایت داشته باشیم؟

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار.

چرا وب سایت داشته باشیم؟

اگر در فکر این هستید از تلفن همراه برای پیشرفت کسب و کارتان استفاده کنید و با یک طراحی اپلیکیشن حرفه ای ارتباطی موثر بین خود و مشتریان ایجاد کنید.پیشنهاد میکنیم این لینک را کلیک کنید.

دلایل زیادی برای راه اندازی یک وب سایت وجود دارد از جمله:

۱-داشتن اعتبار بیشتر

هنگامی که ما بدنبال مطلبی در اینترنت می‌گردیم و با یک سایت مواجه می‌شویم که اطلاعات مفیدی از آنچه که ما می‌خواستیم در اختیارمان می‌گذارد اعتماد زیادی به آن وبسایت خواهیم کرد و در جست و جو های بعدی و یا حتی خرید از آن وبسایت استفاده می‌کنیم.

 

۲-اجرا کردن یکی از مهمترین روش های بازاریابی

با داشتن یک وبسایت شما می‌توانید یکی از روش های نوین بازاریابی را تجربه کنید. از اساسی ترین روش های بازاریابی در زمان حال داشتن وبسایت و کار کردن بر روی رتبه سایت یا همان سئو شماست. همه ما وقتی یک محصول یا اطلاعاتی را در اینترنت سرچ می‌کنیم اولین تا چهار و پنجمین سایتی را که مرورگر به ما نشان می‌دهد را برای کسب اطلاعات یا خرید کردن انتخاب می‌کنیم.

 

۳-دستیابی به فرصت هایی خارج از محدوده جغرافیایی

شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده است این باشد که دنیا را کوچک تر کرده و مرزهای جغرافیایی را برداشته است. دیگر هر کالا و خدماتی، هر تولید کننده یی می تواند کالا یا خدمات خود را به خارج از محدوده خیابان و محله خود به کل کشور و بلکه به خارج کشور معرفی و صادر کند.

 

۴-هزینه بازاریابی پایین

ساخت وب سایت یک روش ارزان برای بازاریابی و ارتباط بی واسطه با مشتری مورد نظر شماست. نسبت به نیاز و خدماتی که می خواهید در یک سایت ارائه بدهید هزینه ها می تواند متفاوت باشد. و حتی این خدمات را می توان به تدریج در وب سایت سرمایه گذاری کرد.  یک وب سایت می تواند از هزینه های شما کاسته، سرعت، چابکی و معروفیت بیشتری را به کسب و کار شما بدهد. شما می توانید خود را توسط این وب سایت معرفی کنید. آدرس سایت شما مسیری هست برای شناخته شدن و ارتباط متقابل شما و مشتری هایتان.

 

۵روابط جدیدی برای خود ایجاد خواهید کرد

داشتن سایت یک فرصت عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما یک سایت دارید، بدون شک همکاران شما این سایت را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید وجود خواهد داشت. البته اگر هم شما یک کسب و کار ندارید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید را غنیمت بشمارید.

 

۶- روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید

با داشتن یک وب‌ سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌اند.

 

۷- درخت‌های این جهان را نجات میدهید

تمام شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. انواع اقسام بروشورهای آموزشی، تبلیغاتی، مناسبتی و …. داشتن یک وب‌سایت، راهی است برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

فقط کافی است تصور کنید که شما چه حجم از زمان و هزینۀ خود و جهان را صرف این بروشورها می‌کنید. بروشورهایی که در نهایت ماندگار نیستند. کمی از فضای کار خود فاصله بگیرید و به آن انبوه جنگل‌های سرسبزی فکر کنید که با برگه‌های شما حالا ویرانه‌اند.

اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن یک وبسایت به راحتی تمام این هزینه‌ها را می‌توانید دور بزنید.

 

۸-افزایش سالانه نرخ تراکنش اینترنتی

با توجه به آلودگی هوا، بیماری (ویروس کرونا)، صرفه جویی در وقت و زمان، هزینه بنزین، اعصاب رانندگی در ترافیک و کلی دلیل موجه دیگر، فروش اینترنتی نسبت به قبل چندین برابر شده است، پس بهتر است برای  کسب و کارخود یک سایت راه اندازی کنید.

تا حالا شده به وب سایتی سر بزنید و برای یک لحظه فکر کنید کاش شما هم همچین وب سایتی داشتید؟ اگر این حس را تجربه کرده اید پیشنهاد میکنم روی این لینک را کلیک نمایید.